портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

1 квартал

АНАЛІЗ ПІДСУМКІВ РОБОТИ ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ, ОБЛАСНІЙ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ ЗА І КВАРТАЛ 2020 РОКУ

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», плану Кабінету Міністрів України щодо організації виконання положень Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (надалі - Указу) облдержадміністрацією проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань. За підсумками І кварталу 2020 року відбулось збільшення як кількості звернень, що надійшли від мешканців Донецької області до облдержадміністрації на 57,0 % (1652 звернення у І кварталі 2020 року проти 1052 звернень у І кварталі 2019 року), так і порушених ними в цих зверненнях питань на 51,7 % (1807 питань у І кварталі 2020 року проти 1191 питання у І кварталі 2020 року). З урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 3687 громадян. В загальній кількості звернень, що надійшли: пропозицій – 22 (1,3 % від загальної кількості звернень), заяв –1569 (95,0 %), скарг – 61 (3,7 %). Безпосередньо до голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації у І кварталі 2019 року надійшло 1240 звернень громадян, що на 442 звернення, або на 55,4 % більше ніж за аналогічний період минулого року (798 звернень).

Структура
звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації за І квартал 2020 року

Керівництвом облдержадміністрації контролювалось 62,5 % звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100 %. Порушень термінів розгляду звернень не припущено. За втручання керівництва облдержадміністрації позитивно вирішено 74,8 % (773) від загальної кількості контрольних звернень (1033), надані роз’яснення на 22,0 % (227) звернень, у стадії розгляду залишено 2,9 % (30) звернень. Відмовлено у задоволенні з належним обґрунтуванням у 0,2 % (3) звернень громадян. На розгляд за належністю до райдержадміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, виконавчих органів міських рад відповідно до повноважень направлено 35,4 % (584) звернень від їх загальної кількості, 2,1 % (35) звернень не підлягало розгляду, авторам звернення без розгляду не повертались. У І кварталі 2020 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року відбулось збільшення надходження звернень громадян через усі органи влади вищого рівня, а саме: через Офіс Президента України – на 39,0 %, Секретаріат Кабінету Міністрів України – на 99,0 %, Апарат Верховної Ради України – на 100,0 %.

Структура
звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації через органи влади вищого рівня за І квартал 2020 року

З січня по лютий 2020 року зафіксовано поступове зниження показників надходження звернень громадян, отриманих на розгляд облдержадміністрацією через Президента України та Кабінет Міністрів України. У березні 2020 року – рівномірне надходження через Верховну Раду України і Президента України і різке зростання через Кабінет Міністрів України завдяки перенаправленню електронних звернень громадян з сайту ЕКОМАПА Міністерства енергетики та захисту довкілля України.

Динаміка
надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації через органи влади вищого рівня за І квартал 2020 року

Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів області у розрахунку на 10 тисяч населення свідчить, що найбільша кількість звернень громадян надійшла від мешканців Великоновосілківського, Костянтинівського, Мангушського районів, міст Авдіївка, Бахмут, Вугледар, Костянтинівка, Покровськ, Слов’янськ, при середньообласному показнику 8,4 звернення.

Дані
про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації від мешканців Донецької області за І квартал 2020 року у розрахунку на 10 тисяч населення

Протягом І кварталу 2020 року змінились минулорічні тенденції надходження колективних звернень. Так, цей показник по колективним зверненням склав 53 звернення (3,2 % від загальної кількості звернень), що на 8 звернень або 13,1 % менше показника аналогічного періоду минулого року (61). За територіальною належністю найбільше колективних звернень громадян до облдержадміністрації надійшло від мешканців Бахмутського, Волноваського, Покровського районів та міст Добропілля, Краматорськ, Слов’янськ.

Дані
про надходження колективних звернень громадян до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області за І квартал 2020 року у порівнянні з І кварталом 2019 року

Надходження повторних звернень у І кварталі 2020 року також зменшилось у порівнянні з І кварталом 2019 року на 50,0 % і склало 4 звернення (-2), або 0,2 % від загальної кількості звернень. Повторні звернення громадян до облдержадміністрації надійшли від мешканців Волноваського, Костянтинівського районів, міст Авдіївка, Краматорськ.

