Як правильно оформити звернення?
Відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян»
у зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення має бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
Як дізнатися про наслідки розгляду звернення, надісланого на адресу Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації?
Телефон для довідок за зверненнями громадян: 0800 507 506
понеділок – четвер від 08:00 до 17:00
п’ятниця від 08:00 до 16:00.
Як потрапити на особистий прийом до керівництва Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації?
Згідно з Порядком організації проведення особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правничої допомоги, особистих, виїзних прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» з питань, що належать до компетенції Донецької обласної державної адміністрації, обласної військової адміністрації, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 23 квітня 2024 року № 248/5-24, зареєстрованим в Східному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції 24 квітня 2024 року за № 42/681 (в редакції розпорядження голови обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 15 серпня 2024 року № 529/5-24, зареєстрованим у Східному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції 16 серпня 2024 року № 85/724)
Прийоми проводяться у відповідності до функціонального розподілу обов’язків між працівниками облдержадміністрації, відповідальними за забезпечення проведення прийомів, в порядку черговості громадян. Прийоми Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників антитерористичної операції проводяться першочергово.
Як і коли працює Гаряча лінія Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації?
«Гаряча лінія» працює за безкоштовним для населення телефонним номером: (0800) 507 506 у робочі дні з 9:00 до 13:00 та з 14:00 до 18:00 (у п’ятницю - до 17:00), дзвінки на який приймають відповідальні за цей напрямок роботи працівники управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації Донецької обласної державної адміністрації.
Який порядок розгляду звернень громадян у Донецькій облдержадміністрації, обласній військово-цивільній адміністрації?
Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
У який термін має бути розглянуте звернення?
На підставі статті 20 Закону України «Про звернення громадян» посадовими особами облдержадміністрації встановлюються наступні строки розгляду звернень громадян, про що повідомляється особі, яка подала звернення: невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня отримання, якщо вирішення питання не потребує додаткового вивчення; не більше одного місяця (30 днів) від дня їх надходження; до 45 днів, якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання було неможливо.
Як оскаржити бездіяльність органів державної влади та їх посадових осіб?
Статтею 16 Закону України «Про звернення громадян» передбачено, що скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням – безпосередньо до суду.
До скарги додають наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймали за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, але тільки ті, які відповідно стосуються питання.
Чи існує обласна комісія з питань розгляду звернень громадян?
Так, існує. Зі складом обласної комісії можливо ознайомитись тут: Про утворення обласної комісії з питань розгляду звернень громадян