- Кабінет Міністрів своїм законопроектом, внесеним до Верховної Ради, дав старт предметній і глибокій дискусії про землю та аграрну галузь. Це саме дискусія, а не спроба вирішити щось без врахування думки людей;
- Президент зустрічався з аграріями з усіх регіонів України. Були присутні і великі, і дрібні товаровиробники. Було вислухано всіх і Президент визначив, що підпише земельну реформу лише після того, як будуть враховані інтереси різних фракцій парламенту, власників, пайовиків, фермерів. Потрібно знайти компроміс, від якого всі так, чи інакше виграють;
- Вже проведені десятки зустрічей Кабінетом Міністрів, профільним Міністерством, комітетом ВР з питань аграрної політики та земельних відносин;
- Фактично, починається широкий національний діалог з питань земельної реформи.
Буде вислухана і врахована позиція всіх учасників ринку:
- * Власників паїв
- * Дрібних фермерів
- * Середній агробізнес
- * Великі корпорації
- * Місцеве самоврядування - сільські ради і ОТГ
- Буде проведено 18 Земельних форумів у різних регіонах України. Під час проведення обговорень важливо:
- Роз’яснити позицію Президента та Кабінету Міністрів;
- Визначити основні питання та врахувати їх під час напрацювання остаточного тексту законопроекту про земельну реформу.
- Президент поставив завдання сформувати «червоні лінії», за які не можна переходити. В питаннях земельної реформи має бути досягнутий національний консенсус;
- Профільний комітет парламенту розгляне усі альтернативні законопроекти, не залежно від того, ким вони були зареєстровані. Парламентарі не ставлять собі завдання швидко прийняти будь-що. При розгляді законопроектів усі конструктивні пропозиції будуть враховані та буде підготовлений консолідований варіант земельної реформи.
МЕТА ЗЕМЕЛЬНОЇ РЕФОРМИ - НАВЕСТИ ЛАД У ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИНАХ
- Земельна реформа - не тільки питання обігу сільськогосподарських земель. Мова йде про комплексне реформування земельних відносин, всієї галузі сільського господарства;
- Мета реформи - навести порядок у сфері земельних відносин
- Планується досягнути одночасно три цілі:
- Зберегти і збільшити роль агросектору як локомотиву економіки країни
- Збільшити інвестиції в аграрну галузь
- Збільшити доходи і малих, і середніх, і великих підприємств, а також власників земельних паїв
- Для цього потрібно трансформувати нинішній «сірий ринок» землі і продуктів сільського господарства - у відкритий, прозорий та ефективний ринок, від якого виграють всі учасники - тому що немає сірих схем, махінаторів, рейдерів та монополістів, які диктують свої правила усьому ринку.
ВРАХОВАНО РЕАКЦІЮ СУСПІЛЬСТВА НА ЗАКОНОПРОЕКТ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ І ЗАРЕЄСТРОВАН АЛЬТЕРНАТИВНИЙ ДОКУМЕНТ (№2178-10)
Основні тези законопроекту:
- Вводяться обмеження для юридичних осіб, які можуть бути власниками українських земель. Згідно наших пропозицій, компанії, серед засновників, чи кінцевих бенефіціарів яких є іноземці, не зможуть купувати в Україні землю до 2024 року.
- В Україні уже діє більше 1 300 іноземних підприємств, які працюють на українській землі, інвестуючи кошти в нашу економіку та інфраструктуру.
Продовжать працювати лише ті з них, які діють в Україні не менше 3 років, і лише на тих землях, договори на які у них були зареєстровані до ухвалення закону.
Тобто, можливості збільшити свої земельні банки у них не буде. Але і держава не стане у них нічого по-варварськи відбирати, розуміючи, що це інвестори, які прийшли в Україну вже давно і вклали в нашу економіку свої кошти.
- Введені додаткові обмеження щодо концентрації землі в одних руках.
- На рівні області відсоток володіння землями одним власником зменшено з 15% до 8. На рівні ОТГ – до 35%.