Аналіз стану розгляду причин і обставин надходження до облдержадміністрації повторних, колективних та масових (акційних) звернень громадян свідчить, що з початку 2025 року облдержадміністрацією, райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями та військовими адміністраціями населених пунктів вживалися певні заходи, спрямовані на вирішення нагальних питань населення області, реалізацію законних прав та інтересів громадян. Змінились минулорічні тенденції надходження повторних звернень громадян у бік їх зменшення. Так, за п’ять місяців 2025 року до облдержадміністрації надійшло 14 повторних звернень або 2,2% від загальної кількості звернень громадян (645 звернень), що на 7 звернень або на 33,3% менше показника аналогічного періоду минулого року (21 звернення). Проведений аналіз обставин надходження до облдержадміністрації повторних звернень громадян засвідчив, що основною причиною їх надходження стала незгода заявників з нормами чинного законодавства, якими регулюється вирішення порушених ними питань та несприйняття змін, обумовлених введенням воєнного стану в Україні, а також зловживання окремим громадяном правом на звернення.
За територіальною належністю найбільше повторних звернень до облдержадміністрації надійшло від мешканців міста Дружківка Краматорського району.
Також змінились тенденції надходження колективних звернень громадян до облдержадміністрації. Так, за п’ять місяців 2025 року цей показник склав 7 звернень або 1,1% від загальної кількості звернень громадян, що вдвічі менше показника минулого року (14 звернень). З урахуванням колективних та масових (акційних) звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 743 громадянина, які порушили питання публічних (електронних публічних) послуг, зокрема адміністративних послуг, соціального захисту населення, діяльності органів місцевого самоврядування, обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин, комунального господарства тощо.
За територіальною належністю найбільша кількість колективних звернень до облдержадміністрації надійшла від мешканців міста Добропілля.
За п’ять місяців 2025 року до облдержадміністрації надійшло 159 масових (акційних) звернень громадян або 24,7% від загальної кількості звернень громадян, що на 68 звернень або 74,7% більше, ніж за аналогічний період минулого року (91 звернення). Облдержадміністрацією проведено окремий аналіз стану розгляду та вирішення масових звернень громадян з питань відновлення зруйнованих та пошкоджених об’єктів нерухомого майна. Інформація про проведений аналіз масових звернень громадян з питань відновлення зруйнованих та пошкоджених об’єктів нерухомого майна, що надійшли на розгляд облдержадміністрації протягом І кварталу 2025 року заслухана на засіданні обласної комісії з питань розгляду звернень громадян від 22 квітня 2025 року. За результатами надано протокольне доручення ПР-2 начальникам військових адміністрацій населених пунктів щодо спрямування зусиль на своєчасному розгляді та вирішенні звернень громадян з питань надання компенсації на відновлення зруйнованих та пошкоджених об’єктів нерухомого майна, а також роз’ясненні порушених питань на офіційних вебсайтах та у місцевих медіа. З метою вирішення питань, порушених у інших колективних та масових (акційних) зверненнях громадян, облдержадміністрацією вживались відповідні заходи. Так, на 17 масових звернень громадян щодо отримання витягу про реєстрацію місця проживання на територіях, де ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих державою-агресором, роз’яснено можливість задекларувати / зареєструвати місце свого проживання без зняття з реєстрації місця свого попереднього проживання та отримати витяг з реєстру територіальної громади. Задля можливості отримання перепустки на в’їзд до міста Костянтинівка для ввозу вантажів, порушене у 8 зверненнях, прийнято Тимчасовий порядок допуску транспортних засобів та осіб, зокрема представників громадських, благодійних, гуманітарних організацій, інших юридичних осіб, фізичних осіб, крім осіб, які мають задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування) на території відповідного населеного пункту, на територію населених пунктів Донецької області, що наближені (до 10 км) до лінії бойового зіткнення, в яких запроваджено комендантську годину та встановлено спеціальний режим світломаскування з 15 години до 11 години наступної доби, затверджений спільним наказом голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації та коменданта Донецької області від 14 травня 2025 року № 1/37-25/9604. На 7 масових звернень мешканців області, які наразі перебувають за кордоном, про надання довідки про соціальну допомогу на дітей, надані роз’яснення Інструкції щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги (зі змінами), затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики від 19 вересня 2006 року № 345 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 06 жовтня 2006 року за № 1098/12972. У відповідях на 6 масових звернень громадян щодо відсутності водопостачання у м. Костянтинівка на початку січня 2025 року роз’яснено, що в результаті активних бойових дій держави-агресора пошкоджено другий Донецький водопровід, що, в свою чергу, призвело до вимушеного зменшення обсягів подачі води. Після проведення ремонтно-відновлювальних робіт водопостачання міста відновлено з урахуванням обсягів подачі води на об’єктах водопровідно-каналізаційного господарства. За результатами розгляду задоволено 6 масових звернень від 27 мешканців міст Добропілля, Краматорськ, селищ Велика Новосілка, Олександрівка та села Іллінівка стосовно отримання одноразової грошової допомоги протягом опалювального сезону 2024/2025 року на придбання твердого пічного побутового палива відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 року № 993.