портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Безоплатна правова допомога

Відповідно до Закону України «Про безоплатну правову допомогу» (далі – Закон), безоплатна первинна правова допомога це вид державної гарантії, що полягає в інформуванні особи про її права і свободи, порядок їх реалізації, відновлення у випадку їх порушення та порядок оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Згідно з частиною другою статті 7 Закону, безоплатна первинна правова допомога, зокрема включає такі види правових послуг: надання правової інформації; надання консультацій і роз’яснень з правових питань; складення заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру); надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.

Право на безоплатну первинну правову допомогу мають усі особи, які перебувають під юрисдикцією України.

Звернення щодо надання первинної правової допомоги до Донецької облдержадміністрації можна направити за адресою: м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого, 6, індекс 84306, за безкоштовним телефонним номером 0800 507 506 або особисто кожного понеділка у  Громадської приймальні облдержадміністрації, розташованої за адресою: вулиця Олекси Тихого, будинок 6, м. Краматорськ, 84306, у робочі дні з 08.00 до 12.00 та з 13.00 до 17.00 (у п’ятницю – до 16.00), вхід вільний і не потребує оформлення перепустки. 

Прийоми осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги проводяться у Громадській приймальні в установлені графіками прийомів дні та години. Отримані на прийомах звернення централізовано реєструються на реєстраційно-контрольних картках та обліковуються за допомогою електронно-обчислюваної техніки працівниками управління, на яких покладені відповідні обов’язки.

Особистий прийом осіб, які звернулись до Громадської приймальні за безоплатною первинною правовою допомогою, здійснюється юридичним управлінням облдержадміністрації із залученням працівників юридичних служб структурних підрозділів облдержадміністрації згідно із затвердженим графіком, без попереднього запису.

Надання правової інформації, консультацій і роз’яснень з правових питань, допомоги у складанні документів правового характеру здійснюється за можливості під час прийому (крім документів процесуального характеру). При необхідності залучаються працівники структурних підрозділів облдержадміністрації, до компетенції яких належить розв'язання порушених питань. 

Порядок організації проведення особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, особистих, спільних, виїзних прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» з питань, що належать до компетенції Донецької обласної державної адміністрації

Г Р А Ф І К особистих, спільних прийомів громадян, особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації та відповідальними працівниками облдержадміністрації на ІІ-IV квартали 2021 року

Якщо під час розгляду усного звернення про надання безоплатної первинної правової допомоги встановлено, що особа потребує надання безоплатної вторинної правової допомоги, особі або її законному представникові надається допомога в забезпеченні доступу до вторинної правової допомоги та медіації.

Якщо Донецька облдержадміністрація отримає звернення про надання безоплатної первинної правової допомоги та буде встановлено, що питання, порушені у зверненні, не належать до компетенції облдержадміністрації, таке звернення переадресовується протягом п’яти календарних днів до відповідного органу (до компетенції якого відноситься порушене у зверненні питання), про що повідомляється особа, яка подала звернення.

Маємо наголосити, що головною ідентифікуючою ознакою звернення щодо надання первинної правової допомоги, є суть звернення – прохання надати особі одну або декілька правових послуг, передбачених частиною другою статті 7 Закону.