портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

за 2023 рік

ДОВІДКА ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ПРО ПІДСУМКИ РОБОТИ ІЗ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН В ОРГАНАХ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ ТА ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ ЗА 2023 РІК

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008) Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військовою адміністрацією (далі – облдержадміністрація) протягом 2023 року проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян та вирішення порушених у них питань.


За підсумками 2023 року відбулось зменшення кількості звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації, на 38,8% (2228 звернень за 2023 рік проти 3640 звернень за 2022 рік), що пояснюється евакуацією переважної кількості мешканців Донецької області за її межі. З загальної кількості звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом 2023 року – 31 пропозиція або 1,4%, 2079 заяв або 93,3%, 118 скарг або 5,3%.
Водночас, за підсумками ІV кварталу 2023 року, навпаки, відбулось збільшення кількості звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації, на 1,9% (655 звернень за ІV квартал 2023 року проти 643 звернень за аналогічний період 2022 року). З загальної кількості звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом ІV кварталу 2023 року – 7 пропозицій або 1,1%, 615 заяв або 93,9%, 33 скарги або 5,0%.
Безпосередньо до голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації протягом 2023 року надійшло 1579 звернень громадян, що на 1539 звернень або на 49,4% менше, ніж за 2022 рік (3118 звернень).

СТРУКТУРА
звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації за 2023 рік

Згідно з динамікою надходження звернень громадян, до облдержадміністрації найвищий відсоток їх надходження спостерігався від мешканців міст Дружківка (155 звернень), Костянтинівка (263), Краматорськ (189), Слов’янськ (166) Краматорського району та міст Добропілля (121), Покровськ (127) Покровського району.

Засобами електронного зв’язку у 2023 році до облдержадміністрації надійшло 576 звернень або 25,9% від їх загальної кількості. З них: з офіційного вебсайту облдержадміністрації надійшло 97 звернень або 16,8%, на офіційну електронну пошту облдержадміністрації надійшло 479 звернень або 83,2% від загальної кількості електронних звернень громадян. 

У 2023 році у порівнянні з минулим роком відбулось зростання надходження звернень громадян через органи влади вищого рівня на 10,3% (за 2023 рік надійшло 288 звернень проти 261 звернення за 2022 рік) за рахунок збільшення надходження звернень громадян через Кабінет Міністрів України на 15,1%  (198 звернень проти 172 звернень) та Офіс Президента України на 8,9% (86 звернень проти 79 звернень). Через Апарат Верховної Ради України, навпаки, зменшилось надходження звернень громадян на 60,0% (4 звернення проти 10 звернень).

СТРУКТУРА
звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації через органи влади вищого рівня за 2023 рік

Згідно з помісячною динамікою надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня зафіксовано приблизно рівномірне надходження у січні та лютому з подальшим ростом у березні 2023 року. Більшість звернень у цей період було направлено через міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, розвитку громад, територій та інфраструктури України. З квітня відбулось повернення до показників, близьких до рівня на початок поточного року, з різким зростанням надходження звернень у липні через Офіс Президента України та у серпні через Секретаріат Кабінету Міністрів України і Міністерство соціальної політики України. З вересня до грудня 2023 року спостерігалось вже рівномірне надходження звернень громадян.

ДИНАМІКА
надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації через органи влади вищого рівня за 2023 рік

За підсумками 2023 року можна констатувати зменшення надходження звернень громадян на 44,2% порівняно з 2022 роком до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій (5897 проти 10574 звернень).
Водночас, збільшилось надходження звернень громадян до районних рад, військових, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад.
Так, протягом 2023 року у порівнянні з минулим роком надходження звернень громадян до районних рад збільшилось майже у сім разів (5759 проти 826 звернень), міських військових, військово-цивільних адміністрацій та виконавчих органів міських рад на 14,2% (32108 проти 28127 звернень), селищних військових, військово-цивільних адміністрацій та виконавчих органів селищних рад – на 77,6% (3663 проти 2063 звернень), сільських військових адміністрацій та виконавчих органів сільських рад – на 40,8% (1515 проти 1076 звернень).


