портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

за 2024 рік

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008) Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військовою адміністрацією (далі – облдержадміністрація) протягом 2024 року проводилась системна робота стосовно розгляду звернень громадян та вирішення порушених у них питань. За підсумками 2024 року відбулось зменшення надходження звернень громадян до облдержадміністрації на 6,8% (2076 звернень за 2024 рік проти 2228 звернень за 2023 рік). З загальної кількості звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом 2024 року – 27 пропозицій або 1,3%, 1921 заява або 92,5%, 128 скарг або 6,2%. У розрізі ІV кварталу 2024 року до облдержадміністрації надійшло 599 звернень, що на 56 звернень або на 8,5% менше, ніж за аналогічний період минулого року (655 звернень). З загальної кількості звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом ІV кварталу 2024 року – 1 пропозиція або 0,2%, 576 заяв або 96,2%, 22 скарги або 3,7%. Безпосередньо до голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації протягом 2024 року надійшло 1363 звернення громадян, що на 216 звернень або на 13,7% менше, ніж за 2023 рік (1579 звернень).

Згідно з динамікою надходження звернень громадян найбільше звернень надійшло від мешканців міст Дружківка (226 звернень), Костянтинівка (179), Краматорськ (205), Слов’янськ (193) Краматорського району та міст Мирноград (100), Покровськ (187) Покровського району.

Засобами електронного зв’язку за 2024 рік до облдержадміністрації надійшло 517 звернень громадян або 24,9% від їх загальної кількості. З них надійшло: з офіційного вебсайту облдержадміністрації – 102 звернення або 19,7% від загальної кількості електронних звернень громадян, на офіційну електронну пошту облдержадміністрації – 415 звернень (80,3%).

У 2024 році, у порівнянні з минулим роком, відбулось зростання надходження звернень громадян через органи влади вищого рівня на 30,2% (375 звернень за 2024 рік проти 288 звернень за 2023 рік) за рахунок збільшення надходження звернень громадян через Кабінет Міністрів України на 44,4%  (286 звернень проти 198 звернень) та Апарат Верховної Ради України на 25,0% (5 звернень проти 4 звернень). Через Офіс Президента України спостерігалось несуттєве зниження надходження на 2,3% (84 звернення проти 86 звернень).

Згідно з помісячною динамікою надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня протягом 2024 року зафіксовано високе надходження у січні поточного року зі зменшенням у лютому та березні, у квітні – стрімкий ріст з подальшим спадом до показників, близьких до середніх на початок 2024 року, з липня – рівномірне зростання надходження через Кабінет Міністрів України до досягнення пікового показника у листопаді. Більшість звернень у звітному періоді направлено до облдержадміністрації через Офіс Президента України, Секретаріат Кабінету Міністрів України, Міністерство розвитку громад та територій України.

За підсумками 2024 року, у порівнянні з 2023 роком, відбулось суттєве зменшення надходження звернень громадян на 80,0% до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій (1182 проти 5897 звернень) та до міських військових та військово-цивільних адміністрацій, виконавчих органів міських рад на 23,0% (24716 проти 32108 звернень).  Водночас, збільшилось надходження звернень громадян до селищних військових та військово-цивільних адміністрацій, виконавчих органів селищних рад – на 80,8% (6624 проти 3663 звернень), сільських військових адміністрацій та виконавчих органів сільських рад – на 30,0% (1969 проти 1515 звернень).

Протягом 2024 року продовжились минулорічні тенденції зменшення надходження колективних звернень громадян до облдержадміністрації. Так, за 2024 рік цей показник склав 27 звернень або 1,3% від загальної кількості звернень громадян, що на 4 звернення або 12,9% менше, ніж за 2023 рік (31 звернення). З урахуванням колективних та масових (акційних) звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 8408 громадян. На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації надійшло 48 колективних звернень громадян, що на 17,1% більше, ніж у 2023 році (41). Протягом 2024 року до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад надійшло 254 колективних звернення громадян, що на 36,7% менше, ніж у минулому році (401).

За територіальною належністю найбільша кількість колективних звернень до облдержадміністрації надійшла від мешканців наступних міст: Краматорськ – щодо незгоди із визнанням непридатним для проживання багатоквартирного житлового будинку, пошкодженого внаслідок бойових дій, спричинених країною-агресором; Покровськ – щодо прискорення виконання робіт з відновлення багатоквартирного житлового будинку, пошкодженого внаслідок бойових дій, спричинених країною-агресором, сприяння у зменшенні орендної плати за землю під пасовищем; Слов’янськ Краматорського району – щодо поновлення продажу алкогольної продукції на території Донецької області, перерахунку за надані послуги з постачання теплової енергії, використаної на потреби опалення усього будинку, перегляду тарифів на платні медичні послуги КНП «Стоматологічна поліклініка м. Слов’янська».

