портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

I квартал

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», плану Кабінету Міністрів України щодо організації виконання положень Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ) Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військовою адміністрацією (далі – облдержадміністрація) проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань.

За підсумками І кварталу 2023 року відбулось зменшення кількості звернень, що надійшли від мешканців Донецької області до облдержадміністрації на 71,2% (458 звернень за І квартал 2023 року проти 1591 звернення за І квартал 2022 року). В загальній кількості звернень, що надійшли: пропозицій – 3 (0,7% від загальної кількості звернень), заяв – 430 (93,9%), скарг – 25 (5,4%).

Засобами електронного зв’язку до облдержадміністрації надійшло 133 звернення (29,0% від загальної кількості звернень). З них: з офіційного вебсайту облдержадміністрації надійшло 27 звернень (20,3% від загальної кількості електронних звернень), на офіційну електронну пошту облдержадміністрації надійшло 106 звернень (79,7% від загальної кількості електронних звернень).

Безпосередньо до голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації протягом І кварталу 2023 року надійшло 320 звернень громадян, що на 1147 звернень, або на 78,2% менше ніж за І квартал 2022 року (1467 звернень).

 

СТРУКТУРА

звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації за І квартал 2023 року


Керівництвом облдержадміністрації контролювалось 403 звернення громадян (88,0% від загальної кількості звернень). З них: позитивно вирішено 161 звернення (40,0% від загальної кількості контрольних звернень), надані роз’яснення на 218 звернень (54,1%), у стадії розгляду залишено 23 звернення (5,7%). Відмовлено у задоволенні з належним обґрунтуванням у 1 зверненні (0,2%). Рівень виконавської дисципліни склав 100%. Порушень термінів розгляду звернень громадян не припущено.

На розгляд за належністю до територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів рад територіальних громад відповідно до повноважень направлено 55 звернень (12,0% від загальної кількості звернень).

Згідно з динамікою надходження найбільшу кількість звернень облдержадміністрацією отримано від мешканців міст Дружківка, Костянтинівка, Краматорськ, Покровськ та Слов’янськ.

У І кварталі 2023 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року відбулось зменшення надходження звернень громадян через органи влади вищого рівня на 28,6% (за І квартал 2023 року надійшло 70 звернень, за І квартал 2022 року – 98 звернень) за рахунок зменшення надходження через Офіс Президента України на 67,9% (18 звернень проти 56 звернень), Апарат Верховної Ради України – на 75,0% (2 звернення проти 8 звернень). Через Кабінет Міністрів України, навпаки, відбулось збільшення надходження на 47,1% (50 звернень проти 34 звернень).

 

СТРУКТУРА

звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації через органи влади вищого рівня 

за І квартал 2023 року

 

Згідно з динамікою надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня зафіксовано приблизно рівномірне надходження у січні та лютому з подальшим ростом надходження у березні 2023 року. Більшість звернень у цей період було направлено через міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, розвитку громад, територій та інфраструктури України.


ДИНАМІКА

надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації через органи влади вищого рівня 

за І квартал 2023 року

Закріпились минулорічні тенденції зменшення надходження колективних звернень громадян до облдержадміністрації. Так, за І квартал 2023 року цей показник склав 6 звернень (1,3% від загальної кількості звернень), що на 76,0% менше показника І кварталу 2022 року (25 звернень). З урахуванням колективних та масових (акційних) звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 1505 громадян. За територіальною належністю найбільша кількість колективних звернень до облдержадміністрації надійшла від мешканців міст Бахмут, Дружківка, Лиман, Покровськ, Святогірськ.

Надходження повторних звернень, навпаки, суттєво збільшилось. Так,
за І квартал 2023 року до облдержадміністрації надійшло 11 повторних звернень (2,4% від загальної кількості звернень), що на 10 більше кількості їх надходження за І квартал 2022 року (1 звернення). Проведений аналіз засвідчив, що основною причиною надходження повторних звернень громадян була незгода заявників з нормами чинного законодавства, якими регулюється вирішення порушених ними питань, тобто переважна їх кількість носить сутяжницький характер. За територіальною належністю найбільша кількість повторних звернень до облдержадміністрації надійшла від мешканців та внутрішньо переміщених осіб з міст Маріуполь, Миколаївка, Мирноград.

