Аналіз підсумків роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Донецької області за І квартал 2016 року
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», плану Кабінету Міністрів України щодо організації виконання положень Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (надалі - Указу) облдержадміністрацією протягом І кварталу 2016 року проводилась певна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань.
За І квартал 2016 року від мешканців Донецької області до облдержадміністрації та через органи влади вищого рівня (Адміністрацію Президента України, Кабінет Міністрів України, Верховну Раду України) надійшло 592 звернення (за аналогічний період минулого року – 401 звернення). Безпосередньо до облдержадміністрації надійшло 390 звернень громадян. З урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 13210 громадян. В загальній кількості звернень, що надійшли: пропозицій – 14 (2,4 %), заяв – 542 (91,5 %), скарг – 36 (6,1 %).
Структура звернень громадян, які надійшли до Донецької облдержадміністрації за І квартал 2016 року
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження звернень громадян до облдержадміністрації збільшилось на 47,6%. Надходження звернень громадян через Адміністрацію Президента України збільшилось на 29 звернень (+27,6 %), Апарат Верховної Ради України – на 3 звернення (+60,0 %). Разом з тим, зменшилось надходження звернень через Кабінет Міністрів України – на 8 звернень (-18,6 % ).
Динаміка надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації через органи влади вищого рівня за І квартал 2016 року
Протягом звітного періоду продовжилась тенденція зниження надходження колективних та повторних звернень громадян. Цей показник по колективним зверненням склав 42 звернення (10,5 % від загальної кількості звернень), що на 59,2 % (-61 звернення) менше показника минулого року.
Протягом звітного періоду продовжилась тенденція зниження надходження повторних звернень громадян. Цей показник по повторним зверненням склав 6 звернень (1,0 % від загальної кількості звернень), що на 70,0 % (-14 звернень) менше показника минулого року. Кількість колективних звернень за цей період збільшилась на 22 звернення і склала 64 звернення, або 10,8 % від загальної кількості.
Дані про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації від мешканців районів Донецької області за І квартал 2016 року на 10 тис. населення
Дані про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації від мешканців міст Донецької області за І квартал 2016 року на 10 тис. населення
Керівництвом облдержадміністрації з початку поточного року контролювалось 66,7 % звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100 %. Порушень термінів розгляду звернень не припущено. За втручанням керівництва облдержадміністрації позитивно вирішені 27,6 % (109) від загальної кількості контрольних звернень (395), надані роз’яснення на 55,2 % (218), у вирішенні 0,8 % (3) звернень – відмовлено. Разом з тим, у стадії розгляду залишається 65 звернень, 140 звернень, або 23,6 % від загальної їх кількості направлено на розгляд за належністю до райдержадміністрацій, виконкомів міських рад, структурних підрозділів облдержадміністрації відповідно до повноважень, 44 звернення, або 7,4 % повернуто авторам відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян», а 13 звернень (2,2 %) не підлягало розгляду згідно зі статтею 8 Закону України «Про звернення громадян».
З 784 питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації за І квартал 2016 року 143 питання, або 18,2 % від їх загальної кількості входить до сфери житлово-комунального господарства, 129 питань (16,5 %) – соціального захисту, 93 питання (11,9 %) – охорони здоров’я, 90 питань (11,5 %) – діяльність місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, 50 питань (6,4 %) - забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, 38 питань (4,8 %) – праці і заробітної плати.
Структураосновних питань, яких торкалися громадяни у зверненнях до Донецької облдержадміністрації за І квартал 2016 року
Прозвітували перед головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2015 рік 15 міських голів та 12 голів райдержадміністрацій. Стан додержання законодавства про звернення громадян перевірено у 95 виконавчих органах міських, сільських та селищних рад, підприємствах та організаціях. Результати перевірок розглянуті на 6 засіданнях колегій райдержадміністрацій та виконкомів міських рад, 25 засіданнях комісій з питань звернень громадян, 24 апаратних нарадах. Головами райдержадміністрацій та міськими головами заслухано звіти 105 керівників структурних підрозділів, сільських та селищних голів, виконавчих органів міських рад.
З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян проведено 22 семінари, 44 практикуми і наради, 60 стажувань відповідальних за роботу із зверненнями громадян в облдержадміністрації, райдержадміністраціях та виконкомах міських рад.
Дані про стан контролю з розгляду звернень громадян у райдержадміністраціях за I квартал 2016 року
Дані про стан контролю з розгляду звернень громадян у виконкомах міських рад за I квартал 2016 року
Підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2015 рік розглянуті на засіданні колегії облдержадміністрації. За підсумками прийняте протокольне рішення від 29 лютого 2016 року щодо забезпечення об'єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, у тому числі електронних, перевірку викладених в них фактів, прийняття рішень відповідно до чинного законодавства та повідомлення громадян про наслідки розгляду, налагодження контролю стану цієї роботи в органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в організаціях і установах, розташованих на відповідній території, підвищення результативності перевірок, розміщення на офіційних веб-сайтах узагальнених матеріалів про організацію роботи із зверненнями громадян, інформацій про телефонну «гарячу лінію», подання та розгляд електронних звернень громадян, графіків особистих прийомів громадян, роз’яснень повноважень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування та найбільш актуальних питань, що порушуються, обов’язкового надання заявникам роз’яснень порядку оскарження прийнятих рішень у разі визнання звернень необґрунтованими.
