Аналіз підсумків роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Донецької області за І квартал 2017 року
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», плану Кабінету Міністрів України щодо організації виконання положень Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі - Указ) облдержадміністрацією протягом І кварталу 2017 року проводилась певна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань.
Протягом І кварталу 2017 року від мешканців Донецької області до облдержадміністрації та через органи влади вищого рівня (Адміністрацію Президента України, Кабінет Міністрів України, Верховну Раду України) надійшло 756 звернень (за аналогічний період минулого року – 592 звернення). Безпосередньо до облдержадміністрації надійшло 572 звернення громадян.
З урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 2570 громадян. В загальній кількості звернень, що надійшли: пропозицій – 18 (2,4%), заяв – 655 (86,6%), скарг – 83 (11,0%).
Структура звернень громадян, які надійшли до Донецької облдержадміністрації за І квартал 2017 року
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження звернень громадян до облдержадміністрації збільшилось на 27,7. Надходження звернень громадян через Адміністрацію Президента України зменшилось на 44 звернення (– 32,8%). Разом з тим, надходження звернень через Кабінет Міністрів України збільшилось на 7 звернень (+20,0% ), Апарат Верховної Ради України – на 2 звернення (+25,0%).
Динаміка надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації через органи влади вищого рівня за І квартал 2017 року
Протягом звітного періоду продовжилась тенденція зниження надходження повторних звернень громадян. Цей показник по повторним зверненням склав 9 звернень (1,2% від загальної кількості звернень), що на 50,0% (+3 звернення) більше показника минулого року. Кількість колективних звернень за цей період збільшилась на 4 звернення і склала 68 звернень або 9,0% від загальної кількості.
Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів області у розрахунку на 10 тисяч населення свідчить, що найбільша кількість звернень надійшла від мешканців Добропільського, Костянтинівського, Покровського, Слов’янського, Ясинуватського районів, міст Вугледар, Костянтинівка, Новогродівка, Покровськ при середньообласному показнику 4,8 звернення.
Дані про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації від мешканців районів Донецької області за І квартал 2017 року на 10 тис. населення
Дані про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації від мешканців міст Донецької області за І квартал 2017 року на 10 тис. населення
Керівництвом облдержадміністрації з початку поточного року контролювалось 78,7% звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100%. Порушень термінів розгляду звернень не припущено. За втручанням керівництва облдержадміністрації позитивно вирішені 38,2% (227) від загальної кількості контрольних звернень (595), надані роз’яснення на 52,9% (315), у вирішенні 2,5% (15) звернень – відмовлено, у стадії розгляду залишається 38 звернень. Разом з тим, 138 звернень або 18,3% від загальної їх кількості відповідно до повноважень направлено на розгляд за належністю до райдержадміністрацій, виконкомів міських рад, 17 звернень або 2,2% повернуто авторам відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян», а 6 звернень (0,8%) не підлягало розгляду згідно зі статтею 8 Закону України «Про звернення громадян».
З 809 питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації за І квартал 2017 року, 178 питань або 22,0% від їх загальної кількості входить до сфери житлово-комунального господарства, 108 питань (13,3%) – соціального захисту, 104 питання (12,9%) – діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, 52 питання (6,4%) – охорони здоров’я, 42 питання (5,2%) – транспорту і зв’язку, 34 питання (4,2%) – освіти та науки, 33 питання (4,1%) – забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян.
Структура основних питань, яких торкалися громадяни у зверненнях до Донецької облдержадміністрації за І квартал 2017 року
Прозвітували перед головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2016 рік 12 голів райдержадміністрацій, 1 керівник міської військово-цивільної адміністрації та 14 міських голів.
Стан додержання законодавства про звернення громадян перевірено у 27 райдержадміністраціях, міській військово-цивільній адміністрації та виконкомах міських рад. Крім того, згідно з Планом здійснення облдержадміністрацією контролю за виконанням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади на 2017 рік проведено відповідні моніторинги у виконкомах Дружківської, Лиманської, Новогродівської міських рад та оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян у Костянтинівській та Олександрівській райдержадміністраціях.
Крім того, стан додержання законодавства про звернення громадян перевірено у 82 виконавчих органах міських, сільських та селищних рад, підприємствах та організаціях. Результати перевірок розглянуті на 5 засіданнях колегій райдержадміністрацій та виконкомів міських рад, 27 засіданнях комісій з питань розгляду звернень громадян, 30 апаратних нарадах. Головами райдержадміністрацій та міськими головами заслухано звіти 116 керівників структурних підрозділів, сільських та селищних голів, виконавчих органів міських рад.
З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян проведено 17 семінарів, 58 практикумів і нарад, 62 стажування відповідальних за роботу зі зверненнями громадян в облдержадміністрації, райдержадміністраціях та виконкомах міських рад.
Дані про стан контролю з розгляду звернень громадян у райдержадміністраціях за I квартал 2017 року
Дані про стан контролю з розгляду звернень громадян у виконкомах міських рад за I квартал 2017 року
Підсумки роботи зі зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2016 рік розглянуті на засіданні колегії облдержадміністрації. За підсумками розгляду прийнято протокольне рішення від 23 лютого 2017 року щодо створення на офіційних веб-сайтах «Електронних приймалень» з метою забезпечення подання громадянами електронних звернень та запитів на публічну інформацію, забезпечення оперативного розгляду звернень громадян, у тому числі телефонних та електронних, перевірку викладених в них фактів та вирішення порушених питань, письмового повідомлення заявників про наслідки розгляду, обов’язкового запрошення заявників, у разі їх бажання, приймати участь у розгляді звернень.
