портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Про недопущення випадків прихованого травматизму

Опубліковано 24 квітня 2023 року, 14:03

В Україні Законодавство з охорони праці має на меті захист працівників від травм та інших ризиків, пов'язаних з їх роботою. Однак, не завжди випадки травматизму на підприємствах є відкритими та очевидними. Часто працівники замовчують травми, щоб уникнути проблем з керівництвом або колегами. Такі випадки прихованого травматизму можуть стати серйозною загрозою для здоров'я та життя працівників, а також для ефективності підприємства в цілому.

Для недопущення випадків прихованого травматизму необхідно створити умови, за яких працівники не боятимуться повідомляти про травми та інші ризики, що пов'язані з роботою. Важливо забезпечити прозору систему звітності та реєстрації нещасних випадків, що сталися з працівниками.

Згідно вимог статті 22 Закону України «Про охорону праці», («Розслідування та облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій»), роботодавець повинен організовувати розслідування та вести облік нещасних випадків, професійних захворювань і аварій відповідно до положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України за погодженням з всеукраїнськими об’єднаннями профспілок.

Відповідно до положень п.8, Порядку  розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві затвердженого Постановою кабінету міністрів України від 17.04.2019р. №337, у разі отримання інформації про нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння) від безпосереднього керівника робіт, повідомлення від закладу охорони здоров’я, заяви потерпілого, членів його сім’ї чи уповноваженої ним особи тощо роботодавець зобов’язаний протягом однієї доби повідомити підприємствам (установам, організаціям), зазначеним в абзацах четвертому – дев’ятому цього пункту, з використанням засобів зв’язку та не пізніше наступного робочого дня надати на паперовому носії повідомлення згідно з додатком 2.

Що таке прихований травматизм?

Прихований травматизм – це відсутність своєчасного та належного інформування роботодавцем визначених нормативними документами відповідних установ та організацій, зазвичай через недбалість, недостатнє навчання працівників або зіткнення інтересів між керівництвом та працівниками.

Як уникнути прихованого травматизму на підприємстві?

1. Організація системи охорони праці на підприємстві

Одним з найважливіших чинників у зниженні ризику прихованого травматизму є наявність відкритої політики щодо охорони праці на підприємстві. Керівництво повинно постійно наголошувати на важливості безпечної роботи та створювати безпечні умови праці для своїх працівників.

2. Регулярні навчання працівників

Регулярні навчання працівників щодо охорони праці повинні стати стандартом на підприємстві.

3. Проведення аналізу ризиків на робочому місці.

Перед початком роботи на будь-якому робочому місці необхідно провести аналіз ризиків та визначити необхідні заходи щодо запобігання травмам та професійним захворюванням.

4. Проведення систематичних оглядів та перевірок обладнання

Необхідно систематично проводити огляди та перевірки обладнання, щоб переконатися в тому, що воно відповідає вимогам безпеки.

5. Постійне покращення

Підприємство повинно постійно покращувати умови праці та процеси виробництва, щоб знизити ризик прихованого травматизму. Це може бути досягнуто через застосування нових технологій та обладнання, удосконалення методів виробництва та організації робочих місць.

6. Доступність інформації

Інформація про норми безпеки та здоров'я праці повинна бути доступною всім працівникам підприємства. Це можна зробити через створення спеціального порталу або інтернет-ресурсу зі зручним інтерфейсом та зрозумілим поясненням.

Відповіді на найбільш актуальні питання на інформаційному порталі Держпраці https://pratsia.in.ua


Східне міжрегіональне управління Державної служби України з питань праці