портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

1 півріччя

АНАЛІЗ ПІДСУМКІВ РОБОТИ ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСНІЙ ДЕРЖАВНІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ, ОБЛАСНІЙ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ ЗА ПЕРШЕ ПІВРІЧЧЯ 2020 РОКУ

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», плану Кабінету Міністрів України щодо організації виконання положень Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указу) обласною державною адміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією, з метою підвищення благополуччя населення, зростання соціальних та безпекових стандартів життя мешканців області, проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань. За підсумками першого півріччя 2020 року відбулось збільшення як кількості звернень, що надійшли від мешканців Донецької області до обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації більше ніж вдвічі (4038 звернень у першому півріччі 2020 року проти 2011 звернень у першому півріччі 2019 року), так і порушених в зверненнях питань – на 89,4 % (4296 питань у першому півріччі 2020 року проти 2268 питань у першому півріччі 2019 року). З урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 8146 громадян. У загальній кількості звернень, що надійшли: пропозицій – 39 (1,0 % від загальної кількості звернень), заяв – 3887 (96,2 %), скарг – 112 (2,8 %).

Структура звернень громадян, що надійшли до Донецької обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації за перше півріччя 2020 року

Безпосередньо до голови обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації протягом першого півріччя 2020 року надійшло 3083 звернення громадян, що на 1525 звернень, або на 97,9 % більше, ніж за аналогічний період минулого року (1558 звернень). Керівництво обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації здійснювало контроль щодо 57,9 % звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100 %. Порушень термінів розгляду звернень не допущено. За втручання керівництва обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації позитивно вирішено 84,6 % (1979) від загальної кількості контрольних звернень (2339), надані роз’яснення на 15,0 % (351) звернень, у стадії розгляду залишено 0,2 % (5) звернень. Відмовлено у задоволенні з належним обґрунтуванням у 0,2 % (4) звернень громадян. На розгляд за належністю до районних державних адміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, виконавчих органів міських рад відповідно до повноважень направлено 40,4 % (1633) звернень від їх загальної кількості, 1,6 % (66) звернень не підлягало розгляду, авторам звернення без розгляду не повертались. У першому півріччі 2020 року у порівнянні з аналогічним періодом минулого року відбулось збільшення надходження звернень громадян через усі органи влади вищого рівня, а саме: через Офіс Президента України – на 82,9 %, Секретаріат Кабінету Міністрів України – на 180,0 %, Апарат Верховної Ради України – на 50,0 %.

Структура звернень громадян, що надійшли до Донецької обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації через органи влади вищого рівня за перше півріччя 2020 року

З січня по лютий 2020 року зафіксовано поступове зниження показників надходження звернень громадян, отриманих на розгляд обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації через Офіс Президента України та Кабінет Міністрів України. У березні 2020 року – рівномірне надходження через Верховну Раду України і Офіс Президента України і різке зростання через Кабінет Міністрів України у зв’язку з перенаправленням електронних звернень громадян з сайту ЕКОМАПА Міністерства енергетики та захисту довкілля України. У квітні 2020 року – повернення показників до значень на початок року, після чого знову різке зростання надходження через Кабінет Міністрів України у травні 2020 року у зв’язку з масовими (акційними) зверненнями від мешканців Покровського району стосовно внесення змін до перспективного плану формування територій громад Донецької області. У червні 2020 року – повернення показників до значень на початок року. 

Динаміка надходження звернень громадян до Донецької обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації через органи влади вищого рівня за перше півріччя 2020 року.

Аналіз надходження до обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації звернень від жителів області у розрахунку на 10 тисяч населення свідчить, що найбільша кількість звернень громадян надійшла від мешканців Мангушського, Покровського районів, міст Бахмут, Костянтинівка, Покровськ, Слов’янськ при середньообласному показнику 20,6 звернення.

