портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

На Дні освіти розглянули міжнародний досвід реалізації кращих практик підвищення якості освіти

Опубліковано 16 листопада 2023 року, 17:13 , Департамент освіти і науки облдержадміністрації

У межах Днів освіти Донеччини, що проходять у м. Києві на базі Національної академії педагогічних наук України 15-16 листопада, представники Донецької, Львівської та Хмельницької областей взяли участь у дискусійній панелі «Міжрегіональний досвід підвищення якості освіти: кращі практики». 

Метою дискусії було визначено обговорення питань, пов’язаних із подоланням освітніх втрат, спричинених тривалим карантином, а потім – війною; способами подолання цих втрат на регіональному рівні; інноваційними знахідками, що допомагають значно покращити якість освітнього процесу.

Із вітальним словом до освітян звернувся заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук Микола Головко: «Ми завдячуємо тим учителям і педагогам, які у цей непростий час не просто вистояли і забезпечили повноцінне стійке функціонування освітньої системи України, а і її розвиток та творчий підхід! Подяка педагогам Донеччини, які потерпають найбільше від збройної агресії!».

Директор Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко звернула увагу учасників на результати загальнонаціонального моніторингу щодо якості освіти; інструменти, які допомагають виміряти цю якість, і способи подолання освітніх втрат. Доволі цікава статистика у навчальних розривах, за її словами, спостерігається між різними соціальними групами: селом і містом, хлопцями й дівчатами, ліцеями та гімназіями тощо. 

Доповненням слів директора Українського центру оцінювання якості освіти став виступ проректора з науково-педагогічної роботи та моніторингу якості освіти Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Ірини Вашеняк, яка розкрила особливості організації подолання освітніх втрат учнів у Хмельницькій області, окресливши наслідки впливу освітніх втрат на всіх рівнях і проблеми, які можуть виникнути в майбутньому через неподолані освітні втрати. 

Директор академічного ліцею Нетішинської міської ради Хмельницької області Таміла Соболик наголосила на ефективності розвитку освіти в громаді, представивши досвід у цьому питанні органів управління освітою та керівників закладів освіти Хмельницької області. 

Директор Шепетівського професійного ліцею Хмельницької області Алла Чернушич представила досвід організації професійної (професійно-технічної) освіти Хмельниччини в умовах воєнного стану, зокрема свого ліцею.  

Учитель фізики, керівник гуртка «Методист» Комунального закладу загальної середньої освіти «Ліцей № 2 Хмельницької міської ради» Станіслав Ковальський запропонував до обговорення тему щодо імплементації інноваційних регіональних програм-проєктів як засобів підвищення якості навчання і виховання учнів. Заклад, який представляв Станіслав Ковальський, здійснював експериментальний проєкт під керівництвом Національної академії педагогічних наук України за темою «Організаційно-педагогічні засади використання персональних комп’ютерів у навчально-виховному процесі», і має інноваційний досвід щодо запровадження роботи гуртків «Радіотехнічне конструювання» та «Робототехніка» при кабінеті фізики. 

Обмін досвідом сприяв консолідації ідей та планів, які визначили для себе учасники діалогової панелі та представники областей-партнерів.