У Слов’янському районі Донеччини у розпалі ремонтні роботи з відновлення кілометрової ділянки автомобільної дороги державного значення Т-05-14 Добропілля – Красний Лиман (кілометрова прив’язка нового об’єкту: км 75+780 – км 76+780).
Як повідомлялось раніше, науково-технічний супровід проектування та ремонту здійснюють фахівці ДП «ДерждорНДІ»: на замовлення Служби автомобільних доріг у Донецькій області, провідним інститутом розроблено пропозиції щодо удосконалення методів і технологій поточного середнього ремонту задля порятунку проблемної ділянки автошляху, прокладеної свого часу на перезволожених і заболочених ґрунтах.
На даний час підрядною організацією ТОВ «Данко» виконано: холодне фрезерування асфальтобетонного покриття; планування основи (автогрейдером); розробку ґрунту (екскаваторами); улаштування прошарку з геотекстилю для дренажу (з подальшим улаштуванням дренажів із щебеню для ефективної системи водовідведення); регенерацію конструктивних шарів дорожнього одягу за технологією холодний ресайклінг (із застосуванням цементу за допомогою машини по типу Ресайклер WR 2500 S); улаштування вирівнюючого шару з гарячої дрібнозернистої асфальтобетонної суміші (типу Б марки I) асфальтоукладальником (по типу VOGELE SUPER 2100).
Конструкція відновленого дорожнього одягу
Висновки науковців ДП «ДерждорНДІ»
Ділянку автомобільної дороги доцільно відновлювати технологією холодного ресайклінгу: сучасний метод дозволяє посилити несучу здатність дорожнього одягу за рахунок влаштування додаткового шару зі спеціальної органо-мінеральної суміші. Додатковий шар, улаштований поверх існуючого дорожнього одягу, забезпечує міцну основу для подальшого укладання верхніх шарів асфальтобетонного покриття. Київськими фахівцями, на основі лабораторних досліджень (вивчення кернів конструкції дорожнього одягу: товщини та зернового складу наявного дорожнього моноліту, якості в’яжучих матеріалів, ущільненості земляного полотна та відсотка вологості), запропоновано «індивідуальний» склад органо-мінеральної суміші (відсоткове співвідношення фрезерованого матеріалу, нового кам’яного матеріалу, цементу та води). Для забезпечення максимального захисту земляного полотна від перезволоження, на об’єкті будуть виконані роботи з улаштування ефективної системи поверхневого водовідведення.
Довідково
Торік фахівці Державного підприємства «Державний дорожній науково-дослідний інститут ім. М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ») здійснювали науково-технічний супровід поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення М-03 Київ – Харків – Довжанський, км 673+682 – км 674+500. «Заболочену» ділянку міжнародної траси було відновлено найсучаснішою технологією – методом холодного ресайклінгу.
ФОТОГАЛЕРЕЯ (оновлюється)
Прес-служба САД у Донецькій області