портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

За 2018 рік

АНАЛІЗ
ПІДСУМКІВ РОБОТИ ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН В
ОРГАНАХ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ ТА ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ ЗА 2018 РІК

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указу) в облдержадміністрації, обласній військово-цивільній адміністрації проведено роботу щодо розгляду звернень громадян та вирішення порушених у зверненнях питань. За підсумками 2018 року відбулось зменшення як кількості звернень, що надійшли від мешканців Донецької області до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на 9,3 % (76066 звернень у 2018 році проти 83870 звернень у 2017 році), так і порушених ними в цих зверненнях питань на 7,3 % (84386 питань у 2018 році проти 91074 питань у 2017 році).

СТРУКТУРА
звернень громадян, що надійшли до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування Донецької області у 2018 році


Загальне надходження звернень громадян до облдержадміністрації у порівнянні з минулим роком, навпаки, збільшилось на 17,1 %. Протягом 2018 року від мешканців Донецької області до облдержадміністрації та через органи влади вищого рівня надійшло 3560 звернень (у 2017 році – 3039 звернень). З урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами до облдержадміністрації звернулось 15604 громадянина. В загальній кількості звернень, що надійшли: пропозицій – 53 (1,5 % від загальної кількості звернень), заяв – 3302 (92,8 %), скарг – 205 (5,7 %). 

 

СТРУКТУРА
звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації за 2018 рік

Безпосередньо до голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації у 2018 році надійшло 2557 звернень громадян, що на 384 звернення, або на 17,7 % більше ніж у 2017 році (2173 звернення). Вказане зростання відбулось за рахунок постійного різкого підвищення надходження звернень громадян з ІІ кварталу 2018 року. 

ЩОКВАРТАЛЬНА ДИНАМІКА
надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військово–цивільної адміністрації за 2018 рік

Надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня протягом 2018 року характеризувалось коливаннями різної амплітуди. Збільшилось надходження звернень громадян через Кабінет Міністрів України у порівнянні з 2017 роком на 32 звернення (+ 12,0 %), Адміністрацію Президента України – на 116 звернень (+ 28,3 %), Апарат Верховної Ради України – на 27 звернень (+ 49,0 %). У грудні 2018 року зафіксований різкий зріст надходження звернень громадян через Адміністрацію Президента України (+123) через надходження масових звернень з питання термінового вилучення диких тварин із самовільно-організованого зоопарку у м. Покровськ. 

ЩОМІСЯЧНА ДИНАМІКА
надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військово–цивільної адміністрації через органи влади вищого рівня за 2018 рік

 

 Протягом звітного періоду змінились минулорічні тенденції надходження колективних та повторних звернень громадян до облдержадміністрації. Так, цей показник по колективним зверненням склав 260 звернень (7,3 % від загальної кількості звернень), що на 73 звернень або 21,9 % менше показника минулого року. За територіальною належністю найбільше колективних звернень громадян до облдержадміністрації надійшло від мешканців Бахмутського, Мар’їнського районів та міст Краматорськ, Покровськ, Слов’янськ, Торецьк. 

ДАНІ
про надходження колективних та повторних звернень громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації у 2018 році у порівнянні з 2017 роком

 Надходження до облдержадміністрації повторних звернень у 2018 році також зменшилось на 3 звернення або на 7,3 % і склало 38 звернень, або 1,1 % від загальної кількості. Найбільше повторних звернень громадян до облдержадміністрації надійшло від мешканців міст Бахмут, Краматорськ, Маріуполь, Селидове.

 Згідно з динамікою надходження до облдержадміністрації звернень громадян, найвищий відсоток надходження від мешканців Бахмутського, Волноваського, Мар’їнського, Слов’янського районів, міст Бахмут, Краматорськ, Маріуполь, Слов’янськ. Проте, більш наочним є показник зведеної кількості звернень громадян у розрахунку на 10 тисяч населення відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Співставлення таких регіональних показників із середнім по області певною мірою відображує соціально-економічну ситуацію. Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів районів області у розрахунку на 10 тисяч населення свідчить, що найбільша кількість звернень надійшла від мешканців Добропільського, Костянтинівського, Мангушського, Покровського, Слов’янского, Ясинуватського районів при середньообласному показнику 19,0 звернень. 

ДАНІ
про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації від мешканців районів Донецької області за 2018 рік на 10 тисяч населення

 Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів міст області у розрахунку на 10 тисяч населення свідчить, що найбільша кількість звернень надійшла від мешканців міст Авдіївка, Бахмута, Вугледар, Костянтинівка, Краматорськ, Лиман, Мирноград, Покровськ, Селидове, Слов’янськ при середньообласному показнику 19,0 звернень. 