Протягом 2023 року закріпились минулорічні тенденції зменшення надходження колективних звернень громадян до облдержадміністрації. Так, за 2023 рік цей показник склав 31 звернення або 1,4% від загальної кількості звернень громадян, що майже вдвічі менше показника 2022 року (61 звернення). З урахуванням колективних та масових (акційних) звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 4458 громадян.
На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації надійшло 41 колективне звернення громадян, що на 66,1% менше, ніж у 2022 році (121).
Протягом 2023 року до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад надійшло 401 колективне звернення громадян, що на 39,2% більше, ніж у 2022 році (288).

ДАНІ
про надходження колективних звернень громадян до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області за 2023 рік у порівнянні з 2022 роком

За територіальною належністю найбільша кількість колективних звернень до облдержадміністрації надійшла від мешканців деокупованих міст Лиман та Святогірськ Краматорського району з питань відновлення електропостачання, яке було відсутнє через пошкодження енергетичної інфраструктури внаслідок проведення активних бойових дій, міста Дружківка Краматорського району щодо відновлення багатоквартирного будинку після ракетного обстрілу країною-агресором, відсутності сімейного лікаря, міста Селидове Покровського району стосовно запобігання демонтажу будівлі Цукуринської філії Селидівської загальноосвітньої школи № 6, пошкодженої внаслідок обстрілів та сприяння у виплаті заборгованості за оренду землі.
З метою вирішення питань, порушених у колективних та масових (акційних) зверненнях громадян, облдержадміністрацією вживались відповідні заходи. Так, 30 масових звернень з питань відсутності водопостачання у мешканців міста Мирноград Покровського району внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру та руйнування дамби Карлівського водосховища розглянуто 25 травня 2023 року на засіданні постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян під головуванням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації (далі – комісія). За результатами прийнято протокольне рішення ПР-2 стосовно проведення широкої інформаційно-роз’яснювальної кампанії серед населення Покровського району про вжиті заходи щодо облаштування свердловин, організації підвозу і місць розливу технічної води, а також наявних альтернативних джерел питної води.
Крім того, через несприятливі погодні умови та ворожі обстріли надійшло 74 масових звернення мешканців міст Білозерське, Добропілля Покровського району, селища Новодонецьке Краматорського району з питань ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та  відновлення теплопостачання, 63 масових звернення мешканців міст Добропілля, Покровськ, Селидове Покровського району з питань відновлення електропостачання, 19 масових звернень мешканців міста Добропілля Покровського району з питань відновлення водопостачання. Усі порушені питання були вирішені протягом місяця, нових скарг від громадян не надходило.
На 60 масових звернень членів територіальних громад населених пунктів області про проведення обстеження житла та виплати грошової компенсації заявникам роз’яснено Порядок надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 року № 381 (із змінами).
З метою вирішення питань забезпечення мешканців області гуманітарною допомогою, порушених у 63 масових зверненнях громадян, роз’яснено Порядок безоплатної видачі мешканцям Донецької області продовольчих товарів тривалого зберігання під час дії воєнного стану, затверджений розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 30 травня 2022 року № 259/5-22 (із змінами).
Тенденція надходження повторних звернень у 2023 році, навпаки, змінилась у бік збільшення. Так, до облдержадміністрації надійшло 84 повторних звернення або 3,8% від загальної кількості звернень громадян, при тому, що у 2022 році надійшло 17 повторних звернень або 0,5% від загальної кількості звернень громадян. Проведений аналіз повторних звернень громадян, заслуханий на засіданні комісії 29 червня 2023 року засвідчив, що основною причиною надходження повторних звернень громадян стала незгода заявників з нормами чинного законодавства, якими регулюється вирішення порушених ними питань та несприйняття змін, обумовлених введенням воєнного стану в Україні. За територіальною належністю найбільша кількість повторних звернень до облдержадміністрації надійшла від мешканців міст Костянтинівка, Краматорськ, Миколаївка, Слов’янськ Краматорського району та міст Курахове, Мирноград Покровського району.
На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації надійшло 114 повторних звернень громадян, що на 16,2% менше, ніж у 2022 році (136).
До райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад протягом 2023 року надійшло 1236 повторних звернень громадян, що на 44,1% більше, ніж у минулому році (858).

ДАНІ
про надходження повторних звернень громадян до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області за 2023 рік у порівнянні з 2022 роком

Близько 20,3% від усіх звернень до облдержадміністрації та 9,9% – до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад склали звернення від громадян, що найбільше потребували соціального захисту та підтримки.

