Аналіз підсумків роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Донецької області за 9 місяців 2016 року
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», плану Кабінету Міністрів України щодо організації виконання положень Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (надалі - Указу) облдержадміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією протягом дев’яти місяців 2016 року проводилась певна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань.
За дев’ять місяців 2016 року від мешканців Донецької області до облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації та через органи влади вищого рівня (Адміністрацію Президента України, Кабінет Міністрів України, Верховну Раду України) надійшло 1899 звернень (за аналогічний період минулого року – 1533 звернення). Безпосередньо до облдержадміністрації надійшло 1217 звернень громадян. З урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 27244 громадянина.
В загальній кількості звернень, що надійшли: пропозицій – 33 (1,7%), заяв –1728 (90,1%), скарг – 138 (7,3%).
Структура звернень громадян, які надійшли до Донецької облдержадміністрації за дев’ять місяців 2016 року
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження звернень громадян до облдержадміністрації збільшилось на 26,0%. Надходження звернень громадян через Адміністрацію Президента України збільшилось на 31 звернення і склало 18,7% від загальної кількості звернень, через Кабінет Міністрів України – на 29 звернень (8,3%), через Апарат Верховної Ради України – на 11 звернень (1,9%)
Динаміка надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації через органи влади вищого рівня за дев’ять місяців 2016 року
Протягом звітного періоду продовжилась тенденція зниження надходження повторних звернень громадян. Так в облдержадміністрації, обласній військово-цивільній адміністрації зареєстровано 67 повторних звернень (3,5% від загальної кількості звернень), що на 17,3% менше показника минулого року (81 звернення). Кількість колективних звернень за цей період збільшилась на 84 звернення і склала 229 звернень, або 12,1% від їх загальної кількості.
Аналіз надходження до облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації звернень від жителів області у розрахунку на 10 тисяч населення свідчить, що найбільша кількість звернень надійшла від мешканців Бахмутського, Нікольського, Слов’янського, Ясинуватського районів, міст Краматорськ, Костянтинівка, Покровськ, Слов’янськ при середньому показнику 8,0 звернень.
Дані про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації від мешканців районів Донецької області за дев’ять місяців 2016 року на 10 тис. населення
Дані про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації від мешканців міст Донецької області за дев’ять місяців 2016 року на 10 тис. населення
Керівництвом облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації з початку поточного року контролювалось 71,9% звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100%. Порушень термінів розгляду звернень не припущено. За втручанням керівництва облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації позитивно вирішені 28,8% (394) від загальної кількості контрольних звернень (1366), надані роз’яснення на 61,1% (835), у вирішенні 0,7% (10) звернень – відмовлено. Разом з тим, у стадії розгляду залишається 127 звернень,
411 звернень, або 21,6% від загальної їх кількості направлено на розгляд за належністю до райдержадміністрацій, виконкомів міських рад, структурних підрозділів облдержадміністрації відповідно до повноважень, 95 звернень, або 5,0% повернуто авторам відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян», а 27 звернень (1,4%) не підлягало розгляду згідно зі статтею 8 Закону України «Про звернення громадян».
З 2555 питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації за дев’ять місяців 2016 року 558 питань, або 21,8% від їх загальної кількості входить до сфери житлово-комунального господарства, 384 питання (15,0%) – соціального захисту, 315 питань (12,3%) – діяльність місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, 222 питання (8,7%) – охорони здоров’я,188 питань (7,4%) – забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, 101 питання (3,9%) – праці і заробітної плати.
Структура основних питань, яких торкалися громадяни у зверненнях до Донецької облдержадміністрації за дев’ять місяців 2016 року
Прозвітували перед головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2015 рік 15 міських голів та 12 голів райдержадміністрацій. Стан додержання законодавства про звернення громадян перевірено у 274 виконавчих органах міських, сільських та селищних рад, підприємствах та організаціях. Результати перевірок розглянуті на 14 засіданнях колегій райдержадміністрацій та виконкомів міських рад, 94 засіданнях комісій з питань звернень громадян, 43 апаратних нарадах. Головами райдержадміністрацій та міськими головами заслухано звіти 320 керівників структурних підрозділів, сільських та селищних голів, виконавчих органів міських рад.
З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян проведено 54 семінари, 100 практикумів і нарад, 155 стажувань відповідальних за роботу із зверненнями громадян в облдержадміністрації, райдержадміністраціях та виконкомах міських рад.
Дані про стан контролю з розгляду звернень громадян у райдержадміністраціях за дев’ять місяців 2016 року
Дані про стан контролю з розгляду звернень громадян у виконкомах міських рад за дев’ять місяців 2016 року
Підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2015 рік розглянуті на засіданні колегії облдержадміністрації. За підсумками прийняте протокольне рішення від 29 лютого 2016 року щодо забезпечення об'єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, у тому числі електронних, перевірку викладених в них фактів, налагодження контролю стану цієї роботи в органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в організаціях і установах, розташованих на відповідній території, підвищення результативності перевірок, розміщення на офіційних веб-сайтах узагальнених матеріалів про організацію роботи із зверненнями громадян, інформацій про телефонну «гарячу лінію», подання та розгляд електронних звернень громадян, графіків особистих прийомів громадян, роз’яснень повноважень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування та найбільш актуальних питань, що порушуються, обов’язкового надання заявникам роз’яснень порядку оскарження прийнятих рішень у разі визнання звернень необґрунтованими.
