АНАЛІЗ ПІДСУМКІВ РОБОТИ ІЗ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСНІЙ ДЕРЖАВНІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ, ОБЛАСНІЙ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ ЗА 2021 РІК
Краматорськ – 2022
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», плану Кабінету Міністрів України щодо організації виконання положень Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ) Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією (далі – облдержадміністрація) проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань.
За підсумками 2021 року відбулось зменшення як кількості звернень, що надійшли від жителів Донецької області до облдержадміністрації на 1,5 % (6905 звернень у 2021 році проти 7009 звернень у 2020 році), так і порушених в них питань – на 4,3 % (7120 проти 7443 питань). У загальній кількості звернень, що надійшли: пропозицій – 50 (0,7 % від загальної кількості звернень), заяв –
6607 (95,7 %), скарг – 248 (3,6 %).
З загальної кількості звернень громадян 9,4 % надійшли до облдержадміністрації засобами електронного зв’язку (650 звернень), з них 27,8 % – з офіційного вебсайту облдержадміністрації (181 звернення), 72,2 % – на офіційну електронну пошту облдержадміністрації (469 звернень).
Безпосередньо до голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації протягом 2021 року надійшло 6018 звернень громадян, що на 424 звернення, або на 7,6 % більше ніж у минулому році (5594 звернення).
СТРУКТУРА звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації у 2021 році
Керівництво облдержадміністрації здійснювало контроль щодо 70,2 % звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100 %. Порушень термінів розгляду звернень не допущено.
За втручання керівництва облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації позитивно вирішено 3520 звернень (73,2 %) від загальної кількості контрольних звернень громадян (4809), надані роз’яснення
на 1269 звернень (26,4 %), у стадії розгляду залишено 14 звернень (0,3 %). Відмовлено у задоволенні з належним обґрунтуванням по 6 зверненням (0,1 %). На розгляд за належністю до райдержадміністрацій, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів, виконавчих органів міських рад відповідно до повноважень направлено 2028 звернень громадян (29,4 % від їх загальної кількості), 60 звернень (0,9 %) не підлягало розгляду, 8 звернень (0,1 %) повернуто авторам без розгляду.
У 2021 році в порівнянні з минулим роком відбулось зменшення надходження звернень громадян до облдержадміністрації через усі органи влади вищого рівня на 45,6 % (727 звернень проти 1336). Так, через Офіс Президента України надійшло звернень на 53,1 % менше (313 проти 667), Секретаріат Кабінету Міністрів України – на 44,1 % менше (338 проти 605), через Апарат Верховної Ради України, навпаки, надходження збільшилось на 18,8 %
(76 проти 64).
СТРУКТУРА звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації через органи влади вищого рівня у 2021 році
Згідно з поквартальною динамікою надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня зафіксовано рівномірне надходження звернень громадян через Апарат Верховної Ради України, а саме: 20 звернень – у І кварталі 2021 року, 19 – у ІІ кварталі, 18 – у ІІІ кварталі, 19 – у ІV кварталі та дзеркально відображене надходження звернень громадян через Офіс Президента України та Секретаріат Кабінету Міністрів України, а саме:
84 та 72 звернення відповідно – у І кварталі 2021 року, 72 та 90 – у ІІ кварталі,
86 та 89 – у ІІІ кварталі, 68 та 90 – у ІV кварталі.
ДИНАМІКА поквартального надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації через органи влади вищого рівня у 2021 році
З помісячної динаміки надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня встановлено, що з січня по квітень 2021 року відбулось приблизно рівномірне надходження з невеликою наростаючою через Офіс Президента України (26 – у січні, 29 – у лютому, 29 – у березні, 34 – у квітні), у травні 2021 року – стрімке падіння до 17 звернень та ще більш стрімкий зліт у червні – серпні до 44 звернень і повернення показників до 19 звернень у вересні 2021 року. У жовтні – нове зростання до 32 звернень, у листопаді – падіння до 17 звернень, і повернення показників до 19 звернень у грудні 2021 року.
