портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

I квартал

 АНАЛІЗ ПІДСУМКІВ РОБОТИ ІЗ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСНІЙ ДЕРЖАВНІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ, ОБЛАСНІЙ ВІЙСЬКОВІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ ЗА І КВАРТАЛ 2022 РОКУ

Краматорськ – 2022

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», плану Кабінету Міністрів України щодо організації виконання положень Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ) Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військовою адміністрацією (далі – облдержадміністрація) проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань.

За підсумками І кварталу 2022 року відбулось збільшення як кількості звернень, що надійшли від мешканців Донецької області до облдержадміністрації на 14,5 % (1591 звернення у І кварталі 2022 року проти 1390 звернень у І кварталі 2021 року), так і порушених ними в цих зверненнях питань на 9,1 % (1617 питань у І кварталі 2022 року проти 1482 питань у І кварталі 2021 року).

Безпосередньо до голови обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації у І кварталі 2022 року надійшло 1467 звернень громадян, що на 304 звернення, або на 26,1% більше ніж за аналогічний період минулого року (1163 звернення).

 СТРУКТУРА звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, за І квартал 2022 року

Керівництвом облдержадміністрації контролювалось 643 звернення громадян (40,4% від загальної кількості звернень), з них позитивно вирішено 406 звернень (63,1% від загальної кількості контрольних звернень), надані роз’яснення на 231 звернення (35,9%), у стадії розгляду залишено 6 звернень. У задоволенні жодного звернення громадян не відмовлялось. Рівень виконавської дисципліни склав 100%. Порушень термінів розгляду звернень громадян не припущено.

На розгляд за належністю до райдержадміністрацій, військових адміністрацій, виконавчих органів рад територіальних громад, структурних підрозділів облдержадміністрації відповідно до повноважень направлено 941 звернення (59,1% від загальної кількості звернень), 5 звернень не підлягало розгляду, повернуто авторам без розгляду та з відповідними роз’ясненнями 2 звернення.

У І кварталі 2022 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року відбулось зменшення надходження звернень громадян через усі органи влади вищого рівня, а саме: через Офіс Президента України – на 33,3% (56 звернень проти 84 звернень), Секретаріат Кабінету Міністрів України – на 52,8% (34 звернення проти 72 звернення), Апарат Верховної Ради України – на 60,0% (8 звернень проти 20 звернень).

 СТРУКТУРА звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації через органи влади вищого рівня за І квартал 2022 року 

Згідно з динамікою надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня з початку поточного року до введення воєнного стану в Україні зафіксовано приблизно рівномірне надходження, після – надходження тільки двох звернень з Міністерства соціальної політики України у березні.

ДИНАМІКА надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації через органи влади вищого рівня за І квартал 2022 року

Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів області у розрахунку на 10 тисяч населення засвідчив, що найбільша кількість звернень громадян надійшла від мешканців міст Бахмут, Білозерське, Мирноград, Світлодарськ, Святогірськ, Часів Яр, селищ Мангуш, Ольгинка, сіл Званівка, Комар при середньообласному показнику 7,6 звернення.

ДАНІ про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації від мешканців Донецької області за І квартал 2022 року у розрахунку на 10 тисяч населення

Протягом І кварталу 2022 року збереглись минулорічні тенденції надходження колективних звернень громадян у бік їх зменшення. Так, цей показник по колективним зверненням склав 25 звернень (1,6% від загальної кількості звернень), що на 19 звернень або 43,2% менше показника аналогічного періоду минулого року (44). З урахуванням колективних та масових (акційних) звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 4577 громадян.

З метою вирішення питань, порушених у колективних та масових (акційних) зверненнях громадян, облдержадміністрацією вживались відповідні заходи.

Так, на 147 масових звернень з питань евакуації населення, особливо від мешканців міст Волноваха (69) та Маріуполь (58), 22 масових звернення щодо пошуку людей, керівництвом облдержадміністрації постійно проводились консультації з представництвами Міжнародного Комітету Червоного Хреста, Організації Об’єднаних націй, Міністерством оборони України щодо організації «зелених коридорів» для евакуації мирного населення та проведення пошукових заходів.