ДАНІ
про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації від мешканців міст Донецької області за 2018 рік на 10 тисяч населення

 

Керівництвом облдержадміністрації протягом 2018 року контролювалось 62,8 % звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100 %. Порушень термінів розгляду звернень не припущено. За втручання керівництва облдержадміністрації позитивно вирішено 40,4 % (904) від загальної кількості контрольних звернень (2237), надані роз’яснення на 56,5 % (1264) звернень, у стадії розгляду залишалось 3,1 % (69) звернень. У вирішенні жодного звернення не відмовлялось. Разом з тим, 36,5 % (1300) звернень від їх загальної кількості направлено на розгляд за належністю до райдержадміністрацій, виконкомів міських рад, структурних підрозділів облдержадміністрації згідно з повноваженнями, 0,3 % (9) звернень повернуто авторам, 0,4 % (14) звернень не підлягало розгляду. 

ДАНІ
про результати розгляду контрольних звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації у 2018 році 

Протягом 2018 року у зверненнях до облдержадміністрації громадяни порушили 4026 різноманітних питань, що на 12,9 % більше аналогічного показника попереднього року (3566 питань). Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях до облдержадміністрації питання житлово-комунального господарства – 1116 питань, або 27,7 % від загальної кількості, що на 5,3 % більше аналогічного показника минулого року (1060 звернень). Найчастіше заявників турбували наступні питання: про теплопостачання (175); про ремонт та експлуатацію будинків (143); про водопостачання та водовідведення (112); про благоустрій території (66); про вартість житлово-комунальних послуг (61). На другому місці за актуальністю – 577 питань соціального захисту, або 14,3 % від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань зменшилась на 4,0 % (у 2017 році – 555 питання). Питання, які найчастіше порушувалися у цій тематичній групі: про отримання соціальних виплат, допомог, субсидій, компенсацій, їх призначення (230); про надання роз’яснень щодо отримання матеріальної допомоги (91); про призначення, перерахунок та виплату пенсій (57). Суттєво зросла кількість звернень, в яких громадяни порушували питання аграрної політики і земельних відносин. Таких питань надійшло 286 (7,1 % від загальної кількості), що на 125,2 % більше ніж у 2017 році, і вони зайняли третє місце. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання про виділення земельних ділянок, оформлення права власності на землю (72). Крім того, через надходження масових звернень значно зросла кількість питань про захист тварин (132). Четверте місце за актуальністю посіли питання охорони здоров’я (227 питань), що склало 5,6 % від загальної кількості порушених питань, тобто на 13,0 % менше ніж у 2017 році. У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували такі питання: про надання допомоги в лікуванні, протезуванні (56); про діяльність закладів та установ охорони здоров’я (23); про забезпечення медикаментами (20). На п’ятому місці – 174 питання діяльності місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування (4,3 % від загальної кількості), що на 40,8 % менше аналогічного показника минулого року. Проблеми, які найчастіше порушувались у зверненнях громадян з правоохоронної тематики: про дії, бездіяльність посадових осіб органів місцевого самоврядування, оскарження, перегляд їх рішень, скарги на міських, сільських, селищних голів (53); про дії, бездіяльність посадових та службових осіб місцевих органів виконавчої влади (38). 

СТРУКТУРА
питань, порушених у зверненнях громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військово–цивільної адміністрації за 2018 рік 

Порівняно з 2017 роком спостерігалось зменшення на 6,2 % кількості звернень від найменш соціально захищених категорій громадян до облдержадміністрації (650 проти 693 звернень). Звернення від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, що надійшли до облдержадміністрації протягом 2018 року, розподілились за категоріями авторів, по зростаючій, таким чином: від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 5 звернень, або 0,8 % від пільгової категорії громадян; від ветеранів праці – 33 звернення, або 5,1 %; від дітей війни – 53 звернення, або 8,2 %; від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня» – 69 звернень, або 10,6 %; від осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни, бойових дій – 131 звернення, або 20,2 %; від осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 359 звернень, або 55,2 %. 