Дані про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації від мешканців Донецької області за перше півріччя 2020 року у розрахунку на 10 тисяч населення


Протягом першого півріччя 2020 року надходження колективних звернень залишилось майже незмінним. Так, цей показник по колективним зверненням склав 103 звернення (2,5 % від загальної кількості звернень), що на 4 звернення або 3,7 % менше показника аналогічного періоду минулого року (107). За територіальною належністю найбільше колективних звернень громадян надійшло від мешканців Бахмутського, Волноваського, Мар’їнського районів та міст Краматорськ, Маріуполь.

Дані про надходження колективних звернень громадян до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області за перше півріччя 2020 року у порівнянні з першим півріччям 2019 року


Надходження повторних звернень у першому півріччі 2020 року збільшилось у порівнянні з першим півріччям 2019 року на 50,0 % і склало 12 звернень (+4), або 0,3 % від загальної кількості звернень. Найбільше повторних звернень громадян надійшло від мешканців міст Краматорськ та Маріуполь. 

Дані про надходження повторних звернень громадян до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області за перше півріччя 2020 року у порівнянні з першим півріччям 2019 року


З 4296 питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації за перше півріччя 2020 року, 986 питань або 23,0 % від їх загальної кількості стосувались житлово-комунального господарства, 647 питань (15,1 %) – соціального захисту, 499 питань (11,6 %) – охорони здоров’я, 272 питання (6,3 %) – державного будівництва, адміністративно-територіального устрою, 257 питань (6,0 %) – діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. 

Структура питань, порушених у зверненнях громадян до Донецької обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації

Розвиток доступних форм спілкування з громадянами, зокрема з застосуванням мережі Інтернет,  телефонного зв’язку з населенням залишилось одним із пріоритетних напрямків роботи у першому півріччі 2020 року щодо ефективної реалізації права на звернення до посадових осіб регіону. З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства,  забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції Донецької обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації за безкоштовним для населення номером 0800 507 506. Всього протягом першого півріччя 2020 року прийнято та забезпечено оперативний розгляд 2248 телефонних повідомлень, тобто на 1363 дзвінка або в два з половиною рази більше їх надходження за аналогічний період минулого року (885), що склало 55,7 % від загальної кількості звернень. Крім того, з кінця березня поточного року в обласній державній адміністрації, обласній військово-цивільній адміністрації у щоденному режимі запрацювала спеціалізована «Гаряча лінія» з питань COVID-19 за безкоштовним для населення номером 0800 408 911. Успішно пройдено етап тестування інтерактивного консультаційно-інформаційного сервісу «Е-ДОВІДКА», розміщеного на офіційному вебсайті обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації. Його унікальність в оперативному, логічному та ефективному забезпеченні доступу громадян до найбільш запитуваної інформації. Наразі, дієвість та ефективність, інтуїтивний покроковий алгоритм сервісу відкрив для громадян доступ до 503 типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлюється. З початку року сервісом скористалось 1299 відвідувачів вебсайту обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації. Найбільше відвідувачів цікавили питання: промислової політики – 331, або 25,5 % від загальної кількості, соціального захисту населення – 182, або 14,0 %, транспорту і зв’язку – 129, або 9,9 %. Додатковими функціями сервісу забезпечено можливість звернутись до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, контактні дані яких наведені у доступному форматі. Через вказаний сервіс будь хто має можливість подати також електронне звернення шляхом заповнення відповідної форми. Всього за перше півріччя 2020 року надійшло 187 електронних звернень з офіційного вебсайту обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації, електронною поштою на офіційну електронну скриньку обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації надійшло 322 звернення. У першому півріччі 2020 року продовжили роботу «Контакт-центри» у містах Добропілля, Краматорськ, Маріуполь, Мирноград, Новогродівка, Покровськ, до яких звернулось 36426 громадян, при цьому задоволено 19197 порушених ними питань (52,7 %). За оперативною допомогою до цілодобових інформаційно-диспетчерських служб звернулось 31658 мешканців міст Бахмут, Дружківка, Костянтинівка, Краматорськ, Селидове, Слов’янська, Соледар, Торецьк. Завдяки інтернет-конференціям, форумам, соціальним мережам 95 мешканцям міста Краматорськ вирішено 42 порушених ними питання (44,2 %). Крім того, до стаціонарних скриньок «Відкритий лист», встановлених у виконкомі Слов’янської міської ради та Мар’їнській районній державній адміністрації, районній військово-цивільній адміністрації надійшло 168 звернень громадян. Додатково до зазначених форм роботи Мангушською районною державною адміністрацією та виконавчим органом Олександрівської селищної ради об’єднаної територіальної громади проводились виїзні «Дні громади», під час яких звернулось 12 громадян.