Згідно з затвердженими планами та графіками за перші три місяці 2016 року облдержадміністрацією проведено 3 засідання комісії з питань розгляду звернень громадян, 2 «Дні контролю» результатів розгляду звернень громадян, які мешкають у Слов’янському районі та місті Костянтинівка. Разом перевірено розгляд 18 звернень громадян. Аналогічна робота проведена райдержадміністраціями та виконкомами міських рад. Ними здійснено 82 «Дні контролю», де перевірено 187 звернень громадян. Результати 240 звернень розглянуті на 75 засіданнях відповідних комісій. У 287 перевірених зверненнях громадян порушені питання вирішені.
В райдержадміністраціях та виконкомах міських рад за цей період проведено 972 особистих, 383 виїзних прийомів, 188 «Гарячих ліній», на яких прийнято 1322 громадянина, позитивно вирішено 375 порушених питань (28,4 %).
Дані щодо виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування області за І квартал 2016 року
Всього у І кварталі 2016 року керівництвом облдержадміністрації проведено 16 особистих та спільних прийомів громадян з представниками правоохоронних органів та керівниками житлово-комунальних підприємств, 2 виїзних прийоми громадян за місцем їх мешкання, 1 «Гаряча лінія». Прийнято 77 усних звернень громадян, передано особисто громадянами 80 звернень. У всіх 15 виконкомах міських рад та 11 райдержадміністраціях, розташованих на підконтрольній українській владі територіях за цей період проведено 972 особистих, 398 виїзних прийомів, 216 «Гарячих лінії», на яких прийнято 2447 громадян, позитивно вирішено 828 порушених питань.
Крім того, фахівцями юридичного управління облдержадміністрації прийнято 7 осіб, які отримали безоплатну первинну правову допомогу, а фахівцями управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації прийнято та оперативно розглянуто 20 повідомлень на «Телефон довіри». В райдержадміністраціях та виконкомах міських рад надано безоплатну первинну правову допомогу відповідно 97 та 221 особам, а також оперативну допомогу 38 та 181 громадянам, які звернулись на «Телефон довіри». Через розгалужені мережі «Мобільних офісів», «Консультативних пунктів» та «Юридичних консультацій» надано 11771 безоплатну консультацію.
Особисті прийоми громадян проводились у Громадській приймальні облдержадміністрації згідно з графіками, затвердженими розпорядженням голови облдержадміністрації від 29 січня 2016 р. № 57, які оприлюднені на офіційному веб-сайті облдержадміністрації разом з аналізом підсумків роботи із зверненнями громадян за 2015 рік.
Дані про співпрацю органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області з засобами масової інформації з питань роботи із зверненнями громадян за І квартал 2016 року
Всього по області у відповідності до вимог п.2 р.4 Указу через друковані та електронні засоби масової інформації оприлюднено 706 матеріалів щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у т.ч. 48 графіків, 109 об’яв та повідомлень про проведення прийомів, 40 інформацій про підсумки їх проведення, 69 аналітичних довідок та відомостей, 101 роз’яснення повноважень місцевих органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян. За поточний період було проведено 18 «прямих ефірів» та 29 «круглих столів», 85виступів на телебаченні (радіо) з питань роботи із зверненнями громадян за участю керівництва області, голів міст та районів, розміщено 207 матеріалів на веб-сайтах з питань роботи із зверненнями громадян.
Редакціями обласних видань було отримано 150 звернень громадян, які торкались питань соціального захисту, комунальних, транспортних проблем і питань земельних відносин. Ретельний огляд читацьких листів, відгуків щодо діяльності органів виконавчої влади та відповідні роз’яснення фахівців надаються в рубриках «Нам пишут» («Родной город», м.Димитров), «Читательский майдан» («Вперед», м.Бахмут) «Руководители отвечают читателям и редакции «ПР» і рубрика «Письма. Резонанс» («Приазовский рабочий», м.Маріуполь), «Гарячая линия» Знаменки» («Знамя индустрии», м.Костянтинівка), «Вопрос – ответ» («Краматорская правда», м.Краматорськ), «Пошта нашої зорі» («Наша зоря», м.Селідове), «Письмо в редакцию», «Диалог с читателями» («Маяк», м.Красноармійськ).
Крім того, матеріали щодо роботи із зверненнями громадян у містах та районах області періодично публікувались в газетах «Вісті Олександрівщини» (30.01.2016), «Родной город» (12.02.2016), «Дружковский рабочий» (13.02.2016), «Вперед» (24.02.2016), «Региональные вести» (25.02.2016) тощо.
З метою забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення, надання дієвої допомоги мешканцям регіону, облдержадміністрацією передбачається вжити додаткових заходів з удосконалення організації і проведення прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, особистих, спільних, виїзних прийомів громадян, розгалуження існуючої мережі телефонних «гарячих ліній», контактних центрів для прийому усних звернень громадян, впровадження сучасних додаткових заходів оперативного реагування на звернення громадян, отриманих з використанням мережі Інтернет, засобів телекомунікаційних мереж, та оперативного вирішення порушених у зверненнях питань, що належать до повноважень місцевих органів влади.