портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

9 місяців

ДОВІДКА ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ПРО ПІДСУМКИ РОБОТИ ІЗ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСНІЙ ДЕРЖАВНІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ,  ОБЛАСНІЙ ВІЙСЬКОВІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ ЗА ДЕВ’ЯТЬ МІСЯЦІВ 2022 РОКУ

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», плану Кабінету Міністрів України щодо організації виконання положень Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ) Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військовою адміністрацією (далі – облдержадміністрація) проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань.

За підсумками дев’яти місяців 2022 року від мешканців Донецької області до облдержадміністрації надійшло на 37,2% звернень менше ніж за аналогічний період минулого року (2997 звернень за дев’ять місяців 2022 року проти 4776 звернень за дев’ять місяців 2021 року).

Безпосередньо до голови обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації за дев’ять місяців 2022 року надійшло 2676 звернень громадян, що на 1425 звернень, або на 34,7% менше ніж за аналогічний період минулого року (4101 звернення).

СТРУКТУРА
звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації, її структурних підрозділів за дев’ять місяців 2022 року

 

Керівництвом облдержадміністрації контролювалось 806 звернень громадян (26,9% від загальної кількості звернень), з них позитивно вирішено 410 звернень (50,9% від загальної кількості контрольних звернень), надані роз’яснення на 396 звернень (49,1%), у стадії розгляду залишено 37 звернень. У задоволенні жодного звернення громадян не відмовлялось. Рівень виконавської дисципліни склав 100%. Порушень термінів розгляду звернень громадян не припущено.

На розгляд за належністю до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів рад територіальних громад, структурних підрозділів облдержадміністрації відповідно до повноважень направлено 2140 звернень (71,4% від загальної кількості звернень), 6 звернень не підлягало розгляду, повернуто авторам без розгляду та з відповідними роз’ясненнями 8 звернень.

За дев’ять місяців 2022 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року відбулось зменшення надходження звернень громадян через усі органи влади вищого рівня на 67,3 % (за дев’ять місяців 2022 року надійшло 180 звернень, за дев’ять місяців 2021 року – 550 звернень). Так, через Кабінет Міністрів України – на 57,3% (106 звернень проти 248 звернень), Офіс Президента України – на 73,1% (66 звернення проти 245 звернень), Апарат Верховної Ради України – на 86,0% (8 звернень проти 57 звернень).

СТРУКТУРА
звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації через органи влади вищого рівня за дев’ять місяців 2022 року

 

Згідно з динамікою надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня з початку поточного року до введення воєнного стану в Україні зафіксовано приблизно рівномірне надходження. З травня по вересень поточного року зафіксовано надходження до трьох звернень на місяць з Офісу Президента України. У квітні, травні та липні поточного року відбулось повернення до показників надходження звернень через Кабінет Міністрів України, близьких до рівня на початок року, у вересні – зростання надходження. Більшість звернень у цей період було направлено через міністерства соціальної політики, з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, розвитку громад та територій України.


ДИНАМІКА
надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації через органи влади вищого рівня
за дев’ять місяців 2022 року

Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів області у розрахунку на 10 тисяч населення засвідчив, що найбільша кількість звернень громадян надійшла від мешканців міст Бахмут, Білозерське, Костянтинівка, Миколаївка, Мирноград, Святогірськ, Часів Яр, села Званівка, при середньообласному показнику 13,5 звернення.

ДАНІ
про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації від мешканців Донецької області за дев’ять місяців 2022 року у розрахунку
на 10 тисяч населення

 

Протягом дев’яти місяців 2022 року збереглись минулорічні тенденції надходження колективних звернень громадян у бік їх зменшення. Так, цей показник по колективним зверненням склав 45 звернень (1,5% від загальної кількості звернень), що на 70,8% менше показника аналогічного періоду минулого року (154 звернення). З урахуванням колективних та масових (акційних) звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось
6490 громадян.

З метою вирішення питань, порушених у колективних та масових (акційних) зверненнях громадян, облдержадміністрацією вживались відповідні заходи.

Так, на 147 масових звернень з питань евакуації населення, насамперед від мешканців міст Волноваха (69) та Маріуполь (58), 22 масових звернення щодо пошуку людей, керівництвом облдержадміністрації постійно проводились консультації з представництвами Міжнародного Комітету Червоного Хреста, Організації Об’єднаних націй, Міністерством оборони України щодо організації «зелених коридорів» для евакуації мирного населення та проведення пошукових заходів.

До утворення Костянтинівської міської військової адміністрації Указом Президента України від 10 квітня 2022 року до облдержадміністрації надійшло 14 масових звернень громадян щодо бездіяльності Костянтинівського міського голови під час воєнного стану та з пропозицією створення військової адміністрації.

