портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

За 2019 рік

АНАЛІЗ ПІДСУМКІВ РОБОТИ ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН В ОРГАНАХ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ ТА ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ ЗА 2019 РІК 

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указу) в облдержадміністрації, обласній військово-цивільній адміністрації проведено роботу щодо розгляду звернень громадян та вирішення порушених у зверненнях питань. Проаналізувавши стан розгляду звернень громадян, що надійшли протягом 2019 року до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, розташованих на території області, підконтрольній українській владі, можна зробити наступні висновки. За підсумками 2019 року відбулось збільшення як кількості звернень, що надійшли від мешканців Донецької області до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на 18,6 % (90 231 звернення у 2019 році проти 76 066 звернень у 2018 році), так і порушених ними в цих зверненнях питань на 14,5 % (96 597 питань у 2019 році проти 84 386 питань у 2018 році).

СТРУКТУРА

 звернень громадян, що надійшли до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування Донецької області у 2019 році

Загальне надходження звернень громадян до облдержадміністрації у порівнянні з минулим роком збільшилось на 28,3 %. Протягом 2019 року від мешканців Донецької області до облдержадміністрації та через органи влади вищого рівня надійшло 4 566 звернень (у 2018 році – 3 560  звернень).

З урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 16 857 громадян. В загальній кількості звернень, що надійшли: пропозицій – 68 (1,5 % від загальної кількості звернень), заяв – 4 319 (94,6 %), скарг – 179 (3,9 %). Електронною поштою до облдержадміністрації надійшло
465 звернень громадян. До структурних підрозділів облдержадміністрації надійшло 12805 звернень громадян, з них електронною поштою – 2119.

Безпосередньо до голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації у 2019 році надійшло 3 436 звернень громадян, що на 879 звернень, або на 34,4 % більше ніж у 2018 році (2 557 звернень). Вказане зростання відбулось за рахунок стрибка надходження звернень громадян у третьому кварталі 2019 року.

ДИНАМІКА

надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації за 2019 рік

Збільшилось надходження звернень громадян через Кабінет Міністрів України у порівнянні з 2018 роком на 24 звернення (+ 8,0 %), Офіс Президента України – на 111 звернень (+ 21,1 %) та зменшилось через Апарат Верховної Ради України – на 15 звернень (- 18,3 %).

СТРУКТУРА

звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації за 2019 рік

Динаміка надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня у 2019 році характеризується коливаннями різної амплітуди. З червня по вересень 2019 року зафіксовано різке зростання показників надходження звернень громадян через Офіс Президента України з питань скорочення водопостачання у містах та районах області. Після його відновлення – падіння до середніх показників у жовтні і листопаді, а потім зростання наприкінці року з питань надання матеріальної допомоги та незгоди з відмовою у призначенні субсидії.

 

ДИНАМІКА

надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації

 через органи влади вищого рівня за 2019 рік

Керівництвом облдержадміністрації протягом 2019 року контролювалось 67,0 % звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100 %. Порушень термінів розгляду звернень не припущено. За втручання керівництва облдержадміністрації позитивно вирішено 54,6 % (1 671) від загальної кількості контрольних звернень (3 061), надані роз’яснення на 42,8 % (1 310) звернень, у стадії розгляду залишено 2,6 % (80) звернень. У вирішенні жодного звернення не відмовлялось.

На розгляд за належністю до райдержадміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, виконавчих органів міських рад, структурних підрозділів облдержадміністрації відповідно до повноважень направлено 32,3 % (1 477) звернень від їх загальної кількості, 0,5 % (24) звернень не підлягало розгляду, 0,1 % (4) звернень повернуто авторам.


ДАНІ

про результати розгляду звернень громадян, що надійшли до 

 Донецької облдержадміністрації протягом 2019 року

Протягом 2019 року змінились минулорічні тенденції надходження до облдержадміністрації колективних звернень. Так, цей показник склав
264 звернення (5,8 % від загальної кількості звернень), що на 4 звернення
або 1,5 % більше показника минулого року (260). За територіальною належністю найбільше колективних звернень громадян до облдержадміністрації надійшло від мешканців Бахмутського району та міст Костянтинівка, Краматорськ, Маріуполь, Торецьк.

До місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області протягом 2019 року надійшло 3 922 колективних звернення громадян, що на 4,8 % більше ніж у 2018 році (3 742).

 

ДАНІ

 про надходження колективних звернень громадян до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області за 2019 рік у порівнянні з 2018 роком

Надходження до облдержадміністрації повторних звернень у 2019 році, навпаки, зменшилось у порівнянні з 2018 роком у два з половиною рази (- 23 звернення) або на 60,5 % і склало 15 звернень, або 0,3 % від загальної кількості звернень. Найбільше повторних звернень громадян до облдержадміністрації надійшло від мешканців Бахмутського, Ясинуватського районів, міст Дружківка, Маріуполь, Мирноград.

До місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області за цей період надійшло 2 073 повторних звернення громадян, що на 1,4 % більше ніж у 2018 році (2 044).


ДАНІ

 про надходження повторних звернень громадян до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області за 2019 рік у порівнянні з 2018 роком

За підсумками 2019 року можна констатувати зростання темпів надходження звернень від мешканців районів до місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування на 6,7 % (21 783 проти 20 416 звернень) порівняно з 2018 роком. Разом з тим, зменшення у 2019 році кількості звернень від мешканців Олександрівського, Слов’янського, Ясинуватського районів відбулось завдяки зменшенню надходження звернень громадян безпосередньо до відповідних райдержадміністрацій, від населення Великоновосілківського району – через зниження надходження звернень до районної ради, від жителів Волноваського району – через зменшення надходження звернень до селищних рад.


ДИНАМІКА

надходження звернень від мешканців районів Донецької області до місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування районного значення у 2019 році у порівнянні з 2018 роком

У 2019 році надходження звернень громадян до райдержадміністрацій, районних військово-цивільних адміністрацій збільшилось проти 2018 року на 39,9 % і склало 6 075 звернень, при цьому безпосередньо до вказаних органів влади надійшло 2 302, що на 35,3 % менше ніж у 2018 році.

Загальна кількість звернень від мешканців міст обласного значення до органів місцевого самоврядування, районних рад у містах характеризується зростанням на 22,6 % (63 872 проти 52 080 звернень). Зменшення у 2019 році кількості звернень відбулось тільки від мешканців міст Краматорськ, Лиман, Новогродівка та Селидове.


ДИНАМІКА

надходження звернень від мешканців міст обласного значення Донецької області до органів місцевого самоврядування, районних рад у містах у 2019 році у порівнянні з 2018 роком

До виконавчих органів міських рад, військово-цивільних адміністрацій міст обласного значення протягом 2019 року збільшилось надходження звернень громадян на 16,2 % і склало 47 299 звернень, при цьому безпосередньо до даних виконавчих органів надійшло 24 981 звернення, або на 2,5 % більше ніж у
2018 році.

Разом з тим, згідно з динамікою надходження до облдержадміністрації звернень громадян, найвищий відсоток надходження спостерігався від мешканців Бахмутського, Волноваського, Мар’їнського, Слов’янського районів, міст Бахмут, Костянтинівка, Краматорськ, Маріуполь, Слов’янськ.

Проте, більш наочним є показник зведеної кількості звернень громадян у розрахунку на 10 тисяч населення відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Співставлення таких регіональних показників із середнім по області певною мірою відображує соціально-економічну ситуацію.

Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів області у розрахунку на 10 тисяч населення свідчить, що найбільша кількість звернень громадян надійшла від мешканців Добропільського, Костянтинівського, Ясинуватського районів при середньому обласному показнику 24,6 звернення.


ДАНІ
про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації від мешканців районів Донецької області за 2019 рік у розрахунку на 10 тисяч населення

Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів міст області у розрахунку на 10 тисяч населення свідчить, що найбільша кількість звернень надійшла від мешканців міст Авдіївка, Бахмут, Костянтинівка, Лиман, Слов’янськ при середньому обласному показнику 24,6 звернення.

 

ДАНІ
про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації від мешканців міст Донецької області за 2019 рік у розрахунку на 10 тисяч населення

Протягом 2019 року у зверненнях до облдержадміністрації громадяни порушили 5 135 різноманітних питань, що на 27,5 % більше аналогічного показника попереднього року (4 026 питань).

Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях до облдержадміністрації питання житлово-комунального господарства –
1 522 питання, або 29,6 % від загальної кількості, що на 36,4 % більше аналогічного показника минулого року (1 116 звернень).

Найчастіше у зверненнях громадян були порушені наступні питання:

про ремонт та експлуатацію будинків (191);

про водопостачання та водовідведення (186);

про будівництво та ремонт місцевих доріг (84);

про поліпшення умов проживання, питання перебування на квартирному обліку, надання квартир (79);

про електропостачання (79).


СТРУКТУРА
питань, порушених у зверненнях громадян до Донецької облдержадміністрації за 2019 рік

 

На другому місці за актуальністю – 822 питання соціального захисту, або 16,0 % від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань зросла на 42,5 % (у 2018 році – 577 питання). Питання, які найчастіше порушувалися у цій тематичній групі:

про отримання соціальних виплат, допомог, субсидій, компенсацій, їх призначення (257);

про надання роз’яснень щодо отримання матеріальної допомоги (78);

про призначення, перерахунок та виплату пенсій (74).

Суттєво зросла кількість звернень, в яких громадяни порушували питання діяльності місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, яких у 2019 році надійшло 711, або 13,8 % від загальної кількості, що у чотири рази більше аналогічного показника минулого року (174). Проблеми, які найчастіше порушувались у зверненнях громадян такої тематики:

про надання роз’яснень щодо повноважень місцевих органів виконавчої влади (321);

про надання роз’яснень щодо повноважень органів місцевого самоврядування (147);

про дії, бездіяльність посадових осіб органів місцевого самоврядування, оскарження, перегляд їх рішень, скарги на міських, сільських, селищних голів (95).

Четверте місце за актуальністю посіли питання охорони здоров’я (349 питань), що склало 6,8 % від загальної кількості порушених питань, тобто на 53,7 % більше ніж у 2018 році (227). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували такі питання:

про надання допомоги в лікуванні, протезуванні (49);

про забезпечення медикаментами (37);

про роботу МСЕК, встановлення, перегляд групи інвалідності (14).

На п’ятому місці – 252 питання забезпечення законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації (4,9 % від загальної кількості), що на 96,9 % більше аналогічного показника минулого року (128). Проблеми, які найчастіше порушувались у зверненнях громадян правоохоронної тематики:

про охорону правопорядку та діяльність правоохоронних органів (46);

про забезпечення дотримання законності, діяльність органів прокуратури, Служби безпеки України та юстиції (27).

У зверненнях до районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування області протягом 2019 року громадяни порушили 91 462 різноманітних питання, що на 13,8 % більше ніж у 2018 році (80 360 питань). Порівняно з 2018 роком перелік актуальних питань залишився незмінним. Насамперед, це питання житлово-комунального господарства, соціального захисту, аграрної політики і земельних відносин, охорони здоров’я, транспорту і зв’язку.

Більше всього у 2019 році громадянами у зверненнях до районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування області порушено питань, що стосувались житлово-комунального господарства (41 280 питань, або 45,1 % від загальної кількості), що на 21,1 % більше аналогічного показника минулого року (34 084). Частіше ці питання порушували жителі міст Краматорськ (3 018), Маріуполь (16 757), Покровськ (1 634), Слов’янськ (2 797), Торецьк (1 945), при середньому обласному показнику – 1 529 питань.

Наступні за актуальністю – 25 467 питань соціального захисту, або 27,8 % від загальної кількості порушених питань, що на 18,8 % більше ніж у 2018 році (21 444). Частіше з вказаних питань звертались мешканці міст Краматорськ (1 429), Маріуполь (11 228), Слов’янськ (1 732),  Торецьк (915), Великоновосілківського (1 054) району, при середньому обласному показнику – 943 питання.

Третє місце за актуальністю посіли 4 551 питання аграрної політики та земельних відносин, що склало 5,0 % від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість цих питань збільшилась на 5,5 % (у 2018 році – 4 312 питань). Частіше з цих питань звертались мешканці міст Маріуполь (1 027), Бахмутського (411), Великоновосілківського (479) та Добропільського (623) районів, при середньому обласному показнику – 169 питань. 

