портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Перше півріччя

АНАЛІЗ ПІДСУМКІВ РОБОТИ ІЗ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСНІЙ ДЕРЖАВНІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ ЗА ПЕРШЕ ПІВРІЧЧЯ 2021 РОКУ

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», плану Кабінету Міністрів України щодо організації виконання положень Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ) Донецькою обласною державною адміністрацією (далі – облдержадміністрація) проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань. За підсумками першого півріччя 2021 року зменшилась як кількість звернень, що надійшли від мешканців Донецької області до облдержадміністрації на 28,1 % (2903 звернення у першому півріччі 2021 року проти 4038 звернень у першому півріччі 2020 року), так і порушених  ними в цих зверненнях питань на 29,1 % (3048 питань у першому півріччі 2021 року проти 4296 питань у першому півріччі 2020 року). Безпосередньо до голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації у першому півріччі 2021 року надійшло 2452 звернення громадян, що на 631 звернення, або на 20,5 % менше ніж за аналогічний період минулого року (3083 звернення).

СТРУКТУРА
 звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, за перше півріччя 2021 року

Керівництвом облдержадміністрації контролювалось 1915 звернень громадян (66,0 % від загальної кількості звернень), з них позитивно вирішено 1410 звернень (73,6 % від загальної кількості контрольних звернень), надані роз’яснення на 504 звернення (26,3 %), відмовлено у задоволенні з належним обґрунтуванням по 3 зверненням. Рівень виконавської дисципліни склав 100 %. У стадії розгляду залишено 75 звернень. Порушень термінів розгляду звернень громадян не припущено. На розгляд за належністю до райдержадміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, виконавчих органів рад територіальних громад, структурних підрозділів облдержадміністрації відповідно до повноважень направлено 864 звернення (29,8 % від їх загальної кількості, 43 звернення (1,5 %) не підлягало розгляду, повернуто авторам без розгляду 4 звернення. У першому півріччі 2021 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року відбулось зменшення надходження звернень громадян через усі органи влади вищого рівня на 60,9 % (за перше півріччя 2021 року надійшло 357 звернень, за перше півріччя 2020 року – 912 звернень). Так, через Офіс Президента України надійшло звернень на 60,7 % менше (156 проти 397), Секретаріат Кабінету Міністрів України – на 66,0 % (162 проти 476). Надходження звернень через Апарат Верховної Ради України у порівнянні з аналогічним періодом минулого року не змінилось (39 звернень).

СТРУКТУРА
звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації через органи влади вищого рівня за перше півріччя 2021 року

Згідно з динамікою надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня з січня по квітень 2021 року зафіксовано приблизно рівномірне надходження з невеликою наростаючою через Офіс Президента України (26 – у січні, 29 – у лютому, 29 – у березні, 34 – у квітні), у травні 2021 року – стрімке падіння до 17 звернень і повернення показників до 29 звернень у червні 2021 року. Аналогічна ситуація з надходженням звернень громадян через Апарат Верховної Ради України (по 5 звернень у січні та лютому, по 10 звернень у березні і квітні, у травні – стрімке падіння до 0 і зростання у червні до 9 звернень). Подвійне зростання надходження звернень громадян через Апарат Верховної Ради у березні, квітні, червні 2021 року відбулось через додаткове надходження на розгляд облдержадміністрації неодноразових звернень від громадян К. з міста Сіверськ та Б. з міста Маріуполь. Надходження звернень громадян через Секретаріат Кабінету Міністрів України відзначилось коливаннями різної амплітуди у січні-квітні 2021 року (19 – у січні, 33 – у лютому, 20 – у березні, 32 – у квітні) та невеличким спадом з рівномірним надходженням у травні – червні 2021 року: по 29 звернень на місяць). Зростання відбулось через додаткове надходження з Міністерства розвитку громад та територій України масових (акційних) звернень щодо здійснення нарахувань на обсяг теплової енергії, використаний на опалення місць загального користування та перенаправлення електронних звернень громадян з сайту ЕКОМАПА Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України.

ДИНАМІКА
 надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації через органи влади вищого рівня за перше півріччя 2021 року

Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів області у розрахунку на 10 тисяч населення засвідчив, що найбільша кількість звернень громадян надійшла від мешканців міст Бахмут, Костянтинівка, Мар’їнка, Мирноград, Святогірськ, Сіверськ, Слов’янськ, Часів Яр, селища Мангуш, при середньообласному показнику 14,9 звернення.