Згідно з затвердженими планами та графіками з початку року облдержадміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією проведено 9 засідань комісії з питань розгляду звернень громадян, 8 «Днів контролю» результатів розгляду звернень громадян, які мешкають у Бахмутському, Волноваському, Слов’янському районах та містах Добропілля, Костянтинівка, Краматорськ, Маріуполь, Селидове, Слов’янськ. Разом перевірено розгляд 33 звернень громадян.
Аналогічна робота проведена райдержадміністраціями та виконкомами міських рад. Ними здійснено 253 «Дні контролю», де перевірено 725 звернень громадян. Результати 675 звернень розглянуті на 216 засіданнях відповідних комісій. У 985 перевірених зверненнях громадян порушені питання вирішені.
Дані щодо виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування області за дев’ять місяців 2016 року
Всього за дев’ять місяців 2016 року керівництвом облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації проведено 83 особистих та спільних прийомів з представниками правоохоронних органів та керівниками житлово-комунальних підприємств, 12 виїзних прийомів громадян за місцем їх мешкання, на яких разом прийнято 193 громадянина. У всіх 15 виконкомах міських рад та 12 райдержадміністраціях, розташованих на підконтрольних українській владі територіях за цей період проведено 2698 особистих, 1253 виїзних прийоми, 681 «Гарячу лінію», на яких прийнято 7827 громадян, позитивно вирішено 2941 порушене питання (37,6%).
Крім того, фахівцями юридичного управління облдержадміністрації прийнято 21 особу, які отримали безоплатну первинну правову допомогу, а фахівцями управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації прийнято та оперативно розглянуто 69 повідомлень на «Телефон довіри». В райдержадміністраціях та виконкомах міських рад надано безоплатну первинну правову допомогу відповідно 287 та 512 особам, а також оперативну допомогу 116 та 522 громадянам, які звернулись на «Телефон довіри».
Через розгалужені мережі «Мобільних офісів», «Консультативних пунктів» та «Юридичних консультацій» надано 29269 безоплатних консультацій.
Особисті прийоми громадян проводились у Громадській приймальні облдержадміністрації згідно з графіками, затвердженими розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 29 січня 2016 р. № 57 (із змінами), які оприлюднені на офіційному веб-сайті облдержадміністрації разом з аналізом підсумків роботи із зверненнями громадян за 2015 рік, І квартал та перше півріччя 2016 року.
Дані про співпрацю органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області з засобами масової інформації з питань роботи із зверненнями громадян за дев’ять місяців 2016 року
Всього по області у відповідності до вимог п.2 р.4 Указу через друковані та електронні засоби масової інформації оприлюднено 2215 матеріалів щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у т.ч. 135 графіків, 439 об’яв та повідомлень про проведення прийомів, 110 інформацій про підсумки їх проведення, 211 аналітичних довідок та відомостей, 308 роз’яснень повноважень місцевих органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян. За поточний період було проведено 51 «прямий ефір» та 83 «круглих столи», 255 виступів на телебаченні (радіо) з питань роботи із зверненнями громадян за участю керівництва області, голів міст та районів, розміщено 623 матеріали на веб-сайтах з питань роботи із зверненнями громадян.
Редакціями обласних видань було отримано 430 звернень громадян, які торкались питань соціального захисту, комунальних, транспортних проблем і питань земельних відносин. Ретельний огляд читацьких листів, відгуків щодо діяльності органів виконавчої влади та відповідні роз’яснення фахівців надаються в рубриках «Нам пишут» («Родной город», м.Димитров), «Читательский майдан» («Вперед», м.Бахмут) «Руководители отвечают читателям и редакции «ПР» і рубрика «Письма. Резонанс» («Приазовский рабочий», м.Маріуполь), «Горячая линия» Знаменки» («Знамя индустрии», м.Костянтинівка), «Вопрос – ответ» («Краматорская правда», м.Краматорськ), «Пошта нашої зорі» («Наша зоря», м.Селідове), «Письмо в редакцию», «Диалог с читателями» («Маяк», м.Красноармійськ).
Крім того, матеріали щодо роботи із зверненнями громадян у містах та районах області періодично публікувались в газетах «Вісті Олександрівщини» (30.01.2016, 16.04.2016, 06.08.2016), «Родной город» м. Мирноград (12.02.2016), «Дружковский рабочий» (13.02.2016), «Вперед» м. Бахмут (24.02.2016, 17.08.2016), «Региональные вести» (25.02.2016), «Вісті» м. Слов’янськ (27.05.2016, 22.09.2016), «Зоря» м. Лиман (13.07.2016), «Мар’янська нива» (22.09.2016) тощо.
З метою забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення, надання дієвої допомоги мешканцям регіону, облдержадміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією передбачається вжити додаткових заходів з удосконалення організації і проведення прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, особистих, спільних, виїзних прийомів громадян, розгалуження існуючої мережі та впровадження сучасних додаткових заходів оперативного реагування на звернення громадян, отриманих за допомогою засобів телекомунікації та з використанням мережі Інтернет, оперативного вирішення порушених у зверненнях питань, що належать до повноважень місцевих органів влади.