1. Інформація про замовника:
Департамент економіки Донецької обласної державної адміністрації (далі – департамент), вул. Богдана Хмельницького, 6, м. Краматорськ, Донецька область, 84313, код ЄДРПОУ 02741427.
2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Програма економічного і соціального розвитку Донецької області на 2025 рік (далі – Програма), із запропонованими до неї змінами, є документом державного планування регіонального рівня, який визначає сукупність взаємоузгоджених завдань і заходів, що будуть реалізуватися місцевими органами виконавчої влади, територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, щодо вирішення нагальних проблем та досягнення стратегічних цілей розвитку регіону в 2025 році.
Програму розроблено з урахуванням програмних документів, які діють на державному та регіональному рівнях, а саме:
Указ Президента України від 30 вересня 2019 року № 722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»;
Державна Стратегія регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2020 року № 695 (із змінами);
Стратегія розвитку Донецької області на період до 2027 року, затверджена розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 17 лютого 2020 року № 147/5-20 (із змінами).
Головною метою Програми визначено забезпечення стійкості регіону в умовах воєнного стану; відновлення економічного потенціалу області; створення сприятливих умов для підвищення якості життя населення; забезпечення доступності базових соціальних, медичних, освітніх, адміністративних послуг з урахуванням безпекової ситуації та процесів активної цифрової трансформації; підвищення обороноздатності регіону та спроможності до захисту населення і території від надзвичайних ситуацій воєнного, техногенного та природного характеру; ефективне вирішення питань екологічної безпеки.
Враховуючи викладене, з метою посилення позитивного впливу на розвиток інформаційного простору, забезпечення доступу до неупереджених джерел інформації; дорожньо-транспортний комплекс; освіту; охорону здоров'я; підтримку сім’ї, дітей та молоді; фізичне виховання та спорт; культуру і туризм; захист населення і територій від надзвичайних ситуацій; соціальний захист населення; розвиток районів та територіальних громад області; заходи, пов’язані з наслідками військової агресії Російської Федерації проти України на території Донецької області, підтримку внутрішньо переміщених осіб.
Зміни, що вносяться до Програми, передбачають:
уточнення сум, виконавців та джерел фінансування заходів і проєктів;
внесення додаткових заходів (додаються).
3. Інформація про те, якою мірою зміни до документа державного планування визначають умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):
Запропоновані зміни до Програми охоплюють такі види господарської діяльності: розвиток інформаційного простору, забезпечення доступу до неупереджених джерел інформації; дорожньо-транспортний комплекс; освіта; охорона здоров'я; підтримка сім’ї, дітей та молоді; фізичне виховання та спорт; культура і туризм; захист населення і територій від надзвичайних ситуацій; соціальний захист населення; розвиток районів та територіальних громад області; заходи, пов’язані з наслідками військової агресії Російської Федерації проти України на території Донецької області, підтримка внутрішньо переміщених осіб.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті.
Даний документ державного планування (зміни до Програми) не передбачає реалізацію видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.
Виконання змін передбачатиме реалізацію нової (додаткової) діяльності, не передбаченої у документі державного планування, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля |
ні |
|
Виконання змін передбачатиме зміни у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля: характеристики та розміру (масштабів) здійснення діяльності; місця провадження (розташування); умов здійснення діяльності; виділених природних та/або матеріальних ресурсів. |
ні |
|
Виконання змін передбачатиме зміну у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, яка не підлягала оцінці впливу на довкілля та яка внаслідок таких змін вимагатиме здійснення оцінки впливу на довкілля |
ні |
|
4. Ймовірні наслідки:
А) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
Виконання стратегічної екологічної оцінки передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації заходів, прийнятих у Програмі, як на окремі компоненти довкілля (ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря, рослинний та тваринний світ), соціально-економічні умови розвитку території, а також на здоров’я населення.
Реалізація запропонованих змін до Програми не несе ймовірних наслідків для таких складових навколишнього природного середовища як атмосферне повітря, водні ресурси, ґрунт, ландшафт, біорізноманіття та рекреаційні зони.
Б) для територій з природоохоронним статусом:
Ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонуються відповідно до змін до Програми, на території з природоохоронним статусом (об’єктів природно-заповідного фонду, екологічної мережі, Смарагдової мережі) відсутні.
В) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
Зважаючи на географічне положення територій, на яких запланована реалізація заходів і проєктів Програми, транскордонні наслідки реалізації рішень Програми для довкілля, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо зміни до документа державного планування не буде затверджено
Зважаючи на комплексність рішень змін до Програми, що обумовлюється необхідністю виконання стратегічних цілей Програми, призначених для різних видів соціальної, рекреаційної та комунікаційної діяльності, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планованих рішень.
Загальною альтернативою є гіпотетичний (нульовий) сценарій, при якому дані зміни до Програми не затверджуються.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Предметом стратегічної екологічної оцінки є зміни до Програми та їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення.
Запропоновані зміни до Програми є незначними і не несуть ймовірних наслідків для стану довкілля та здоров’я населення.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Необхідність перегляду або внесення змін до затверджених заходів і проєктів – Не передбачається.
Необхідність перегляду або внесення змін до заходів і проєктів, передбачених для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – Не передбачається
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку має враховувати вимоги статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Але, з огляду на незначні зміни до документа державного планування, пропонується не здійснювати стратегічну екологічну оцінку до зазначених змін.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки до змін до Програми економічного і соціального розвитку Донецької області на 2025 рік подаються до департаменту економіки Донецької облдержадміністрації.
Відповідальна особа: Світлана ОНІКА
Контактні дані: 0505891715.
Зауваження та пропозиції подаються на електронну адресу: [email protected] з темою листа «До заяви про визначення обсягу СЕО».
Строк подання зауважень і пропозицій: становить 10 днів з дня оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки змін до Програми, тобто до 08 лютого 2025 року (включно).
Пропозиції і зауваження, що подані після встановленого терміну, не розглядаються.
Директор департаменту економіки
облдержадміністрації Геннадій МАР’ЯНЕНКО