З метою вирішення питань, порушених у колективних та масових (акційних) зверненнях громадян, облдержадміністрацією вживались відповідні заходи. Так, на 107 масових звернень мешканців Донецької області про проведення обстеження житла та виплати грошової компенсації заявникам роз’яснено Порядок надання компенсації на відновлення окремих категорій об’єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених країною-агресором, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2023 року № 381. На 43 звернення щодо отримання витягу про реєстрацію місця проживання на територіях, де ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих країною-агресором, роз’яснено можливість задекларувати чи зареєструвати місце свого проживання без зняття з реєстрації місця свого попереднього проживання та отримати витяг з реєстру територіальної громади.

У відповідях на 54 масових звернення громадян щодо відсутності водопостачання роз’яснено, що в результаті активних бойових дій пошкоджено/зруйновано Карлівську фільтрувальну станцію, греблю Карлівського водосховища та Другий Донецький водопровід, що, в свою чергу, призвело до критичної ситуації з водопостачанням. Для забезпечення мешканців водою наразі використовуються альтернативні джерела водопостачання та організовано підвіз технічної і питної води, а також за можливості проводяться ремонтно-відновлювальні роботи на об’єктах водопровідно-каналізаційного господарства.

За результатами розгляду задоволено 51 масове звернення громадян щодо включення заявників та членів їх сімей до переліку осіб, які самостійно евакуювалися, за формою, встановленою Міністерством соціальної політики України. На 25 масових звернень мешканців області, які наразі перебувають за кордоном, про надання довідки про соціальну допомогу на дітей, надані роз’яснення Інструкції щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги (зі змінами), затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики від 19 вересня 2006 року № 345 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 06 жовтня 2006 року за № 1098/12972. З метою сприяння у вирішенні порушених у 31 масовому зверненні громадян питань видачі гуманітарної допомоги роз’яснено порядок забезпечення гуманітарною допомогою та повноваження органів влади та місцевого самоврядування області у цій сфері, встановлені розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 12 березня 2022 року № 206/5-22 «Про утворення Гуманітарного штабу Донецької області». Частка звернень, по яких не сплинули терміни розгляду, перебуває у стадії вирішення.

Суттєво зменшилось також надходження повторних звернень громадян до облдержадміністрації. Так, за 2024 рік цей показник склав 53 звернення або 2,6% від загальної кількості звернень громадян, що на 31 звернення або на 36,9% менше, ніж за 2023 рік (84 звернення). Проведений аналіз засвідчив, що основною причиною надходження повторних звернень громадян стала незгода заявників з нормами чинного законодавства, якими регулюється вирішення порушених ними питань, несприйняття змін, обумовлених введенням воєнного стану в Україні, та зловживання правом на оскарження прийнятих рішень. За територіальною належністю найбільша кількість повторних звернень до облдержадміністрації надійшла від мешканців міст Дружківка, Краматорськ, Слов’янськ Краматорського району.

На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації надійшло 131 повторне звернення громадян, що на 14,9% більше, ніж у 2023 році (114). До райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військовоцивільних адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад протягом 2024 року надійшло 1654 повторних звернення громадян, що на 33,8% більше, ніж у минулому році (1236).


Частка звернень від громадян, що найбільше потребували соціального захисту та підтримки, склала 22,2% від загальної кількості звернень до облдержадміністрації; до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад – 23,0% від загальної кількості звернень до них.

Порівняно з 2023 роком, у 2024 році спостерігалось збільшення надходження до облдержадміністрації звернень від найменш соціально захищених категорій громадян на 1,8% (461 проти 453 звернень). Вказані звернення розподілились за категоріями авторів, по зростаючій, таким чином: 

від дітей війни – 5 звернень або 1,1% від загальної кількості звернень пільгової категорії громадян; 

від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 8 звернень або 1,7%; 

від ветеранів праці – 14 звернень або 3,0%; 

від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня» – 19 звернень або 4,1%; 

від осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 192 звернення або 41,6%; 

від учасників війни, осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій – 223 звернення або 48,4%.

До структурних підрозділів облдержадміністрації протягом 2024 року надійшло на 36,5% більше звернень від пільгової категорії громадян, ніж у 2023 році (1433 проти 1050 звернень).

До райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військовоцивільних адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад від пільгової категорії громадян протягом 2024 року надійшло на 23,0% менше звернень, ніж у минулому році (3739 проти 4857 звернень).

Вказані звернення розподілились за категоріями авторів, по зростаючій, таким чином: від дітей війни – 135 звернень або 3,6% від загальної кількості звернень пільгової категорії громадян; від ветеранів праці – 168 звернень або 4,5%; від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 268 звернень або 7,2%; від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня» – 490 звернень або 13,1%; від осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників війни, бойових дій – 739 звернень або 19,8%; від осіб з інвалідністю І, ІІ і ІІІ груп – 1939 звернень або 51,9%.

Протягом 2024 року керівництвом облдержадміністрації контролювалось 1975 звернень громадян (95,1% від загальної кількості звернень). З них: позитивно вирішено 615 звернень або 31,1%, надані роз’яснення на 1304 звернення або 66,0%, відмовлено з належним обґрунтуванням у задоволенні 3 звернень або 0,2%, у стадії розгляду залишено 53 звернення або 2,7% від контрольних звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100%, порушень термінів розгляду звернень громадян не припущено. На розгляд за належністю до територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів протягом 2024 року направлено 100 звернень громадян або 4,8%, відповідно до повноважень. Повернуто автору без розгляду та з відповідними роз’ясненнями одне звернення.

За результатами розгляду у 2024 році звернень громадян керівництвом структурних підрозділів облдержадміністрації позитивно вирішено 1453 звернення або 14,3% від їх загальної кількості (10156), надані роз’яснення на 8111 звернень або 79,9%, відмовлено у задоволенні 3 звернень, на розгляд за належністю відповідно до повноважень направлено 257 звернень або 2,5%, не підлягало розгляду 4 звернення, у стадії розгляду перебуває 328 звернень або 3,2%.

За результатами розгляду керівництвом райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій у 2024 році позитивно вирішено 319 звернень або 27,0% від загальної кількості звернень громадян (1182), надані роз’яснення на 401 звернення або 33,9%, на розгляд за належністю відповідно до повноважень направлено 455 звернень або 38,5%, у стадії розгляду перебуває 7 звернень або 0,6%.

За результатами розгляду керівництвом військово-цивільних адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад у 2024 році позитивно вирішено 16853 звернення або 50,6% від загальної кількості звернень громадян (33282), надані роз’яснення на 15520 звернень або 46,6%, відмовлено у задоволенні 108 звернень або 0,3%, на розгляд за належністю відповідно до повноважень направлено 631 звернення або 1,9%, повернуто авторам без розгляду та з відповідними роз’ясненнями 46 звернень або 0,1%, не підлягало розгляду 8 звернень, у стадії розгляду залишено 116 звернень або 0,3%.

Особлива увага приділялась вирішенню проблем, з якими звертались внутрішньо переміщені особи. За 2024 рік від вказаної категорії громадян до облдержадміністрації надійшло 320 звернень (15,4% від загальної кількості звернень), що на 73,9% більше показника минулого року (184 звернення).

Найчастіше у своїх зверненнях внутрішньо переміщені особи  порушували питання відновлення втрачених документів, виплати грошової допомоги від держави, евакуації, незгоди з нарахованими боргами за житлово-комунальні послуги, отримання компенсації за житло, зруйноване/пошкоджене внаслідок бойових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації.

Протягом 2024 року у зверненнях до облдержадміністрації громадяни порушили 2215 різноманітних питань, що на 6,5% менше аналогічного показника попереднього року (2368  питань).

Найчастіше у своїх зверненнях громадяни порушували питання соціального захисту населення – 573 питання або 25,9% від загальної кількості порушених питань, що на 49,6% більше аналогічного показника минулого року (383 питання), а саме: 

отримання соціальних виплат, допомог, субсидій, компенсацій, їх призначення (340 питань або 59,3% від загальної кількості питань вказаної тематики); 

визначення соціального статусу та права на пільги (94 питання або 16,4%); 

надання роз’яснень щодо можливості отримання матеріальної допомоги (42 питання або 7,3%).

На другому місці за актуальністю – 430 питань зі сфери комунального господарства або 19,4% від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з минулим роком кількість цих питань зменшилась на 27,4% (у 2023 році – 592 питання). Питання, які найчастіше порушувалися у цій тематичній групі: 

водопостачання та водовідведення (145 питань або 33,7% від загальної кількості питань вказаної тематики); 

електропостачання (132 питання або 30,7%); 

теплопостачання (43 питання або 10,0%).

