ДОВІДКА ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ПРО ПІДСУМКИ РОБОТИ ІЗ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН В ОРГАНАХ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ ТА ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ ЗА 2022 РІК
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», плану Кабінету Міністрів України щодо організації виконання положень Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ) Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військовою адміністрацією (далі – облдержадміністрація), її структурними підрозділами, райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями, військовими адміністраціями населених пунктів, органами місцевого самоврядування проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань.
За підсумками 2022 року надходження звернень від мешканців Донецької області до облдержадміністрації та її структурних підрозділів залишилось на рівні минулого року (17124 звернення за 2022 рік проти 17157 звернень за 2021 рік).
До облдержадміністрації надходження звернень значно зменшилось на 47,3% (3640 звернень за 2022 рік проти 6905 звернень за 2021 рік), до структурних підрозділів облдержадміністрації, навпаки, збільшилось на 31,5% (13484 звернення за 2022 рік проти 10252 звернень за 2021 рік).
Безпосередньо до голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації протягом 2022 року надійшло 3118 звернень громадян, що на 2900 звернень, або на 48,2% менше ніж у минулому році (6018 звернень).
СТРУКТУРА
звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації за 2022 рік
У 2022 році в порівнянні з минулим роком відбулось значне зменшення надходження звернень громадян до облдержадміністрації через усі органи влади вищого рівня на 64,1% (за 2022 рік надійшло 261 звернення, за 2021 рік – 727 звернень). Так, через Кабінет Міністрів України надходження зменшилось на 49,1% (172 звернення проти 338 звернень), Офіс Президента України – на 74,8% (79 звернень проти 313 звернень), Апарат Верховної Ради України – на 86,8% (10 звернень проти 76 звернень).
СТРУКТУРА
звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації через органи влади вищого рівня
за 2022 рік
Згідно з динамікою надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня з початку поточного року до введення воєнного стану в Україні зафіксовано приблизно рівномірне надходження. З березня по жовтень звернень з Апарату Верховної Ради України не надходило, у листопад та грудні – по одному зверненню. З травня зафіксовано надходження до трьох звернень на місяць з Офісу Президента України, окрім зростання у жовтні – вісім звернень. У квітні, травні та липні поточного року відбулось повернення до показників надходження звернень через Кабінет Міністрів України, близьких до рівня на початок року, у вересні та жовтні – зростання надходження, після чого знову середнє надходження до кінця року. Більшість звернень у цей період було направлено через міністерства соціальної політики, з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, розвитку громад та територій України.
ДИНАМІКА
надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації через органи влади вищого рівня
за 2022 рік
За підсумками 2022 року можна констатувати значне збільшення надходження звернень громадян порівняно з 2021 роком до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій на 273,0%
(10574 проти 2835 звернень), районних рад на 461,9% (826 проти 147 звернень).
Водночас, зменшилась загальна кількість звернень від мешканців до військових адміністрацій населених пунктів, виконавчих органів міських, селищних, сільських рад.
Так, протягом 2022 року у порівнянні з минулим роком надходження звернень громадян до міських військових адміністрацій та виконавчих органів міських рад зменшилось на 75,2% (28127 проти 113587 звернень), селищних військових адміністрацій та виконавчих органів селищних рад – на 51,3% (2063 проти 4239 звернень), сільських військових адміністрацій та виконавчих органів сільських рад – на 32,1% (1076 проти 1584 звернень).
Разом з тим, згідно з динамікою надходження звернень громадян до облдержадміністрації, найвищий відсоток їх надходження спостерігався від мешканців міст Бахмут, Костянтинівка, Краматорськ, Маріуполь, Слов’янськ.
Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів області у розрахунку на 10 тисяч населення засвідчив, що найбільша кількість звернень громадян надійшла від мешканців міст Бахмут, Білозерське, Костянтинівка, Миколаївка, Мирноград, Святогірськ, Часів Яр, села Званівка, при середньообласному показнику 16,3 звернення.
ДАНІ
про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації від мешканців Донецької області за 2022 рік у розрахунку на 10 тисяч населення
Протягом 2022 року змінились минулорічні тенденції надходження до облдержадміністрації колективних звернень громадян у бік їх зменшення. Так, цей показник по колективним зверненням склав 61 звернення (1,7% від загальної кількості звернень), що на 69,8% менше показника минулого року (202 звернення). З урахуванням колективних та масових (акційних) звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 8340 громадян.
За територіальною належністю найбільше колективних звернень громадян до облдержадміністрації надійшло від мешканців міст Добропілля, Слов’янськ, Покровськ.
