портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Рішення про необхідність здійснення стратегічної екологічної оцінки незначних змін до Регіональної програми «Вода Донеччини на 2017-2025 роки»

Опубліковано 21 травня 2024 року, 19:00 , Департамент житлово-комунального господарства Донецької облдержадміністрації

Рішення про необхідність здійснення стратегічної екологічної оцінки незначних змін до Регіональної програми «Вода Донеччини на 2017-2025 роки», затвердженої розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 18 жовтня 2017 року № 1325/5-17, (далі – Програма) щодо якої раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка

№ з/п

Критерій

так/ні

Обґрунтування

1

Виконання змін передбачатиме реалізацію нової (додаткової) діяльності, не передбаченої у документі державного планування, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

ні

Виконання змін не передбачатиме реалізацію діяльності, не передбаченої у документі державного планування, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

2

Виконання змін передбачатиме зміни у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля: характеристики та розміру (масштабів) здійснення діяльності;
місця провадження (розташування);
умов здійснення діяльності;
виділених природних та/або матеріальних ресурсів.

ні

Виконання змін не передбачатиме зміни у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля: характеристики та розміру (масштабів) здійснення діяльності; місця провадження (розташування); умов здійснення діяльності; виділених природних та/або матеріальних ресурсів.

3

Виконання змін передбачатиме зміну у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, яка не підлягала оцінці впливу на довкілля та яка внаслідок таких змін вимагатиме здійснення оцінки впливу на довкілля.

ні

Виконання змін не передбачатиме зміну у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, яка не підлягала оцінці впливу на довкілля та яка внаслідок таких змін вимагатиме здійснення оцінки впливу на довкілля.

4

Зміни вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій з природоохоронним статусом: територій та об'єктів природно-заповідного фонду; екологічної мережі, Смарагдової мережі.

ні

Виконання змін не передбачає ймовірні наслідки для територій з природоохоронним статусом: територій та об'єктів природно-заповідного фонду; екологічної мережі, Смарагдової мережі.

5

Зміни впливають на інші пов'язані документи державного планування, які приймаються на виконання документа державного планування, до якого вносяться зміни (зміна), з урахуванням критеріїв, визначених у пункті 7.

ні

Зміни не впливають на інші пов'язані документи державного планування, які приймаються на виконання документа державного планування, до якого вносяться зміни (зміна), з урахуванням критеріїв, визначених у пункті 7.

6

Виконання зміни до документа державного планування може погіршити наявні екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров'я населення, які стосуються документа державного планування.

ні

Виконання змін до документа державного планування не погіршить наявні екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров'я населення, які стосуються документа державного планування.

7

Виконання змін ймовірно матиме значні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення з урахуванням: ймовірності, тривалості, частоти та зворотності наслідків; кумулятивного характеру наслідків; транскордонного характеру наслідків; ризиків для здоров'я людей та довкілля (наприклад, викликаних аваріями); розмірів та просторового поширення наслідків (географічна територія та чисельність населення, які ймовірно зазнають впливу); наслідків для територій або ландшафтів, які мають охоронний статус на національному або міжнародному рівні.

ні

Виконання змін не матиме значні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення з урахуванням: ймовірності, тривалості, частоти та зворотності наслідків; кумулятивного характеру наслідків; транскордонного характеру наслідків; ризиків для здоров'я людей та довкілля (наприклад, викликаних аваріями); розмірів та просторового поширення наслідків (географічна територія та чисельність населення, які ймовірно зазнають впливу);наслідків для територій або ландшафтів, які мають охоронний статус на національному або міжнародному рівні.

8

Зміни вимагатимуть перегляду або внесення змін до заходів, які передбачалося вжити для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

ні

Зміни не вимагатимуть перегляду або внесення змін до заходів, які передбачалося вжити для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

9

Зміни вимагатимуть перегляду або внесення змін до заходів, передбачених для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров'я населення

ні

Зміни не вимагатимуть перегляду або внесення змін до заходів, передбачених для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров'я населення

У змінах до Програми, що розглядаються, серед іншого, наявний захід «Будівництво водозабірної насосної станції Сінянського водосховища та водоводу від насосної станції до водоводу «Карлівка-Рівне d1000 №1». Виконання цього заходу спрямоване на забезпечення сталим централізованим водопостачанням мешканців Мирноградської міської територіальної громади Покровського району Донецької області в умовах воєнного стану.