Надходження звернень громадян через Апарат Верховної Ради України більш – менш рівномірне за місяцями (по 5 звернень у січні та лютому, по 10 звернень у березні і квітні, 9 – у червні, та від 6 до 7 протягом липня – вересня), окрім повної відсутності звернень у травні. У жовтні надходження склало
4 звернення, у листопаді – 9 звернень, у грудні 2021 року – 6 звернень. Подвійне зростання надходження звернень громадян через Апарат Верховної Ради у березні, квітні, червні 2021 року відбулось через додаткове надходження на розгляд облдержадміністрації неодноразових звернень від громадян К. з міста Сіверськ та Б. з міста Маріуполь, у листопаді 2021 року – мешканців селища Мангуш.
Надходження звернень громадян через Секретаріат Кабінету Міністрів України відзначилось постійними коливаннями різної амплітуди (19 – у січні, 33 – у лютому, 20 – у березні, 32 – у квітні, 24 – у липні, 34 – у серпні, 28 – у вересні, 32 – у жовтні, 31 – у листопаді, 28 – у грудні 2021 року), за виключенням рівномірного надходження у травні – червні 2021 року:
по 29 звернень на місяць та у жовтні – у листопаді 2021 року: по 32 та 31 зверненню на місяць. Зростання відбулось через додаткове надходження з Міністерства розвитку громад та територій України масових (акційних) звернень щодо здійснення нарахувань на обсяг теплової енергії, використаний на опалення місць загального користування та перенаправлення електронних звернень громадян з сайту ЕКОМАПА Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України.
ДИНАМІКА помісячного надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації через органи влади вищого рівня у 2021 році
Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів області у розрахунку на 10 тисяч населення свідчить, що найбільша кількість звернень громадян надійшла від мешканців міст Бахмут, Костянтинівка, Мирноград, Святогірськ, Слов’янськ, Часів Яр, при середньообласному показнику 35,7 звернень.
ДАНІ про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації від мешканців Донецької області у 2021 році у розрахунку на 10 тисяч населення
Протягом 2021 року змінились минулорічні тенденції надходження колективних звернень громадян у бік їх збільшення. Так, цей показник по колективним зверненням склав 202 звернення (2,9 % від загальної кількості звернень), що на 10 звернень, або 5,2 % більше показника минулого року (192). З урахуванням масових (54) звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 21727 громадян.
З метою подальшого зниження надходження колективних та масових (акційних) звернень громадян облдержадміністрацією вживались певні заходи. Так, на колективне звернення 1616 мешканців Нікольської селищної територіальної громади Маріупольського району щодо незгоди з розробкою кар’єру з видобутку корисних копалин облдержадміністрацією направлено відповідні листи Міністерству енергетики та захисту довкілля України та Державній службі геології та надр України, аукціон визнано таким, що не відбувся, лот «Азовська ділянка з Азовським рудопроявом цирконій рідкісноземельного зруденіння» знятий з продажу. На 28 масових (акційних) звернень від 1915 громадян стосовно надання послуг з постачання теплової енергії та здійснення нарахувань на обсяг теплової енергії, використаний на опалення місць загального користування надані обґрунтовані роз’яснення, копію розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації з цього приводу та структуру тарифу на послуги з постачання теплової енергії і гарячої води. З метою позитивного вирішення
12 масових звернень мешканців міста Покровськ щодо обмеження водопостачання через заборгованість КП «Покровськводоканал» перед КП «Компанія «Вода Донбасу» було узгоджено питання розрахунків, після чого проведено роботи по заповненню водопровідних мереж та рівномірному розподілу води для всіх груп споживачів.
За територіальною належністю найбільше колективних звернень громадян до облдержадміністрації надійшло від мешканців міст Краматорськ, Курахове, Маріуполь, Покровськ, Слов’янськ.