На четвертому місці – 2 633 питання охорони здоров’я, що склало 2,9 % від загальної кількості порушених питань, що на 8,3 % менше ніж у 2018 році (2 870). Частіше з цієї тематики звертались мешканці міст Бахмут (118), Дружківка (113), Краматорськ (222), Маріуполь (881), Мар’їнського району (124), при середньому обласному показнику – 98 питань.

Замикає п’ятірку найбільш актуальних питань – 2 159 питань транспорту і зв’язку, або 2,4 % від загальної кількості порушених питань, що на 6,2 % більше ніж у 2018 році (2 033). Частіше з вказаних питань звертались мешканці міст Краматорськ (176), Маріуполь (976), Покровськ (75) та Покровського району (77), при середньому показнику по області – 80 питань. 

 

 СТРУКТУРА
питань, порушених у зверненнях громадян до районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування Донецької області
за 2019 рік

Порівняно з 2018 роком спостерігалось збільшення на 5,0 % кількості звернень від найменш соціально захищених категорій громадян до облдержадміністрації (843 проти 803 звернень). Звернення від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, що надійшли до облдержадміністрації протягом 2019 року, розподілились за категоріями авторів, по зростаючій, таким чином:

від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 9 звернень, або 1,1 % від пільгової категорії громадян;

від дітей війни – 35 звернення, або 4,2 %;

від ветеранів праці – 44 звернення, або 5,2 %;

від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня» – 100 звернень, або 11,9 %;

від учасників війни, осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій – 162 звернення, або 19,2 %;

від осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 387 звернень, або 45,9 %.


СТРУКТУРА
звернень від найменш соціально захищених категорій громадян

(за категоріями авторів), що надійшли до Донецької облдержадміністрації протягом 2019 року

До районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування області від пільговиків протягом 2019 року надійшло на 1,7 % більше звернень ніж у минулому році (19 417 проти 18 821), які розподілились за категоріями авторів, по зростаючій, таким чином:

від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 314 звернення, або 1,6 % від пільгової категорії громадян;

від осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни, бойових дій – 2 127 звернень, або 11,0 %;

від дітей війни – 2 398 звернень, або 12,4 %;

від ветеранів праці – 2 891 звернень, або 14,9 %;

від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня» – 3 378 звернення, або 17,4 %;

від осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 6 917 звернень, або 35,6 %.


СТРУКТУРА
звернень від найменш соціально захищених категорій громадян

 (за категоріями авторів), що надійшли до районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування Донецької області протягом 2019 року

Протягом 2019 року в усіх органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області, підконтрольних українські владі, на виконання Указу забезпечено проведення керівництвом облдержадміністрації, її структурних підрозділів, райдержадміністрацій особистих та виїзних прийомів громадян згідно з графіками, затвердженими відповідними розпорядженнями.

Всього протягом 2019 року керівництвом облдержадміністрації проведено 131 особистий та спільний прийом громадян з представниками правоохоронних органів та керівниками житлово-комунальних підприємств, 322 виїзні прийоми громадян, 252 «Гарячі лінії». Прийнято 2386 усних звернень громадян.

Особисті прийоми громадян протягом 2019 року проводились у Громадській приймальні облдержадміністрації згідно з графіками, затвердженими розпорядженнями голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 11 січня 2019 року № 19/5-19, 26 березня 2019 року № 320/5-19, 12 квітня 2019 року № 399/5-19, 19 липня
2019 року № 728/5-19, 09 жовтня 2019 року № 1067/5-19, 28 листопада 2019 року № 1321/5-19, оприлюдненими на офіційному веб-сайті облдержадміністрації разом із інформаційно-аналітичними довідками про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2018 рік, І квартал, перше півріччя, дев’ять місяців 2019 року.

Виїзні спільні прийоми громадян у містах та районах області керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації разом із керівниками райдержадміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, виконавчих органів міських рад, рад об’єднаних територіальних громад проводились за місцем мешкання громадян згідно з графіками, затвердженими головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації від 15 січня 2019 року, 01 квітня 2019 року.

В райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад протягом звітного періоду проведено 4 147 особистих, 440 спільних та 1 847 виїзних прийоми, на яких разом розглянуто 9 604 звернення громадян, позитивно вирішено 4 956 (51,6 % від загальної кількості питань) порушених ними питань. Крім того, під час проведення телефонного зв’язку з населенням надійшло 1 507 звернень громадян, з них задоволено 977 звернень, або 64,8 %.

Крім того, фахівцями юридичного управління облдержадміністрації прийнято 63 особи, які отримали безоплатну первинну правову допомогу. Юрисконсультами райдержадміністрацій та виконкомів міських рад надано безоплатної первинної правової допомоги з питань, що належать до їх компетенції, 937 особам.


ДАНІ

 щодо виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Донецької області за 2019 рік

Забезпечено проведення звітування перед головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2018 рік 19 керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, 12 голів райдержадміністрацій, 2 керівників військово-цивільних адміністрацій міст, 22 міських, сільських, селищних голів.

У райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад прозвітувало 211 керівників відповідних структурних підрозділів та комунальних підприємств, що надають послуги населенню.

Підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2018 рік розглянуті на 52 засіданнях колегій райдержадміністрацій та виконавчих органів міських, селищних рад, а також на засіданні колегії облдержадміністрації. За підсумками розгляду прийнято протокольне рішення від 28 березня 2019 року щодо затвердження у містах та районах області оновлених положень про «Гарячі лінії» телефонного зв’язку з населенням, проведення аналізу та узагальнення питань, що порушуються у повторних та колективних зверненнях громадян та за результатами внесення в установленому порядку пропозицій до планів соціально-економічного розвитку відповідних територій, проведення щорічного моніторингу усіх комунальних підприємств та установ, що надають послуги населенню.

З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян в облдержадміністрації проведено навчання та семінар для 29 фахівців, керівників та відповідальних за цей напрямок роботи в райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях, виконавчих органах міських рад, структурних підрозділах облдержадміністрації. Проведено стажування
176 посадових осіб, відповідальних за роботу із зверненнями громадян в райдержадміністраціях та виконкомах міських рад, 52 семінари-практикуми, 112 нарад.

Забезпечено проведення моніторингу організації роботи зі зверненнями громадян та виконання доручень керівництва стосовно звернень громадян у райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад відповідно до затверджених графіків перевірок, у тому числі в рамках проведення «Днів контролю».

Згідно з затвердженими планами та графіками на 2019 рік облдержадміністрацією проведено 11 «Днів контролю» результатів розгляду 14 звернень громадян, які мешкають у містах Костянтинівка, Краматорськ, Лиман, Покровськ, Селидове, Слов’янськ, Торецьк, селищі Новотроїцьке та Великоновосілківському, Волноваському, Костянтинівському, Мангушському районах.

Аналогічна робота проведена райдержадміністраціями, військово-цивільними адміністраціями міст, виконавчими органами міських рад, рад об’єднаних територіальних громад. Ними здійснено 321 «День контролю», перевірено 479 звернень громадян. У 453 перевірених зверненнях громадян (94,6 %) порушені питання вирішені.

Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг. В облдержадміністрації проведено вісім засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто 159 звернень.

Аналогічна робота проведена райдержадміністраціями, військово-цивільними адміністраціями міст, виконавчими органами міських рад, рад об’єднаних територіальних громад. Результати розгляду 665 звернень громадян перевірено на 311 засіданнях комісій з питань звернень громадян. З усіх перевірених звернень громадян 260 порушених питання вирішено позитивно (39,1 %).

Облдержадміністрацією здійснено 48 перевірок стану додержання законодавства про звернення громадян у райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст Донецької області, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад. Разом з тим, згідно з Планом здійснення облдержадміністрацією контролю за виконанням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади на 2019 рік проведено відповідні моніторинги у виконавчих органах Костянтинівської, Краматорської, Миколаївської, Слов’янської, Покровської міських рад та оцінювання рівня організації роботи зі зверненнями громадян у Великоновосілківській, Костянтинівській райдержадміністраціях.