З 490 питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації за І квартал 2023 року, 158 питань або 32,2% від їх загальної кількості стосувались житлово-комунального господарства, 112 питань (22,9%) – соціального захисту населення, 62 питання (12,7%) – забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації, 28 питань (5,7%) – фінансової, податкової, митної політики, 25 питань (5,1%) – охорони здоров’я.


СТРУКТУРА

питань, порушених у зверненнях громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації 

за І квартал 2023 року

Розвиток доступних форм спілкування з громадянами залишився одним із пріоритетних напрямків роботи. Як у мирний час, так і у період дії воєнного стану відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до облдержадміністрації засобами електронного зв’язку і телекомунікації. З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації за безкоштовним для населення номером 0800 507 506.

Крім того, населення області продовжувало користуватись послугами урядової «гарячої лінії» за єдиним телефонним номером 1545.

Згідно з Графіком особистих прийомів громадян та осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» головою облдержадміністрації, начальником обласної військової адміністрації та відповідальними працівниками облдержадміністрації
на 2023 рік, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 28 грудня 2022 року
№ 601/5-22, протягом І кварталу 2023 року прийнято та забезпечено оперативний розгляд 187 усних звернень громадян за допомогою засобів телефонного зв’язку, що на 83,9% менше надходження минулого року (1159 звернень за телефоном). 

За телефоном фахівцями юридичного управління облдержадміністрації протягом І кварталу 2023 року надано безоплатну первинну правову допомогу 26 особам. Крім того, послугами інтерактивного консультаційно-інформаційного сервісу «Е-ДОВІДКА», розміщеного на офіційному вебсайті облдержадміністрації, скористалось 149 відвідувачів. З 654 типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлювалась, найбільше відвідувачів цікавили питання промислової політики – 36, або 24,2% від загальної кількості відвідувань, соціального захисту населення – 24, або 16,1%, житлово-комунального господарства – 13, або 8,7%.

З метою виконання вимог Указу забезпечено звітування з питань роботи зі зверненнями громадян 21 керівника структурних підрозділів облдержадміністрації та 5 голів райдержадміністрацій, начальників районних військових адміністрацій перед головою облдержадміністрації, начальником обласної військової адміністрації.

Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг. Здійснено моніторинг стану виконання доручень за зверненнями громадян в рамках проведення 2 «Днів контролю» результатів розгляду 4 звернень громадян.

Підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2022 рік розглянуті на засіданні постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян під головуванням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації. За результатами прийнято протокольне рішення від 26 січня
2023 року ПР-3 щодо забезпечення керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, головами райдержадміністрацій, начальниками районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів, міськими, селищними, сільськими головами на прийомі усних та електронних звернень громадян, належному та вчасному їх опрацюванні, наданні громадянам відповідей та дієвої допомоги усіма можливими засобами, а також забезпеченні зворотного зв’язку з громадянами. Всього протягом І кварталу 2023 року в облдержадміністрації проведено 3 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян.

На офіційному вебсайті облдержадміністрації постійно розміщувалась інформація щодо проведення «Гарячих ліній», а також «прямих ефірів» голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації, який брав постійну участь в ефірах телемарафону «Єдині новини» (#UAразом), телевізійного проєкту «FREEДОМ», Радіо Свобода та інших вітчизняних та іноземних телерадіомовників. 

Враховуючи, що на території області складною залишається безпекова ситуація, обумовлена війною з країною-агресором, продовжуються обстріли населених пунктів та об’єктів інфраструктури області, фіксується поступове ускладнення гуманітарної ситуації в регіоні. З метою збереження життя і здоров’я людей голова облдержадміністрації, начальник обласної військової адміністрації, інші керівники військових адміністрацій населених пунктів області закликають місцеве населення евакуюватися.

З метою додержання гарантованих статтями 40, 64 Конституції України прав громадян особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, у тому числі з метою оскарження дій (бездіяльності), у разі порушення законних інтересів та свобод громадян, створення штучних перешкод у їх здійсненні, основні зусилля спрямовуються на об’єктивному і вчасному розгляді звернень, перевірці викладених в них фактів, прийнятті рішень відповідно до чинного законодавства і забезпеченні їх виконання, повідомленні громадян про наслідки розгляду звернень.