На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації надійшло 121 колективне звернення громадян, що на 51,2% менше ніж у 2021 році (248).
До райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та органів місцевого самоврядування протягом 2022 року надійшло 288 колективних звернень громадян, що на 91,6% більше ніж у 2021 році (3443).
ДАНІ
про надходження колективних звернень громадян до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області
за 2022 рік у порівнянні з 2021 роком
З метою вирішення питань, порушених у колективних та масових (акційних) зверненнях громадян, облдержадміністрацією вживались відповідні заходи. Так, на 147 масових звернень з питань евакуації населення, насамперед від мешканців міст Волноваха (69) та Маріуполь (58), 22 масових звернень щодо пошуку людей, керівництвом облдержадміністрації постійно проводились консультації з представництвами Міжнародного Комітету Червоного Хреста, Організації Об’єднаних націй, Міністерством оборони України щодо організації «зелених коридорів» для евакуації мирного населення та проведення пошукових заходів.
До утворення Костянтинівської міської військової адміністрації Указом Президента України від 10 квітня 2022 року до облдержадміністрації надійшло 14 масових звернень громадян щодо бездіяльності Костянтинівського міського голови під час воєнного стану з пропозицією створення військової адміністрації.
З метою вирішення питань забезпечення мешканців області гуманітарною допомогою, порушених у 190 масових зверненнях громадян, роз’яснено Порядок безоплатної видачі мешканцям Донецької області продовольчих товарів тривалого зберігання під час дії воєнного стану, затверджений розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 30 травня 2022 року № 259/5-22 (із змінами).
Розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 03 жовтня 2022 року № 460/5-22 «Про забезпечення домогосподарств територій, прилеглих до зони проведення воєнних (бойових) дій в Донецькій області у період дії воєнного стану, деревиною паливною» реалізовано в області прийняте Урядом рішення про безоплатне забезпечення населення зазначеним видом твердого палива, що позитивно вирішило питання, порушені у 59 масових зверненнях громадян.
За 2022 рік до облдержадміністрації надійшло 17 повторних звернень (0,5% від загальної кількості звернень), що на 72,1% менше кількості їх надходження за 2021 рік (61 звернення). За територіальною належністю найбільше повторних звернень громадян до облдержадміністрації надійшло від мешканців міст Волноваха, Маріуполь, Слов’янськ.
На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації надійшло 136 повторних звернень громадян, що на 48,1% менше ніж у 2021 році (262).
До райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та органів місцевого самоврядування протягом 2022 року надійшло 875 повторних звернень громадян, що на 50,1% менше ніж у 2021 році (1775).
ДАНІ
про надходження повторних звернень громадян до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області
за 2022 рік у порівнянні з 2021 роком
Проведений аналіз повторних звернень громадян засвідчив, що переважна їх кількість носить сутяжницький характер. Крім того, спрямування протягом 2022 року 227 звернень (6,2% від загальної кількості звернень) громадянином М. з м. Бахмут з широкого спектру питань порушило принцип пропорційності та справедливості та призвело до зловживання правом одного громадянина на звернення.
Близько 14,9% від усіх звернень до облдержадміністрації та майже 12,5% – до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та органів місцевого самоврядування склали звернення від громадян, що найбільше потребували соціального захисту та підтримки.
Порівняно з 2021 роком у 2022 році спостерігалось зниження надходження до облдержадміністрації на 29,3% звернень від найменш соціально захищених категорій громадян (542 проти 767 звернень).
СТРУКТУРА
звернень від найменш соціально захищених категорій громадян (за категоріями авторів), що надійшли до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області за 2022 рік
Вказані звернення розподілились за категоріями авторів, по зростаючій, таким чином:
від дітей війни – 3 звернення, або 0,6% від загальної кількості звернень пільгової категорії громадян;
від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 4 звернення, або 0,7%;
від ветеранів праці – 21 звернення, або 3,9%;
від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня» – 64 звернення, або 11,8%;
від учасників війни, осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій – 145 звернень, або 26,8%;
від осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 305 звернень, або 56,3%.
До структурних підрозділів облдержадміністрації протягом 2022 року надійшло на 19,6% менше звернень від пільгової категорії громадян ніж
у 2021 році (1821 проти 2265 звернень).
До райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та органів місцевого самоврядування від осіб пільгової категорії протягом 2022 року надійшло на 62,3% менше звернень ніж у минулому році (5317 проти 14113 звернень).
