портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Перше півріччя

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі –
Указ Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008) Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військовою адміністрацією (далі – облдержадміністрація) протягом І кварталу 2025 року проводилась системна робота стосовно розгляду звернень громадян та вирішення порушених у них питань.

За підсумками І кварталу 2025 року відбулось зменшення надходження звернень громадян до облдержадміністрації на 12,9% (392 звернення за І квартал 2025 року проти 450 звернень за І квартал 2024 року). З загальної кількості звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом І кварталу 2025 року – 6 пропозицій або 1,5%, 360 заяв або 91,8%, 26 скарг або 6,6%.

Безпосередньо до голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації протягом І кварталу 2025 року надійшло 219 звернень громадян, що на 58 звернень або на 20,9% менше, ніж за аналогічний період минулого року (277 звернень).

Структура звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації за І квартал 2025 року

Згідно з динамікою надходження звернень громадян найбільше звернень надійшло від мешканців міст Дружківка (36 звернень), Костянтинівка (42), Краматорськ (46), Слов’янськ (37) Краматорського району.

Протягом І кварталу 2025 року на офіційну електронну пошту облдержадміністрації надійшло 84 звернення громадян або 21,4% від загальної кількості звернень. У цей період електронні звернення громадян з офіційного вебсайту облдержадміністрації не надходили через проведення на ньому налагоджувальних робіт.

За І квартал 2025 року, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, відбулось зростання надходження звернень громадян через органи влади вищого рівня на 41,8% (112 звернень за І квартал 2025 року проти 79 звернень за І квартал 2024 року) за рахунок збільшення надходження звернень громадян через Кабінет Міністрів України на 92,2%, а саме: Секретаріат Кабінету Міністрів України та Міністерство розвитку громад та територій України (98 звернень проти 51 звернення). Через Офіс Президента України спостерігалось зниження надходження на 56,0% (11 звернень проти 25 звернень), показники надходження через Апарат Верховної Ради України залишилися на минулорічному рівні (3 звернення).

Структура звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації через органи влади вищого рівня за І квартал 2025 року

Згідно з помісячною динамікою надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня протягом І кварталу 2025 року зафіксовано наднизьке надходження у січні поточного року з подальшим зростанням удвічі загальних показників надходження у лютому та березні 2025 року.

Динаміка надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації через органи влади вищого рівня за І квартал 2025 року 

За І квартал 2025 року надійшло 116 масових (акційних) звернень громадян. З них, на 90 масових звернень мешканців Донецької області надані роз’яснення Порядку виконання невідкладних робіт з ліквідації наслідків військових дій держави-агресора, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 року № 473 та Порядку надання компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2023 року № 600.

На 7 масових звернень щодо отримання витягу про реєстрацію місця проживання на територіях, де ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих державою-агресором надані роз’яснення можливості задекларувати / зареєструвати місце свого проживання без зняття з реєстрації місця свого попереднього проживання та отримати витяг з реєстру територіальної громади.

У відповідях на 6 масових звернень громадян щодо відсутності водопостачання у м. Костянтинівка на початку січня 2025 року роз’яснено, що в результаті активних бойових дій держави-агресора пошкоджено другий Донецький водопровід, що, в свою чергу, призвело до вимушеного зменшення обсягів подачі води. Після проведення ремонтно-відновлювальних робіт водопостачання міста відновлено з урахуванням обсягів подачі води на об’єктах водопровідно-каналізаційного господарства.

За результатами розгляду задоволено 6 масових звернень громадян стосовно отримання одноразової грошової допомоги протягом опалювального сезону 2024/2025 року на придбання твердого пічного побутового палива відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 року № 993.

У поточному році продовжились минулорічні тенденції зменшення надходження колективних звернень громадян до облдержадміністрації. Так, за І квартал 2025 року цей показник склав 6 звернень або 1,5% від загальної кількості звернень громадян, що на 4 звернення або 40,0% менше, ніж за І квартал 2024 року (10 звернень).

На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації протягом І кварталу 2025 року надійшло 10 колективних звернень або 0,5% від загальної кількості звернень громадян (1961), що на 4 звернення або 28,6% менше, ніж за І квартал 2024 року (14 звернень). До райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій протягом І кварталу 2025 року колективних звернень не надходило.

