портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

1 квартал

АНАЛІЗ ПІДСУМКІВ РОБОТИ ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН В ОРГАНАХ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ ТА ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ЗА І КВАРТАЛ 2019 РОКУ

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указу) в облдержадміністрації проведено роботу щодо розгляду звернень громадян та вирішення порушених у зверненнях питань. Протягом І кварталу 2019 року від мешканців Донецької області до облдержадміністрації та через органи влади вищого рівня (Адміністрацію Президента України, Секретаріат Кабінету Міністрів України, Апарат Верховної Ради України) надійшло 1052 звернення (за аналогічний період минулого року – 636 звернень). Безпосередньо до облдержадміністрації надійшло 798 звернень громадян. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження звернень громадян до облдержадміністрації збільшилось на 65,4 %. З урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 2700 громадян. В загальній кількості звернень, що надійшли: пропозицій – 13 (1,3 %), заяв – 1005 (95,5 %), скарг – 34 (3,2 %).

Надходження звернень громадян зросло як через Адміністрацію Президента України на 87,5 % і склало 135 звернень, так і через Секретаріат Кабінету Міністрів України на 26,5 % і склало 86 звернень. Разом з тим, надходження звернень громадян через Апарат Верховної Ради України зменшилось на 44 % і склало 14 звернень.

Протягом звітного періоду продовжилась тенденція зниження надходження колективних звернень громадян. Надходження колективних звернень за І квартал 2019 року зменшилось на 4 звернення і склало 61 звернення або 5,8 % від загальної кількості. Надходження повторних звернень громадян незначно збільшилось (+1) в порівнянні з аналогічним періодом минулого року і склало 6 звернень (0,6 % від загальної кількості звернень).

Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів області у розрахунку на 10 тисяч населення свідчить, що найбільша кількість звернень надійшла від мешканців Добропільського, Костянтинівського, Мангушського, Мар’їнського, Ясинуватського районів, міст Бахмут, Костянтинівка, Лиман, Слов’янськ, Краматорськ, Добропілля, Дружківка, при середньообласному показнику 4,9 звернення.

Керівництвом облдержадміністрації з початку поточного року контролювалось 70,1 % звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100 %. Порушень термінів розгляду звернень не припущено.

За втручанням керівництва облдержадміністрації позитивно вирішені 49,3 % (363) від загальної кількості контрольних звернень (737), надані роз’яснення на 44,9 % (331), у стадії розгляду залишається 43 звернення. Разом з тим, 315 звернень або 29,9 % від загальної їх кількості відповідно до повноважень направлено на розгляд за належністю до райдержадміністрацій, виконкомів міських рад, структурних підрозділів облдержадміністрації. З 1191 питання, порушеного у зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації за І квартал 2019 року, 274 питання або 23,0 % від їх загальної кількості стосувались діяльності місцевих органів виконавчої влади, 271 питання (22,8 %) – житлово-комунального господарства, 215 питань (18,1 %) – соціального захисту, 69 питань (5,8 %) – охорони здоров’я, 49 питань (4,1 %) – освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності.

Особисті прийоми громадян у І кварталі 2019 року проводились у Громадській приймальні облдержадміністрації згідно з графіком, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 11 січня 2019 року № 19/5-19, оприлюдненим на офіційному веб-сайті облдержадміністрації разом з інформаційно-аналітичною довідкою про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2018 рік. Виїзні спільні прийоми громадян у містах та районах області керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації разом із керівниками райдержадміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, виконавчих органів міських рад, рад об’єднаних територіальних громад проводились за місцем мешкання громадян згідно з графіком, затвердженим головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації від 15 січня 2019 року. Всього протягом І кварталу 2019 року керівництвом облдержадміністрації проведено 96 особистих, спільних, виїзних прийомів громадян, 63 «Гарячих лінії». Прийнято 600 усних звернень громадян, 24 особи отримали безоплатну первинну правову допомогу. В райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад протягом І кварталу 2019 року проведено 1117 особистих, 119 спільних та 456 виїзних прийомів, на яких разом розглянуто 2584 звернення громадян, позитивно вирішено 1147 (44,4 % від загальної кількості питань) порушених ними питань. Крім того, під час проведення телефонного зв’язку з населенням надійшло 455 звернень, з них задоволено 184 звернення, або 40,4 %, надано безоплатну первинну правову допомогу 245 особам.