ДАНІ про надходження колективних звернень громадян до Донецької облдержадміністрації у 2021 році
Надходження повторних звернень у 2021 році зросло у порівнянні з 2020 роком (33 звернення) на 84,8 % і склало 61 звернення, або 0,9 % від загальної кількості звернень, 23 з яких, або 37,7 % від загальної кількості повторних звернень, від одного громадянина А. з м. Маріуполь. Проведений аналіз повторних звернень громадян засвідчив, що вказане зростання сталося, насамперед, через надходження звернень, що носять сутяжницький характер та/або їх розгляд в облдержадміністрації припинено на підставі статті 8 Закону України «Про звернення громадян». Крім того, спрямування протягом 2021 року 338 звернень (4,9 % від загальної кількості звернень) громадянином М. з м. Бахмут з широкого спектру питань порушує принцип пропорційності та справедливості та призводить до зловживання правом на звернення.
За територіальною належністю найбільше повторних звернень громадян до облдержадміністрації надійшло від мешканців міст Бахмут, Краматорськ, Маріуполь, Слов’янськ.
ДАНІ про надходження повторних звернень громадян до Донецької облдержадміністрації у 2021 році
Протягом 2021 року у зверненнях до облдержадміністрації громадяни порушили 7120 різноманітних питань, що на 4,3 % менше аналогічного показника попереднього року (7443 питання).
Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях до облдержадміністрації питання житлово-комунального господарства –
2273 питання, або 31,9 % від загальної кількості порушених питань, що на 2,9 % менше аналогічного показника минулого року (2342 питання). Найчастіше у зверненнях громадяни порушували наступні питання:
про водопостачання та водовідведення (463 питання, або 20,4 % від загальної кількості питань вказаної тематики);
про електропостачання (391 питання, або 17,2 %);
про теплопостачання (324 питання, або 14,3 %);
про благоустрій території (190 питань, або 8,4 %);
про газифікацію (165 питань, або 7,3 %).
Суттєво зросла кількість звернень, в яких громадяни порушували питання охорони здоров’я, у 2021 році їх надійшло 1564, або 22,0 % від загальної кількості, що на 64,5 % більше аналогічного показника минулого року (951). Проблеми, які найчастіше порушувались у зверненнях громадян такої тематики:
про діяльність закладів та установ охорони здоров’я (733 питання,
або 46,9 % від загальної кількості питань вказаної тематики);
про санітарно-епідеміологічний стан (217 питань, або 13,9 %);
про надання допомоги в лікуванні, протезуванні (92 питання, або 5,9 %);
про забезпечення медикаментами (87 питань, або 5,6 %).
На третьому місці за актуальністю – 1134 питання соціального захисту, або 15,9 % від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з минулим роком кількість цих питань зменшилась на 3,5 % (у 2020 році – 1175 питань). Питання, які найчастіше порушувалися у цій тематичній групі:
про отримання соціальних виплат, допомог, субсидій, компенсацій, їх призначення (683 питання, або 60,2 % від загальної кількості питань вказаної тематики);
про призначення, перерахунок та виплату пенсій (102 питання, або 9,0 %);
про надання роз’яснень щодо можливості отримання матеріальної допомоги (62 питання, або 5,5 %);
про визначення соціального статусу та права на пільги (59 питань,
або 5,2 %).
Четверте місце за актуальністю посіли 616 питань забезпечення законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації, що склали 8,7 % від загальної кількості порушених питань, тобто на 78,0 % більше ніж у 2020 році (346). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували такі питання:
про реалізацію права на звернення (321 питання, або 52,1 % від загальної кількості питань вказаної тематики);
про надання роз’яснень щодо реєстрації фізичних осіб, видачі паспорту, ID-картки (49 питань, або 8,0 %);
про охорону правопорядку та діяльність правоохоронних органів
(36 питань, або 5,8 %).