Дані про надходження колективних звернень громадян до місцевих органів виконавчої влади Донецької області за І квартал 2025 року у порівнянні з І кварталом 2024 роком

Суттєво зменшилось надходження повторних звернень громадян до облдержадміністрації. Так, за І квартал 2025 року надійшло 1 повторне звернення або 0,3% від загальної кількості звернень громадян, що на 10 звернень або на 90,9% менше, ніж за І квартал 2024 року (11 звернень). Причиною надходження повторного звернення стала незгода заявника з нормами чинного законодавства, якими регулюється вирішення порушеного ним питання щодо надання безоплатної стоматологічної допомоги.

На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації протягом І кварталу 2025 року надійшло 12 повторних звернень або 0,6% від загальної кількості звернень громадян (1961), що на 3 звернення або 20,0% менше, ніж за І квартал 2024 року (15 звернень). До райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій – 8 повторних звернень або 6,0% від загальної кількості звернень громадян (133), що на 1 звернення або 11,1% менше, ніж за І квартал 2024 року (9 звернень).

Дані про надходження повторних звернень громадян до місцевих органів виконавчої влади Донецької області за І квартал 2025 року у порівнянні з І кварталом 2024 роком

Керівництвом облдержадміністрації контролювалось 374 звернення громадян (95,4% від загальної кількості звернень). З них: позитивно вирішено 121 звернення або 32,4%, надані роз’яснення на 229 звернень або 61,2%, відмовлено у розгляді, з належним обґрунтуванням у задоволенні, 1 звернення або 0,3%, у стадії розгляду залишено 23 звернення або 6,1% від контрольних звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100%, порушень термінів розгляду звернень громадян не припущено.

На розгляд за належністю до територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, облдержадміністрацій, обласних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів протягом І кварталу 2025 року направлено 18 звернень громадян або 4,6% від загальної кількості звернень, відповідно до повноважень.

З 397 питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації за І квартал 2025 року, 90 питань або 22,7% стосувалися публічних (електронних публічних) послуг, зокрема адміністративних послуг, 55 питань або 13,9% з приводу діяльності органів місцевого самоврядування, 54 питання або 13,6% про соціальний захист населення, 41 питання або 10,3% стосовно комунального господарства, 32 питання або 8,1% щодо забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації.

Структура питань, порушених у зверненнях громадян до Донецької облдержадміністрації за І квартал 2025 року

Особлива увага приділялась вирішенню проблем, з якими звертались соціально незахищені верстви населення, у тому числі внутрішньо переміщені особи. За І квартал 2025 року від вказаної категорії громадян до облдержадміністрації надійшло 97 звернень (24,7% від загальної кількості звернень), що більше ніж вдвічі перевищує показник минулого року (45 звернень).

Найчастіше у своїх зверненнях внутрішньо переміщені особи порушували питання відновлення втрачених документів, виплати грошової допомоги від держави, незгоди з нарахованими боргами за житлово-комунальні послуги, отримання компенсації за житло, зруйноване/пошкоджене внаслідок бойових дій, спричинених державою-агресором.

На виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 розвиток доступних форм спілкування з громадянами в області залишився одним із пріоритетних напрямків роботи протягом І кварталу 2025 року.

Як у мирний час, так і у період дії воєнного стану, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до керівних працівників облдержадміністрації засобами електронного зв’язку і телекомунікації, а також бути прийнятими на особистих прийомах згідно з Порядком організації проведення особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правничої допомоги, особистих, виїзних прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» з питань, що належать до компетенції Донецької обласної державної адміністрації, обласної військової адміністрації, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 23 квітня 2024 року № 248/5-24, зареєстрованим у Східному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції 24 квітня 2024 року за
№ 42/681 (із змінами).

Облдержадміністрацією, структурними підрозділами облдержадміністрації, райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями забезпечено функціонування гарячих ліній і телефонів довіри, проведення широкої роз'яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом.

З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації за безкоштовним для населення телефонним номером: 0800 507 506.

Згідно з Графіком особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правничої допомоги, особистих прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації, обласної військової адміністрації, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 19 липня 2024 року № 473/5-24, протягом І кварталу 2025 року прийнято та забезпечено оперативний розгляд 131 усного звернення громадян, що надійшли до облдержадміністрації за допомогою засобів телефонного зв’язку, що на 7,1% менше, ніж за І квартал 2024 року (141 звернення).

