портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Перше півріччя

ДОВІДКА ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ПРО ПІДСУМКИ РОБОТИ ІЗ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСНІЙ ДЕРЖАВНІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ, ОБЛАСНІЙ ВІЙСЬКОВІЙ АДМІНІСТРАЦІЇ ЗА ПЕРШЕ ПІВРІЧЧЯ 2024 РОКУ

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ) Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військовою адміністрацією (далі – облдержадміністрація) проводилась системна робота щодо розгляду звернень громадян та вирішення порушених у них питань.

За підсумками першого півріччя 2024 року відбулось несуттєве збільшення кількості звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації, на 0,5% (949 звернень за перше півріччя 2024 року проти 944 звернень за перше півріччя 2023 року). З загальної кількості звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом першого півріччя 2024 року – 21 пропозиція або 2,2%, 841 заява або 88,6%, 87 скарг або 9,2%

Безпосередньо до голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації протягом першого півріччя 2024 року надійшло 591 звернення громадян, що на 74 звернення або на 11,1% менше, ніж за перше півріччя 2023 року (665 звернень).

Згідно з динамікою надходження звернень громадян до облдержадміністрації, найбільше звернень надійшло від мешканців міст Дружківка (114), Костянтинівка (78), Краматорськ (101), Слов’янськ (109) Краматорського району та міст Добропілля (47), Мирноград (51), Покровськ (69) Покровського району.

Засобами електронного зв’язку за перше півріччя 2024 року до облдержадміністрації надійшло 247 звернень громадян або 26,0% від їх загальної кількості. З них: з офіційного вебсайту облдержадміністрації надійшло 62 звернення або 25,1%, на офіційну електронну пошту облдержадміністрації надійшло 185 звернень або 74,9% від загальної кількості електронних звернень громадян.

За перше півріччя 2024 року, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, збільшилось надходження звернень громадян через усі органи влади вищого рівня на 25,6% (167 звернень за перше півріччя 2024 року проти 133 звернень за перше півріччя 2023 року), а саме: через Кабінет Міністрів України надходження зросло на 17,0% (110 звернень проти 94 звернень), Офіс Президента України – на 43,2% (53 звернення проти 37 звернень) та Апарат Верховної Ради України – удвічі (4 звернення проти 2 звернень).

Згідно з помісячною динамікою надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня протягом першого півріччя 2024 року зафіксовано високе надходження у січні поточного року зі зменшенням у лютому та березні, у квітні – стрімкий ріст до пікових значень з подальшим спадом у травні-червні до показників, близьких до середніх на початок 2024 року. Більшість звернень у звітному періоді було направлено через Офіс Президента України, Секретаріат Кабінету Міністрів України, міністерств з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, розвитку громад, територій та інфраструктури, соціальної політики України.

 

Тенденція надходження колективних звернень громадян до облдержадміністрації змінилась у бік збільшення. Так, за перше півріччя 2024 року цей показник склав 16 звернень або 1,7% від загальної кількості звернень громадян, що на 5 звернень або 45,5% більше, ніж за перше півріччя 2023 року (11 звернень). З урахуванням колективних та масових (акційних) звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 6988 громадян.

За територіальною належністю найбільша кількість колективних звернень до облдержадміністрації надійшла від мешканців міст:

- Слов’янськ Краматорського району щодо поновлення продажу алкогольної продукції на території Донецької області, перерахунку за надані послуги з постачання теплової енергії, використаної на потреби опалення усього будинку, перегляду тарифів на платні медичні послуги КНП «Стоматологічна поліклініка м. Слов’янська»;

- Покровськ щодо прискорення виконання робіт з відновлення багатоквартирного житлового будинку, пошкодженого внаслідок бойових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, сприяння у зменшенні орендної плати за землю, яка використовується під пасовищем.

На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації протягом першого півріччя 2024 року надійшло 32 колективних звернення або 0,7% від загальної кількості звернень громадян (4338), що на 10 звернень або 45,5% більше, ніж за перше півріччя 2023 року (22 звернення).

До райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій протягом першого півріччя 2024 року надійшло 2 колективних звернення або 0,3% від загальної кількості звернень громадян (783), у першому півріччі 2023 року колективні звернення не надходили.

За перше півріччя 2024 року до облдержадміністрації надійшло 29 повторних звернень або 3,1% від загальної кількості звернень громадян, що на 5 звернень або на 20,8% більше, ніж за перше півріччя 2023 року (24 звернення). Проведений аналіз засвідчив, що основною причиною надходження повторних звернень громадян стала незгода заявників з нормами чинного законодавства, якими регулюється вирішення порушених ними питань, несприйняття змін, обумовлених введенням воєнного стану в Україні та зловживання правом на оскарження. За територіальною належністю найбільша кількість повторних звернень до облдержадміністрації надійшла від мешканців міст Дружківка, Краматорськ, Слов’янськ Краматорського району та міста Добропілля Покровського району.

