На автодорогах загального користування державного значення Донецької області продовжуються роботи з усунення аварійних вибоїн на проїзній частині. Високий темп виконання робіт виробничими бригадами підрядника ДП «Донецький облавтодор» дозволяє оперативно ліквідовувати новоутворені руйнування, але процес стрімкої появи небезпечних вибоїн триває, – нестійка погода продовжує негативно впливати на стан покриття.
Загалом від початку року на міжнародних, національних і територіальних дорогах ліквідовано понад 7 тис. м² аварійної ямковості. Остаточну площу ураження трас ямковістю після примхливої зими буде встановлено за результатами комісійного огляду – планового та повного обстеження автомобільних доріг загального користування державного значення.
УВАГА! На відремонтованих торік ділянках автодоріг ушкоджень дорожнього покриття не спостерігається!
Як вже повідомлялось, причина швидкої появи аварійних вибоїн на покритті полягає у неспроможності зношених автодоріг протистояти контрастному температурного режиму – частим переходам через 0 °C у поєднанні з різними формами атмосферних явищ (туманами, мрякою, дощами, снігопадами). Ліквідація ямковості у холодний період року залишається необхідним заходом для забезпечення безаварійного проїзду ділянками автодоріг, які чекають на поточний середній або капітальний ремонт.
Важливо знати: технологічний процес виконання аварійних робіт із застосуванням холодних ремонтних сумішей близький, але відрізняється від традиційного поточного дрібного (ямкового) ремонту. Ліквідація аварійної ямковості може виконуватися й за спрощеною технологією з подальшим, у разі необхідності, плановим ремонтом за сприятливих погодних умов, тобто з дотриманням технологічної послідовності виконання основних робіт із ліквідації вибоїн покриття гарячими асфальтобетонними сумішами (відповідно до ДСТУ-Н Б В.3.2-5:2016).
Нагадаємо, у 2018 році на автошляхах загального користування державного значення було виявлено та ліквідовано локальні руйнування проїзної частини (вибоїни, просідання, колійність, здиблення, сітки тріщин тощо) загальною площею 183,1 тис. м². Говорячи про міжнародні та національні траси у розрізі виконаних торік робіт із ліквідації ямковості, можна назвати найслабші ділянки автодоріг, що й досі потерпають від новоутворених руйнувань проїзної частини, особливо після зимового періоду року, та потребують капітального ремонту.
Отже, за інформацією відділу ремонту та експлуатаційного утримання автодоріг та штучних споруд, організації та безпеки дорожнього руху Служби автомобільних доріг у Донецькій області, найбільший обсяг робіт для забезпечення безпеки дорожнього руху, підтримки проїзної частини у належному експлуатаційному стані та уповільнення її подальшої руйнації впродовж минулого року було виконано на:
-
а/д Н-32 Покровськ – Бахмут – Михайлівка на ділянках Костянтинівка – Бахмут та Мирноград – Костянтинівка (оминаючи об’єкт капремонту);
-
а/д М-03 Київ – Харків – Довжанський на під’їзді до Бахмута з боку Слов’янська (від об’єкта капремонту, від села Міньківка);
-
а/д Н-15 Запоріжжя – Донецьк у межах Великоновосілківського та Мар’їнського районів;
-
а/д Н-20 Слов’янськ – Донецьк – Маріуполь на ділянках Краматорськ – Дружківка – Костянтинівка та Волноваха – Маріуполь тощо.