Крім того, стан додержання законодавства про звернення громадян перевірено у 343 виконавчих органах міських, сільських та селищних рад, на підприємствах та в організаціях. Результати перевірок розглянуті на 28 засіданнях колегій Волноваської, Добропільської, Костянтинівської, Нікольської райдержадміністрацій, виконавчих органів Бахмутської, Дружківської, Мирноградської, Слов’янської міських рад, 104 засіданнях комісій з питань звернень громадян, 93 апаратних нарадах. За результатами перевірок винесено догани та застосовані інші заходи адміністративного впливу по відношенню до 1 керівника структурного підрозділу виконавчого органу Бахмутської міської ради та 10 працівників житлово-комунального господарства з міста Бахмут.

ДАНІ

про види стягнень до посадових осіб, притягнутих до відповідальності за порушенні законодавства про звернення громадян 

у 2019 році

У всіх населених пунктах області робота з питань звернень громадян систематично висвітлювалась у засобах масової інформації. Всього по області у відповідності до вимог пункту 2 розділу 4 Указу через друковані та електронні засоби масової інформації оприлюднено 2876 матеріалів щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у тому числі 202 графіки, 813 об’яв та повідомлень про проведення прийомів, 305 інформацій про підсумки їх проведення, 89 аналітичних довідок, 162 відомості щодо роботи із зверненнями громадян, 66 роз’яснень повноважень місцевих органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян. За звітний період 2019 року розміщено 932 матеріали на офіційних веб-сайтах райдержадміністрацій та виконавчих органів міських рад, об’єднаних територіальних громад, проведено 27 «прямих ефірів» та 42 «круглі столи», 238 виступів на телебаченні (радіо) з питань роботи із зверненнями громадян за участю керівництва області, голів міст та районів.


ДАНІ

 про співпрацю органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області із засобами масової інформації з питань роботи із зверненнями громадян за 2019 рік

Протягом звітного періоду проводився моніторинг щодо висвітлення роботи із зверненнями громадян на шпальтах обласних та районних видань. Редакціями обласних видань було отримано 530 звернень громадян, які торкались питань соціального захисту, комунальних, транспортних проблем і питань земельних відносин. Ретельний огляд читацьких листів, відгуків щодо діяльності органів виконавчої влади та відповідні роз’яснення спеціалістів надавались в рубриках: «Нам пишут» («Родной город», м. Мирноград), «Пошта нашої зорі» («Наша зоря», м. Селидове), «Письмо в редакцию», «Диалог с читателями» («Маяк», м. Покровськ).

Крім того, матеріали щодо роботи із зверненнями громадян у містах та районах області періодично публікувались в газетах «Новий шлях» м. Добропілля (10.01.2019, 11.04.2019), «Родной город», м. Мирноград (11.01.2019, 01.02.2019, 08.02.2019, 08.03.2019, 05.04.2019, 21.06.2019, 05.07.2019, 12.07.2019, 06.12.2019), «Зоря», м. Лиман (02.03.2019), «Наша зоря», м. Селидове (10.01.2019, 17.01.2019, 04.04.2019, 08.05.2019, 30.05.2019, 06.06.2019, 27.06.2019, 04.07.2019, 01.08.2019, 15.08.2019, 29.08.2019, 05.09.2019, 12.09.2019, 19.09.2019, 26.09.2019, 10.10.2019), «Вісті», м. Слов'янськ (24.01.2019, 07.03.2019, 04.04.2019, 08.05.2019), «Вісті Олександрівщини», Олександрівський район (02.02.2019, 27.04.2019), «Сільський край», Великоновосілкіський район (04.05.2019, 13.07.2019, 27.07.2019, 02.10.2019), «Наше слово», м. Волноваха (06.06.2019, 24.07.2019, 03.08.2019), «Событие», м. Бахмут (28.08.2019, 04.09.2019, 11.09.2019), «Вперед», м. Бахмут (11.12.2019), «Приазовский рабочий», м. Маріуполь (06.11.2019).