Третє місце за актуальністю посіли питання забезпечення законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації. У 2024 році їх надійшло 252 або 11,4% від загальної кількості, що на 16,6% менше аналогічного показника минулого року (302). Проблеми, які найчастіше порушувались у зверненнях громадян цієї групи питань: 

реалізація права на звернення (88 питань або 34,9% від загальної кількості питань вказаної тематики); 

реєстрація фізичних осіб (61 питання або 24,2%); 

охорона правопорядку та діяльність правоохоронних органів (42 питання або 15,5%).

На четвертому місці за актуальністю – 230 питань з приводу діяльності органів місцевого самоврядування, що склало 10,4% від загальної кількості, що на 27,8% більше аналогічного показника минулого року (180). Проблеми цієї тематики, які найчастіше порушували громадяни у зверненнях, стосувались: 

дій чи бездіяльності посадових осіб місцевого самоврядування (160 питань або 69,6% від загальної кількості питань вказаного спектру); 

відгуки щодо рішень органів місцевого самоврядування (30 питань або 13,0%). 

На п’ятому місці – 171 питання житлової політики, що склало 7,7% від загальної кількості порушених питань, тобто на 17,8% менше, ніж у 2023 році (208). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували такі питання: 

порушення законодавства у сфері житлової політики (63 питання або 36,8% від загальної кількості питань вказаної тематики); 

ремонт та експлуатація будинків (62 питання або 36,3%).

У зверненнях до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад протягом 2024 року громадяни порушили 36755 різноманітних питань, що на 17,0% менше, ніж у 2023 році (44308 питань). Порівняно з 2023 роком перелік найбільш актуальних питань залишився без змін.


Найчастіше у вказаних зверненнях громадянами порушувались питання соціального захисту населення (11895 питань або 32,4% від загальної кількості порушених питань), що майже вдвічі менше, ніж у 2023 році (23290).

Наступні за актуальністю – 8196 питань комунального господарства або 22,3% від загальної кількості порушених питань, що на 5,3% більше, ніж у 2023 році (7780).

Третє місце за актуальністю посіли 4806 питань житлової політики або 13,1% від загальної кількості порушених питань, що на 62,5% більше показника 2023 року (2958).

На четвертому місці – 1244 питання діяльності органів місцевого самоврядування або 3,4% від загальної кількості порушених питань, що 5,6% більше, ніж у 2023 році (1178).

Замикають п’ятірку 817 питань охорони здоров’я або 2,2% від загальної кількості порушених питань. У порівнянні з минулим роком їх надходження збільшилось на 22,1% (у 2023 році – 669 питань).

Порівняльний аналіз структури порушених у зверненнях питань, що надійшли до облдержадміністрації, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад дозволяє зробити такі висновки.

Як серед питань до облдержадміністрації, так і до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів, виконавчих органів міських, селищних, сільських рад, перші два місця по актуальності займають  питання соціального захисту населення та комунального господарства відповідно. Третє місце в облдержадміністрації за питаннями забезпечення законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації, а в райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях, військово-цивільних адміністраціях, військових адміністраціях населених пунктів та виконавчих органах міських, селищних, сільських рад – житлової політики. Збіглося ранжування і по четвертому місцю, яке посіли питання з приводу діяльності органів місцевого самоврядування. Замикають п’ятірку найактуальніших питань до облдержадміністрації питання житлової політики, а до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів та виконавчих органів міських, селищних, сільських рад – питання охорони здоров’я.

На виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008  розвиток доступних форм спілкування з громадянами в області залишився одним із пріоритетних напрямків роботи протягом 2024 року.

Як у мирний час, так і у період дії воєнного стану, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» громадянам забезпечена можливість звертатись до керівних працівників облдержадміністрації засобами електронного зв’язку і телекомунікації, а також бути прийнятими на особистих прийомах згідно з Порядком організації проведення особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правничої допомоги, особистих, виїзних прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» з питань, що належать до компетенції Донецької обласної державної адміністрації, обласної військової адміністрації, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 23 квітня 2024 року № 248/5-24, зареєстрованим у Східному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції 24 квітня 2024 року за № 42/681 (із змінами).

Облдержадміністрацією, райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями, військово-цивільними адміністраціями, військовими адміністраціями населених пунктів, виконавчими органами міських, селищних, сільських рад протягом 2024 року забезпечено функціонування гарячих ліній і телефонів довіри, проведення широкої роз'яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом.

З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації за безкоштовним для населення телефонним номером: 0800 507 506.