Дані про додаткові заходи щодо оперативного реагування на звернення мешканців Донецької області за перше півріччя 2020 року

В усіх органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області, розміщених на території, підконтрольній українській владі, на виконання Указу забезпечено проведення керівництвом обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації, її структурних підрозділів, районних державних адміністрацій особистих та виїзних прийомів громадян згідно з графіками, затвердженими відповідними розпорядженнями та наказами. Однак, відповідно до підпункту 2 пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 17 березня 2020 року № 530-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» та на виконання протоколу від 10 березня 2020 року № 2 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій «Про стан забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення України та заходів стосовно стабілізації епідемічної ситуації, спричиненої коронавірусом COVID-19» проведення особистих прийомів на період карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), скасовано до особливого розпорядження. Разом з тим, з початку 2020 року головою обласної державної адміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації, першим заступником, заступниками голови обласної державної адміністрації проведено 10 виїзних, 31 особистий та спільний з представниками правоохоронних органів та керівниками житлово-комунальних підприємств прийоми 58 громадян. Особисті прийоми громадян проводились у Громадській приймальні обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації згідно з графіком, затвердженим розпорядженням голови обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 10 січня 2020 року № 13/5-20, що оприлюднений на офіційному вебсайті обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації та Порядком організації проведення особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, особистих, спільних, виїзних прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» з питань, що належать до компетенції Донецької обласної державної адміністрації, затвердженим розпорядженням голови обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 11 грудня 2017 року № 1627/5-17, зареєстрованим у Головному територіальному управлінні юстиції 14 грудня 2017 року за № 221/2428.


Дані щодо виконання вимог Указу Президенту України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Донецької області за перше півріччя 2020 року