СТРУКТУРА
звернень від найменш соціально захищених категорій громадян (за категоріями авторів), що надійшли до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області за 2023 рік

Порівняно з 2022 роком, у 2023 році спостерігалось зниження надходження до облдержадміністрації звернень від найменш соціально захищених категорій громадян на 16,4% (453 проти 542 звернень).
Вказані звернення розподілились за категоріями авторів, по зростаючій, таким чином:
від дітей війни – 7 звернень або 1,5% від загальної кількості звернень пільгової категорії громадян;
від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 7 звернень або 1,5%;
від ветеранів праці – 21 звернення або 4,6%;
від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня» – 33 звернення або 7,3%;
від учасників війни, осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій – 189 звернень або 41,7%;
від осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 196 звернень або 43,3%.
До структурних підрозділів облдержадміністрації протягом 2023 року надійшло на 42,3% менше звернень від пільгової категорії громадян, ніж у 2022 році (1050 проти 1821 звернень).
До райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад від пільгової категорії громадян протягом 2023 року надійшло на 8,7% менше звернень, ніж у минулому році (4857 проти 5317 звернень).
Вказані звернення розподілились за категоріями авторів, по зростаючій, таким чином:
від ветеранів праці – 174 звернення або 3,6% від загальної кількості звернень пільгової категорії громадян;
від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 189 звернень або 3,9%;
від дітей війни – 328 звернень або 6,8%;
від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня» – 469 звернень або 9,7%;
від осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни, бойових дій – 690 звернень або 14,2%;
від осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 3007 звернень або 61,9%.

Протягом 2023 року керівництвом облдержадміністрації контролювалось 1899 звернень громадян (85,2% від загальної кількості звернень). З них: позитивно вирішено 688 звернень або 36,2%, надані роз’яснення на 1121 звернення або 59,0%, відмовлено у задоволенні з належним обґрунтуванням по 1 зверненню або 0,1%, у стадії розгляду залишено 89 звернень або 4,7% від контрольних звернень громадян.  Рівень виконавської дисципліни склав 100%, порушень термінів розгляду звернень громадян не припущено.
На розгляд за належністю до територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів відповідно до повноважень направлено 198 звернень або 8,9%, не підлягало розгляду 4 звернення або 0,2% від загальної кількості звернень громадян.
Повернуто авторам без розгляду та з відповідними роз’ясненнями 127 електронних звернень (5,7%), 126 з яких – мешканці Сполучених Штатів Америки з питань, вирішення яких перебуває поза межами повноважень органів влади України. За результатами розгляду у 2023 році звернень громадян керівництвом структурних підрозділів облдержадміністрації позитивно вирішено 1801 звернення або 22,8% від їх загальної кількості (7898), надані роз’яснення на 5148 звернень або 65,2%, відмовлено у задоволенні 7 звернень або 0,1%, на розгляд за належністю відповідно до повноважень направлено 344 звернення або 4,4%, повернуто авторам без розгляду та з відповідними роз’ясненнями 7 звернень або 0,1%, не підлягало розгляду 1 звернення, у стадії розгляду залишено 590 звернень або 7,5%.
За результатами розгляду керівництвом райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій у 2023 році позитивно вирішено 767 звернень або 13,0% від загальної кількості звернень громадян (5897), надані роз’яснення на 724 звернення або 12,3%, на розгляд за належністю відповідно до повноважень направлено 4374 звернення або 74,2%, повернуто авторам без розгляду та з відповідними роз’ясненнями 4 звернення або 0,1%, у стадії розгляду залишено 28 звернень або 0,5%.
За результатами розгляду керівництвом військових, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад у 2023 році позитивно вирішено 24826 звернень або 57,7% від загальної кількості звернень громадян (43049), надані роз’яснення на 16954 звернення або 39,4%, відмовлено у задоволенні 213 звернень або 0,5%, на розгляд за належністю відповідно до повноважень направлено 591 звернення або 1,4%, повернуто авторам без розгляду та з відповідними роз’ясненнями 72 звернення або 0,2%, не підлягало розгляду 53 звернення або 0,1%, у стадії розгляду залишено 340 звернень або 0,8%.

Протягом 2023 року у зверненнях до облдержадміністрації громадяни порушили 2368 різноманітних питань, що на 37,5% менше аналогічного показника попереднього року (3786  питань).