На офіційному веб-сайті Донецької облдержадміністрації, на сторінках в соціальних мережах та комунальних газетах «Зоря» (м. Лиман), «Вісті» (м. Слов’янськ), «Новий шлях» (м. Добропілля),  «Вісті Олександрівщини» (Олександрівський район), «Наша зоря» (м. Селидове), «Сельский край» (Великоновосілківський район), «Родной город» (м. Мирноград), «Приазовский рабочий» (м. Маріуполь) та інших постійно розміщувались графіки, повідомлення та підсумки проведення особистих, спільних, виїзних прийомів громадян, «Гарячих ліній» керівними працівниками місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування.

Розвиток доступних форм спілкування з громадянами, зокрема, «Гарячих ліній» і «Телефонів довіри», мережі Інтернет тощо було одним із пріоритетних напрямків роботи щодо реалізації права на звернення до посадових осіб регіону.

Впродовж 2019 року на розгляд облдержадміністрації надійшло та прийнято 36 423 звернення з державної установи «Урядовий контактний центр», що на 871 звернення або на 2,4 % більше їх надходження за аналогічний період минулого року (35 552 звернення). Всі вказані звернення контролювались керівництвом облдержадміністрації, виконано за цей час 36 706 звернень заявників, що на 1 394 звернення або на 3,9 % більше ніж за аналогічний період минулого року (35 312 звернень). Виконавська дисципліна з розгляду таких звернень склала 100 %, відповіді заявникам надані вчасно.

За 2019 рік облдержадміністрацією через урядову «гарячу лінію» отримано 2148 повторних звернень, що було пов’язано, насамперед, з наявністю питань, вирішення яких знаходилось поза межами компетенції облдержадміністрації, а саме потребувало втручання органів влади: у діяльність органів місцевого самоврядування – 766 звернень (35,7 % від загальної кількості повторних звернень), у господарські відносини – 383 звернення (17,8 %), зміни до законодавства для позитивного вирішення порушених питань – 213 звернень (9,9 %), у діяльність територіальних органів центральних органів виконавчої влади – 184 звернення (8,6 %), вчасного фінансування із держбюджету субсидій та соціальних виплат – 92 звернення (4,3 %), додаткових дій з боку заявників – 79 звернень (3,7 %); проведення перевірок Державною службою України з безпеки на транспорті – 25 звернень (1,2 %) та інше.


ДАНІ

про звернення, що надійшли до Донецької облдержадміністрації через державну установу «Урядовий контактний центр» у 2019 році

З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства,  забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції Донецької обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації у робочі дні з 9.00 до 13.00 та з 14.00 до 18.00 за безкоштовним номером 0800 507 506 відповідно до положення, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 08 лютого 2019 року № 128/5-19, зареєстрованого у Головному територіальному управлінні юстиції  у Донецькій області 20 лютого 2019 року за № 24/2737. Всього протягом 2019 року прийнято та забезпечено оперативний розгляд 1849 таких телефонних повідомлень, що на 864 дзвінка або на 87,7 % більше їх надходження за аналогічний період минулого року (985) та склало 40,5 % від загальної кількості звернень.

Крім того, облдержадміністрацією запроваджено інтерактивний консультаційно-інформаційний сервіс «Е-ДОВІДКА». Унікальність сервісу – в оперативному, логічному та ефективному забезпеченні доступу громадян до найбільш запитуваної інформації. Дієвість та ефективність, інтуїтивний покроковий алгоритм сервісу відкрив доступ до майже півтисячі типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлюється. Додатковими функціями сервісу передбачено можливість звернутись до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, контактні дані яких наведені у доступному форматі.

На теперішній час діють «Контакт-центри» у містах Добропілля, Краматорськ, Маріуполь, Мирноград, Новогродівка, Покровськ, куди протягом 2019 року звернулось 58 987 громадян, при цьому задоволено 45 876 порушених ними питань (77,8 %). За оперативною допомогою до цілодобових інформаційно-диспетчерських служб звернулось 57 864 мешканця міст Бахмута, Дружківки, Костянтинівки, Краматорська, Селидового, Соледара, Слов’янська, Торецька. Завдяки інтернет-конференціям, форумам, соціальним мережам 209 мешканцям міст Краматорськ і Торецьк вирішено 82 порушених ними питання (39,2 %). Крім того, до стаціонарної скриньки «Відкритий лист», встановленої у виконкомі Слов’янської міської ради надійшло 5 звернень. Додатково до зазначених форм роботи Великоновосілківською, Мангушською, Нікольською райдержадміністраціями, виконавчими органами Званівської сільської та Олександрівської селищної рад об’єднаних територіальних громад проводились виїзні «Дні громади», під час яких звернулось 40 громадян.


