портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Освітяни Донеччини обговорили стратегію розвитку освіти в умовах війни

Опубліковано 31 березня 2025 року, 17:43 , Департамент освіти і науки облдержадміністрації

Завершилась робота дискусійної панелі «Освітнє партнерство в дії», яка працювала у Києві на базі Маріупольського державного університету. Заходи другого дня об’єднали керівників органів управління освітою територіальних громад, військових та військово-цивільних адміністрацій Донецької області.

Під час обговорень питань порядку денного учасники зосередили увагу на ключових викликах та можливостях розвитку освітньої сфери в умовах воєнного стану.

Зокрема, Лілія Золкіна, начальниця управління сім’ї, молоді та масових заходів національно-патріотичного виховання Донецької ОДА, представила заходи, спрямовані на підготовку громадян до національного спротиву.

Окремим напрямом дискусії стала підтримка переселенців. Презентовано досвід Торецької та Курахівської громад щодо створення та функціонування освітніх локацій, які успішно працюють як із дітьми, так і з дорослими ВПО. Ці осередки стали прикладом ефективної адаптації освітнього середовища до кризових умов.

Учасники заходу ознайомилися з успішними практиками модернізації дошкільної освіти в Добропільській, Бахмутській та Новогродівській громадах. Акцент зробили на важливості міжсекторальної співпраці та партнерської взаємодії в забезпеченні сталої якості освітніх послуг.

Також під час панелі обговорили результати підвищення кваліфікації педагогічних працівників, досвід діяльності Освітнього хабу «Донеччина» (м. Київ), а також перспективи цифровізації освіти як одного з провідних напрямів розвитку.

Окрему увагу було приділено питанням інклюзивної освіти: забезпечення потреб дітей з особливими освітніми потребами та створення умов для їх соціальної реабілітації в умовах війни. Учасники також проаналізували ефективність використання державних субвенцій у 2024 році та окреслили пріоритети фінансування на 2025 рік.

Окремий блок дискусії присвятили цифровізації освіти як ключовому чиннику її адаптації до сучасних умов. Своє бачення цифрових трансформацій представила Руслана Коренчук, керівниця проєкту «Дія.Освіта». Вона презентувала можливості платформи як інструменту неформального навчання, підвищення цифрової грамотності та професійного розвитку для педагогів і здобувачів освіти.

Панельна дискусія стала майданчиком для напрацювання рішень, спрямованих на формування міжвідомчих регіональних програм і освітніх проєктів, що відповідають потребам часу. Особливу увагу було приділено питанням підвищення інституційної та інвестиційної спроможності закладів освіти Донеччини в умовах війни.