На п’ятому місці – 224 питання транспорту і зв’язку, що склало 3,1 % від загальної кількості, що на 19,4 % менше аналогічного показника минулого року (278). Проблеми, які найчастіше порушувались у зверненнях громадян транспортної тематики:
про роботу міжміського, приміського автомобільного транспорту, вантажних перевезень та відповідної інфраструктури (105 питань, або 46,9 % від загальної кількості питань вказаної тематики);
про транспортне сполучення (53 питання, або 23,7 %);
про роботу міськелектротранспорту, міського пасажирського автомобільного транспорту, міських вантажних перевезень та відповідної інфраструктури (19 питань, або 8,5 %).
СТРУКТУРА питань, порушених у зверненнях громадян до Донецької облдержадміністрації у 2021 році
До встановлення Кабінетом Міністрів України на території України карантину з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, особисті прийоми громадян проводились у Громадській приймальні облдержадміністрації згідно з Порядком організації проведення особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, особистих, спільних, виїзних прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 11 грудня 2017 року № 1627/5-17, зареєстрованим у Головному територіальному управлінні юстиції у Донецькій області 14 грудня 2017 року за № 221/2428.
У період дії карантину відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до облдержадміністрації окрім поштового та електронного зв’язку, також і за допомогою засобів телекомунікації. З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації за безкоштовним для населення номером 0800 507 506.
Згідно з Графіками особистих, спільних, виїзних прийомів громадян, особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації та відповідальними працівниками облдержадміністрації на 2021 рік, ІІ – ІV квартали 2021 року, затвердженими розпорядженнями голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 30 грудня 2020 року № 1461/5-20, 05 квітня 2021 року № 286/5-2 протягом 2021 року проведено один особистий та один виїзний прийоми громадян, з забезпеченням усіх карантинних обмежень, прийнято та забезпечено оперативний розгляд 4922 телефонні повідомлення, що на 47,8 % більше надходження таких звернень за минулий рік (3331). На «Гарячі лінії» структурних підрозділів облдержадміністрації надійшло 1302 звернення громадян, з яких 1238 задоволено (95,1 % від їх загальної кількості).
Фахівцями юридичного управління облдержадміністрації протягом 2021 року проведено 43 безоплатні правничі консультаційні прийоми, 83 особам надано первинну правову допомогу. Крім того, послугами інтерактивного консультаційно-інформаційного сервісу «Е-ДОВІДКА», розміщеного на офіційному вебсайті облдержадміністрації скористалось 1014 відвідувачів.
З 580 типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлювалась, найбільше відвідувачів цікавили питання охорони здоров’я (303 відвідування, або 29,9 % від загальної кількості), житлово-комунального господарства (256, або 25,2 %), соціального захисту населення (180, або 17,8 %).
Райдержадміністраціями, військово-цивільними адміністраціями населених пунктів, виконавчими органами рад територіальних громад надано безоплатну первинну правову допомогу 421 особі.
Прийом телефонних звернень здійснювали «Контакт-центри» у містах Добропілля, Краматорськ, Маріуполь, Мирноград, Новогродівка, Покровськ, Селидове, Соледар, Часів Яр, до яких звернулось 90035 громадян, при цьому задоволено 74057 порушених ними питань (82,3 %).
Крім того, за оперативною допомогою до цілодобових інформаційно-диспетчерських служб звернулось 101009 мешканців міст Бахмут, Дружківка, Костянтинівка, Краматорськ, Слов’янськ, Торецьк. Завдяки інтернет-конференціям, форумам, соціальним мережам 846 мешканцям міст Бахмут та Краматорськ вирішено 688 порушених ними питань (81,3 %).
До стаціонарних скриньок «Відкритий лист», встановлених у Мар’їнській, Слов’янській міських, Ольгинській селищній військово-цивільних адміністраціях та виконавчих органах Сіверської міської, Мангушської селищної, Старомлинівської сільської рад надійшло 404 звернення.
Додатково до зазначених форм роботи Ольгинською селищною військово-цивільною адміністрацією, виконавчими органами Краматорської міської, Мангушської селищної, Комарської та Старомлинівської сільських рад проводились виїзні «Дні громади», під час яких звернулось 175 громадян. Ще 631 громадянина прийнято керівництвом виконавчих органів рад територіальних громад, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів під час проведення інформаційних зустрічей з мешканцями територіальних громад області. «Мобільними соціальними офісами» продовжено здійснення виїзних консультаційних прийомів, під час яких звернулось понад 13,5 тисяч осіб.