ДАНІ 

про додаткові заходи щодо оперативного реагування на звернення мешканців Донецької області за 2019 рік


Протягом 2019 року управлінням юстиції забезпечено роботу 54 мобільних точок доступу до правової допомоги, де отримали юридичні консультації 304 особи. Ще 512 громадян прийнято керівництвом міст і районів під час проведення інформаційних зустрічей з територіальними громадами області. Впродовж 2019 року «Мобільними соціальними офісами» здійснені 2 060 виїзних консультаційних прийомів, під час яких звернулось 47 333 особи. Всі громадяни отримали необхідні роз’яснення, 26,6 тис. громадянам були призначені різні види соціальної допомоги.

Крім того, при Донецькому обласному, Маріупольському та Лиманському центрах соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді,  створено мобільні бригади соціально-психологічної допомоги. Протягом 2019 року бригадами здійснено 1 055 виїздів й охоплено роботою 1 910 сімей (осіб), що зазнали домашнього насилля. Як результат роботи мобільних бригад в містах Слов’янськ та Маріуполь створено Центри денного та цілодобового перебування для осіб, які постраждали від насилля та жорстокого поводження.

Для підготовки молоді до подружнього життя, народження та виховання бажаних дітей у сім’ях в області реалізовано проєкт «Школа подружнього життя», навчанням у межах якого охоплено 500 осіб. На місцевому рівні реалізацію проєкту здійснили 35 сертифікованих фахівців у 20 молодіжних центрах міст Краматорська, Костянтинівки, Дружківки, Слов’янська, Селидове, Мирнограда, Святогірська, Торецька, Бахмутської та Лиманської ОТГ. З метою реалізації заходів, спрямованих на здоровий та безпечний спосіб життя, зайнятість молоді, подолання демографічної кризи та розвиток інституту сім’ї, проведення просвітницьких заходів щодо протидії торгівлі людьми та насилля у сім’ї, гендерний розвиток, проведено 11 виїзних консультацій та 20 інформаційних зустрічей, в ході яких звернулося 19 осіб.

Крім того, протягом 2019 року на базі 32 закладів вищої, фахової передвищої освіти міст Бахмут, Дружківка, Костянтинівка, Краматорськ,  Красногорівка, Маріуполь, Покровськ, Селидове, Слов’янськ, Торецьк працювали освітні центри «Донбас-Україна», до яких за консультаціями особисто звернулось 2 346 осіб, на спеціалізовану «гарячу лінію» надійшло 388 звернень. Як наслідок, на навчання до закладів вищої освіти вступило 1 238 осіб. Для забезпечення можливості громадян, що проживають на неконтрольованій території, отримати  окремі послуги на території, де органи державної влади здійснюють свої повноваження, у населених пунктах поблизу лінії зіткнення окремими структурними підрозділами облдержадміністрації надавались, у тому числі, довідки (179) про навчання.


ДАНІ 

про додаткові заходи щодо безоплатного інформування та консультування населення Донецької області за 2019 рік

З метою запровадження маршрутизації та переходу до інтелектуального опрацювання звернень громадян, зменшення проявів формалізму у їх розгляді, поліпшення якості обслуговування та реагування на звернення, формуванні необхідної для цієї роботи аналітики, Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією у 2020 році передбачається спрямувати зусилля на побудові системи постійного вдосконалення зворотного зв’язку з громадянами, вимірюванні задоволеності громадян від результатів розгляду їх звернень, покращенні клієнт орієнтованого сервісу отримання найбільш запитуваної інформації з використанням різноманітних каналів для звернення, «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням, інтерактивного консультаційно-інформаційного сервісу «Е-ДОВІДКА», офіційного веб-сайту Донецької облдержадміністрації, сторінок в соціальних мережах.