портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

9 місяців 2018 року

АНАЛІЗ  ПІДСУМКІВ РОБОТИ ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН  В ОРГАНАХ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ ТА ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  ЗА ДЕВ’ЯТЬ МІСЯЦІВ 2018 РОКУ

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі - Указ) облдержадміністрацією протягом дев’яти місяців 2018 року проводилась певна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань. За дев’ять місяців 2018 року від мешканців Донецької області до облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації та через органи влади вищого рівня (Адміністрацію Президента України, Кабінет Міністрів України, Верховну Раду України) надійшло 2256 звернень (за аналогічний період минулого року – 2280 звернень). Безпосередньо до облдержадміністрації надійшло 1598 звернень громадян, з них 143 звернення надійшло електронною поштою.

СТРУКТУРА
звернень громадян, які надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації за дев’ять місяців 2018 року

З урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 12049 громадян. В загальній кількості звернень, що надійшли: пропозицій – 44 (1,9 %), заяв – 2064 (91,5 %), скарг – 148 (6,6 %). Надходження звернень громадян було рівномірним у І та ІІ кварталі із різким зростанням у ІІІ кварталі. Вказане зростання відбулось за рахунок збільшення надходження звернень громадян засобами  телефонного зв’язку. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження звернень громадян до облдержадміністрації зменшилось на 1,1 %. 

ДИНАМІКА
надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації за дев’ять місяців 2018 року у порівнянні з аналогічним періодом минулого року

Протягом звітного періоду зберіглись тенденції надходження повторних та колективних звернень громадян. Так, в облдержадміністрації, обласній військово-цивільній адміністрації зареєстровано 27 повторних звернень (1,2 % від загальної кількості звернень), що на 7,4 % менше показника минулого року (29 звернень). Кількість колективних звернень за цей період зменшилась на 61 звернення і склала 201 звернення (8,9 % від загальної кількості звернень), що на 23,3 % менше показника минулого року (262 звернення).


ДАНІ
про надходження колективних та повторних звернень громадян  до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації за дев’ять місяців 2018 року у порівнянні з аналогічним періодом минулого року



Зменшилось надходження звернень громадян через Адміністрацію Президента України на 6 звернень і склало 13,0 % від загальної кількості звернень громадян. Надходження звернень громадян порівняно з минулорічним показником, навпаки, збільшилось як через Кабінет Міністрів України на 27 звернень і склало 10,0 % від загальної кількості звернень громадян, так і через Апарат Верховної Ради України на 25 звернень і склало 3,0 % від загальної кількості звернень громадян.


ДИНАМІКА 
надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації через органи влади вищого рівня за дев’ять місяців 2018 року



Згідно з динамікою надходження до облдержадміністрації звернень громадян, найвищий відсоток надходження від мешканців Бахмутського, Волноваського, Мар’їнського районів, міст Бахмут, Костянтинівка, Краматорськ, Маріуполь, Покровськ, Слов’янськ. Проте, більш наочним є показник зведеної кількості звернень громадян у розрахунку на 10 тисяч населення відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Співставлення таких регіональних показників із середнім по області певною мірою відображує соціально-економічну ситуацію.  Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів районів області у розрахунку на 10 тисяч населення свідчить, що найбільша кількість звернень надійшла від мешканців Великоновосілківського, Добропільського, Костянтинівського, Мангушського, Покровського, Слов’янського, Ясинуватського районів 13,0 звернень.


ДАНІ
про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації від мешканців районів області за дев’ять місяців 2018 року на 10 тисяч населення



Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів міст області у розрахунку на 10 тисяч населення свідчить, що найбільша кількість звернень надійшла від мешканців міст Авдіївка, Вугледар, Костянтинівка, Краматорськ, Лиман, Селидове, Слов’янськ при середньому показнику 13,0 звернень.


ДАНІ
про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації від мешканців міст області за дев’ять місяців 2018 року на 10 тисяч населення



Керівництвом облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації з початку поточного року контролювалось 57,7 % звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100 %. Порушень термінів розгляду звернень не припущено. За втручанням керівництва облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації позитивно вирішені 35,3 % (459) від загальної кількості контрольних звернень (1301), надані роз’яснення на 51,3 % (668), у вирішенні звернень не відмовлялось. Разом з тим, у стадії розгляду залишається 174 звернення, 668 звернень, або 29,6 % від загальної їх кількості направлено на розгляд за належністю до райдержадміністрацій, виконавчих органів міських та селищних рад, військово-цивільних адміністрацій Донецької області, структурних підрозділів облдержадміністрації відповідно до повноважень, 5 звернень, або 0,2 % повернуто авторам відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян», а 10 звернень (0,4%) не підлягало розгляду згідно зі статтею 8 Закону України «Про звернення громадян».