Дані
про надходження повторних звернень громадян до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області за І квартал 2020 року у порівнянні з І кварталом 2019 року

З 1807 питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації за І квартал 2020 року, 407 питань або 22,5 % від їх загальної кількості стосувались житлово-комунального господарства, 240 питань (13,3 %) – соціального захисту, 204 питання (11,3 %) – охорони здоров’я, 188 питань (10,4 %) – діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, 132 питання (7,3 %) – забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації.

Структура
питань, порушених у зверненнях громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації за І квартал 2020 року

З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства,  забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції Донецької обласної державної адміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації за безкоштовним для населення номером 0800 507 506. Всього протягом І кварталу 2020 року прийнято та забезпечено оперативний розгляд 853 таких телефонних повідомлень, що на 413 дзвінків або на 93,9 % більше їх надходження за аналогічний період минулого року (440) та склало 51,6 % від загальної кількості звернень. Крім того, з кінця березня поточного року в облдержадміністрації запрацювала у щоденному режимі спеціалізована «Гаряча лінія» з питань COVID-19 за безкоштовним для населення номером 0800 408 911. У І кварталі 2020 року продовжили працювати «Контакт-центри» у містах Добропілля, Краматорськ, Маріуполь, Мирноград, Новогродівка, Покровськ, до яких звернулось 14 860 громадян, при цьому задоволено 9 050 порушених ними питань (60,9 %). За оперативною допомогою до цілодобових інформаційно-диспетчерських служб звернулось 14 888 мешканців міст Бахмута, Дружківки, Костянтинівки, Краматорська, Селидового, Соледара, Слов’янська, Торецька. Завдяки інтернет-конференціям, форумам, соціальним мережам 40 мешканцям міста Краматорськ вирішено 28 порушених ними питань (70,0 %). Крім того, до стаціонарних скриньок «Відкритий лист», встановлених у виконкомі Слов’янської міської ради та Мар’їнській райдержадміністрації надійшло 13 звернень. Додатково до зазначених форм роботи Мангушською райдержадміністрацією та виконавчим органом Олександрівської селищної ради об’єднаної територіальної громади проводились виїзні «Дні громади», під час яких звернулось 29 громадян.

Дані
про додаткові заходи щодо оперативного реагування на звернення мешканців Донецької області
за І квартал 2020 року

Успішно пройдений етап тестування інтерактивного консультаційно-інформаційного сервісу «Е-ДОВІДКА», розміщеного на офіційному веб-сайті облдержадміністрації. Його унікальність в оперативному, логічному та ефективному забезпеченні доступу громадян до найбільш запитуваної інформації. Наразі дієвість та ефективність, інтуїтивний покроковий алгоритм сервісу відкрив для громадян доступ до більше ніж півтисячі типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлюється. Додатковими функціями сервісу забезпечено можливість звернутись до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, контактні дані яких наведені у доступному форматі. Тепер через вказаний сервіс будь хто має можливість подати електронне звернення шляхом заповнення відповідної форми. Всього за І квартал 2020 року надійшло 48 електронних звернень з офіційного веб-сайту облдержадміністрації, електронною поштою на офіційну електронну скриньку облдержадміністрації надійшло 67 звернень громадян. Протягом І кварталу 2020 року в усіх органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області, підконтрольних українській владі, забезпечено на виконання Указу проведення керівництвом облдержадміністрації, її структурних підрозділів, райдержадміністрацій особистих та виїзних прийомів громадян згідно з графіками, затвердженими відповідними розпорядженнями та наказами. Всього протягом І кварталу 2020 року головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації, першим заступником голови облдержадміністрації, заступниками голови облдержадміністрації проведено 57 виїзних, 31 особистий та спільний прийоми 127 громадян з представниками правоохоронних органів та керівниками житлово-комунальних підприємств. Особисті прийоми громадян протягом І кварталу 2020 року проводились у Громадській приймальні облдержадміністрації згідно з графіком, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 10 січня 2020 року № 13/5-20, оприлюдненим на офіційному веб-сайті облдержадміністрації разом з інформаційно-аналітичною довідкою про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2019 рік. Виїзні спільні прийоми громадян у містах та районах області керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації разом із керівниками райдержадміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, виконавчих органів міських рад, об’єднаних територіальних громад проводились за місцем мешкання громадян згідно з графіком, затвердженим головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації від 09 січня 2020 року. В райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад протягом звітного періоду проведено 786 особистих, 107 спільних та 292 виїзних прийоми, на яких разом розглянуто 1682 звернення громадян, позитивно вирішено 885 порушених ними питань (52,6 % від їх загальної кількості). Крім того, під час проведення телефонного зв’язку з населенням надійшло 230 звернень громадян, з них задоволено 99 звернень, або 43,0 %.