За територіальною належністю найбільше колективних звернень громадян до облдержадміністрації надійшло від мешканців міст Маріуполь, Селидове, Слов’янськ.

За дев’ять місяців 2022 року до облдержадміністрації надійшло 14 повторних звернень (0,5% від загальної кількості звернень), що на 73,1% менше кількості їх надходження за дев’ять місяців 2022 року (52 звернення).

За територіальною належністю найбільше повторних звернень громадян до облдержадміністрації надходило від мешканців міст Волноваха, Маріуполь, Слов’янськ.

З 3093 питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації за дев’ять місяців 2022 року, 758 питань або 24,5% від їх загальної кількості стосувались житлово-комунального господарства, 659 питань (21,3%) – соціального захисту населення, 610 питань (19,7%) – забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації соціального захисту населення, 395 питань (12,8%) – охорони здоров’я, 149 питань (4,8%) – праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки.

 

СТРУКТУРА
питань, порушених у зверненнях громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації  за дев’ять місяців 2022 року

 

Як у мирний час, так і у період дії воєнного стану відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до облдержадміністрації засобами електронного зв’язку і телекомунікації. З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації за безкоштовним для населення номером 0800 507 506.

Всього протягом дев’яти місяців 2022 року згідно з Графіком особистих, спільних прийомів громадян, особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» головою облдержадміністрації, начальником обласної військової адміністрації та відповідальними працівниками облдержадміністрації на 2022 рік, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 14 січня 2022 року № 25/5-22 (із змінами), прийнято та забезпечено оперативний розгляд 1921 усного звернення за допомогою засобів телефонного зв’язку, що на 42,3% менше надходження за аналогічний період минулого року (3331 звернення за телефоном). Фахівцями юридичного управління облдержадміністрації протягом дев’яти місяців 2022 року за телефоном надано безоплатної первинної правової допомоги 47 особам.

Розвиток доступних форм спілкування з громадянами залишився одним із пріоритетних напрямків роботи протягом дев’яти місяців 2022 року. За показниками Єдиної електронної бази даних звернень Урядового контактного центру (далі – база даних) відбулось зменшення кількості звернень, що надійшли на розгляд до облдержадміністрації від мешканців Донецької області через державну установу «Урядовий контактний центр» на 32,9% (19 618 звернень за дев’ять місяців 2022 року проти 29 229 звернень за аналогічний період 2021 року). При цьому слід зазначити, що частина даних з бази даних була безповоротно втрачена за період з березня по квітень (частково). Усі вказані звернення контролювались керівництвом облдержадміністрації, відповіді заявникам надавались вчасно.

Крім того, послугами інтерактивного консультаційно-інформаційного сервісу «Е-ДОВІДКА», розміщеного на офіційному вебсайті облдержадміністрації, скористалось 487 відвідувачів. З 643 типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлювалась, найбільше відвідувачів цікавили питання промислової політики – 116 відвідувань або 23,8 % від загальної кількості, соціального захисту населення – 95 або 19,5 %, житлово-комунального господарства – 92 або 18,9 %.

З метою виконання вимог Указу забезпечено звітування з питань роботи зі зверненнями громадян 72 керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, начальників військових адміністрацій та голів рад територіальних громад перед головою облдержадміністрації, начальником обласної військової адміністрації.

Керівні працівники управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації 23 лютого 2022 року взяли участь у семінарі з представниками територіальних громад області на тему: «Забезпечення конституційних прав громадян на звернення та доступ до публічної інформації». Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг.

Крім того, в облдержадміністрації проведено два засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на останньому з яких розглянуто підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2021 рік. За підсумками розгляду прийнято протокольне рішення від 21 лютого 2022 року ПР-2 щодо забезпечення зворотного зв’язку з громадянами з використанням власних каналів для звернень.

Враховуючи, що на території області спостерігається складна безпекова ситуація, обумовлена війною з країною-агресором, обстріли населених пунктів та об’єктів інфраструктури області, фіксується поступове ускладнення гуманітарної ситуації в регіоні. З метою збереження життя і здоров’я людей голова облдержадміністрації, начальник обласної військової адміністрації, інші начальники військових адміністрацій населених пунктів області закликають місцеве населення не піддаватись паніці та евакуюватись. При цьому, усім громадянам забезпечується додержання гарантованих статтями 40, 64 Конституції України прав особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, у тому числі в умовах воєнного стану, спрямувавши зусилля на прийомі усних та електронних звернень громадян, належному та вчасному їх опрацюванні, надані відповідей та дієвої допомоги усіма можливими засобами.