ДАНІ 
про розгляд звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації  за дев’ять місяців 2018 року



З 2605 питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації за дев’ять місяців 2018 року, 736 питань, або 28,3 % від їх загальної кількості входить до сфери житлово-комунального господарства, 389 питань (14,9 %) – соціального захисту, 173 питання (6,6 %) – охорони здоров’я, 123 питання (4,7 %) – діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, 118 питань (4,5 %) – аграрної політики і земельних відносин, 113 питань (4,3 %) – освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності, 96 питань (3,7 %) – забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян.


СТРУКТУРА
питань, яких торкались громадяни у зверненнях до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації за дев’ять місяців 2018 року



Згідно з затвердженими планами та графіками з початку року облдержадміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією проведено 9 засідань комісії з питань розгляду звернень громадян, 9 «Днів контролю» результатів розгляду звернень громадян, які мешкають у містах Бахмут, Вугледар, Дружківка, Костянтинівка, Краматорськ, Красногорівка, Мирноград, Слов’янському та Ясинуватському районах. Разом перевірено розгляд 61 звернення громадян.  Аналогічна робота проведена райдержадміністраціями, міськими військово-цивільними адміністраціями, виконкомами міських рад, об’єднаних територіальних громад. Ними здійснено 241 «День контролю», на яких перевірено розгляд 413 звернень громадян. Результати 585 звернень громадян розглянуті на 224 засіданнях відповідних комісій. У 596 перевірених зверненнях громадян порушені питання вирішені позитивно.  Облдержадміністрацією перевірено стан додержання законодавства про звернення громадян перевірено у 37 райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст Донецької області, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад. Разом з тим, згідно з Планом здійснення облдержадміністрацією контролю за виконанням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади на 2018 рік проведено відповідні моніторинги у виконавчих органах Бахмутської, Дружківської, Мирноградської міських рад та оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян у Великоновосілківській, Добропільській, Нікольській, Слов’янській, Ясинуватській райдержадміністраціях.  Прозвітували перед головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2017 рік 12 голів райдержадміністрацій, 2 керівника військово-цивільних адміністрацій міст Донецької області та 13 міських голів.  Крім того, стан додержання законодавства про звернення громадян перевірено у 270 виконавчих органах міських, сільських та селищних рад, на підприємствах та в організаціях. Результати перевірок розглянуті на 14 засіданнях колегій райдержадміністрацій, виконавчих органів міських рад, рад об’єднаних територіальних громад, 140 засіданнях комісій з питань звернень громадян, 75 апаратних нарадах. За результатами перевірки винесено догани та застосовані інші заходи адміністративного впливу по відношенню до 2 керівників структурних підрозділів виконкому Бахмутської міської ради, 4 керівників, 9 працівників житлово-комунального господарства з міста Бахмут та 1 керівника житлово-комунального господарства з міста Маріуполь.


ДАНІ 
про стан контролю з розгляду звернень громадян в райдержадміністраціях Донецької області за дев’ять місяців 2018 року



ДАНІ 
про стан контролю з розгляду звернень громадян у виконкомах міських рад Донецької області за дев’ять місяців 2018 року



Всього за дев’ять місяців 2018 року керівництвом облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації проведено 64 особистих та спільних прийоми з представниками правоохоронних органів та керівниками житлово-комунальних підприємств, 198 виїзних прийомів за місцем мешкання та 6 «Гарячих ліній», на яких разом прийнято 677 громадян.  Крім того, фахівцями юридичного управління облдержадміністрації прийнято 29 осіб, які отримали безоплатну первинну правову допомогу, а фахівцями управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації прийнято та оперативно розглянуто 419 повідомлень на «Телефон довіри». За цей період в усіх 12 райдержадміністраціях, 2 військово-цивільних адміністраціях міст Донецької області, виконавчих органах 13 міських рад, 10 радах об’єднаних територіальних громад проведено 3392 особистих та спільних прийоми, 1330 виїзних прийомів, на яких разом прийнято 6997 звернень громадян, позитивно вирішено 2261 порушене в них питання (44,3 %). 