ДАНІ про додаткові заходи щодо оперативного реагування на звернення мешканців Донецької області у 2021 році
З метою виконання вимог Указу забезпечено звітування з питань роботи зі зверненнями громадян 47 керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, військово-цивільних адміністрацій та міських голів перед головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації. У свою чергу, у структурних підрозділах облдержадміністрації, райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях населених пунктів, виконавчих органах рад територіальних громад прозвітував 281 керівник відповідних структурних підрозділів та комунальних підприємств, що надають послуги населенню.
Підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2020 рік розглянуті на 28 засіданнях виконавчих органів рад територіальних громад, а також на засіданні колегії облдержадміністрації. За підсумками розгляду прийнято протокольне рішення колегії облдержадміністрації від 25 березня 2021 року ПР-6 № 3/13-21 щодо проведення аналізу та узагальнення пріоритетних питань, порушених у повторних та колективних зверненнях громадян, у тому числі до органів влади вищого рівня, коригування планів соціально-економічного розвитку з метою передбачення у них шляхів вирішення актуальних місцевих проблем, порушених у зверненнях громадян, проведення інтерактивних заходів з правової обізнаності населення щодо повноважень та компетенції різних гілок влади з основних напрямків діяльності, забезпечення зворотного зв’язку з громадянами з використанням власних каналів для звернень.
З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян в облдержадміністрації, райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях населених пунктів, виконавчих органах рад територіальних громад проведено 40 семінарів, 94 наради, стажування 63 посадових осіб, відповідальних за роботу із зверненнями громадян. Керівні працівники управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації 02 березня 2021 року взяли участь у круглому столі «Відновлення місцевих органів виконавчої влади на тимчасово окупованих територіях» з представниками Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, 03 березня та 13 жовтня 2021 року – у семінарах з представниками територіальних громад області на тему: «Забезпечення конституційних прав громадян на звернення та доступ до публічної інформації» (основні вимоги), 15 липня 2021 року – в онлайн дискусії «Інструменти місцевої демократії в умовах пандемії COVID-19», присвяченій обговоренню дослідження інституту економічних досліджень та політичних консультацій.
Забезпечено проведення моніторингу стану виконання доручень за зверненнями громадян в рамках проведення «Днів контролю». Згідно з затвердженими планами та графіками на 2021 рік облдержадміністрацією проведено 11 «Днів контролю» результатів розгляду 21 звернення мешканців міст Авдіївка, Бахмут, Добропілля, Мирноград, Новогродівка, Торецьк та Бахмутського, Волноваського, Краматорського, Маріупольського, Покровського районів. Аналогічна робота проведена райдержадміністраціями, військово-цивільними адміністраціями населених пунктів, виконавчими органами рад територіальних громад. Ними здійснено 260 «Днів контролю» результатів розгляду 1015 звернень громадян. У 873 перевірених зверненнях громадян
(86,0 %) порушені питання вирішені.
Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв та скарг. Результати розгляду 1200 звернень громадян перевірено на 12 засіданнях постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян облдержадміністрації та 278 засіданнях відповідних комісій у райдержадміністраціях, військово-цивільних адміністраціях населених пунктів, виконавчих органах рад територіальних громад. З усіх перевірених звернень громадян 981 порушене питання вирішено позитивно (81,8 %).