СТРУКТУРА
звернень від найменш соціально захищених категорій громадян (за категоріями авторів), що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації протягом 2018 року

 Основні питання, що найбільше турбували громадян вказаних категорій у зверненнях до облдержадміністрації, це питання отримання соціальних виплат, допомог, субсидій, компенсацій, їх призначення; забезпечення медикаментами, у т.ч. за програмою «Доступні ліки»; допомоги у лікуванні, протезуванні; наданні матеріальної допомоги; безкоштовного та пільгового проїзду в приміському та міжміському транспорті; виділенні земельних ділянок; комунальної та житлової політики. Всього за 2018 рік керівництвом облдержадміністрації проведено 81 особистий та спільний прийоми громадян з представниками правоохоронних органів та керівниками житлово-комунальних підприємств, 254 виїзних прийоми громадян за місцем їх мешкання, 70 «Гарячих ліній». Прийнято 971 усне звернення громадян. Керівництвом структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконкомів міських рад протягом 2018 року проведено 5914 особистих та 2137 виїзних прийомів, на яких разом розглянуто 11133 звернення громадян, позитивно вирішено 5999 (53,9 % від загальної кількості питань) порушених ними питань. Крім того, під час проведення телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» надійшло 1042 звернення, з них задоволено 516, або 49,5 %. Крім того, фахівцями юридичного управління облдержадміністрації прийнято 49 осіб, які отримали безоплатну первинну правову допомогу. Юрисконсультами структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та виконкомів міських рад надано безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до їх компетенції, 934 особам. З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян проведено стажування 222 осіб, відповідальних за роботу із зверненнями громадян в облдержадміністрації, райдержадміністраціях та виконкомах міських рад, 55 семінарів, 17 практикумів, 148 нарад. Згідно з затвердженими планами та графіками на 2018 рік облдержадміністрацією проведено 13 «Днів контролю» результатів розгляду 29 звернень громадян, які мешкають у містах Бахмут, Вугледар, Дружківка, Добропілля, Костянтинівка, Краматорськ, Красногорівка, Мирноград, Маріуполь, Покровськ, Слов’янськ, Добропільському, Ясинуватському районах. Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв та скарг. В облдержадміністрації проведено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто 80 звернень громадян. Аналогічна робота проведена структурними підрозділами облдержадміністрації, райдержадміністраціями та виконкомами міських рад. Ними здійснено 395 «Днів контролю», 353 засідання комісій з питань звернень громадян, на яких разом перевірено 1355 звернень громадян. У 905 перевірених зверненнях громадян (66,8 %) порушені питання вирішені. Забезпечено проведення звітування перед головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2017 рік усіх голів райдержадміністрацій, міських голів та керівників міських військово-цивільних адміністрацій. 

ДАНІ
щодо виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Донецької області за 2018 рік 

Облдержадміністрацією здійснено 54 перевірки стану додержання законодавства про звернення громадян у райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст Донецької області, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад. Разом з тим, згідно з Планом здійснення облдержадміністрацією контролю за виконанням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади на 2018 рік проведено відповідні перевірки у виконавчих органах Бахмутської, Добропільської, Дружківської, Маріупольської, Мирноградської міських рад. Крім того, протягом 2018 року проведені моніторинги та оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян у Бахмутській, Великоновосілківській, Волноваській, Добропільській, Костянтинівській, Мангушській, Мар’їнській, Нікольській, Олександрівській, Покровській, Слов’янській, Ясинуватській райдержадміністраціях. Райдержадміністраціями та виконкомами міських рад проведено 384 перевірки додержання законодавства про звернення громадян у виконавчих органах міських, сільських та селищних рад, на підприємствах та в організаціях. Результати перевірок розглянуті на 18 засіданнях колегій райдержадміністрацій, виконавчих органів міських рад, рад об’єднаних територіальних громад, 186 засіданнях комісій з питань звернень громадян, 112 апаратних нарадах. За результатами перевірок винесено догани 2 керівникам Управління розвитку міського господарства та капітального будівництва та Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради. Крім того, винесено догани та застосовані інші заходи адміністративного впливу по відношенню до 4 керівників та 12 працівників житлово-комунального господарства міст Бахмут та Маріуполь. 

СТРУКТУРА
посадових осіб, притягнутих до відповідальності за 2018 рік 

ДАНІ
про види стягнень до посадових осіб, винних у порушенні законодавства про звернення громадян у 2018 році 