Згідно з затвердженими планами та графіками за перші три місяці 2017 року облдержадміністрацією проведено 3 засідання комісії з питань розгляду звернень громадян, 2 – «Дні контролю» результатів розгляду звернень громадян, які мешкають у містах Торецьк та Дружківка. Разом перевірено розгляд 12 звернень громадян. Аналогічна робота проведена райдержадміністраціями, міською військово-цивільною адміністрацією, виконкомами міських рад. Ними здійснено 78 «Днів контролю», на яких перевірено розгляд 111 звернень громадян. Результати 275 звернень розглянуті на 73 засіданнях відповідних комісій. У 198 перевірених зверненнях громадян порушені питання вирішено позитивно.
В райдержадміністраціях та виконкомах міських рад за цей період проведено 972 особистих, 383 виїзних прийомів, 188 «Гарячих ліній», на яких прийнято 1322 громадянина, позитивно вирішено 375 порушених питань (28,4%).
Дані щодо виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування області за І квартал 2017 року
Всього протягом І кварталу 2017 року керівництвом облдержадміністрації проведено 31 особистий та спільний прийом громадян з представниками правоохоронних органів та керівниками житлово-комунальних підприємств, 57 виїзних прийомів громадян за місцем їх мешкання, 4 - «Гарячі лінії». Прийнято 246 усних звернень громадян, передано особисто громадянами 63 звернення. В усіх 11 райдержадміністраціях, 1 міській військово-цивільній адміністрації та 14 виконкомах міських рад, розташованих на підконтрольній українській владі території за цей період проведено 957 особистих, 424 виїзних прийомів та 241 «Гарячу лінію», на яких прийнято 2010 громадян, позитивно вирішено 731 порушене питання (36,4%).
Крім того, спеціалістами юридичного управління облдержадміністрації прийнято 4 особи, які отримали безоплатну первинну правову допомогу, а спеціалістами управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації прийнято та оперативно розглянуто 34 повідомлення на «Телефон довіри». У райдержадміністраціях, міській військово-цивільній адміністрації, виконкомах міських рад надано безоплатну первинну правову допомогу відповідно 119, 6 та 153 особам, а також оперативну допомогу 1001, 145 та 1580 громадянам, які звернулись на «Телефон довіри». Через розгалужені мережі «Мобільних офісів», «Консультативних пунктів», «Юридичних консультацій», «Виїзних Прийомних» надано 17629 безоплатних консультацій.
Особисті прийоми громадян проводились у Громадській приймальні облдержадміністрації згідно з графіками, затвердженими розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 25 січня 2017 р. № 62, які оприлюднені на офіційному веб-сайті облдержадміністрації разом з інформаційно-аналітичними довідками про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2016 рік.
Дані про співпрацю органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області з засобами масової інформації з питань роботи із зверненнями громадян за І квартал 2017 року
Всього по області відповідно до вимог п.2 р.4 Указу через друковані та електронні засоби масової інформації оприлюднено 942 матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у т.ч. 87 графіків, 203 об’яви та повідомлення про проведення прийомів, 37 інформацій про підсумки їх проведення, 70 аналітичних довідок та відомостей, 43 роз’яснення повноважень місцевих органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян. За поточний період було проведено 14 «прямих ефірів» та 26 круглих столів, 68 виступів на телебаченні (радіо) з питань роботи із зверненнями громадян за участю керівництва області, міських голів та голів райдержадміністрацій, розміщено 394 матеріали на веб-сайтах з питань роботи із зверненнями громадян
Редакціями обласних видань було отримано 128 звернень громадян, які торкались питань соціального захисту, комунальних, транспортних проблем і питань земельних відносин. Ретельний огляд читацьких листів, відгуків щодо діяльності органів виконавчої влади та відповідні роз’яснення спеціалістів надаються в рубриках «Нам пишут» («Родной город», м. Мирноград), «Пошта нашої зорі» («Наша зоря», м. Селидове), «Письмо в редакцию», «Диалог с читателями» («Маяк», м. Покровськ).
Крім того, матеріали щодо роботи із зверненнями громадян у містах та районах області періодично публікувались в газетах «Наша зоря», м. Селидове (01.01.2017, 16.02.2017, 02.03.2017, 09.03.2017), «Сельський край», Великоновосілківський район (17.01.2017), «Родной город», м. Мирноград (03.02.2017), «Дзержинский шахтер», м. Торецьк (03.02.2017, 03.03.2017), «Сельськая новь», Мангушський район (09.02.2017) «Сельский край», Великоновосілківський район (11.02.2017), «Наша зоря», м. Селидове (16.02.2017), «Вісті Олександрівщини», Олександрівський район (21.03.2017) тощо.
З метою забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення, надання дієвої допомоги мешканцям регіону, облдержадміністрацією передбачається вжити додаткових заходів зі створення додаткового механізму інформування громадськості та оперативного реагування на звернення громадян, покращення зворотного зв’язку з населенням та надання необхідних інформаційно-консультаційних послуг за допомогою засобів телекомунікації, подальшого розвитку та вдосконалення доступних форм спілкування з громадянами з використанням гарячих телефонних ліній, телефонів довіри, «Контакт-центрів», довідкових телефонних служб, повного, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень, що надходять на урядову телефонну «гарячу лінію».