Дані
щодо виконання вимог Указу Президенту України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Донецької області за І квартал 2020 року

На виконання вимог Указу забезпечено організацію апаратних нарад, семінарів, колегій на регіональному та місцевому рівнях, звітування керівників підпорядкованих органів виконавчої влади перед головами обласної, районних державних адміністрацій та міськими головами з питань роботи зі зверненнями громадян. Забезпечено проведення звітування перед головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2019 рік 19 керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, 12 голів райдержадміністрацій, 2 керівника військово-цивільних адміністрацій міст, 22 міських, сільських, селищних голів. У райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад прозвітувало 63 керівника відповідних структурних підрозділів та комунальних підприємств, що надають послуги населенню. Підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2019 рік розглянуті на 38 засіданнях колегій райдержадміністрацій та виконавчих органів міських, селищних рад, а також на засіданні колегії облдержадміністрації. За підсумками розгляду прийнято протокольне рішення від 26 березня 2019 року ПР 4/13-20 щодо затвердження у містах та районах області оновлених положень про комісію з питань розгляду звернень громадян, порядків проведення «Дня контролю» результатів розгляду звернень громадян, проведення аналізу актуальних місцевих проблем та потреб мешканців у їх вирішенні або подальшій маршрутизації, узагальнення питань, порушених у зверненнях громадян, з якими громадяни звертаються до органів влади вищого рівня, у тому числі повторних та колективних, з метою оперативного реагування на них та попередження надходження у подальшому. З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян в райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях, виконавчих органах міських рад проведено стажування 28 посадових осіб, відповідальних за роботу із зверненнями громадян, 11 семінарів-практикумів, 26 нарад. Забезпечено проведення моніторингу організації роботи зі зверненнями громадян та стану виконання доручень за зверненнями громадян у райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад відповідно до затверджених графіків перевірок, у тому числі в рамках проведення «Днів контролю». Згідно з затвердженими планами та графіками на 2020 рік облдержадміністрацією проведено 2 «Дні контролю» результатів розгляду 3 звернень громадян, які мешкають у місті Дружківка та Мар’їнському районі.  Аналогічна робота проведена райдержадміністраціями, військово-цивільними адміністраціями міст, виконавчими органами міських рад, рад об’єднаних територіальних громад. Ними здійснено 76 «Днів контролю», перевірено 105 звернень громадян. У 100 перевірених зверненнях громадян (95,2 %) порушені питання вирішені. Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг. В облдержадміністрації проведено три засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто 56 звернень. Аналогічна робота проведена райдержадміністраціями, військово-цивільними адміністраціями міст, виконавчими органами міських рад, рад об’єднаних територіальних громад. На 76 засіданнях комісій з питань звернень громадян перевірено 134 звернення, 66 порушених питань вирішено позитивно (49,3 %). Облдержадміністрацією здійснено 37 перевірок стану додержання законодавства про звернення громадян у райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях міст Донецької області, виконавчих органах міських рад, рад об’єднаних територіальних громад. Разом з тим, згідно з Планом здійснення облдержадміністрацією контролю за виконанням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади на 2020 рік проведено відповідний моніторинг у виконавчому органі Дружківської міської ради. Крім того, стан додержання законодавства про звернення громадян перевірено у 63 виконавчих органах міських, сільських та селищних рад, на підприємствах та в організаціях. Результати перевірок розглянуті на 5 засіданнях колегій Волноваської, Костянтинівської, Мангушської, Нікольської райдержадміністрацій, виконавчого органу Мирноградської міської ради, 26 засіданнях комісій з питань звернень громадян, 18 апаратних нарадах. На виконання вимог Указу щодо надання правової допомоги з питань звернень громадян протягом І кварталу 2020 року в містах та районах області у виїзному обслуговуванні населення брали участь представники управлінь соціального захисту населення; освіти і науки; сім’ї, молоді та масових заходів національно-патріотичного виховання; Пенсійного фонду України; Фондів соціального страхування України; Центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги; зайнятості; соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді; комунальних служб. Протягом І кварталу 2020 року фахівцями юридичного управління облдержадміністрації прийнято 10 осіб, які отримали безоплатну первинну правову допомогу, місцевими центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги надано юридичні консультації 250 особам. Ще 88 громадян прийнято керівництвом міст і районів під час проведення інформаційних зустрічей з територіальними громадами області. «Мобільними соціальними офісами» продовжено здійснення виїзних консультаційних прийомів, під час яких звернулось 9799 осіб. У всіх населених пунктах області робота з питань звернень громадян систематично висвітлювалась у засобах масової інформації. Всього по області у відповідності до вимог пункту 2 розділу 4 Указу через друковані та електронні засоби масової інформації оприлюднено 795 матеріалів щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у тому числі 86 графіків, 156 об’яв та повідомлень про проведення прийомів, 66 інформацій про підсумки їх проведення, 28 аналітичних довідок, 59 відомостей щодо роботи із зверненнями громадян, 17 роз’яснень повноважень місцевих органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян. За звітний період 2020 року розміщено 314 матеріалів на офіційних веб-сайтах райдержадміністрацій та виконавчих органів міських рад, об’єднаних територіальних громад, проведено 5 «прямих ефірів» та 9 «круглих столів», 55 виступів на телебаченні (радіо) з питань роботи із зверненнями громадян за участю керівництва області, голів міст та районів.