Керівниками структурних підрозділів обласної державної адміністрації спільно з керівниками районних державних адміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, виконавчих органів міських рад, об’єднаних територіальних громад проведено 47 виїзних спільних прийомів 69 громадян згідно з графіком, затвердженим головою обласної державної адміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації від 09 січня 2020 року. У районних державних адміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад протягом звітного періоду проведено 786 особистих, 107 спільних та 292 виїзних прийоми, на яких розглянуто 1682 звернення громадян, позитивно вирішено 885 порушених ними питань (52,6 % від їх загальної кількості). Крім того, під час проведення телефонного зв’язку з населенням надійшло 1111 звернень громадян, з них задоволено 665 звернень, або 59,9 %. На виконання вимог Указу забезпечено організацію апаратних нарад, семінарів, колегій на регіональному та місцевому рівнях, звітування керівників підпорядкованих органів виконавчої влади перед головами обласної, районних державних адміністрацій та міськими головами з питань роботи зі зверненнями громадян. Забезпечено проведення звітування перед головою обласної державної адміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2019 рік 19 керівників структурних підрозділів обласної державної адміністрації, 12 голів районних державних адміністрацій, 2 керівників військово-цивільних адміністрацій міст, 22 міських, сільських, селищних голів. У районних державних адміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад прозвітувало 63 керівники відповідних структурних підрозділів та комунальних підприємств, що надають послуги населенню. Підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2019 рік розглянуті на 58 засіданнях колегій районних державних адміністрацій та засіданнях виконавчих органів міських, селищних рад, а також на засіданні колегії обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації. За підсумками розгляду прийнято протокольне рішення від 26 березня 2020 року ПР-3 щодо затвердження у містах та районах області оновлених положень про комісію з питань розгляду звернень громадян, порядків проведення «Дня контролю» результатів розгляду звернень громадян, проведення аналізу актуальних місцевих проблем та потреб мешканців у їх вирішенні або подальшій маршрутизації, узагальнення питань, порушених у зверненнях громадян, з якими громадяни звертаються до органів влади вищого рівня, у тому числі повторних та колективних, з метою оперативного реагування на них та попередження надходження у подальшому. З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян в районних державних адміністраціях, військово-цивільних адміністраціях, виконавчих органах міських рад проведено стажування 64 посадових осіб, відповідальних за роботу із зверненнями громадян, 14 семінарів-практикумів, 36 нарад. Забезпечено проведення моніторингу організації роботи зі зверненнями громадян та стану виконання доручень за зверненнями громадян у районних державних адміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад відповідно до затверджених графіків перевірок, у тому числі в рамках проведення «Днів контролю». Згідно з затвердженими планами та графіками на 2020 рік обласною державною адміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією проведено 5 «Днів контролю» результатів розгляду 9 звернень громадян, які мешкають у місті Дружківка та Бахмутському, Мар’їнському, Слов’янському, Ясинуватському районах. Аналогічна робота проведена районними державними адміністраціями, військово-цивільними адміністраціями міст, виконавчими органами міських рад, рад об’єднаних територіальних громад. Цими органами здійснено 120 «Днів контролю», перевірено 171 звернення громадян. У 166 перевірених зверненнях громадян (97,1 %) порушені питання вирішені. Вжито заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг. В обласній державній адміністрації, обласній військово-цивільній адміністрації проведено шість засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто 78 звернень. Аналогічна робота проведена районними державними адміністраціями, військово-цивільними адміністраціями міст, виконавчими органами міських рад, рад об’єднаних територіальних громад. На 136 засіданнях комісій з питань звернень громадян перевірено 244 звернення, вирішено позитивно 151 порушене питання (61,9 %). Обласною державною адміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією здійснено 37 перевірок стану додержання законодавства про звернення громадян у районних державних адміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст Донецької області, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад. Згідно з Планом здійснення обласною державною адміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією контролю за виконанням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади на 2020 рік, затвердженим розпорядженням голови обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 28 грудня 2019 року № 1506/5-19, проведено відповідний моніторинг у виконавчому органі Дружківської міської ради. Крім того, стан додержання законодавства про звернення громадян перевірено у 129 виконавчих органах міських, сільських та селищних рад, на підприємствах та в організаціях. Результати перевірок розглянуті на 11 засіданнях колегій Волноваської, Костянтинівської, Мангушської, Нікольської районних державних адміністрацій, виконавчого органу Мирноградської міської ради, 56 засіданнях комісій з питань звернень громадян, 27 апаратних нарадах. На виконання вимог Указу щодо надання правової допомоги з питань звернень громадян протягом першого півріччя 2020 року в містах та районах області у виїзному обслуговуванні населення брали участь представники управлінь соціального захисту населення; освіти і науки; сім’ї, молоді та масових заходів національно-патріотичного виховання; Пенсійного фонду України; Фондів соціального страхування України; Центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги; зайнятості; соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді; комунальних служб. Протягом першого півріччя 2020 року фахівцями юридичного управління обласної державної адміністрації прийнято 10 осіб, які отримали безоплатну первинну правову допомогу, місцевими центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги юридичні консультації надано 255 особам. Ще 97 громадян прийнято керівництвом міст і районів під час проведення інформаційних зустрічей з територіальними громадами області. «Мобільними соціальними офісами» продовжено здійснення виїзних консультаційних прийомів, під час яких звернулось 13 472 особи. У всіх населених пунктах області робота з питань звернень громадян систематично висвітлювалась у засобах масової інформації. Всього по області у відповідності до вимог пункту 2 розділу 4 Указу через друковані та електронні засоби масової інформації оприлюднено 1147 матеріалів щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у тому числі 93 графіки, 229 оголошень та повідомлень про проведення прийомів, 73 інформації про підсумки їх проведення, 48 аналітичних довідок, 94 відомості щодо роботи із зверненнями громадян, 26 роз’яснень повноважень місцевих органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян. За звітний період розміщено 455 матеріалів на офіційних вебсайтах районних державних адміністрацій та виконавчих органів міських рад, об’єднаних територіальних громад, проведено 11 «прямих ефірів» та 18 «круглих столів», 100 виступів на телебаченні (радіо) з питань роботи із зверненнями громадян за участю керівництва області, голів міст та районів. Протягом звітного періоду проведено моніторинг щодо висвітлення роботи із зверненнями громадян на шпальтах міських та районних видань. Редакціями отримано 196 звернень громадян, які стосувалися питань соціального захисту, комунальних, транспортних проблем і земельних відносин. Ретельний огляд читацьких листів, відгуків щодо діяльності органів виконавчої влади та відповідні роз’яснення спеціалістів надавались в рубриках: «Нам пишут» («Родной город», м. Мирноград), «Пошта нашої зорі» («Наша зоря», м. Селидове), «Письмо в редакцию», «Диалог с читателями» («Маяк», м. Покровськ). 