На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації протягом першого півріччя 2024 року надійшло 65 повторних звернень або 1,5% від загальної кількості звернень громадян, що на 8 звернень або 14,0% більше, ніж за перше півріччя 2023 року (57).

До райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій протягом першого півріччя 2024 року надійшло 11 повторних звернень або 1,4% від загальної кількості звернень громадян, що у вісім разів менше, ніж за перше півріччя 2023 року (89).

За перше півріччя 2024 року надійшло 130 масових (акційних) звернень громадян. Так, на 50 масових звернень мешканців Донецької області про проведення обстеження житла та виплати грошової компенсації заявникам роз’яснено Порядок надання компенсації для відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 року № 381.

З метою сприяння у вирішенні порушених у 28 масових зверненнях громадян питань видачі гуманітарної допомоги роз’яснено порядок забезпечення гуманітарною допомогою та повноваження органів влади та місцевого самоврядування області у цій сфері, встановлені розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 12 березня 2022 року № 206/5-22 «Про утворення Гуманітарного штабу Донецької області».

У відповідях на 21 масове звернення мешканців міст Добропілля, Мирноград, Покровськ, Родинське Покровського району щодо відсутності водопостачання роз’яснено, що в результаті обстрілів пошкоджено/зруйновано Карлівську фільтрувальну станцію та греблю Карлівського водосховища, що, в свою чергу, призвело до критичної ситуації з водопостачанням. Для забезпечення мешканців водою наразі використовуються альтернативні джерела водопостачання та організовано підвіз технічної і питної води.

На 18 масових звернень мешканців області, які перебувають за кордоном, про надання довідки про соціальну допомогу на дітей, надані роз’яснення Інструкції щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги (зі змінами), затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики від 19 вересня 2006 року № 345 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 06 жовтня 2006 року за № 1098/12972. За результатами розгляду задоволено 13 масових звернень громадян щодо включення заявників та членів їх сімей до переліку осіб, які самостійно евакуювалися, за формою, встановленою Міністерством соціальної політики України.

З 1020 питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації за перше півріччя 2024 року, 228 питань або 22,4% стосувались соціального захисту населення, 170 питань або 16,7% зі сфери комунального господарства, 119 питань або 11,7% з приводу діяльності органів місцевого самоврядування, 114 питань або 11,2% щодо забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації, 93 питання або 9,1% про житлову політику.

У першому півріччі 2024 року особлива увага приділялась вирішенню проблем, з якими звертались внутрішньо переміщені особи. Від вказаної категорії громадян до облдержадміністрації надійшло 108 звернень (11,4% від загальної кількості звернень), що на 10,2% більше показника аналогічного періоду минулого року (98 звернень).

Найчастіше у своїх зверненнях внутрішньо переміщені особи порушували питання відновлення втрачених документів, виплати грошової допомоги від держави, евакуації, незгоди з нарахованими боргами за житлово-комунальні послуги, отримання компенсації за житло, зруйноване/пошкоджене внаслідок бойових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації.

Керівництвом облдержадміністрації у першому півріччі 2024 року контролювалось 887 звернень громадян (93,5% від загальної кількості звернень). З них: позитивно вирішено 261 звернення або 29,4%, надані роз’яснення на 588 звернень або 66,3%, у стадії розгляду залишено 38 звернень або 4,3% від контрольних звернень громадян. У задоволенні жодного звернення не відмовлено. Рівень виконавської дисципліни склав 100%, порушень термінів розгляду звернень громадян не припущено.

На розгляд за належністю до територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів протягом першого півріччя 2024 року направлено 62 звернення або 6,5%, відповідно до повноважень.

За результатами розгляду звернень громадян керівництвом структурних підрозділів облдержадміністрації позитивно вирішено 623 звернення або 14,4% від їх загальної кількості (4338), надані роз’яснення на 3318 звернень або 76,5%, відмовлено у задоволенні 1 звернення, на розгляд за належністю відповідно до повноважень направлено 156 звернень або 3,6%, не підлягало розгляду 2 звернення, у стадії розгляду залишено 238 звернень або 5,5%.

За результатами розгляду керівництвом райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій позитивно вирішено 223 звернення або 28,5% від загальної кількості звернень громадян (783), надані роз’яснення на 260 звернень або 33,2%, на розгляд за належністю відповідно до повноважень направлено 299 звернень або 38,2%, у стадії розгляду залишено 1 звернення або 0,1%.

Розвиток доступних форм спілкування з громадянами в області у першому півріччі 2024 року залишився одним із пріоритетних напрямків роботи облдержадміністрації. Як у мирний час, так і у період дії воєнного стану, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до облдержадміністрації засобами електронного зв’язку і телекомунікації.