Звернення від громадян, які потребували соціального захисту та підтримки, що надійшли до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та органів місцевого самоврядування протягом 2022 року, розподілились за категоріями авторів, по зростаючій, таким чином:
від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 84 звернення, або 1,6% від загальної кількості звернень пільгової категорії громадян;
від ветеранів праці – 262 звернення, або 4,9%;
від осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни, бойових дій – 332 звернення, або 6,2%;
від дітей війни – 517 звернень, або 9,7%;
від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня» – 1255 звернень, або 23,6%;
від осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 2867 звернень, або 53,9%.
Протягом 2022 року керівництвом облдержадміністрації контролювалось 1053 звернення громадян (28,9% від загальної кількості звернень). З них: позитивно вирішено 432 звернення (41,0% від загальної кількості контрольних звернень), надані роз’яснення на 601 звернення (57,1%), у стадії розгляду залишено 20 звернень (1,9%). У задоволенні жодного звернення громадян не відмовлялось. Рівень виконавської дисципліни склав 100%. Порушень термінів розгляду звернень громадян не припущено.
На розгляд за належністю до структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад відповідно до повноважень направлено 2571 звернення (70,6% від загальної кількості звернень), повернуто авторам без розгляду та з відповідними роз’ясненнями 11 звернень, не підлягало розгляду 6 звернень.
За результатами розгляду керівництвом структурних підрозділів облдержадміністрації у 2022 року позитивно вирішено 2204 звернення громадян (16,3% від загальної кількості звернень), надані роз’яснення на 9776 звернень (72,5%), відмовлено у задоволенні 497 звернень (3,7%), на розгляд за належністю відповідно до повноважень направлено 609 звернень (4,5%), повернуто авторам без розгляду та з відповідними роз’ясненнями 4 звернення, не підлягало розгляду 13 звернень (0,1%), у стадії розгляду залишено 381 звернення (2,8%).
За результатами розгляду керівництвом райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій у 2022 року позитивно вирішено 1773 звернення громадян (16,8% від загальної кількості звернень), надані роз’яснення на 1327 звернень (12,5%), відмовлено у задоволенні 3 звернень, на розгляд за належністю відповідно до повноважень направлено 7431 звернення (70,3%), повернуто авторам без розгляду та з відповідними роз’ясненнями 1 звернення, у стадії розгляду залишено 39 звернень (0,4%).
За результатами розгляду керівництвом військових адміністрацій населених пунктів та органів місцевого самоврядування у 2022 року позитивно вирішено 15628 звернень (48,7% від загальної кількості звернень), надані роз’яснення на 14 136 звернень (44,0%), відмовлено у задоволенні 93 звернень (0,3%), на розгляд за належністю відповідно до повноважень направлено 1572 звернення (4,9%), повернуто авторам без розгляду та з відповідними роз’ясненнями 57 звернень (0,2%), не підлягало розгляду 36 звернень (0,1%), у стадії розгляду залишено 570 звернень (1,8%).
Протягом 2022 року у зверненнях до облдержадміністрації громадяни порушили 3786 різноманітних питань, що на 46,8% менше аналогічного показника попереднього року (7120 питань).
Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях до облдержадміністрації питання житлово-комунального господарства –
1301 питання, або 27,2% від загальної кількості порушених питань, що на 42,8% менше аналогічного показника минулого року (2273 питання). Найчастіше у зверненнях громадяни порушували наступні питання:
про водопостачання та водовідведення (271 питання, або 20,8% від загальної кількості питань вказаної тематики);
про електропостачання (185 питань, або 14,2%);
про теплопостачання (152 питання, або 11,7%);
про газифікацію (50 питань, або 3,8%);
про ремонт та експлуатацію будинків (44 питання, або 3,4%).
На другому місці за актуальністю – 797 питань соціального захисту, або 21,1% від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з минулим роком кількість цих питань зменшилась на 29,7% (у 2021 році – 1134 питання). Питання, які найчастіше порушувалися у цій тематичній групі:
про отримання соціальних виплат, допомог, субсидій, компенсацій, їх призначення (582 питання, або 73,0% від загальної кількості питань вказаної тематики);
про призначення, перерахунок та виплату пенсій (50 питань, або 6,3%);
про визначення соціального статусу та права на пільги (37 питань, або 4,6%).
Третє місце за актуальністю посіли 723 питання забезпечення законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації, що склали 19,1% від загальної кількості порушених питань, тобто на 17,4% більше ніж у 2021 році (616). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували такі питання:
про охорону правопорядку та діяльність правоохоронних органів (464 питання, або 64,2% від загальної кількості питань вказаної тематики);
про реалізацію права на звернення (321 питання, або 31,7%);
про евакуацію (174 питання, або 24,1%).
СТРУКТУРА
питань, порушених у зверненнях громадян до Донецької облдержадміністрації, обласної військової адміністрації
за 2022 рік
Суттєво зменшилась кількість звернень, в яких громадяни порушували питання охорони здоров’я, у 2022 році їх надійшло 414, або 10,9% від загальної кількості, що на 73,5% менше аналогічного показника минулого року (1564). Проблеми, які найчастіше порушувались у зверненнях громадян такої тематики:
про забезпечення медикаментами (150 питань, або 36,2% від загальної кількості питань вказаної тематики);
про діяльність закладів та установ охорони здоров’я (111 питань, або 26,8%);
про санітарно-епідеміологічний стан (34 питання, або 8,2%);
про надання допомоги в лікуванні, протезуванні (14 питань, або 3,4%);
На п’ятому місці – 162 питання праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки, що склало 4,3% від загальної кількості, що на 16,5% більше аналогічного показника минулого року (139). Проблеми, які найчастіше порушувались у зверненнях громадян наступної тематики:
про проведення нарахування та виплати заробітної плати (113 питань, або 69,8% від загальної кількості питань вказаного спектру);
про надання роз’яснень щодо звільнення з роботи, переведення на іншу роботу (8 питань, або 4,9%);
про зайнятість населення, діяльність служб зайнятості населення, встановлення статусу безробітного, виплату допомоги по безробіттю (7 питань, або 4,3%).
У зверненнях до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та органів місцевого самоврядування протягом 2022 року громадяни порушили 44 029 різноманітних питань, що на 64,6% менше ніж у 2021 році (124 419 питань). Порівняно з 2021 роком до переліку найбільш актуальних додались питання праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки замість питань транспорту і зв’язку.
СТРУКТУРА
питань, порушених у зверненнях громадян до районних державних адміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та органів місцевого самоврядування Донецької області за 2022 рік
Найчастіше у 2022 році громадянами у зверненнях до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та органів місцевого самоврядування порушувались питання соціального захисту (25347 питань, або 57,6% від загальної кількості порушених питань), що на 20,4% більше ніж у 2021 році (21057).
Наступні за актуальністю – 11 008 питань житлово-комунального господарства, або 25,0% від загальної кількості порушених питань, що на 84,7% менше ніж у 2021 році (71917).
Третє місце за актуальністю посіли 1484 питання охорони здоров’я, або 3,4% від загальної кількості порушених питань, що на 79,4% менше показника 2021 року (7191).
На четвертому місці – 408 питань праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки, що склало 0,9% від загальної кількості порушених питань, що на 42,3% менше ніж у 2021 році (707).
Замикають п’ятірку 352 питання аграрної політики та земельних відносин, або 0,8% від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року їх надходження зменшилось на 89,0% (у 2021 році – 3201 питання).
Порівняльний аналіз структури порушених у зверненнях питань, що надійшли до облдержадміністрації, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та органів місцевого самоврядування дозволяє зробити такі висновки.
Найбільш актуальними питаннями до облдержадміністрації залишились питання житлово-комунального господарства, у той час як до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та органів місцевого самоврядування – соціального захисту населення. При цьому зафіксовано дзеркальне відображення по другій позиції за актуальністю: до облдержадміністрації – питання соціального захисту населення, до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та органів місцевого самоврядування – питання житлово-комунального господарства. Третє місце в облдержадміністрації – за питаннями забезпечення законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації, а в райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях, військових адміністраціях населених пунктів та органах місцевого самоврядування – за питаннями охорони здоров’я. Четверте місце в облдержадміністрації – питання охорони здоров’я, в райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях, військових адміністраціях населених пунктів та органах місцевого самоврядування – праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки. П’яте місце в облдержадміністрації – за питаннями праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки, в райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях, військових адміністраціях населених пунктів та органах місцевого самоврядування – за питаннями аграрної політики і земельних відносин.
Як у мирний час, так і у період дії воєнного стану відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до облдержадміністрації засобами електронного зв’язку і телекомунікації. З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації за безкоштовним для населення номером 0800 507 506.
Крім того, населення області продовжувало користуватись послугами урядової «гарячої лінії» за єдиним телефонним номером 1545.
