портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Власні надходження об’єднаних територіальних громад на Донеччині демонструють зростання

Опубліковано 27 серпня 2020 року, 14:35 , Департамент економіки облдержадміністрації

Власні надходження об’єднаних територіальних громад у Донецькій області, що перейшли на прямі міжбюджетні відносини, за І півріччя 2020 року у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року зросли до 439 млн. грн (зростання понад 30%).  

Перспективним планом формування територій громад Донецької області передбачено створення 46 об’єднаних територіальних громад на територіях підконтрольних українській, які об’єднають в собі 269 сільських, селищних та міських рад, та 20 об’єднаних територіальних громад, які знаходяться на території, тимчасово непідконтрольній українській владі. 

На території області вже створено 13 об’єднаних територіальних громад. У 11 об’єднаних громадах пройшли перші вибори (Лиманська, Соледарська, Миколаївська, Сіверська міські, Черкаська, Олександрівська селищні, Іллінівська Шахівська, Званівська, Андріївська та Криворізька сільські об’єднані територіальні громади). Дві громади (Бахмутська та Вугледарська об’єднані територіальні громади) були створенні в рамках добровільного приєднання територіальних громад до територіальної громади міста обласного значення.

Однією з головних переваг створених ОТГ є зростання власних надходжень громад, за рахунок переходу на прямі міжбюджетні відносини. Основними джерелами наповнення бюджетів ОТГ Донецької області є податок на доходи фізичних осіб (60% якого залишаються в бюджеті громади) та податок на землю (100% якого залишаються в бюджеті громади). Порівняльний аналіз фінансових показників ОТГ Донеччини до та після об'єднання свідчить про значне збільшення власних доходів.

Відповідно до проведеного аналізу власні надходження об’єднаних територіальних громад, що перейшли на прямі міжбюджетні відносини за І півріччя 2020 року у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року зросли з 334 млн. грн. до 439 млн. грн (зростання понад 30%) і це незважаючи на обмеження, введені у зв’язку  з поширенням коронавірусної інфекції.

Збільшення власних надходжень є запорукою фінансової стабільності об’єднаної територіальної громади, реформа робиться задля покращення якості життя мешканців, а отже стосується і розвитку інфраструктури новостворених громад.

На територіях 13 об’єднаних територіальних громад станом на сьогодні реалізується понад 150 важливих інфраструктурних проєктів загальною вартістю понад 760 млн. грн.

Ці проєкти фінансуються не лише за рахунок місцевих бюджетів, а із залученням коштів з державного та обласного бюджетів та міжнародних партнерів. Розвиток інфраструктури охоплює всі сфери життя мешканців громад, проєктами охоплено такі важливі напрями розвитку, як  транспортна інфраструктура, освіта, медицина, екологія, соціальний захист, фізкультура та спорт, культура, розвиток мережі Центрів безпеки громадян та Центрів надання адміністративних послуг та багато інших.

Яскравим прикладом розвитку ОТГ є Соледарська міська об’єднана територіальна громада, яка в такий непростий період показує гарні результати.  9 липня 2020 року відкритий наймасштабніший в області двоповерховий Центр безпеки громадян, збудований за кошти обласного бюджету спільно з бюджетом громади. На завершальному етапі знаходяться роботи по будівництву Центра надання адміністративних послуг, який будується за кошти Державного фонду регіонального розвитку та бюджету громади. Розпочаті ремонті роботи загальноосвітньої школи № 13, які проводяться за кошти надзвичайної кредитної програми для відновлення України. Громада піклується про своїх мешканців та на час ремонтних робіт забезпечила підвіз школярів до інших навчальних закладів. Це стало можливо за рахунок участі у державних програмах та придбання шкільних автобусів.

Соледарська ОТГ має свою стратегію соціально-економічного розвитку, яку розробила ще у 2018 році та вже сьогодні дуже вдало виконує, забезпечуючи високі стандарти надання послуг населенню та якості життя мешканцям своєї громади.

Такий гарний приклад є яскравим доказом того, що повноваження та ресурси, отримані в результаті децентралізації, надали органам місцевого самоврядування більше можливостей для розвитку своїх територій, створення сучасної інфраструктури та покращення якості життя мешканців об’єднаних територіальних громад. Місцева влада зацікавлена в розвитку інвестиційної привабливості своїх територій, адже сплачені податки ідуть на підвищення якості життя жителів цієї громади. 

Реформа децентралізації є дієвим інструментом відродження економіки міст та сіл регіону, адже кожна об’єднана територіальна громада отримує можливість самостійно розпоряджатися заробленими коштами, бути господарями на власній землі та самостійно вирішувати питання місцевого значення.