портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

I квартал

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», плану Кабінету Міністрів України щодо організації виконання положень Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ) Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військовою адміністрацією (далі – облдержадміністрація) проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань. 

За підсумками І кварталу 2024 року відбулось зменшення кількості звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації, на 1,7% (450 звернень за І квартал 2024 року проти 458 звернень за І квартал 2023 року). З загальної кількості звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом І кварталу 2024 року – 9 пропозицій або 2,0%, 399 заяв або 88,7%, 42 скарги або 9,3%. 

Безпосередньо до голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації протягом І кварталу 2024 року надійшло 277 звернень громадян, що на 43 звернення або на 13,4% менше, ніж за І квартал 2023 року (320 звернень).

СТРУКТУРА
звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації
за І квартал 2024 року

Згідно з динамікою надходження звернень громадян найбільше звернень до облдержадміністрації надійшло від мешканців міст Дружківка (49 звернень), Костянтинівка (30), Краматорськ (54), Слов’янськ (55) Краматорського району та міст Добропілля (28), Покровськ (25) Покровського району. 

Засобами електронного зв’язку за І квартал 2024 року до облдержадміністрації надійшло 134 звернення або 29,8% від їх загальної кількості. З них: з офіційного вебсайту облдержадміністрації надійшло 34 звернення або 25,4%, на офіційну електронну пошту облдержадміністрації надійшло 100 звернень або 74,6% від загальної кількості електронних звернень громадян. 

За І квартал 2024 року, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, збільшилось надходження звернень громадян через усі органи влади вищого рівня на 12,9% (79 звернень за І квартал 2024 року проти 70 звернень за І квартал 2023 року), а саме: через Кабінет Міністрів України зросло на 2,0% (51 звернення проти 50 звернень), Офіс Президента України – на 38,9% (25 звернень проти 18 звернень), Апарат Верховної Ради України – на 50,0% (3 звернення проти 2 звернень).

СТРУКТУРА
звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації
через органи влади вищого рівня за І квартал 2024 року

Згідно з помісячною динамікою надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня протягом І кварталу 2024 року його пік зафіксовано у січні поточного року з подальшим значним зменшенням загального показника надходження у лютому, у березні – відновлення динаміки зростання в порівнянні з попереднім місяцем. Більшість звернень у звітному періоді було направлено через Офіс Президента України, Секретаріат Кабінету Міністрів України, міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій та соціальної політики України.

ДИНАМІКА
надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації
через органи влади вищого рівня за І квартал 2024 року


Тенденція надходження колективних звернень громадян до облдержадміністрації змінилась у бік збільшення. Так, за І квартал 2024 року цей показник склав 10 звернень або 2,2% від загальної кількості звернень громадян, що на 4 звернення або 66,7% більше, ніж за І квартал 2023 року (6 звернень). З урахуванням колективних та масових (акційних) звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернувся 6251 громадянин.

На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації надійшло 14 колективних звернень або 0,8% від загальної кількості звернень громадян (1767), райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій – 1 колективне звернення або 0,2% від загальної кількості звернень громадян (490). 

За територіальною належністю найбільша кількість колективних звернень до облдержадміністрації надійшла від мешканців міста Слов’янськ з вимогою поновлення продажу алкогольної продукції на території Донецької області, перерахунку за надані послуги з постачання теплової енергії, використаної на потреби опалення усього будинку, перегляду тарифів на платні медичні послуги КНП «Стоматологічна поліклініка м. Слов’янська». 

За І квартал 2024 року надійшло 64 масових (акційних) звернень громадян. Так, на 25 масових звернень мешканців Донецької області про проведення обстеження житла та виплати грошової компенсації заявникам роз’яснено Порядок надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 року № 381. 

З метою сприяння у вирішенні порушених у 17 масових зверненнях громадян питань видачі гуманітарної допомоги роз’яснено порядок забезпечення гуманітарною допомогою та повноваження органів влади та місцевого самоврядування області у цій сфері, встановлені розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 12 березня 2022 року № 206/5-22 «Про утворення Гуманітарного штабу Донецької області».

