портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

За 2023 рік

ДОВІДКА ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ПРО ПІДСУМКИ ВЗАЄМОДІЇ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ, ОБЛАСНОЇ ВІЙСЬКОВОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ З ДЕРЖАВНОЮ УСТАНОВОЮ «УРЯДОВИЙ КОНТАКТНИЙ ЦЕНТР» ЗА 2023 РІК

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 976 «Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень», розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 24 грудня 2020 року № 1432/5-20 «Про затвердження порядку розгляду в Донецькій обласній державній адміністрації звернень, що надходять через державну установу «Урядовий контактний центр» (далі – ДУ «Урядовий контактний центр») в обласній державній адміністрації, обласній військовій адміністрації (далі – облдержадміністрація) проведено системну роботу щодо розгляду звернень громадян, які були надіслані на розгляд через ДУ «Урядовий контактний центр» протягом 2023 року.

За підсумками 2023 року надходження звернень від мешканців Донецької області до облдержадміністрації через ДУ «Урядовий контактний центр», з використанням урядової «гарячої лінії», телефонних ліній із соціальних питань, з питань освіти для мешканців ТОТ, єВідновлення, Мінветеранів, «Протидія насильству», вебсайту Урядового контактного центру, Єдиного вебпорталу органів виконавчої влади, а також вебсайту Офіційного інтернет-представництва Президента України, склало 20242 звернення, що на 5611 звернень, або на 21,7 % менше ніж у 2022 році (25853). 

Найбільше звернень у 2023 році надійшло від мешканців наступних міських територіальних громад:

Слов’янської (5132 звернення, або 25,4% від загального надходження звернень), мешканці якої найчастіше звертались з питань надання гуманітарної допомоги – 3848 звернень, або 75,0 % від всіх звернень мешканців громади; 

Дружківської (2587 звернень, або 12,8%), мешканці якої найчастіше звертались з питань надання гуманітарної допомоги – 1679 звернень, або 64,9 % від звернень з громади та з приводу ненадання та/або неякісного надання послуги електропостачання – 152 звернення, або 5,9 %; 

Костянтинівської (2299 звернень, або 11,4%), мешканці якої найчастіше звертались, у тому числі, з питань надання гуманітарної допомоги – 1321 звернення, або 57,5 % та з приводу ненадання та/або неякісного надання послуги водопостачання – 109 звернень, або 4,7 %; 

Краматорської (1932 звернення, або 9,5%), мешканці якої найчастіше звертались з питань надання гуманітарної допомоги – 478 звернень, або 24,7 % та з приводу ненадання та/або неякісного надання послуги електропостачання – 126 звернень, або 6,5 %; 

Покровської (1457 звернень, або 7,2%), мешканці якої найчастіше звертались з питань, у тому числі, ненадання та/або неякісного надання послуги електропостачання – 736 звернень, або 50,5 % та з питань надання гуманітарної допомоги та допомоги внутрішньо переміщеним особам – по 65 звернень, або по 4,5 %; 

Добропільської (1399 звернень, або 6,9%), мешканці якої найчастіше звертались з питань надання гуманітарної допомоги – 791 звернення, або 56,5 % та з приводу ненадання та/або неякісного надання послуги електропостачання – 148 звернень, або 10,6 %.

Дані про динаміку надходжень звернень протягом 2022-2023 років у розрізі територіальних громад (найбільші)

Дані про надходження звернень протягом 2023 року у розрізі територіальних громад області

Найбільш актуальними питаннями, з якими звертались заявники у 2023 році, були питання соціального захисту населення – 12094 звернення (59,7% від загальної кількості), житлово-комунального господарства – 5346 (26,4%), надзвичайних ситуацій – 718 (3,5%), неотримання відповіді – 483 (2,4%), діяльності посадових та службових осіб – 339 (1,7%)/

Структура основних питань, порушених у зверненнях громадян, направлених ДУ «Урядовий контактний центр» на розгляд до облдержадміністрації протягом 2023 року

Аналіз змін в структурі найбільш порушуваних питань у зверненнях, надісланих ДУ «Урядовий контактний центр» на розгляд облдержадміністрації протягом 2023 року у порівнянні з 2022 роком

Проведений аналіз свідчить про збільшення надходження звернень з питань подолання наслідків надзвичайних ситуацій на 336 звернень, або на 88,0 % (з 382 у 2022 році до 718 у 2023 році), а також про суттєве зменшення надходження звернень з питань  соціального захисту населення на 2760 звернень, або на 18,6 % (з 14854 у 2022 році до 12094 у 2023 році) та з питань житлово - комунального господарства на 1977 звернень, або на 27,0% (з 7323 у 2022 році до 5346 у 2023 році). Найсуттєвішими причинами приросту звернень з питань подолання наслідків надзвичайних ситуацій стали ситуації, спричинені: 