Протягом звітного періоду проводився моніторинг щодо висвітлення роботи із зверненнями громадян на шпальтах обласних та районних видань. Ретельний огляд читацьких листів, відгуків щодо діяльності органів виконавчої влади та відповідні роз’яснення спеціалістів надавались в рубриках «Нам пишут» («Родной город», м. Мирноград), «Пошта нашої зорі» («Наша зоря», м. Селидове), «Письмо в редакцию», «Диалог с читателями» («Маяк», м. Покровськ), «УСЗН інформує» («Зоря» м. Лиман), «Актуальні діалоги з підприємцями» («Вісті Донбасу», м. Краматорськ), «Журналісти звертаються до влади» («Наше слово», Волноваський район). Всього по області у відповідності до вимог пункту 2 розділу 4 Указу через друковані та електронні засоби масової інформації оприлюднено 2872 матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у тому числі 232 графіки, 622 об’яви та повідомлення про проведення прийомів, 248 інформацій про підсумки їх проведення, 95 аналітичних довідок, 179 відомостей щодо роботи із зверненнями громадян, 51 роз’яснення повноважень місцевих органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян. За 2018 рік розміщено 1051 матеріал на офіційних веб-сайтах райдержадміністрацій та виконкомів міських рад, проведено 40 «прямих ефірів» та 64 «круглих стола», 290 виступів на телебаченні (радіо) з питань роботи із зверненнями громадян за участю керівництва області, голів міст та районів. 

ДАНІ
про співпрацю органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області із засобами масової інформації з питань роботи із зверненнями громадян за 2018 рік 

В райдержадміністраціях та виконкомах міських рад надано оперативну допомогу 960 громадянам, які звернулись за «Телефоном довіри», працівниками управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації прийнято та забезпечено оперативний розгляд 677 повідомлень на «Телефон довіри». На теперішній час діють «Контакт-центри» у містах Авдіївка, Добропілля, Краматорськ, Маріуполь, Мирноград, Новогродівка, Покровськ, Селидове, куди звернулось 45298 громадян, при цьому задоволено 28704 порушених ними питання (63,4 %). За оперативною допомогою до цілодобових інформаційно-диспетчерських служб звернулось 59268 мешканців міст Бахмут, Дружківка, Костянтинівка, Краматорськ, Селидове, Соледар, Слов’янськ, Торецьк. Завдяки інтернет-конференціям, форумам, соціальним мережам 261 мешканець міст Краматорськ, Мирноград вирішили 111 порушених ними питань (42,5 %). Крім того, до стаціонарної скриньки «Відкритий лист», встановленої у виконкомах Мирноградської, Слов’янської міських рад надійшло 27 звернень, 11 з яких розглянуті позитивно (40,7 %). Додатково до зазначених форм роботи виконкомом Краматорської міської ради, Великоновосілківською, Мангушською, Нікольською райдержадміністраціями періодично проводились виїзні «Дні громади», під час яких звернулось 106 громадян. Разом до органів місцевого самоврядування, використовуючи вказані додаткові заходи оперативного реагування, звернулось 104960 громадян, позитивно вирішено 77788 порушених питань (74,1 %). 

ДАНІ
про додаткові заходи щодо оперативного реагування на звернення мешканців Донецької області за 2018 рік 

Протягом 2018 року «Мобільними соціальними офісами» у 2018 році здійснено 1860 виїздів, на яких звернулося майже 60 тис. громадян, позитивно вирішено більше 52 тис. порушених питань, в тому числі 32 тис. громадянам були призначені різні види соціальної допомоги. Крім того, управліннями юстиції забезпечено роботу 54 мобільних точок доступу до правової допомоги, де отримали юридичні консультації 2956 осіб. Ще 488 громадян прийнято керівництвом міст і районів під час проведення інформаційних зустрічей з територіальними громадами області. 

ДАНІ
про додаткові заходи щодо безоплатного інформування та консультування населення Донецької області
за 2018 рік

 Підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2017 рік розглянуті на засіданні колегії облдержадміністрації. За підсумками розгляду прийнято протокольне рішення від 29 березня 2018 року щодо затвердження головами райдержадміністрацій, міськими головами, головами об’єднаних територіальних громад, керівниками військово-цивільних адміністрацій, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади оновлених порядків розгляду письмових звернень громадян та організації проведення особистих прийомів осіб, які потребують первинної правової допомоги, особистих, спільних, виїзних прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «гаряча лінія». Крім того, зазначеним посадовим особам та керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації було доручено забезпечити проведення виїзних прийомів громадян на закріплених територіях не рідше двох разів на місяць, оперативний розгляд звернень, що надходять на урядову «гарячу лінію», з’ясування причин та усунення обставин, що породжують повторні та колективні звернення громадян. З метою формування сучасного суспільного середовища, забезпечення комфортних та безпечних умов проживання в контексті об’єднання спроможних громад, задоволення соціальних, культурних, освітніх, економічних потреб населення, Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією у 2019 році передбачається спрямувати зусилля на практичну реалізацію конституційного права громадян вносити в місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування звернення, заяви, пропозиції для відстоювання своїх прав і законних інтересів та забезпечення більшої доступності і відкритості влади.