На 12 масових звернень мешканців області, які перебувають за кордоном, про надання довідки стосовно отримання (неотримання) соціальної допомоги на дітей, надані роз’яснення Інструкції щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги (зі змінами), затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики від 19 вересня 2006 року № 345, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 жовтня 2006 року за № 1098/12972.

За результатами розгляду задоволено 10 масових звернень громадян щодо включення заявників та членів їх сімей до переліку осіб, які самостійно евакуювалися, за формою, встановленою Міністерством соціальної політики України. За І квартал 2024 року до облдержадміністрації надійшло 11 повторних звернень або 2,4% від загальної кількості звернень громадян, що дорівнює показнику аналогічного періоду минулого року. Проведений аналіз засвідчив, що основною причиною надходження повторних звернень громадян стала незгода заявників з нормами чинного законодавства, якими регулюється вирішення порушених ними питань та несприйняття змін, обумовлених введенням воєнного стану в Україні. 

За територіальною належністю найбільша кількість повторних звернень до облдержадміністрації надійшла від мешканців міст Дружківка, Краматорськ Краматорського району та міста Добропілля Покровського району. 

На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації надійшло 15 повторних звернень або 0,8% від загальної кількості звернень громадян, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій – 9 повторних звернень або 1,8% від загальної кількості звернень громадян.

Протягом І кварталу 2024 року у зверненнях до облдержадміністрації громадяни порушили 477 різноманітних питань, що на 2,7% менше аналогічного показника попереднього року (490 питань), з яких 110 питань або 23,1% стосувались соціального захисту населення, 108 питань або 23,0% зі сфери житлово-комунального господарства, 60 питань або 12,6% щодо забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації, 57 питань або 11,9% з приводу діяльності органів місцевого самоврядування.

СТРУКТУРА
питань, порушених у зверненнях громадян до Донецької облдержадміністрації
за І квартал 2024 року

Протягом І кварталу 2024 року керівництвом облдержадміністрації контролювалось 425 звернень громадян (94,4% від загальної кількості звернень). З них: позитивно вирішено 110 звернень або 25,9%, надані роз’яснення на 272 звернення або 64,0%, у стадії розгляду залишено 43 звернення або 10,1% від контрольних звернень громадян. У задоволенні жодного звернення не відмовлялось. Рівень виконавської дисципліни склав 100%, порушень термінів розгляду звернень громадян не припущено. 

На розгляд за належністю до територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів відповідно до повноважень направлено 25 звернень або 5,6%.

За результатами розгляду звернень громадян керівництвом структурних підрозділів облдержадміністрації позитивно вирішено 368 звернень або 20,8% від їх загальної кількості (1767), надані роз’яснення на 1106 звернень або 62,6%, відмовлено у задоволенні 1 звернення, на розгляд за належністю відповідно до повноважень направлено 85 звернень або 4,8%, не підлягало розгляду 2 звернення або 0,1 %, у стадії розгляду залишено 205 звернень або 11,6%. 

За результатами розгляду керівництвом райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій позитивно вирішено 108 звернень або 22,0% від загальної кількості звернень громадян (490), надані роз’яснення на 169 звернень або 34,5%, на розгляд за належністю відповідно до повноважень направлено 194 звернення або 39,6%, у стадії розгляду залишено 19 звернень або 3,9%. 

Розвиток доступних форм спілкування з громадянами в області залишився одним із пріоритетних напрямків роботи протягом І кварталу 2024 року. Як у мирний час, так і у період дії воєнного стану, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до облдержадміністрації засобами електронного зв’язку і телекомунікації. 

Облдержадміністрацією, усіма райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями забезпечено функціонування гарячих ліній і телефонів довіри, проведення широкої роз'яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом. 

З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації за безкоштовним для населення номером 0800 507 506. 

Згідно з Графіком особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правничої допомоги, особистих прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації, обласної військової адміністрації на 2024 рік, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 08 березня 2024 року № 139/5-24, протягом І кварталу 2024 року прийнято та забезпечено оперативний розгляд 141 усного звернення громадян за допомогою засобів телефонного зв’язку, що на 24,6% менше, ніж за І квартал 2023 року (187 звернень за телефоном). 

На «Гарячі лінії» структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій надійшло 2072 звернення громадян, з яких 2058 задоволено (99,3% від їх загальної кількості). 