СТРУКТУРА
питань, порушених у зверненнях громадян до Донецької облдержадміністрації за 2023 рік

Найчастіше у своїх зверненнях громадяни порушували питання зі сфери комунального господарства – 592 питання або 25,0% від загальної кількості порушених питань, що на 33,3% менше аналогічного показника минулого року (887 питань), а саме:
водопостачання та водовідведення (162 питання або 27,4% від загальної кількості питань вказаної тематики);
електропостачання (150 питань або 25,3%);
теплопостачання (129 питань або 21,8%);
вартість житлово-комунальних послуг (51 питання або 8,6%).
На другому місці за актуальністю – 383 питання соціального захисту або 16,2% від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з минулим роком кількість цих питань зменшилась на 51,9% (у 2022 році – 797 питань). Питання, які найчастіше порушувалися у цій тематичній групі:
отримання соціальних виплат, допомог, субсидій, компенсацій, їх призначення (239 питань або 62,4% від загальної кількості питань вказаної тематики);
надання гуманітарної допомоги (72 питання або 18,8%);
призначення, перерахунок та виплату пенсій (21 питання або 5,5%).
Суттєво зменшилась кількість звернень, в яких громадяни порушували питання забезпечення законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації. У 2023 році їх надійшло 302 або 12,8% від загальної кількості, що на 58,2% менше аналогічного показника минулого року (723). Проблеми, які найчастіше порушувались у зверненнях громадян цієї групи питань:
реалізація права на звернення (174 питання або 57,6% від загальної кількості питань вказаної тематики);
охорона правопорядку та діяльність правоохоронних органів (42 питання або 13,9%);
реєстрація фізичних осіб (19 питань або 6,3%).
Четверте місце за актуальністю посіли 208 питань житлової політики, що склали 8,8% від загальної кількості порушених питань, тобто на 44,4% більше, ніж у 2022 році (144). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували такі питання:
ремонт та експлуатація будинків (113 питань або 54,3% від загальної кількості питань вказаної тематики);
порушення законодавства у сфері житлової політики (51 питання або 24,5%).
На п’ятому місці – 180 питань діяльності органів місцевого самоврядування, що склало 7,6% від загальної кількості, що на 24,1% більше аналогічного показника минулого року (145). Проблеми, які найчастіше порушувались у зверненнях громадян торкались наступної тематики:
дії чи бездіяльність посадових осіб місцевого самоврядування (155 питань або 86,1% від загальної кількості питань вказаного спектру);
відгуки щодо рішень органів місцевого самоврядування (11 питань або 6,1%).
У зверненнях до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад протягом 2023 року громадяни порушили 44312 різноманітних питань, що на 0,6% більше, ніж у 2022 році (44029 питань). Порівняно з 2022 роком до переліку найбільш актуальних додались питання діяльності органів місцевого самоврядування замість питань праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки.

СТРУКТУРА
питань, порушених у зверненнях громадян до районних державних адміністрацій, районних військових адміністрацій, військових, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад Донецької області за 2023 рік

Найчастіше у вказаних зверненнях громадянами порушувались питання соціального захисту (23290 питань або 52,6% від загальної кількості порушених питань), що на 8,1% менше, ніж у 2022 році (25347).
Наступні за актуальністю – 7780 питань комунального господарства або 17,6% від загальної кількості порушених питань, що на 20,0% менше, ніж у 2022 році (9719).
Третє місце за актуальністю посіли 2958 питань житлової політики або 6,7% від загальної кількості порушених питань, що на 129,5% більше показника 2022 року (1289).
На четвертому місці – 1182 питання діяльності органів місцевого самоврядування або 2,7% від загальної кількості порушених питань, що в п’ять разів більше, ніж у 2022 році (236).
Замикають п’ятірку 669 питань охорони здоров’я або 1,5% від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з минулим роком їх надходження зменшилось на 121,8% (у 2022 році –1484 питання).

Порівняльний аналіз структури порушених у зверненнях питань, що надійшли до облдержадміністрації, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад дозволяє зробити такі висновки. Найбільш актуальними питаннями до облдержадміністрації залишились питання комунального господарства, у той час як до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад – соціального захисту населення. При цьому зафіксовано дзеркальне відображення по другій позиції за актуальністю: до облдержадміністрації – питання соціального захисту населення, до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад – питання комунального господарства. Третє місце в облдержадміністрації за питаннями забезпечення законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації, а в райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях, військових, військово-цивільних адміністраціях населених пунктів та виконавчих органах міських, селищних, сільських рад –житлової політики, які в облдержадміністрації посідають четверте місце за актуальністю. У райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях, військових, військово-цивільних адміністраціях, адміністраціях населених пунктів та виконавчих органах міських, селищних, сільських рад четверте місце за питаннями діяльності органів місцевого самоврядування, які, у свою чергу, посідають п’яте місце за актуальністю в облдержадміністрації. Замикають п’ятірку найактуальніших питань до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад питання охорони здоров’я.