Статтею 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (далі – Закон), визначено, що до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу відноситься будівництво трубопроводів для транспортування води на далекі відстані без визначення параметрів довжини та діаметру, як це прописано в інших нормах цього Закону для трубопроводів нафти та газу.

В Державних будівельних нормах, зокрема в ДБН В.2.5-74:2013 або ДБН В.2.5-75:2013, поняття «далекі, середні або малі відстані» також відсутнє.

Разом з цим, статтею 3 Закону надано перелік планованої діяльності та об'єктів, що відносяться до першої категорії за негативним впливом на довкілля, зокрема, трубопроводи, що транспортують токсичну рідину потребують розробки оцінки впливу на довкілля (далі – ОВД) при довжині понад 40 км. Іншої класифікації трубопроводів за довжиною Закон не містить.

За попередніми розрахунками орієнтовна довжина водоводу по заходу «Будівництво водозабірної насосної станції Сінянського водосховища та водоводу від насосної станції до водоводу «Карлівка-Рівне d1000 №1» складає близько 3 км. При цьому, цей водовод призначений для транспортування нетоксичної рідини – води.

Крім того, кошти, що заплановані змінами до Програми по заходу «Будівництво водозабірної насосної станції Сінянського водосховища та водоводу від насосної станції до водоводу «Карлівка-Рівне d1000 №1», витрачатимуться виключно на придбання необхідних матеріалів.

Разом з цим, заходи «Розробка ПКД «Будівництво водозабірної насосної станції Сінянського водосховища та водоводу від насосної станції до водоводу «Карлівка-Рівне d1000 №1», «Розробка ПКД «Будівництво водозабірної насосної станції Миролюбівського водосховища та водоводу від насосної станції до водоводу «Карлівка-Рівне d1000 №1», «Розробка ПКД «Капітальний ремонт резервуарів чистої води №1 та №3 на Рівненському водопровідному вузлі» та «Будівництво водозабірної насосної станції Сінянського водосховища та водоводу від насосної станції до водоводу «Карлівка-Рівне d1000 №1» вже враховані у іншому документі державного планування, а саме у Програмі економічного та соціального розвитку Мирноградської міської територіальної громади Донецької області на 2024 рік, затвердженої розпорядженням Мирноградської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області від 20 грудня 2023 року № 1006р «Про затвердження Програми економічного та соціального розвитку Мирноградської міської територіальної громади Донецької області на 2024 рік» (в редакції розпорядження Мирноградської міської військової адміністрації Покровського району Донецької області від 09 травня 2024 року № 791р.)

Виходячи з вищенаведеного, реалізація заходу «Будівництво водозабірної насосної станції Сінянського водосховища та водоводу від насосної станції до водоводу «Карлівка-Рівне d1000 №1» не підлягає ОВД та, як наслідок, проведенню СЕО.

У період з 09 травня 2024 року до 19 травня 2024 року (включно) зауважень і пропозицій до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки до змін до Регіональної програми «Вода Донеччини на 2017-2025 роки» до департаменту житлово-комунального господарства Донецької облдержадміністрації не надходило.

Враховуючи листи департаменту екології та природних ресурсів Донецької облдержадміністрації (лист від 18 травня 2024 року № 10-17/1255/90-24) та департаменту охорони здоров’я Донецької облдержадміністрації (лист від 14 травня 2024 року № 01-17/1966/0/71-24), а також той факт, що внесені зміни та очікуваний вплив на компоненти навколишнього середовища незначні і проведення стратегічної екологічної оцінки цих змін не є обов’язковим, прийнято рішення не здійснювати стратегічну екологічну оцінку змін до Регіональної програми «Вода Донеччини на 2017-2025 роки», щодо якої раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка.


В.о. директора департаменту Ольга СОЛОВЕЙ