несприятливими погодними умовами – внаслідок буревію та обривів електромережі у грудні 2023 року майже в 15 разів збільшилось надходження звернень з вказаного питання (з 9 у 2022 році до 140 у 2023 році), переважно від мешканців Покровського району; 

збройною агресією російської федерації проти України (відшкодування збитків постраждалим, ліквідація наслідків обстрілів та бомбардувань, облаштування бомбосховищ (об’єктів укриття) – надходження зросло на 57,7 % (з 355 у 2022 році до 560 у 2023 році), найчастіше звертались мешканці Краматорської (92 звернення), Слов’янської (79 звернень) та Костянтинівської (71 звернення) громад Краматорського району. 

З питань соціального захисту у 2023 році населення Донецької області найбільше турбували питання надання матеріальної/гуманітарної допомоги – 10486 звернень (86,7% від загальної кількості питань соціального захисту населення), соціальних виплат – 954 звернення (7,9%), надання пільг – 360 звернень (3,0 %).

Структура питань соціального захисту, порушених у зверненнях громадян, надісланих на розгляд до облдержадміністрації  у 2023 роціУ порівнянні з 2022 роком зменшення надходження звернень з питань соціального захисту населення обумовлено значним зменшенням кількості звернень громадян щодо соціальних виплат – на 1167 звернень (з 2121 звернення у 2022 році до 954 звернень у 2023 році), або на 55,0 %, щодо субсидій – на 865 звернень (з 877 у 2022 році до 12 у 2023 році), або на 98,6 %, щодо матеріальної допомоги – на 470 звернень (з 10956 у 2022 році до 10486 у 2023 році), або на 4,3 %.

Дані про динаміку надходження звернень зі сфери соціального захисту населення за 2023 рік у порівнянні з 2022 роком у розрізі питань (найбільші показники)Незначне (на 4,3 %) зменшення надходження звернень з питань надання матеріальної/гуманітарної допомоги на фоні загального зменшення надходження звернень (на 21,7 %) та зменшення надходження звернень з питань соціального захисту населення (на 18,6 %) вказує на актуальність цієї проблематики, особливо у листопаді 2023 року, коли було зафіксоване аномально велике надходження таких звернень. Найчастіше (78,5 % від всього надходження звернень з питань надання матеріальної/гуманітарної допомоги) звертались мешканці Слов’янської (4051 звернення або 38,6 %), Дружківської (1845, або 17,6 %), Костянтинівської (1484, або 14,2 % ) та Добропільської (853, або 8,1 %) громад.

З питань житлово-комунального господарства найбільше звернень надійшло з приводу відсутності комунальних послуг – 3300 звернень (61,7 % від загальної кількості питань житлово-комунального господарства), неякісного надання комунальних послуг – 648 звернення (12,1 %), оплати послуг –  514 звернення (9,6 %), обслуговування та ремонту прибудинкової території  – 334 звернення (6,2 %).

Дані про динаміку надходження звернень зі сфери житлово-комунального господарства за 2023 рік у порівнянні з 2022 роком у розрізі питань (найбільші показники)На фоні загального зменшення надходження звернень з питань житлово-комунального господарства, аналіз виявив зростання їх надходження з підпитання обслуговування та ремонту прибудинкових територій (на 20,6 % з 277 звернень за 2022 рік до 334 за 2023 рік). Найбільше звернень з даного питання надійшло від мешканців Краматорської (107 звернень), Слов'янської (55 звернень) та Покровської (40 звернень) громад.

Протягом 2023 року надійшло 91 звернення з пріоритетом першочергового та термінового розгляду (звернення щодо ситуацій та обставин, які несуть загрозу життю, здоров’ю, майну громадян та підлягають негайному вирішенню), що в 3,6 рази менше надходження таких звернень протягом 2022 року (324). Найбільше заявників турбували питання оперативного усунення наслідків обриву електричних дротів – 30 звернень, або 33,0 % від загальної кількості таких звернень та ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій, пов’язаних зі збройною агресією російської федерації – 22 звернення, або 24,2 %. 

Надходження повторних та неодноразових звернень у 2023 році (466), у порівнянні з 2022 роком (530), зменшилось на 64 звернення, або на 12,1 %. Найчастіше заявники повторно звертались з питань соціального захисту населення – 207 звернень (44,4 % від загальної кількості повторних звернень), житлово-комунального господарства – 152 звернення (32,6 %) та повідомлення про неотримання відповіді – 33 звернення (7,1%). 

