


Новий навчальний рік для педагогів Донеччини розпочався з участі у заходах, що відбулися на базі Маріупольського державного університету в Києві. Тут освітяни долучилися до тренінгів, практичних занять та презентацій, спрямованих на вдосконалення професійних компетентностей і впровадження інноваційних підходів у навчальний процес.
Зокрема, Світлана Гарна, кандидатка педагогічних наук, проректорка з інноваційної та методичної роботи Донецького облІППО, провела тренінг для педагогів Донеччини на тему «Scaffold: як інтегрувати ключові компетентності в освітню практику». Учасники ознайомилися з європейськими рамками компетентностей: EntreComp, DigComp, LifeComp, GreenComp, проаналізували потенціал освітніх галузей щодо формування ключових компетентностей, розробили приклад навчальної діяльності з інтеграцією компетентностей у викладанні предметів.
Інструмент Scaffold допоможе освітянам орієнтуватися у змінах навчальних програм і відповідати новим освітнім вимогам НУШ, спонукатиме досліджувати роль ключових компетентностей у сучасній освіті, обмінюватися досвідом і вдосконалювати методики навчання. Зокрема, це стосується проєктування інтегрованих курсів та інших освітніх компонентів.
У лабораторії інклюзивного навчання та обласному інклюзивно-ресурсному центрі відбулися корекційно-розвиткові заняття з учнями та консультування їхніх батьків. Їх провели методистка відділу менеджменту закладів дошкільної, загальної середньої та професійної освіти Алла Сопільник та вчителька початкових класів КЗ «Маріупольська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 66» Діана Целенко. Під час занять діти виконували вправи для розвитку мовлення, пізнавальної та емоційно-вольової сфери з урахуванням індивідуальних потреб.
На локації, присвяченій STEM-освіті, завідувачка відділу природничих дисциплін та STEM-освіти Галина Гундарева та помічник ректора Донецького облІППО Віктор Шабанов разом із координаторами STEM від Маріупольського державного університету ознайомили учасників із сучасним обладнанням STEM-лабораторії. Вони презентували досягнення STEM-спільноти Донеччини у всеукраїнських та міжнародних змаганнях, а також поділилися досвідом використання STEM-технологій у навчальному процесі.
Особливу увагу спікери приділили профорієнтаційній цінності STEM-освіти, адже вона формує в учнів практичні навички, які значно підвищують їхню конкурентоспроможність на сучасному ринку праці в умовах євроінтеграції.