Дані про співпрацю органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області із засобами масової інформації з питань роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2020 року

Крім того, матеріали щодо роботи із зверненнями громадян у містах та районах області періодично публікувались в газетах «Наша зоря», м. Селидове (09.01.2020, 15.01.2020, 23.01.2020, 30.01.2020, 27.02.2020, 05.03.2020, 12.03.2020, 02.04.2020, 09.04.2020, 07.05.2020, 21.05.2020, 04.06.2020, 11.06.2020), «Родной город», м. Мирноград (10.01.2020, 17.01.2020, 07.02.2020, 14.02.2020, 06.03.2020, 01.05.2020, 08.05.2020, 26.06.2020), «Новини регіону», Мар’їнський район (24.01.2020, 14.02.2020), «Вперед», м. Бахмут (29.01.2020, 19.02.2020, 13.05.2020), «Вісті Олександрівщини», Олександрівський район (01.02.2020, 21.06.2020), «Сільський край», Великоновосілківський район (01.02.2020, 22.02.2020). На офіційному вебсайті обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації, на сторінках в соціальних мережах та комунальних газетах «Зоря» (м. Лиман), «Вісті» (м. Слов’янськ), «Новий шлях» (м. Добропілля), «Вісті Олександрівщини» (Олександрівський район), «Наша зоря» (м. Селидове), «Сільський край» (Великоновосілківський район), «Родной город» (м. Мирноград) та інших постійно розміщувались графіки, повідомлення та підсумки проведення особистих, спільних, виїзних прийомів громадян, «Гарячих ліній» керівними працівниками місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. З метою дотримання високих соціальних стандартів повсякденного життя мешканців області, забезпечення базових прав кожного громадянина, підвищення доступності отримання послуг, поліпшення якості обслуговування та реагування на звернення, обласною державною адміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією у 2020 році спрямовуються зусилля на побудову системи постійного вдосконалення зворотного зв’язку з громадянами незалежно від місця їх проживання, соціального статусу та категорії, вимірюваності задоволеності громадян від результатів розгляду їх звернень з основоположних питань, покращення клієнт орієнтованого сервісу отримання найбільш запитуваної інформації з використанням різноманітних каналів кризової комунікації та інтерактивного консультаційно-інформаційного сервісу «Е-ДОВІДКА» офіційного вебсайту обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації.