портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Перше півріччя

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», плану Кабінету Міністрів України щодо організації виконання положень Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ) Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військовою адміністрацією (далі – облдержадміністрація), її структурними підрозділами проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань.

За підсумками першого півріччя 2022 року відбулось збільшення кількості звернень, що надійшли від мешканців Донецької області до облдержадміністрації та її структурних підрозділів на 13,7% (9557 звернень у першому півріччі 2022 року проти 8405 звернень у першому півріччі 2021 року).

До облдержадміністрації надходження звернень зменшилось на 17,6% (2393 звернення у першому півріччі 2022 року проти 2903 звернень у першому півріччі 2021 року), до структурних підрозділів облдержадміністрації, навпаки, ­збільшилось на 30,2% (7164 звернення у першому півріччі 2022 року проти 5502 звернень у першому півріччі 2021 року).

Безпосередньо до голови обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації у першому півріччі 2022 року надійшло 2213 звернень громадян, що на 239 звернень, або на 9,7% менше ніж за аналогічний період минулого року (2452 звернення).

 

СТРУКТУРА
звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації, її структурних підрозділів за перше півріччя 2022 року

Керівництвом облдержадміністрації контролювалось 681 звернення громадян (28,5% від загальної кількості звернень), з них позитивно вирішено 409 звернень (60,1% від загальної кількості контрольних звернень), надані роз’яснення на 272 звернення (39,9%), у стадії розгляду залишено 5 звернень. У задоволенні жодного звернення громадян не відмовлялось. Рівень виконавської дисципліни склав 100%. Порушень термінів розгляду звернень громадян не припущено.

На розгляд за належністю до райдержадміністрацій, військових адміністрацій, виконавчих органів рад територіальних громад, структурних підрозділів облдержадміністрації відповідно до повноважень направлено 1696 звернень (70,1% від загальної кількості звернень). Повернуто авторам без розгляду та з відповідними роз’ясненнями 5 звернень, 6 звернень не підлягало розгляду.

У першому півріччі 2022 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року відбулось зменшення надходження звернень громадян до облдержадміністрації через усі органи влади вищого рівня, а саме: через Секретаріат Кабінету Міністрів України – на 62,8% (58 звернень проти 156 звернень), Офіс Президента України – на 62,3% (61 звернення проти 162 звернень), Апарат Верховної Ради України – на 79,5% (8 звернень проти 39 звернень).

 

СТРУКТУРА
звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації через органи влади вищого рівня за перше півріччя 2022 року

Згідно з динамікою надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня з початку поточного року до введення воєнного стану в Україні зафіксовано приблизно рівномірне надходження, після – надходження тільки двох звернень з Офісу Президента України. У квітні та травні поточного року відбулось повернення до показників надходження звернень через Кабінет Міністрів України, близьких до рівня на початок року. Більшість звернень у цей період було направлено через Міністерство соціальної політики України.

ДИНАМІКА
надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації через органи влади вищого рівня за перше півріччя 2022 року

Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів області у розрахунку на 10 тисяч населення засвідчив, що найбільша кількість звернень громадян надійшла від мешканців міст Бахмут, Білозерське, Костянтинівка, Мирноград, Святогірськ, Часів Яр, села Званівка при середньообласному показнику 10,9 звернення.


ДАНІ
про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації від мешканців Донецької області за перше півріччя 2022 року у розрахунку на 10 тисяч населення

Протягом першого півріччя 2022 року збереглись минулорічні тенденції надходження колективних звернень громадян у бік їх зменшення. Так, цей показник по колективним зверненням склав 31 звернення (1,3% від загальної кількості звернень), що на 67,0% менше показника аналогічного періоду минулого року (94 звернення). З урахуванням колективних та масових (акційних) звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 5525 громадян.

На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації надійшло 74 колективних звернення громадян, що на 34,5 % менше ніж за перше півріччя 2021 року (113 колективних звернень). Найбільше колективних звернень надійшло до департаментів з питань цивільного захисту, мобілізаційної та оборонної роботи (33 звернення), житлово-комунального господарства (12 звернень) облдержадміністрації.

З метою вирішення питань, порушених у колективних та масових (акційних) зверненнях громадян, облдержадміністрацією вживались відповідні заходи. Так, на 147 масових звернень з питань евакуації населення, насамперед від мешканців міст Волноваха (69) та Маріуполь (58), 22 масових звернення щодо пошуку людей, керівництвом облдержадміністрації постійно проводились консультації з представництвами Міжнародного Комітету Червоного Хреста, Організації Об’єднаних націй, Міністерством оборони України щодо організації «зелених коридорів» для евакуації мирного населення та проведення пошукових заходів. До утворення Костянтинівської міської військової адміністрації Указом Президента України від 10 квітня 2022 року до облдержадміністрації надійшло 14 масових звернень громадян щодо бездіяльності Костянтинівського міського голови під час воєнного стану та з пропозицією створення військової адміністрації.

За територіальною належністю найбільше колективних звернень громадян до облдержадміністрації надійшло від мешканців міст Авдіївка, Добропілля, Краматорськ, Курахове, Маріуполь, Миколаївка, Селидове, Слов’янськ та селища Мангуш.

У першому півріччі 2022 року до облдержадміністрації надійшло сім повторних звернень (0,3% від загальної кількості звернень), що на 77,4% менше кількості їх надходження у першому півріччі 2021 року (31 звернення). За територіальною належністю повторні звернення громадян до облдержадміністрації надходили від мешканців міст Бахмут, Волноваха, Дружківка, Маріуполь, Слов’янськ.

На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації надійшло 68 повторних звернень громадян, що на 40,1% менше ніж за перше півріччя 2021 року (115 повторних звернень). Найбільше повторних звернень надійшло до департаментів охорони здоров’я (26 звернень), розвитку базових галузей промисловості (10 звернень), екології та природних ресурсів (10 звернень) облдержадміністрації.

З 2452 питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації за перше півріччя 2022 року, 575 питань або 23,5% від їх загальної кількості стосувались житлово-комунального господарства, 537 питань (21,9%) – соціального захисту населення, 499 питань (20,4%) – забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації соціального захисту населення, 366 питань (14,9%) – охорони здоров’я, 112 питань (4,6%) – праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки.

СТРУКТУРАпитань, порушених у зверненнях громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації за перше півріччя 2022 року

Як у мирний час, так і у період дії воєнного стану відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до облдержадміністрації засобами електронного зв’язку і телекомунікації. З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації за безкоштовним для населення номером 0800 507 506.

Всього протягом першого півріччя 2022 року згідно з Графіком особистих, спільних прийомів громадян, особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації та відповідальними працівниками облдержадміністрації на 2022 рік, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 14 січня 2022 року № 25/5-22 (із змінами), прийнято та забезпечено оперативний розгляд 1653 усних звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку, що на 18,1 % менше надходження за аналогічний період минулого року (2019 звернень за телефоном). Фахівцями юридичного управління облдержадміністрації у першому півріччі 2022 року за телефоном надано безоплатної первинної правової допомоги 21 особі.

Керівництвом структурних підрозділів облдержадміністрації прийнято та забезпечено оперативний розгляд 3800 усних звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку, що понад як у п’ять разів більше надходження за аналогічний період минулого року (720 звернень за телефоном). Крім того, на особистих прийомах громадян ними прийнято 56 звернень.

Розвиток доступних форм спілкування з громадянами залишився одним із пріоритетних напрямків роботи у першому півріччі 2022 року. За показниками Єдиної електронної бази даних звернень Урядового контактного центру (далі – база даних) відбулось зменшення кількості звернень, що надійшли на розгляд до облдержадміністрації від мешканців Донецької області через державну установу «Урядовий контактний центр» на 33,1% (12 364 звернення за перше півріччя 2022 року проти 18 492 звернень за аналогічний період 2021 року). При цьому слід зазначити, що частина даних з бази даних була безповоротно втрачена за період з березня по квітень (частково). Таким чином, надходження звернень від мешканців Донецької області через державну установу «Урядовий контактний центр» насправді більше, похибка склала приблизно 30%. Усі вказані звернення контролювались керівництвом облдержадміністрації, відповіді заявникам надавались вчасно.

