портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Ми є. Були. І будем ми! Історія Оксани Подлєсної та Юлії Гаман

Опубліковано 04 травня 2023 року, 12:12 , Управління сім’ї, молоді та масових заходів національно-патріотичного виховання облдержадміністрації

Оксана та Юлія - модераторки DOCU/CLUB при Українській ЗОШ І-III ступенів №13 Селидівської міської ради Донецької області. Вони -  героїні рубрики "Ми є. Були. І будем ми!" від управління сім’ї, молоді та масових заходів національно-патріотичного виховання облдержадміністрації, яке збирає історії успішного досвіду донеччан-патріотів. Нижче пропонуємо вашій увазі матеріал управління:   

Досвід Української загальноосвітньої школи І-III ступенів №13 Селидівської міської ради Донецької області у сфері реалізації завдань молодіжної, сімейної політики, національно-патріотичного виховання, запобігання та протидії домашньому насильству яскраво відображений в роботі інноваційного майданчика для розвитку соціальних і громадянських компетентностей учнів, а саме – в діяльності шкільного клубу-філії Докудейз «DOCU/club», який входить до Всеукраїнської мережі кіноклубів медіапросвіти з прав людини Docudays UA. Ця організація покликана підвищити рівень обізнаності щодо практичних способів та інструментів захисту прав людини, щодо поточних демократичних реформ у сфері прав людини в Україні та супровідних державних кампаній, а також щодо того, як кожна організація та людина може допомогти просувати та впроваджувати їх.

"На базі нашої школи кіноклуб працює вже 3 роки та не припиняє свою роботу ні через дистанційне навчання, ні через повномасштабне вторгнення. Модератори за допомогою документального кіно можуть ненав’язливо, в неформальній обстановці підняти дуже інколи незручні теми для дітей, таким чином викликати більше розуміння, емпатію глядача та співрозмовника. А відповідно й сприяти активності людини у своєму та громадському житті", - розповідає Оксана. 

"Особливо цінним для нас є справжній, емоційний та непідробний фідбек від дітей, який ми отримуємо в ході модерації фільму та після невеличкого анкетування, де діти діляться власними враженнями та думками з тем, піднятих у фільмі. І цікаво, що в кожному з них можна побачити цілу низку актуальних для молоді питань і відповідей на них", - ділиться Юлія.

"Під час подібних модерацій документального кіно нами було обговорено незліченну кількість тем: питання дискримінації за різними ознаками, про права людини на освіту, працю, сім’ю, свободу слова, вибору, думки, питання відносин громадянина і держави", - зазначають модераторки.

Але найбільше вони пишаються тим, що після повномасштабного вторгнення ворога на наші землі вони не припинили своєї роботи і продовжили тримати освітній фронт та психоемоційний стан дітей.

Досвід роботи шкільного клубу-філії Докудейз «DOCU/club» був описаний в інтерв’ю з представниками ГО «Докудейз» «ГОВОРИТИ НЕ МОЖНА МОВЧАТИ. ТЕМА ВІЙНИ В УЧНІВСЬКІЙ АУДИТОРІЇ». Кіноклуб в час воєнного стану допомагає дітям і всім іншим триматись, проговорювати хвилюючі на сьогодні питання. Допомагає розвивати національно-патріотичне виховання, громадянські компетентності в наших дітях. "Наші діти нас вчать. Ми постійно сидимо в новинах між уроками. Але вмикаємо фільм, починаємо обговорення. Той самий «Мир», де є вибухи, де хлопці розповідають про Автомайдан. І перший коментар дитини: «Ви знаєте, сподобався настрій цього головного героя, він на 100% впевнений, що якось ми прокинемось - і росії немає». І думаєш: якщо діти це помічають, то, певне, і нам треба так реагувати на те, що відбувається. Діти дуже оптимістично налаштовані й навчають нас".

"Батькам важко говорити з дітьми на тему війни. Вони думають, що діти маленькі й краще їх вберегти від цих новин, але вони мають вільний доступ до засобів масової інформації та інтернету, все бачать і їм хочеться з кимось про це поговорити, з людиною, яку вони знають та якій довіряють. Ми відкриті. В нашому клубі ми говоримо, що так, іде війна, наші герої там гинуть, але вони віддають життя заради нашої перемоги, заради нашого майбутнього. І дітям стає легше й зрозуміліше. Вони дивляться документальне кіно, де є справжні герої, потім діляться своїми емоціями і ми помічаємо, що їм це допомагає втримувати внутрішню рівновагу. Вони прийняли, що йде війна, вірять у перемогу й чекають на неї. Тому наша підтримка в даній ситуації - це перегляд документального кіно і фільмів альманаху «Енциклопедія Майдану», які допомагають пережити цей складний час, налаштувати дітей на беззаперечну перемогу України і дати їм зрозуміти важливість ролі кожного з них в побудові демократичної, незалежної, правової держави – України".

За матеріалами  управління сім’ї, молоді та масових заходів національно-патріотичного виховання облдержадміністрації