Облдержадміністрацією, райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями забезпечено функціонування гарячих ліній і телефонів довіри, проведення широкої роз'яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом.

З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації за безкоштовним для населення номером 0800 507 506.

Згідно з Графіком особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правничої допомоги, особистих прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації, обласної військової адміністрації на 2024 рік, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 08 березня 2024 року № 139/5-24, протягом першого півріччя 2024 року прийнято та забезпечено оперативний розгляд 339 усних звернень громадян за допомогою засобів телефонного зв’язку, що на 13,7% менше, ніж за перше півріччя 2023 року (393 звернення за телефоном).

На «Гарячі лінії» структурних підрозділів облдержадміністрації надійшло 4034 звернення громадян, з яких 4009 задоволено (99,4% від їх загальної кількості), райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій – 98 звернень громадян, з яких 96 задоволено (98,0%). 

За телефоном фахівцями юридичного управління облдержадміністрації протягом першого півріччя 2024 року надано безоплатну первинну правничу допомогу 56 особам. Райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями надано безоплатну первинну правничу допомогу 11 особам.

Послугами єДовідки, яка є інтерактивним консультаційно-інформаційним сервісом, розміщеним на офіційному вебсайті облдержадміністрації, протягом першого півріччя 2024 року скористалося 494 відвідувача. З 698 типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлюється, найбільше відвідувачів цікавили питання соціального захисту населення (142 питання або 28,7%), промислової політики (104 питання або 21,1%), житлово-комунального господарства (46 питань або 9,3%), екології та природних ресурсів (31 питання або 6,3%).

З метою виконання вимог Указу забезпечено звітування перед головою облдержадміністрації, начальником обласної військової адміністрації 22 керівників структурних підрозділів облдержадміністрації та 5 голів райдержадміністрацій, начальників районних військових адміністрацій з питань роботи зі зверненнями громадян.

У свою чергу, в структурних підрозділах облдержадміністрації, райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях прозвітували 136 керівників відповідних структурних підрозділів та комунальних підприємств, що надають послуги населенню.

Підсумки роботи із зверненнями громадян в Донецькій області за 2023 рік розглянуті на засіданні обласної комісії з питань розгляду звернень громадян (далі – комісія). За результатами прийнято протокольне рішення від 29 лютого 2024 року ПР-3 щодо забезпечення керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, головами райдержадміністрацій, начальниками районних військових адміністрацій, начальниками військових адміністрацій населених пунктів, міськими, селищними, сільськими головами розвитку доступних форм спілкування з мешканцями області та залучення громадян, під час дії правового режиму воєнного стану в країні, до прийняття рішень на усіх рівнях публічного життя.

Протягом першого півріччя 2024 року проведено 5 засідань комісії, на яких розглянуто 172 звернення, та 6 «Днів контролю» результатів розгляду 12 звернень громадян. Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг. Здійснено перегляд стану виконання доручень керівництва облдержадміністрації за зверненнями громадян та достовірності наданої інформації, шляхом проведення зворотного зв’язку з заявниками.

Райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями проведено 18 засідань комісій з питань розгляду звернень громадян та 12 «Днів контролю», на яких разом розглянуто 36 звернень громадян.

З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян облдержадміністрацією 06 березня 2024 року проведено вебінар для 98 представників райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових, військово-цивільних адміністрацій населених пунктів, виконавчих органів міських, селищних, сільських рад Донецької області на тему: «Про зміни у нормативно-правових актах облдержадміністрації у сфері роботи із зверненнями громадян».

З метою зміцнення зв’язків з населенням, його оперативного інформування про соціально-економічну ситуацію та роботу з питань звернень громадян на офіційному вебсайті облдержадміністрації розміщується інформація щодо проведення «Гарячих ліній», а також «Прямих ефірів» голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації у телемарафоні «Єдині новини» (#UAразом), телевізійному проєкті «FREEДОМ», на Радіо Свобода та на інших вітчизняних та іноземних телерадіомовниках.

Враховуючи, що на території області складною залишається безпекова ситуація, обумовлена війною з країною-агресором, продовжуються обстріли населених пунктів та об’єктів інфраструктури області, фіксується поступове ускладнення гуманітарної ситуації в регіоні. З метою збереження життя і здоров’я людей голова облдержадміністрації, начальник обласної військової адміністрації, інші начальники військових адміністрацій населених пунктів області постійно закликають місцеве населення евакуюватися.

З метою реалізації гарантованих статтями 40, 64 Конституції України прав громадян особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів із зверненнями та отримати відповідь по суті у встановлений Законом України «Про звернення громадян» термін, у подальшому основні зусилля планується спрямувати на подоланні актуальних проблем суспільства, зумовлених війною, врахуванні громадської думки різних соціальних груп та категорій за допомогою прямих контактів з населенням.