Дані
про співпрацю органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області із засобами масової інформації з питань роботи із зверненнями громадян за І квартал 2020 року

Протягом звітного періоду проводився моніторинг щодо висвітлення роботи із зверненнями громадян на шпальтах обласних та районних видань. Редакціями обласних видань було отримано 98 звернень громадян, які торкались питань соціального захисту, комунальних, транспортних проблем і питань земельних відносин. Ретельний огляд читацьких листів, відгуків щодо діяльності органів виконавчої влади та відповідні роз’яснення спеціалістів надавались в рубриках: «Нам пишут» («Родной город», м. Мирноград), «Пошта нашої зорі» («Наша зоря», м. Селидове), «Письмо в редакцию», «Диалог с читателями» («Маяк», м. Покровськ). Крім того, матеріали щодо роботи із зверненнями громадян у містах та районах області періодично публікувались в газетах «Наша зоря», м. Селидове (09.01.2020, 15.01.2020, 23.01.2020, 30.01.2020, 27.02.2020, 05.03.2020, 12.03.2020), «Родной город», м. Мирноград (10.01.2020, 17.01.2020, 07.02.2020, 14.02.2020, 06.03.2020), «Новини регіону», Мар’їнський район (24.01.2020, 14.02.2020), «Вперед», м. Бахмут (29.01.2020, 19.02.2020), «Вісті Олександрівщини», Олександрівський район (01.02.2020), «Сільський край», Великоновосілкіський район (01.02.2020, 22.02.2020). На офіційному веб-сайті Донецької облдержадміністрації, на сторінках в соціальних мережах та комунальних газетах «Зоря» (м. Лиман), «Вісті» (м. Слов’янськ), «Новий шлях» (м. Добропілля), «Вісті Олександрівщини» (Олександрівський район), «Наша зоря» (м. Селидове), «Сільський край» (Великоновосілківський район), «Родной город» (м. Мирноград) та інших постійно розміщувались графіки, повідомлення та підсумки проведення особистих, спільних, виїзних прийомів громадян, «Гарячих ліній» керівними працівниками місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. З метою запровадження маршрутизації та переходу до інтелектуального опрацювання звернень громадян, зменшення проявів формалізму у їх розгляді, поліпшення якості обслуговування та реагування на звернення, формуванні необхідної для цієї роботи аналітики, Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією у 2020 році передбачається спрямувати зусилля на побудові системи постійного вдосконалення зворотного зв’язку з громадянами, вимірюванні задоволеності громадян від результатів розгляду їх звернень, покращенні клієнт орієнтованого сервісу отримання найбільш запитуваної інформації з використанням різноманітних каналів для звернення, «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням, інтерактивного консультаційно-інформаційного сервісу «Е-ДОВІДКА», офіційного веб-сайту Донецької облдержадміністрації, сторінок в соціальних мережах.