Згідно з Графіком особистих, спільних прийомів громадян, особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації та відповідальними працівниками облдержадміністрації на 2022 рік, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 14 січня 2022 року № 25/5-22 (із змінами), протягом 2022 року прийнято та забезпечено оперативний розгляд 2206 усних звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку, що на 55,2% менше надходження минулого року (4922 звернення за телефоном). На «Гарячі лінії» структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій надійшло 8903 звернення громадян, з яких 8521 задоволено
(95,7% від їх загальної кількості).
Фахівцями юридичного управління облдержадміністрації протягом 2022 року за телефоном надано безоплатної первинної правової допомоги 69 особам. Крім того, послугами інтерактивного консультаційно-інформаційного сервісу «Е-ДОВІДКА», розміщеного на офіційному вебсайті облдержадміністрації, скористалось 732 відвідувача. З 649 типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлювалась, найбільше відвідувачів цікавили питання житлово-комунального господарства – 167 відвідувань або 22,8% від загальної кількості, промислової політики – 164 або 22,4%, соціального захисту населення – 134 або 18,3%. Райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями надано безоплатну первинну правову допомогу
8 особам.
З метою виконання вимог Указу забезпечено звітування з питань роботи зі зверненнями громадян 72 керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, начальників військових адміністрацій та голів рад територіальних громад перед головою облдержадміністрації, начальником обласної військової адміністрації. У свою чергу, в структурних підрозділах облдержадміністрації, райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях прозвітував 61 керівник відповідних структурних підрозділів та комунальних підприємств, що надають послуги населенню.
Підсумки роботи із зверненнями громадян за 2021 рік розглянуті на
6 засіданнях колегій райдержадміністрацій. Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг. В облдержадміністрації проведено два засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглядались підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2021 рік. За підсумками розгляду прийнято протокольне рішення від 21 лютого 2022 року ПР-2 щодо забезпечення зворотного зв’язку з громадянами з використанням власних каналів для звернень. Райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями проведено 15 засідань комісій з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто 5 звернень громадян.
З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян, у тому числі під час дії правового режиму воєнного стану в країні, керівними працівниками управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації проведено два семінари з представниками територіальних громад області (23 лютого 2022 року) та з керівниками райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та органів місцевого самоврядування (08 грудня 2022 року) на тему: «Забезпечення конституційних прав громадян на звернення та доступ до публічної інформації».
Робота з питань звернень громадян систематично висвітлювалась на сторінках обласних та місцевих видань. Ретельний огляд читацьких листів, відгуків щодо діяльності органів влади та відповідні роз’яснення фахівців надавались в рубриках: «Нам пишут» («Родной город», м. Мирноград), «Пошта нашої зорі» («Наша зоря», м. Селидове), «Письмо в редакцию», «Диалог с читателями» («Маяк», м. Покровськ).
Крім того, матеріали щодо роботи із зверненнями громадян періодично публікувались в газетах «Вперед», м. Бахмут (13.05.2022, 19.08.2022, 26.08.2022, 09.09.2022, 14.10.2022), «Наша зоря», м. Селидове (02.02.2022, 14.02.2022), «Родной город», м. Мирноград (01.05.2022, 08.05.2022, 26.06.2022) тощо.
Облдержадміністрацією, її структурними підрозділами, райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями оприлюднено близько 90 матеріалів щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у тому числі 29 аналітичних довідок, 26 графіків проведення «Гарячих ліній», 12 відомостей щодо роботи із зверненнями громадян, 23 роз’яснення повноважень органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян.
На офіційному вебсайті облдержадміністрації постійно розміщувалась інформація щодо проведення «Гарячих ліній», а також «прямих ефірів» голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації, який брав постійну участь в ефірах телемарафону «Єдині новини» (#UAразом), телевізійного проєкту «FREEДОМ», Радіо Свобода та інших вітчизняних та іноземних телерадіомовників.
Враховуючи, що на території області складною залишається безпекова ситуація, обумовлена війною з країною-агресором, продовжуються постійні обстріли населених пунктів та об’єктів інфраструктури області, фіксується поступове ускладнення гуманітарної ситуації в регіоні. З метою збереження життя і здоров’я людей голова облдержадміністрації, начальник обласної військової адміністрації, інші керівники військових адміністрацій населених пунктів області закликають місцеве населення евакуюватись.
З цією метою громадянам забезпечується додержання гарантованих статтями 40, 64 Конституції України право особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, у тому числі в умовах воєнного стану шляхом спрямування зусиль на прийомі усних та електронних звернень громадян, належному та вчасному їх опрацюванні, наданні вчасних і повних відповідей та дієвої допомоги усіма можливими засобами.