Крім того, послугами інтерактивного консультаційно-інформаційного сервісу «Е-ДОВІДКА», розміщеного на офіційному вебсайті облдержадміністрації, скористалось 426 відвідувачів. З 635 типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлювалась, найбільше відвідувачів цікавили питання промислової політики – 105 відвідувань або 24,6 % від загальної кількості, соціального захисту населення – 84 або 19,7 %, житлово-комунального господарства – 70 або 16,4 %.

З метою виконання вимог Указу забезпечено звітування з питань роботи зі зверненнями громадян 72 керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, начальників військових адміністрацій та голів рад територіальних громад перед головою облдержадміністрації, начальником обласної військової адміністрації. Крім того, керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації заслухано 14 звітів відповідних начальників управлінь та відділів.

Керівні працівники управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації 23 лютого 2022 року взяли участь у семінарі з представниками територіальних громад області на тему: «Забезпечення конституційних прав громадян на звернення та доступ до публічної інформації». Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг.

Крім того, в облдержадміністрації проведено два засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на останньому з яких розглянуто підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2021 рік. За підсумками розгляду прийнято протокольне рішення від 21 лютого 2022 року ПР-2 щодо забезпечення зворотного зв’язку з громадянами з використанням власних каналів для звернень. Департаментами житлово-комунального господарства, соціального захисту населення, розвитку базових галузей промисловості облдержадміністрації, проведено три «Дні контролю» та п’ять засідань комісії, на яких перевірені результати розгляду чотирьох звернень громадян.

Всього по області у відповідності до вимог пункту 2 розділу 4 Указу через друковані та електронні засоби масової інформації оприлюднено 420 матеріалів щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у тому числі 24 графіка, 188 об’яв та повідомлень про проведення прийомів, 46 інформацій про підсумки їх проведення, 90 відомостей щодо роботи із зверненнями громадян, 72 роз’яснення повноважень органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян. За звітний період розміщено 165 матеріалів на офіційних вебсайтах військових адміністрацій та виконавчих органів рад територіальних громад, проведено 36 «прямих ефірів» та 18 «круглих столів», 22 виступи на телебаченні (радіо) з питань роботи із зверненнями громадян за участю керівників облдержадміністрації та виконавчих органів рад територіальних громад.

Голова облдержадміністрації, начальник обласної військової адміністрації взяв участь більше ніж у 80 ефірах телемарафону «Єдині новини» (#UAразом), телевізійного проєкту «FREEДОМ», Радіо Свобода та інших вітчизняних та іноземних телерадіомовників.

Враховуючи, що на території області спостерігається складна безпекова ситуація, обумовлена війною з країною-агресором, а російські війська продовжують здійснювати наступ на позиції підрозділів Сил оборони України, обстрілюють населені пункти та об’єкти інфраструктури області, фіксується поступове ускладнення гуманітарної ситуації в регіоні. З метою збереження життя і здоров’я людей голова облдержадміністрації, начальник військової адміністрації, інші керівники військових адміністрацій міст і районів області закликають місцеве населення не піддаватись паніці та евакуюватись. При цьому, усім громадянам забезпечується додержання гарантованих статтями 40, 64 Конституції України прав особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, у тому числі в умовах воєнного стану, спрямувавши зусилля на прийомі усних та електронних звернень громадян, належному та вчасному їх опрацюванні, надані відповідей та дієвої допомоги усіма можливими засобами.




Начальник управління з питань
звернень громадян та доступу до
публічної інформації облдержадміністрації                                                                               Олена ГОНЧАРОВА