Як у мирний час, так і у період дії воєнного стану, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до керівних працівників облдержадміністрації засобами електронного зв’язку і телекомунікації, а також бути прийнятими на особистих прийомах згідно з Порядком організації проведення особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правничої допомоги, особистих, спільних, виїзних прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 11 грудня 2017 року № 1627/5-17, зареєстрованим у Головному територіальному управлінні юстиції у Донецькій області 14 грудня 2017 року за № 221/2428 (із змінами).

Облдержадміністрацією, усіма райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями, військовими, військово-цивільними адміністраціями населених пунктів, виконавчими органами міських, селищних, сільських рад протягом 2023 року забезпечено функціонування гарячих ліній і телефонів довіри, проведення широкої роз'яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом.
З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації за безкоштовним для населення телефонним номером: 0800 507 506.
Згідно з Графіком особистих прийомів громадян та осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» головою облдержадміністрації, начальником обласної військової адміністрації та відповідальними працівниками облдержадміністрації на 2023 рік, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 28 грудня 2022 року № 601/5-22, протягом 2023 року прийнято та забезпечено оперативний розгляд 1002 усних звернень громадян за допомогою засобів телефонного зв’язку, що на 54,6% менше їх надходження за 2022 рік (2206 звернень за телефоном).
На «Гарячі лінії» структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій надійшло 6382 звернення громадян, з яких 6098 задоволено (95,5% від їх загальної кількості).

Фахівцями юридичного управління облдержадміністрації протягом 2023 року надано за телефоном безоплатну первинну правничу допомогу 108 особам. Крім того, послугами інтерактивного консультаційно-інформаційного сервісу «Е-ДОВІДКА», розміщеного на офіційному вебсайті облдержадміністрації, скористалось 476 відвідувачів. З 668 типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлюється, найбільше відвідувачів цікавили наступні: соціального захисту населення (111 питань або 23,3%), промислової політики (96 питань або 20,2%), житлово-комунального господарства (67 питань або 14,1% від загальної їх кількості).
Райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями надано безоплатну первинну правничу допомогу 16 особам.

З метою виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 забезпечено звітування з питань роботи зі зверненнями громадян 21 керівника структурних підрозділів облдержадміністрації та 5 голів райдержадміністрацій, начальників районних військових адміністрацій перед головою облдержадміністрації, начальником обласної військової адміністрації.

У свою чергу, в структурних підрозділах облдержадміністрації, райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях прозвітували 70 керівників відповідних структурних підрозділів та комунальних підприємств, що надають послуги населенню.

Підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2022 рік розглянуті на засіданні комісії. За результатами прийнято протокольне рішення від 26 січня 2023 року ПР-3 щодо забезпечення керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, головами райдержадміністрацій, начальниками районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів, міськими, селищними, сільськими головами прийому усних та електронних звернень громадян, належному та вчасному їх опрацюванні, наданні громадянам відповідей та дієвої допомоги усіма можливими засобами, а також проведенні зворотного зв’язку з громадянами.
Стосовно забезпечення доступу до засідань колегіальних суб’єктів владних повноважень повідомляємо, що з набрання чинності Указу Президента України від 04 липня 2022 року № 469/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Донецькій області» більшість колегіальних суб’єктів владних повноважень припинили скликати та проводити сесії, у тому числі пленарні засідання виконавчих комітетів. Разом з тим, Мангушська, Нікольська селищні, Маріупольська міська ради Маріупольського району проводять сесії та засідання виконавчих комітетів в онлайн-режимі.
Крім того, наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року № 309 (із змінами) на території Донецької області затверджено Перелік територіальних громад, які розташовані у зоні проведення воєнних (бойових дій), або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), у зв’язку з чим деякі органи державної влади не можуть в повному обсязі здійснювати свої повноваження. Після припинення або скасування правового режиму воєнного стану та поновлення діяльності колегіальних органів у Донецькій області буде відновлено доступ до засідань в обсязі, передбаченому Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

У зв’язку з кадровими змінами в облдержадміністрації, протягом 2023 року проведено 11 засідань комісії, на яких розглянуто 204 звернення громадян та 9 «Днів контролю» результатів розгляду 18 звернень громадян. Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг. Здійснено перегляд стану виконання доручень керівництва облдержадміністрації за зверненнями громадян та достовірності наданої інформації шляхом проведення зворотного зв’язку з заявниками.
Райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями проведено 51 засідання комісій з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто 26 звернень громадян.