ДАНІ
про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації від мешканців Донецької області за перше півріччя 2021 року у розрахунку на 10 тисяч населення

Протягом першого півріччя 2021 року збереглись минулорічні тенденції надходження колективних звернень громадян у бік їх зменшення. Так, цей показник по колективним зверненням склав 94 звернення (3,2 % від загальної кількості звернень), що на 9 звернень або 8,7 % менше показника аналогічного періоду минулого року (103). З урахуванням колективних та масових (акційних) звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 12068 громадян. З метою подальшого зниження надходження колективних та масових (акційних) звернень громадян облдержадміністрацією вживались певні заходи. Так, на колективне звернення 1616 мешканців Нікольської селищної територіальної громади Маріупольського району щодо незгоди з розробкою кар’єру з видобутку корисних копалин облдержадміністрацією направлено відповідні листи Міністерству захисту довкілля та природних ресурсів України та Державній службі геології та надр України, після чого аукціон визнано таким що не відбувся, а лот «Азовська ділянка з Азовським рудопроявом цирконій рідкісноземельного зруденіння» знятий з продажу. На 28 масових (акційних) звернень від 1915 громадян стосовно надання послуг з постачання теплової енергії та здійснення нарахувань на обсяг теплової енергії, використаний на опалення місць загального користування надані обґрунтовані роз’яснення, копію розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації з цього приводу та структуру тарифу на послуги з постачання теплової енергії і гарячої води. За територіальною належністю найбільше колективних звернень громадян до облдержадміністрації надійшло від мешканців міст Краматорськ, Маріуполь, Миколаївка, Мирноград, Селидове, Слов’янськ та селища Ольгинка.

ДАНІ
 про надходження колективних звернень громадян до Донецької облдержадміністрації за перше півріччя 2021 року

Надходження повторних звернень у першому півріччі 2021 року, навпаки, зросло у порівнянні з першим півріччям 2020 року на 158,3 % і склало 31 звернення (16 з яких – від одного громадянина А. з м. Маріуполь), або 0,6 % від загальної кількості звернень. Проведений аналіз повторних звернень громадян засвідчив, що вказане зростання сталося, насамперед, через надходження звернень, що носять сутяжницький характер та/або їх розгляд в облдержадміністрації припинено на підставі статті 8 Закону України «Про звернення громадян». Крім того, спрямування протягом першого півріччя 2021 року 191 звернення (6,6 % від загальної кількості) громадянином М. з м. Бахмут з широкого спектру питань порушує принцип пропорційності та справедливості та призводить до зловживання правом на звернення. За територіальною належністю найбільше повторних звернень громадян до облдержадміністрації надійшло від мешканців міст Бахмут та Маріуполь.

ДАНІ
 про надходження повторних звернень громадян до Донецької облдержадміністрації за перше півріччя 2021 року

З 3048 питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації за перше півріччя 2021 року, 987 питань або 32,4 % від їх загальної кількості стосувались житлово-комунального господарства, 575 питань (18,9 %) – соціального захисту населення, 510 питань (16,7 %) – охорони здоров’я, 210 питань (6,9 %) – забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації, 114 питань (3,7 %) – транспорту і зв’язку.

СТРУКТУРА
питань, порушених у зверненнях громадян до Донецької облдержадміністрації за перше півріччя 2021 року


До встановлення Кабінетом Міністрів України на території України карантину з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, особисті прийоми громадян  проводились у Громадській приймальні облдержадміністрації згідно з Порядком організації проведення особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, особистих, спільних, виїзних прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації, затвердженим розпорядженням голови обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 11 грудня 2017 року № 1627/5-17, зареєстрованим у Головному територіальному управлінні юстиції у Донецькій області 14 грудня 2017 року за № 221/2428 (зі змінами). У період дії карантину відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до облдержадміністрації окрім поштового та електронного зв’язку, також і за допомогою засобів телекомунікації. З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації за безкоштовним для населення номером 0800 507 506. Всього протягом першого півріччя 2021 року згідно з Графіками особистих, спільних, виїзних прийомів громадян, особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації та відповідальними працівниками облдержадміністрації на 2021 рік, ІІ – ІV квартали 2021 року, затвердженими розпорядженнями голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 30 грудня 2020 року № 1461/5-20, 05 квітня 2021 року №286/5-2 прийнято та забезпечено оперативний розгляд 2019 телефонних повідомлень, що на 10,3 % менше надходження таких звернень за аналогічний період минулого року (2252). Фахівцями юридичного управління облдержадміністрації у першому півріччі 2021 року за телефоном надано безоплатну первинну правову допомогу 33 особам. Райдержадміністраціями, військово-цивільними адміністраціями, виконавчими органами рад територіальних громад надано безоплатну первинну правову допомогу 165 особам. Крім того, з початку 2021 року послугами інтерактивного консультаційно-інформаційного сервісу «Е-ДОВІДКА», розміщеного на офіційному вебсайті облдержадміністрації скористалось 407 відвідувачів. З 561 типового роз’яснення норм законодавства, база яких постійно оновлювалась, найбільше відвідувачів цікавили питання соціального захисту населення (90 відвідувань, або 22,1 % від загальної кількості), промислової політики (83, або 20,4 %), житлово-комунального господарства (81, або 19,9 %), транспорту і зв’язку (34, або 8,4 %). У першому півріччі 2021 року продовжили працювати «Контакт-центри» у містах Добропілля, Краматорськ, Маріуполь, Мирноград, Новогродівка, Покровськ, до яких звернулось 40902 громадянина, при цьому задоволено 31494 порушених ними питань (77,0 %). За оперативною допомогою до цілодобових інформаційно-диспетчерських служб звернулось 41496 мешканців міст Бахмут, Дружківка, Костянтинівка, Краматорськ, Селидове, Соледар, Слов’янськ, Торецьк. Завдяки інтернет-конференціям, форумам, соціальним мережам 535 мешканцям міст Бахмут і Краматорськ вирішено 483 порушене ними питання (90,3 %). До стаціонарних скриньок «Відкритий лист», встановлених у виконавчих органах Слов’янської міської та Мангушської селищної рад надійшло 243 звернення. Додатково до зазначених форм роботи виконавчими органами Краматорської міської, Мангушської селищної, Комарської та Старомлинівської сільських рад проводились виїзні «Дні громади», під час яких звернулось 45 громадян. Ще 268 громадян прийнято керівництвом органів місцевого самоврядування під час проведення інформаційних зустрічей з мешканцями територіальних громад області. «Мобільними соціальними офісами» продовжено здійснення виїзних консультаційних прийомів, під час яких звернулось 7011 осіб.