ДАНІ
щодо виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2018 року № 109/2008 місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Донецької області за дев’ять місяців 2018 року



У райдержадміністраціях, міських військово-цивільних адміністраціях, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад надано безоплатну первинну правову допомогу 635 особам, а також оперативну допомогу 695 громадянам, які звернулись на «Телефон довіри» З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян проведено 43 семінари, 123 практикуми і наради, 167 стажувань відповідальних за роботу із зверненнями громадян в облдержадміністрації, райдержадміністраціях та виконавчих органах міських рад.  Всього по області у відповідності до вимог пункту 2 розділу 4 Указу через друковані та електронні засоби масової інформації оприлюднено 2248 матеріалів щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у тому числі 159 графіків, 491 об’яву та повідомлення про проведення прийомів, 185 інформацій про підсумки їх проведення, 201 аналітичну довідку та відомість, 27 роз’яснень повноважень місцевих органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадянЗа поточний період розміщено 871 матеріал на офіційних веб-сайтах райдержадміністрацій та виконкомів міських рад, проведено 29 «прямих ефірів» та 64 «круглих стола», 221 виступ на телебаченні (радіо) з питань роботи із зверненнями громадян за участю керівництва області, голів міст та районів.


ДАНІ
про співпрацю органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області із засобами масової інформації з питань роботи із зверненнями громадян за дев’ять місяців 2018 року


Редакціями обласних видань було отримано 370 звернень громадян, які торкались питань соціального захисту, комунальних, транспортних проблем і питань земельних відносин. Ретельний огляд читацьких листів, відгуків щодо діяльності органів виконавчої влади та відповідні роз’яснення спеціалістів надавались в рубриках «Нам пишут» («Родной город», м. Мирноград)«Пошта нашої зорі» («Наша зоря», м. Селидове), «Письмо в редакцию», «Диалог с читателями» («Маяк», м. Покровськ). Крім того, матеріали щодо роботи із зверненнями громадян у містах та районах області періодично публікувались в газетах «Родной город», м. Мирноград (05.01.2018, 06.04.2018, 04.05.2018, 01.06.2018, 20.07.2018, 03.08.2018), «Зоря», м. Лиман (17.01.2018, 21.03.2018, 04.04.2018, 20.06.2018, 19.09.2018, 26.09.2018), «Наша зоря», м. Селидове (18.01.2018, 19.04.2018, 26.04.2018, 11.05.2018, 17.05.2018, 14.06.2018, 21.06.2018, 05.07.2018, 12.07.2018, 02.08.2018, 06.09.2018), «Вісті Донбасу», м. Краматорськ (01.02.2018, 07.03.2018), «Мар'їнська нива», Мар’їнський район (02.02.2018, 13.04.2018, 25.05.2018, 17.08.2018, 07.09.2018), «Вісті», м. Слов'янськ (15.02.2018, 22.03.2018, 05.04.2018, 09.05.2018, 02.08.2018, 27.09.2018), «Заря Приазовья», Нікольський район (21.03.2018, 13.04.2018), «Новий шлях», м. Добропілля (05.04.2018), «Сельская новь», Мангушський район (11.05.2018), «Сільський край», Великоновосілківський район (04.04.2018), «Наше слово», Волноваський район (05.05.2018, 23.06.2018), «Вісті Олександрівщини», Олександрівський район (02.06.2018, 15.09.2018).

Підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2017 рік розглянуті на засіданні колегії облдержадміністрації. За підсумками розгляду прийнято протокольне рішення від 29 березня 2018 року щодо затвердження головами райдержадміністрацій, міськими головами, головами об’єднаних територіальних громад, керівниками військово-цивільних адміністрацій, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади оновлених порядків розгляду письмових звернень громадян та організації проведення особистих прийомів осіб, які потребують первинної правової допомоги, особистих, спільних, виїзних прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «гаряча лінія». Крім того, зазначеним посадовим особам та керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації було доручено забезпечити проведення виїзних прийомів громадян на закріплених територіях не рідше двох разів на місяць, оперативний розгляд звернень, що надходять на урядову «гарячу лінію», з’ясування причин та усунення обставин, що породжують повторні та колективні звернення громадян. З метою забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення, облдержадміністрацією передбачається вжити додаткових заходів щодо виявлення проявів упередженості, тяганини, формалізму при розгляді звернень громадян, дотримання єдиних стандартів роботи зі зверненнями громадян з використанням телефонних «гарячих ліній», запровадження сучасного технічного та програмного забезпечення, яке спрощує процедуру подання звернень, створення довідкових телефонних служб органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області.