Згідно із затвердженими планами та графіками за перші три місяці 2019 року облдержадміністрацією проведено три засідання комісії з питань розгляду звернень громадян, два «Дні контролю» результатів розгляду чотирьох звернень громадян, які мешкають у містах Краматорськ та Великоновосілківському районі. Аналогічна робота проведена райдержадміністраціями, військово-цивільними адміністраціями міст, виконавчими органами міських рад, рад об’єднаних територіальних громад. Ними проведено по 78 засідань комісій з питань розгляду звернень громадян та «Днів контролю». Разом перевірено 377 звернень громадян. У 215 перевірених зверненнях громадян (57,0 %) порушені питання вирішені. Прозвітували перед головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2018 рік 19 керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, 12 голів райдержадміністрацій, 2 керівника міських військово-цивільних адміністрацій, 22 міських, сільських, селищних голови. У райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад прозвітувало 73 керівника відповідних структурних підрозділів та комунальних підприємств, що надають послуги населенню. Стан додержання законодавства про звернення громадян перевірено у Великоновосілківській, Костянтинівській райдержадміністраціях. Також, згідно з планом здійснення облдержадміністрацією контролю за виконанням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади на 2019 рік, проведено відповідний моніторинг у виконавчому органі Краматорської міської ради. Крім того, стан додержання законодавства про звернення громадян перевірено у 79 виконавчих органах міських, сільських та селищних рад, на підприємствах та в організаціях. Результати перевірок розглянуті на 4 засіданнях колегій Волноваської, Добропільської, Костянтинівської, Нікольської райдержадміністрацій, виконавчого органу Мирноградської міської ради, 25 засіданнях комісій з питань звернень громадян, 26 апаратних нарадах. За результатами перевірок винесено догани та застосовані інші заходи адміністративного впливу по відношенню до 4 працівників житлово-комунального господарства з міста Бахмут. З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян в облдержадміністрації проведено семінар для 28 фахівців, керівників та відповідальних за цей напрямок роботи в райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях, виконавчих органах міських рад, структурних підрозділах облдержадміністрації. Проведено стажування 45 осіб, відповідальних за роботу із зверненнями громадян в райдержадміністраціях та виконкомах міських рад, 16 семінарів-практикумів, 25 нарад. У всіх населених пунктах області робота з питань звернень громадян систематично висвітлювалась у засобах масової інформації. Всього по області у відповідності до вимог пункту 2 розділу 4 Указу через друковані та електронні засоби масової інформації оприлюднено 766 матеріалів щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у тому числі 94 графіки, 161 об’яву та повідомлення про проведення прийомів, 78 інформацій про підсумки їх проведення, 27 аналітичних довідок, 66 відомостей щодо роботи із зверненнями громадян, 8 роз’яснень повноважень місцевих органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян. За І квартал 2019 року розміщено 306 матеріалів на офіційних веб-сайтах райдержадміністрацій та виконавчих органів міських рад, рад об’єднаних територіальних громад, проведено 7 «прямих ефірів» та 12 «круглих столів», 7 виступів на телебаченні (радіо) з питань роботи із зверненнями громадян за участю керівництва області, голів міст та районів. Редакціями обласних видань було отримано 96 звернень громадян, які торкались питань соціального захисту, комунальних, транспортних проблем і питань земельних відносин. Ретельний огляд читацьких листів, відгуків щодо діяльності органів виконавчої влади та відповідні роз’яснення спеціалістів надавались в рубриках : «Нам пишут» («Родной город», м. Мирноград), «Пошта нашої зорі» («Наша зоря», м. Селидове), «Письмо в редакцию», «Диалог с читателями» («Маяк», м. Покровськ). Крім того, матеріали щодо роботи із зверненнями громадян у містах та районах області періодично публікувались в газетах «Родной город», м. Мирноград (11.01.2019, 01.02.2019, 08.02.2019, 08.03.2019), «Зоря», м. Лиман (02.03.2019), «Наша зоря», м. Селидове (10.01.2019, 17.01.2019), «Вісті», м. Слов'янськ (07.03.2019), «Вісті Олександрівщини», Олександрівський район (02.02.2019). На офіційному веб-сайті Донецької облдержадміністрації та сторінках комунальних газет «Зоря» (м. Лиман), «Вісті» (м. Слов’янськ), «Новий шлях» (м. Добропілля), «Вісті Олександрівщини» (Олександрівський район), «Наша зоря» (м. Селидове), «Сельский край» (Великоновосілківський район), «Родной город» (м. Мирноград) та інших постійно розміщувались графіки, повідомлення та підсумки проведення особистих, спільних, виїзних прийомів громадян, «Гарячих ліній» керівними працівниками місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування.