ДАНІ
 про додаткові заходи щодо оперативного реагування на звернення мешканців Донецької області за перше півріччя 2021 року


З метою виконання вимог Указу забезпечено звітування з питань роботи зі зверненнями громадян 47 керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, військово-цивільних адміністрацій та міських голів перед головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації. У свою чергу, у військово-цивільних адміністраціях, виконавчих органах рад територіальних громад прозвітувало 35 керівників відповідних структурних підрозділів та комунальних підприємств, що надають послуги населенню. Підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2020 рік розглянуті на 28 засіданнях виконавчих органів рад територіальних громад, а також на засіданні колегії облдержадміністрації. За підсумками розгляду колегією облдержадміністрації прийнято протокольне рішення від 25 березня 2021 року ПР-6 № 3/13-21 щодо проведення аналізу та узагальнення пріоритетних питань, порушених у повторних та колективних зверненнях громадян, у тому числі до органів влади вищого рівня, коригування планів соціально-економічного розвитку з метою передбачення у них шляхів вирішення актуальних місцевих проблем, порушених у зверненнях громадян, проведення інтерактивних заходів з правової обізнаності населення щодо повноважень та компетенції різних гілок влади з основних напрямків діяльності, забезпечення зворотного зв’язку з громадянами з використанням власних каналів для звернень. З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян у військово-цивільних адміністраціях, виконавчих органах рад територіальних громад проведено 18 семінарів, 29 нарад, стажування 37 посадових осіб, відповідальних за роботу із зверненнями громадян. Забезпечено проведення моніторингу стану виконання доручень за зверненнями громадян в рамках проведення «Днів контролю». Згідно з затвердженими планами та графіками на 2021 рік облдержадміністрацією у першому півріччя 2021 року проведено 5 «Днів контролю» результатів розгляду 9 звернень мешканців міст Авдіївка, Бахмут, Новогродівка, Торецьк та Волноваського району. Аналогічна робота проведена військово-цивільними адміністраціями, виконавчими органами рад територіальних громад. Ними здійснено 133 «Дні контролю» результатів розгляду 452 звернення громадян. У 445 перевірених зверненнях громадян (98,5 %) порушені питання вирішені. Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв та скарг. Результати розгляду 349 звернень громадян перевірено на 6 засіданнях постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян облдержадміністрації та 111 засіданнях відповідних комісій у райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях, виконавчих органах рад територіальних громад. З усіх перевірених звернень громадян 251 порушене питання вирішено позитивно (71,9 %). Згідно з Планом здійснення облдержадміністрацією контролю за виконанням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади на 2021 рік проведено відповідну перевірку у виконавчих органах Бахмутської та Новогродівської міських рад. Крім того, проведено оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян у 20 структурних підрозділах облдержадміністрації, 5 райдержадміністраціях та 6 військово-цивільних адміністраціях, а також 78 структурних підрозділах виконавчих органів рад територіальних громад, установах, підприємствах та організаціях. Результати перевірок розглянуті на 25 засіданнях колегій райдержадміністрацій, виконавчих органів рад територіальних громад, комісій з питань звернень громадян та 20 апаратних нарадах.

ДАНІ
щодо виконання вимог Указу Президенту України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Донецької області за перше півріччя 2021 року

У всіх населених пунктах області робота з питань звернень громадян систематично висвітлювалась у засобах масової інформації. Всього по області у відповідності до вимог пункту 2 розділу 4 Указу через друковані та електронні засоби масової інформації оприлюднено 970 матеріалів щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у тому числі 107 графіків, 252 об’яви та повідомлення про проведення «Гарячих ліній», 72 інформації про підсумки їх проведення, 47 аналітичних довідок, 117 відомостей щодо роботи із зверненнями громадян, 31 роз’яснення повноважень органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян. За звітний період розміщено 275 матеріалів на офіційних вебсайтах військово-цивільних адміністрацій та виконавчих органів рад територіальних громад, проведено 11 «прямих ефірів» та 16 «круглих столів», 42 виступи на телебаченні (радіо) з питань роботи із зверненнями громадян за участю керівників облдержадміністрації та виконавчих органів рад територіальних громад.

ДАНІ
 про співпрацю органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області із засобами масової інформації з питань роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2021 року