Фахівцями юридичного управління облдержадміністрації протягом І кварталу 2024 року надано за телефоном безоплатну первинну правничу допомогу 25 особам. Крім того, послугами інтерактивного консультаційно-інформаційного сервісу єДовідка, розміщеного на офіційному вебсайті облдержадміністрації, скористалось 250 відвідувачів. З 675 типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлюється, найбільше відвідувачів цікавили наступні: соціального захисту населення (106 питань або 42,4%), промислової політики (41 питання або 16,4%), житлово-комунального господарства (32 питання або 12,8%), охорони здоров’я (11 питань або 4,4%). 

Райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями надано безоплатну первинну правничу допомогу 6 особам. 

З метою виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 забезпечено звітування з питань роботи зі зверненнями громадян 22 керівників структурних підрозділів облдержадміністрації та 5 голів райдержадміністрацій, начальників районних військових адміністрацій перед головою облдержадміністрації, начальником обласної військової адміністрації. 

У свою чергу, в структурних підрозділах облдержадміністрації, райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях прозвітували 16 керівників відповідних структурних підрозділів та комунальних підприємств, що надають послуги населенню. 

Підсумки роботи із зверненнями громадян в Донецькій області за 2023 рік розглянуті на засіданні обласної комісії з питань розгляду звернень громадян (далі – комісія). За результатами прийнято протокольне рішення від 29 лютого 2024 року ПР-3 щодо забезпечення керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, головами райдержадміністрацій, начальниками районних військових адміністрацій, начальниками військових адміністрацій населених пунктів, міськими, селищними, сільськими головами розвитку доступних форм спілкування з мешканцями області та залучення громадян, під час дії правового режиму воєнного стану в країні, до прийняття рішень на усіх рівнях публічного життя. 

У зв’язку з кадровими змінами в облдержадміністрації, протягом І кварталу 2024 року проведено 2 засідання комісії та 3 «Дні контролю» результатів розгляду 6 звернень громадян. Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг. Здійснено перегляд стану виконання доручень керівництва облдержадміністрації за зверненнями громадян та достовірності наданої інформації, шляхом проведення зворотного зв’язку з заявниками. 

Райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями проведено 6 засідань комісій з питань розгляду звернень громадян та 6 «Днів контролю», на яких разом розглянуто 15 звернень громадян. 

З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян облдержадміністрацією 06 березня 2024 року проведено вебінар для 98 представників райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів, виконавчих органів міських, селищних, сільських рад Донецької області на тему: «Про зміни у нормативно-правових актах облдержадміністрації у сфері роботи із зверненнями громадян». 

Облдержадміністрацією, її структурними підрозділами, райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями оприлюднено близько 43 матеріалів щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у тому числі 14 аналітичних довідок, 5 відомостей щодо роботи із зверненнями громадян, 14 графіків проведення особистих прийомів та «Гарячих ліній», 10 роз’яснень повноважень органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян. 

На офіційному вебсайті, вебсторінках облдержадміністрації у найбільш популярних соціальних мережах розміщена інформація щодо проведення «Гарячих ліній», а також «Прямих ефірів» голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації у телемарафоні «Єдині новини» (#UAразом), телевізійному проєкті «FREEДОМ», на Радіо Свобода та в інших вітчизняних та іноземних телерадіомовниках. 

Враховуючи, що на території області складною залишається безпекова ситуація, обумовлена війною з країною-агресором, продовжуються обстріли населених пунктів та об’єктів інфраструктури області, фіксується поступове ускладнення гуманітарної ситуації в регіоні. З метою збереження життя і здоров’я людей голова облдержадміністрації, начальник обласної військової адміністрації, інші начальники військових адміністрацій населених пунктів області постійно закликають місцеве населення евакуюватися. 

З метою реалізації гарантованих статтями 40, 64 Конституції України прав громадян особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів із зверненнями та отримати відповідь по суті у встановлений Законом України «Про звернення громадян» термін, у подальшому основні зусилля планується спрямувати на подоланні актуальних проблем суспільства, зумовлених війною, врахуванні громадської думки різних соціальних груп та категорій за допомогою прямих контактів з населенням.