Донецькою облдержадміністрацією запроваджено інтерактивний консультаційно-інформаційний сервіс «Е-ДОВІДКА», аналогів якого не існує на жодному офіційному веб-ресурсі органів влади. Унікальність сервісу – в оперативному, логічному та ефективному забезпеченні доступу громадян до найбільш запитуваної інформації. Дієвість та ефективність, інтуїтивний покроковий алгоритм сервісу відкрив доступ до майже півтисячі типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлюється. Додатковими функціями сервісу передбачено можливість звернутись до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, контактні дані яких наведені у доступному форматі. На теперішній час діють «Контакт-центри» у містах Добропілля, Краматорськ, Маріуполь, Мирноград, Новогродівка, Покровськ, Селидове, куди протягом І кварталу 2019 року звернулось 11887 громадян, при цьому задоволено 7155 порушених ними питань (60,2 %). За оперативною допомогою до цілодобових інформаційно-диспетчерських служб звернулось 14655 мешканців міст Бахмута, Дружківки, Костянтинівки, Краматорська, Селидового, Соледара, Слов’янська, Торецька. Завдяки інтернет-конференціям, форумам, соціальним мережам 62 мешканця міста Краматорськ вирішили 26 порушених ними питань (41,9 %). Крім того, до стаціонарної скриньки «Відкритий лист», встановленої у виконкомі Слов’янської міської ради надійшло 3 звернення. Додатково до зазначених форм роботи Великоновосілківською та Нікольською райдержадміністраціями проводились виїзні «Дні громади», під час яких звернулось 9 громадян. У І кварталі 2019 року «Мобільними соціальними офісами» здійснені виїзні консультаційні прийоми, під час яких звернулось 11778 громадян. Всі громадяни отримали необхідні роз’яснення, позитивно вирішено 10433 порушених питання. Головним територіальним управлінням юстиції забезпечено роботу мобільних точок доступу до системи безоплатної правової допомоги, де отримали юридичні консультації 221 особа. Мобільними бригадами соціально-психологічної допомоги центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді надано допомогу 159 особам, що зазнали гендерного або домашнього насилля. Ще 143 громадянина прийнято Бахмутським міським головою та головами Покровської і Слов’янської райдержадміністрацій під час проведення інформаційних зустрічей з територіальними громадами області.

Підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2018 рік розглянуті на 26 засіданнях колегій райдержадміністрацій та виконавчих органів міських, селищних рад, а також на засіданні колегії облдержадміністрації. За підсумками розгляду прийнято протокольне рішення від 28 березня 2019 року № 3/13-19 щодо затвердження у містах та районах області оновлених положень про «Гарячі лінії» телефонного зв’язку з населенням, проведення аналізу та узагальнення питань, що порушуються у повторних та колективних зверненнях громадян та за результатами внесення в установленому порядку пропозицій до планів соціально-економічного розвитку відповідних територій, проведення щорічного моніторингу усіх комунальних підприємств та установ, що надають послуги населенню. З метою забезпечення практичної реалізації громадянами конституційного права вносити пропозиції щодо поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, викривати недоліки в їх діяльності, відстоювати свої законні інтереси та відновлювати їх у разі порушення, облдержадміністрацією передбачається вжити додаткових заходів щодо сприяння громадянам в усуненні штучних перешкод у здійсненні своїх прав, законних інтересів та свобод, забезпечення можливостей особисто викладати аргументи, знайомитись з матеріалами перевірок, бути присутніми при розгляді звернень.