Згідно з Планом здійснення облдержадміністрацією контролю за виконанням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень органів виконавчої влади на 2021 рік проведено відповідну перевірку у виконавчих органах Бахмутської, Добропільської, Мирноградської та Новогродівської міських рад. Крім того, проведено оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян у 20 структурних підрозділах облдержадміністрації, 6 військово-цивільних адміністраціях, 5 райдержадміністраціях (двічі), а також 153 структурних підрозділах виконавчих органів рад територіальних громад, установах, підприємствах та організаціях. Результати перевірок розглянуті на 88 засіданнях колегій райдержадміністрацій, виконавчих органів рад територіальних громад, комісій з питань звернень громадян та 101 апаратній нараді. За результатами перевірок винесено догани та застосовані інші заходи адміністративного впливу по відношенню до 1 керівника та 7 працівників житлово-комунального господарства міст Бахмут, Костянтинівка.
ДАНІ щодо виконання вимог Указу Президенту України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Донецької області у 2021 році
У всіх населених пунктах області робота з питань звернень громадян систематично висвітлювалась у засобах масової інформації. Всього по області у відповідності до вимог пункту 2 розділу 4 Указу через друковані та електронні засоби масової інформації оприлюднено 1672 матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у тому числі 145 графіків, 460 об’яв та повідомлень про проведення «Гарячих ліній», 136 інформацій про підсумки їх проведення, 122 аналітичні довідки, 178 відомостей щодо роботи із зверненнями громадян, 67 роз’яснень повноважень органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян. За звітний період розміщено 500 матеріалів на офіційних вебсайтах райдержадміністрацій, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів рад територіальних громад, проведено 14 «прямих ефірів» та 26 «круглих столів», 24 виступи на телебаченні (радіо) з питань роботи із зверненнями громадян за участю керівників облдержадміністрації, райдержадміністрацій та виконавчих органів рад територіальних громад.
ДАНІ про співпрацю органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області із засобами масової інформації з питань роботи із зверненнями громадян у 2021 році
Протягом звітного періоду проводився моніторинг щодо висвітлення роботи із зверненнями громадян на сторінках обласних та місцевих видань. Ретельний огляд читацьких листів, відгуків щодо діяльності органів влади та відповідні роз’яснення фахівців надавались в рубриках: «Нам пишут» («Родной город», м. Мирноград), «Пошта нашої зорі» («Наша зоря», м. Селидове), «Письмо в редакцию», «Диалог с читателями» («Маяк», м. Покровськ).
Крім того, матеріали щодо роботи із зверненнями громадян у територіальних громадах області періодично публікувались в газетах «Вперед», м. Бахмут (20.01.2021, 27.01.2021, 03.02.2021, 10.02.2021, 17.02.2021, 03.03.2021, 17.03.2021, 07.04.2021, 05.05.2021, 12.05.2021, 26.05.2021, 02.06.2021, 16.06.2021, 14.07.2021, 21.07.2021, 11.08.2021, 18.08.2021, 01.09.2021, 08.09.2021, 20.10.2021, 27.10.2021, 03.11.2021, 06.11.2021, 10.11.2021, 13.11.2021), «Наша зоря», м. Селидове (01.04.2021, 15.07.2021, 11.11.2021), «Авдіївський вісник», м. Авдіївка (21.01.2021), «Сільський край», сел. Велика Новосілка (06.03.2021), «Заря Приазов'я», сел. Нікольське (12.03.2021, 19.03.2021) тощо.
На офіційних вебсайтах облдержадміністрації, райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів, сторінках в соціальних мережах та на шпальтах газет «Зоря» (м. Лиман), «Вісті» (м. Слов’янськ), «Новий шлях» (м. Добропілля), «Вісті Олександрівщини» (сел. Олександрівка), «Наша зоря» (м. Селидове), «Сільський край» (сел. Велика Новосілка), «Родной город» (м. Мирноград) та інших постійно розміщувались графіки, повідомлення про підсумки проведення «Гарячих ліній» керівними працівниками місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
З метою додержання гарантованого статтею 40 Конституції України права громадян особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів протягом 2022 року в Донецькій області планується спрямувати зусилля на забезпеченні мешканцям Донецької області можливості для впливу на поліпшення роботи місцевих органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.
Начальник управління з питань
звернень громадян та доступу до
публічної інформації облдержадміністрації Олена ГОНЧАРОВА