Департамент соціального захисту населення Донецької ОДА
Період реформування системи соціального захисту населення пов’язаний з впровадженням нових моделей надання соціальних послуг. Однією з таких моделей є реалізація в області проекту по створенню «Соціальних офісів».
Створення «Соціальних офісів» пов’язано передусім з необхідністю переходу від застарілої моделі надання соціальних послуг та нагальною необхідністю покращення їх якості, що дозволить в єдиному просторі зручно вирішувати усі питання, зокрема, щодо призначення та виплати соціальних пільг, допомог, субсидій, компенсації соціальних послуг та забезпечить сприятливі умови в обслуговуванні для людей з обмеженими фізичними можливостями.
У роботі «Соціального офісу» максимально застосовуються можливості сучасних інформаційних технологій – електронна система управління чергою, формування єдиних баз звернень, використання можливостей дистанційного доступу до інформації тощо. Проте унікальність цього проекту полягає не тільки в технічних, але й в організаційних рішеннях, адже «Соціальний офіс» покликаний створити максимально сприятливий для швидкого вирішення проблем громадян клімат, спростити процедури отримання необхідних документів.
Орієнтовна кількість отримувачів соціальних послуг в області – понад 1,3 млн. осіб.
На теперішній час в реалізації проекту по створенню «Соціального офісу», як самостійної установи, беруть участь 8 міст та районів області (міста Дружківка, Мирноград, Авдіївка, Слов’янськ, Бахмут, Мар’їнський, Слов’янський та Мангушський райони), також планують відкрити «Соціальний офіс» у складі ЦНАПів ще 4 міста (міста Маріуполь, Вугледар, Костянтинівка, Покровськ) та 4 об’єднані територіальні громади (Соледарська, Миколаївська міські ОТГ, Черкаська, Шахівська селищні ОТГ).
Розміщення установи планується в існуючих будівлях управлінь соціального захисту населення шляхом їх реконструкції та проведення капітальних ремонтів, або шляхом реконструкцій адміністративних будівель, які знаходяться на балансі міст та районів області.
В 7 містах та районах області області (міста: Дружківка, Мирноград, Авдіївка, Слов’янськ, Бахмут, Мар’їнський та Мангушський райони) вже розроблено проектно-кошторисні документації та отримано експертні звіти, в Слов’янському районі розробка ПКД в стадії завершення.
Фінансування проекту передбачається за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, а також коштів міжнародних фінансових організацій.
За результатами співпраці Департаменту соціального захист населення облдержадміністрації з Міністерством соціальної політики України міста Дружківка, Мирноград, Слов’янськ та Бахмут включені до переліку міст обласного значення, що мають намір створити та забезпечити функціонування центрів надання адміністративних послуг, у тому числі послуг соціального характеру, в форматі «Прозорий офіс». По містам Дружківка, Мирноград та Бахмут вже затверджено розподіл субвенції з державного бюджету на проведення робіт в обсязі 58,0 млн.грн, в т.ч. в 2018 році – 53,0 млн.грн, в 2019 році – 5,0 млн. грн. На даний час зазначені міста вже отримали з державного бюджету фінансування у сумі 27,1 млн.грн.
В містах Дружківка та Бахмут проведено закупівлю робіт по реконструкції будівель, укладено договори та вже розпочато підготовчі роботи.
В місті Мирноград проводяться торги на закупівлю робіт по реконструкції будівлі.
Станом на 05.06.2018 завершуються роботи по створенню Центру надання адміністративних послуг та «Соціального офісу» в Миколаївській міській ОТГ. Проект реалізується за підтримки Програми розвитку ООН в Україні.
Область стає більш вимогливою щодо підвищення якості надання послуг органами місцевого самоврядування. Реалізація проекту по створенню «Соціальних офісів» дозволить перейти на сучасний рівень обслуговування в сфері соціального захисту населення та значно підвищити якість надання громадянам соціальних послуг.