Паперові трудові книжки мають бути повністю оцифровані до 10 червня 2026 року. З початком повномасштабного вторгнення робота за цим напрямком з об’єктивних причин дещо уповільнилась у порівнянні з попередніми роками, але цифровізація поступово триває.
Про оцифрування документів про трудову діяльність під час брифінгу в Донецькій ОДА розповідала Наталія Рад, начальниця Головного управління ПФУ в Донецькій області.
Загалом за період з 1 січня 2020 року до середини жовтня 2024 року були оцифровані 264,4 тисячі трудових книжок. Причому більшість документів надійшли безпосередньо від людей – понад 179 тисяч, решта – від роботодавців. За 2 тижні жовтня поточного року надійшли на оцифрування 2022 трудові книжки. З них 457 – від роботодавців, решта – від людей.
З 10 червня 2021 року в Україні офіційно діють електронні трудові книжки. Це цифровий аналог паперової трудової книжки, який впроваджений з метою вдосконалення обліку трудової діяльності українців, зменшення паперового документообігу та ризиків втрати чи пошкодження документів.
Розповідаючи про переваги електронної трудової книжки, Наталія Рад зауважила на автоматичному призначенні пенсії в майбутньому, відсутності ризику втрати та пошкодження даних про трудову діяльність, перевірці та підтвердженні інформації про трудовий стаж у реальному часі, високому рівні захисту даних та автентифікації.
Говорили під час брифінгу й про порядок оцифрування документів, технічні вимоги до сканкопій та порядок дій для звичайних людей та для роботодавців, як саме провести оцифрування трудової книжки.
Надання різних послуг Пенсійним фондом здійснюється на 6 площадках Донецької області та у 59 хабах за межами регіону. З них у 34 хабах безпосередньо ведеться прийом громадян, у 25 хабах — у режимі відеоконференції. Консультації та послуги з оцифрування документів про трудову діяльність також можна отримати в цих хабах.
Перед тим як подавати скановані копії трудових книжок для оцифрування через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, необхідно провести їх ретельний аудит, наголосила Наталія Рад. Розроблений спеціальний алгоритм дій, якщо в паперовому документі виявлені помилки і яким чином їх виправити. Чим раніше це зробити, тим краще. Бо тільки актуальна та достовірна інформація буде врахована для подальшого обчислення трудового стажу на нарахування пенсії.