До утворення Костянтинівської міської військової адміністрації Указом Президента України від 10 квітня 2022 року до облдержадміністрації надійшло 14 масових звернень громадян щодо бездіяльності Костянтинівського міського голови під час воєнного стану та пропозиції щодо створення військової адміністрації.

За територіальною належністю найбільше колективних звернень громадян до облдержадміністрації надійшло від мешканців міст Добропілля, Краматорськ, Курахове, Селидове, Слов’янськ та селища Мангуш.

У І кварталі 2022 року до облдержадміністрації надійшло лише одне повторне звернення від мешканця міста Слов’янськ, що на 12 звернень, або на 92,3% менше кількості їх надходження у І кварталі 2021 року.

З 1617 питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації за І квартал 2022 року, 406 питань або 25,1 % від їх загальної кількості стосувались житлово-комунального господарства, 402 питання (24,9 %) – забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації соціального захисту населення, 298 питань (18,4 %) – соціального захисту населення, 228 питань (14,1 %) – охорони здоров’я, 58 питань (3,6 %) – транспорту і зв’язку.

СТРУКТУРА питань, порушених у зверненнях громадян до Донецької облдержадміністрації за І квартал 2022 року


 Як у мирний час, так і у період дії воєнного стану відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до облдержадміністрації засобами електронного зв’язку і телекомунікації. З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації за безкоштовним для населення номером 0800 507 506.

Всього протягом І кварталу 2022 року згідно з Графіком особистих, спільних прийомів громадян, особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації та відповідальними працівниками облдержадміністрації на 2022 рік, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 14 січня 2022 року № 25/5-22 (із змінами), прийнято та забезпечено оперативний розгляд 1144 телефонних повідомлень, що на 23,3% більше надходження таких звернень за аналогічний період минулого року (928). Фахівцями юридичного управління облдержадміністрації у І кварталі 2022 року надано за телефоном безоплатної первинної правової допомоги 15 особам.

Розвиток доступних форм спілкування з громадянами залишився одним із пріоритетних напрямків роботи у І кварталі 2022 року. За його підсумками відбулось зменшення кількості звернень, що надійшли на розгляд до облдержадміністрації від мешканців Донецької області через державну установу «Урядовий контактний центр» на 43,1% (5579 звернень за І квартал 2022 року проти 9805 звернень за аналогічний період 2021 року). Вказані звернення контролювались керівництвом облдержадміністрації, відповіді заявникам надавались вчасно.

Крім того, послугами інтерактивного консультаційно-інформаційного сервісу «Е-ДОВІДКА», розміщеного на офіційному вебсайті облдержадміністрації, скористалось 203 відвідувача. З 588 типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлювалась, найбільше відвідувачів цікавили питання промислової політики – 49 відвідувань або 24,1% від загальної кількості, соціального захисту населення – 33 або 16,3%, праці і заробітної плати – 18 або 8,9%.

З метою виконання вимог Указу забезпечено звітування з питань роботи зі зверненнями громадян 72 керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, начальників військових адміністрацій та голів рад територіальних громад перед головою облдержадміністрації, начальником обласної військової адміністрації.

Керівні працівники управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації 23 лютого 2022 року взяли участь в якості доповідачів у семінарі з представниками територіальних громад області на тему: «Забезпечення конституційних прав громадян на звернення та доступ до публічної інформації». Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг.

Крім того, в облдержадміністрації проведено два засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на останньому з яких розглянуто підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2021 рік. За підсумками розгляду прийнято протокольне рішення від 21 лютого 2022 року ПР-2 щодо забезпечення зворотного зв’язку з громадянами з використанням власних каналів для звернень.

З метою додержання гарантованих статтями 40, 64 Конституції України права громадян особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, у тому числі в умовах воєнного стану, планується спрямовувати зусилля на прийомі усних та електронних звернень громадян, належному та вчасному їх опрацюванні, надані відповідей та дієвої допомоги усіма можливими засобами.


Начальник управління з питань

звернень громадян та доступу до

публічної інформації облдержадміністрації Олена ГОНЧАРОВА