Згідно з річним графіком проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян, у червні 2023 року здійснено моніторинг виконання райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями завдань, визначених в Указі Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 , у листопаді 2023 року – оцінювання їх рівня організації роботи із зверненнями громадян.

З проблемних питань застосування законодавства про доступ до публічної інформації, у тому числі під час дії правового режиму воєнного стану в країні, облдержадміністрацією 11 травня, 07 вересня, 27 жовтня 2023 року проведено два вебінари для 101 представника райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів, виконавчих органів міських, селищних, сільських рад Донецької області на теми: «Забезпечення конституційних прав громадян на звернення», «Про практичні аспекти реалізації закону України «Про звернення громадян», та онлайн-нараду «Місяць кібербезпеки» з питання інформаційної гігієни зі 136 працівниками структурних підрозділів облдержадміністрації.
Посадові особи облдержадміністрації, відповідальні за роботу із зверненнями громадян (10 осіб), протягом 2023 року пройшли навчання та підвищення кваліфікації за напрямками діяльності в «Інституті державного управління» Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна.

З метою зміцнення зв’язку з населенням, його оперативного інформування про соціально-економічну ситуацію та роботу з питань звернень громадян, облдержадміністрація активно використовувала місцеві друковані видання та медіа.
Ретельний огляд читацьких листів, відгуків щодо діяльності органів влади та відповідні роз’яснення фахівців надавались в рубриках: «Нам пишуть» («Рідне місто», м. Мирноград), «Пошта нашої зорі» («Наша зоря», м. Селидове), «Лист до редакції» («Вперед», м. Бахмут), «Діалог з читачем» («Маяк», м. Покровськ). Редакціями було отримано 296 звернень громадян, які стосувалися широкого кола питань соціального захисту, комунальних, транспортних проблем і питань земельних відносин.
Крім того, матеріали щодо роботи із зверненнями громадян періодично публікувались в газетах «Вперед», м. Бахмут (02.02.2023, 13.05.2023, 19.08.2023, 26.08.2023, 09.09.2023, 30.10.2023), «Рідне місто», м. Мирноград (01.05.2023, 08.05.2023, 26.06.2023) тощо.
Облдержадміністрацією, її структурними підрозділами, райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями оприлюднено близько 196 матеріалів щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у тому числі 50 аналітичних довідок, 36 відомостей щодо роботи із зверненнями громадян, 24 графіки проведення особистих прийомів та «Гарячих ліній», 86 роз’яснень повноважень органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян.
На офіційному вебсайті, вебсторінках облдержадміністрації у найбільш популярних соціальних мережах постійно розміщувалась інформація щодо проведення «Гарячих ліній», а також «Прямих ефірів» голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації у телемарафоні «Єдині новини» (#UAразом), телевізійному проєкті «FREEДОМ», на Радіо Свобода та в інших вітчизняних та іноземних телерадіомовниках.
Враховуючи, що на території області складною залишається безпекова ситуація, обумовлена війною з країною-агресором, продовжуються обстріли населених пунктів та об’єктів інфраструктури області, фіксується поступове ускладнення гуманітарної ситуації в регіоні. З метою збереження життя і здоров’я людей голова облдержадміністрації, начальник обласної військової адміністрації, інші начальники військових адміністрацій населених пунктів області постійно закликають місцеве населення евакуюватися.
З метою додержання гарантованих статтями 40, 64 Конституції України прав громадян особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, залучення громадян на усіх рівнях публічного життя, покращення прозорості демократичних процесів прийняття рішень та зворотної реакції на звернення громадян, у подальшому основні зусилля планується спрямувати на розвиток інструментів е-демократії, що дозволить найбільш ефективно забезпечувати дотримання та повагу прав і основоположних свобод громадян в умовах воєнного стану та у підсумку подолати негативні наслідки війни.