Рівень виконавської дисципліни склав 100 %. Виконано за 2023 рік 19870 звернень заявників, що на 7106 звернень, або на 26,3 % менше ніж за аналогічний період минулого року (26976 звернень). Порушень загальних 45 денних термінів розгляду звернень в облдержадміністрації не припущено. 

Причиною загального зниження у 2023 році надходження до облдержадміністрації звернень через ДУ «Урядовий контактний центр» є, насамперед, евакуація значної кількості мешканців Донецької області за її межі. 

За результатами проведеного протягом 2023 року ДУ «Урядовий контактний центр» моніторингу розгляду органами виконавчої влади звернень встановлено, що робота Донецької облдержадміністрації з їх опрацювання відповідає вимогам, визначеним Законом України «Про звернення громадян» та постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 976 «Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень».

Основні питання у зверненнях, що надійшли через ДУ «Урядовий контактний центр» у 2023 році 
№ з/п
Територіальна одиниця
Кількість звернень всього, в тому числі:
Соціальний захист населення
Житлово - комунальне  господарство
Надзвичайні ситуації
Повідомлення заявника про неотримання відповіді
Діяльність посадових та службових осіб
Охорона здоров'я
Інші
Всього, в тому числі: 20242 12094 5346 718 483 339 193 1069
1 м. Слов'янськ 5132 4277 467 84 91 48 25 140
2 м. Дружківка 2587 1948 404 54 49 33 14 85
3 м. Костянтинівка 2299 1589 422 75 85 37 13 78
4 м. Краматорськ 1932 851 677 107 60 41 45 151
5 м. Покровськ 1457 228 1011 88 20 19 13 78
6 м. Добропілля 1399 918 359 14 14 12 15 67
7 м. Мирноград 786 155 517 19 23 22 18 32
8 м. Селидове 591 189 325 31 8 8 8 22
9 м. Миколаївка 442 279 68 18 26 10 3 38
10 м. Лиман 436 268 65 42 22 6 6 27
11 м. Курахове 425 160 146 41 10 22 10 36
12 м. Торецьк 379 159 148 24 14 5 1 28
13 м. Білозерське 356 40 265 6 3 11 3 28
14 м. Маріуполь 256 194 12 3 9 6 5 27
15 м. Новогродівка 216 60 115 13 0 7 2 19
16 с. Іллінівка 170 91 39 5 4 3 0 28
17 смт Олександрівка 143 106 11 1 4 3 0 18
18 смт Гродівка 117 32 70 3 2 0 0 10
19 смт Черкаське 115 75 21 1 2 3 2 11
20 м. Бахмут 106 53 10 13 2 4 2 22
21 м. Святогірськ 95 38 18 17 4 8 0 10
22 смт Велика Новосілка 92 25 13 9 6 7 3 29
23 с. Шахове 74 27 33 8 3 1 0 2
24 м. Вугледар 65 46 8 3 1 2 0 5
25 м. Мар'їнка 60 23 17 5 2 2 1 10
26 смт Новодонецьке 54 26 17 0 2 1 0 8
27 с. Криворіжжя 52 26 19 2 1 2 0 2
28 с. Андріївка 50 36 7 0 2 4 0 1
29 с. Комар 47 29 6 3 2 3 0 4
30 смт Очеретине 41 13 15 7 2 0 0 4
31 смт Удачне 37 8 20 2 1 1 0 5
32 м. Часів Яр 33 20 8 1 0 0 0 4
33 окуповане до 24.02.22** 29 13 2 1 0 3 3 7
34 м. Соледар 26 13 0 7 2 0 0 4
35 м. Авдіївка 24 8 0 5 1 2 1 7
36 з інших областей* 21 3 3 2 1 1 0 11
37 с. Старомлинівка 18 12 4 0 1 0 0 1
38 м. Волноваха 15 11 1 1 0 1 0 1
39 смт Мангуш 14 13 0 0 0 0 0 1
40 м. Сіверськ 10 3 1 1 0 0 0 5
41 с. Хлібодарівка 9 5 2 1 0 0 0 1
42 смт Нікольське 8 7 0 0 0 0 0 1
43 смт Ольгинка 8 7 0 0 0 0 0 1
44 м. Світлодарськ 4 2 0 1 1 0 0 0
45 с. Званівка 4 2 0 0 1 1 0 0
46 с. Кальчик 3 2 0 0 1 0 0 0
47 смт Сартана 3 2 0 0 1 0 0 0
48 смт Мирне 2 2 0 0 0 0 0 0










*- звернення від мешканців населених пунктів інших областей




**- звернення від мешканців населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснювали свої повноваження до 24.02.2022