На «Гарячі лінії» структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій надійшло 853 звернення громадян, що на 58,8% більше, ніж за І квартал 2024 року (2072).

Фахівцями юридичного управління облдержадміністрації протягом І кварталу 2025 року надано безоплатну первинну правничу допомогу 26 особам. Послугами інтерактивного консультативно-інформаційного сервісу єДовідка, розміщеного на офіційному вебсайті облдержадміністрації, протягом І кварталу 2025 року скористався 191 відвідувач сайту. З 754 типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлюється, найбільше громадян цікавили питання промислової політики (32 питання або 16,8%), соціального захисту населення (28 питань або 14,7%), аграрної політики і земельних відносин
(17 питань або 8,9%), інші питання (48 питань або 5,1%).

Райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями надано безоплатну первинну правничу допомогу 3 особам.

З метою виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 забезпечено звітування з питань роботи зі зверненнями громадян 23 керівників структурних підрозділів облдержадміністрації та 5 голів райдержадміністрацій, начальників районних військових адміністрацій перед головою облдержадміністрації, начальником обласної військової адміністрації.

У свою чергу, в структурних підрозділах облдержадміністрації, райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях прозвітували 11 керівників відповідних структурних підрозділів та комунальних підприємств.

Підсумки роботи із зверненнями громадян в Донецькій області за 2024 рік розглянуті на засіданні обласної комісії з питань розгляду звернень громадян (далі – комісія). За результатами прийнято протокольне рішення від 23 січня 2025 року ПР-2 щодо спрямування керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, головами райдержадміністрацій, начальниками районних військових адміністрацій, начальниками військових адміністрацій населених пунктів зусиль на своєчасному розгляді звернень громадян та наданні відповідей на них офіційними засобами зв’язку.

Протягом І кварталу 2025 року проведено 3 засідання комісії та 3 «Дні контролю» результатів розгляду 5 звернень громадян. Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг. Здійснено перегляд стану виконання доручень керівництва облдержадміністрації за зверненнями громадян та достовірності наданої інформації, шляхом проведення зворотного зв’язку з заявниками.

Райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями проведено 11 засідань комісій з питань розгляду звернень громадян та 6 «Днів контролю», на яких спільно розглянуто 19 звернень громадян.

З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян облдержадміністрацією 13 березня 2025 року проведено вебінар на тему: «Про особливості розгляду звернень, що надходять через державну установу «Урядовий контактний центр» для 180 відповідальних за даний напрямок роботи посадових осіб райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів.

Дані щодо виконання вимог Указу Президенту України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 місцевими органами виконавчої влади Донецької області за І квартал 2025 року

З метою зміцнення зв’язку з населенням, його оперативного інформування про соціально-економічну ситуацію та роботу з питань звернень громадян на офіційному вебсайті облдержадміністрації розміщена інформація щодо проведення «Гарячих ліній», а також «Прямих ефірів» голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації у телемарафоні «Єдині новини» (#UAразом), телевізійному проєкті «FREEДОМ», на Радіо Свобода та на інших вітчизняних та іноземних телерадіомовниках.

Враховуючи, що на території області складною залишається безпекова ситуація, обумовлена активними військовими діями держави-агресора, продовжуються обстріли населених пунктів та об’єктів інфраструктури області, фіксується постійне ускладнення гуманітарної ситуації в регіоні. З метою збереження життя і здоров’я людей голова облдержадміністрації, начальник обласної військової адміністрації, інші начальники військових адміністрацій населених пунктів області постійно закликають місцеве населення евакуюватися.

З метою реалізації гарантованих статтями 40, 64 Конституції України прав громадян особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів із зверненнями та отримати відповідь по суті у встановлений Законом України «Про звернення громадян» термін, у подальшому основні зусилля планується спрямувати на постійному роз’ясненні на офіційних вебсайтах та у місцевих медіа порушених у масових та колективних зверненнях громадян питань, особливо тих, що стосуються безпечних маршрутів евакуації, надання оперативної медичної, гуманітарної та соціальної допомоги.