Після втрати чинності розпорядження голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 08 березня 2024 року № 139/5-24 «Про затвердження графіку особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правничої допомоги, особистих прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації, обласної військової адміністрації, на 2024 рік» затверджено Графік особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правничої допомоги, особистих прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації, обласної військової адміністрації, розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 19 липня 2024 року № 473/5-24. На виконання вказаних графіків, протягом 2024 року прийнято та забезпечено оперативний розгляд 832 усних звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації за допомогою засобів телефонного зв’язку, що на 17,0% менше, ніж за 2023 рік (1002 звернення).

На «Гарячі лінії» структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій надійшло 9820 звернень громадян, що на 53,9% більше, ніж у минулому році (6382).

Фахівцями юридичного управління облдержадміністрації протягом 2024 року надано безоплатну первинну правничу допомогу 113 особам. Крім того, послугами інтерактивного консультативно-інформаційного сервісу єДовідка, розміщеного на офіційному вебсайті облдержадміністрації, протягом 2024 року скористалося 878 громадян. З 738 типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлюється, найбільше громадян цікавили питання промислової політики (207 питань або 23,6%), соціального захисту населення (191 питання або 21,8%), житлово-комунального господарства (85 питань або 9,7%), інші питання (102 питання або 11,6%).

Райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями надано безоплатну первинну правничу допомогу 14 особам.

З метою виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 забезпечено звітування з питань роботи зі зверненнями громадян 22 керівників структурних підрозділів облдержадміністрації та 5 голів райдержадміністрацій, начальників районних військових адміністрацій перед головою облдержадміністрації, начальником обласної військової адміністрації.

У свою чергу, в структурних підрозділах облдержадміністрації, райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях прозвітували 58 керівників відповідних структурних підрозділів та комунальних підприємств.

Протягом 2024 року проведено 11 засідань комісії, на яких розглянуто 197 звернень, та 12 «Днів контролю» результатів розгляду 23 звернень громадян. Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг. Здійснено перегляд стану виконання доручень керівництва облдержадміністрації за зверненнями громадян та достовірності наданої інформації, шляхом проведення зворотного зв’язку з заявниками.

Райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями проведено 36 засідань комісій з питань розгляду звернень громадян та 24 «Дні контролю», на яких спільно розглянуто 72 звернення громадян.

Підсумки роботи із зверненнями громадян в Донецькій області за 2023 рік розглянуті на засіданні обласної комісії з питань розгляду звернень громадян (далі – комісія). За результатами прийнято протокольне рішення від 29 лютого 2024 року ПР-3 щодо забезпечення керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, головами райдержадміністрацій, начальниками районних військових адміністрацій, начальниками військових адміністрацій населених пунктів, міськими, селищними, сільськими головами розвитку доступних форм спілкування з мешканцями області та залучення громадян до прийняття рішень на усіх рівнях публічного життя.

Згідно з річним Графіком проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян, у липні 2024 року здійснено моніторинг виконання райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями завдань, визначених в Указі, у листопаді 2024 року – оцінювання їх рівня організації роботи із зверненнями громадян.

З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян облдержадміністрацією 06 березня, 10 жовтня 2024 року проведено два вебінари на теми: «Про зміни у нормативно-правових актах облдержадміністрації у сфері роботи із зверненнями громадян», «Про організацію роботи щодо забезпечення виконання Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 для 98 та 162 представників райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів, виконавчих органів міських, селищних, сільських рад відповідно.

Посадові особи облдержадміністрації, відповідальні за роботу із зверненнями громадян (11 осіб), протягом 2024 року пройшли підвищення кваліфікації за професійними (сертифікатними) та/або короткостроковими програмами в Маріупольському державному університеті, а також постійно займались самоосвітою за пріоритетними напрямами професійного навчання. Крім того, 04-05 квітня 2024 року взяли участь у тренінгу «Навчання з питань щодо застосування положень Закону України «Про адміністративну процедуру», організованому проєктом Європейського Союзу «Продовження підтримки комплексної реформи державного управління (EU4PAR).

З метою зміцнення зв’язку з населенням в умовах введення воєнного стану в Україні, його оперативного інформування про соціально-економічну ситуацію та роботу з питань звернень громадян, облдержадміністрація активно використовувала місцеві друковані видання та медіа.

Ретельний огляд читацьких листів, відгуків щодо діяльності органів влади та відповідні роз’яснення фахівців надавались в рубриках: «Нам пишуть» («Рідне місто», м. Мирноград), «Лист в редакцію» («Вперед», м. Бахмут). Редакціями було отримано 274 звернення громадян, які стосувалися питань соціального захисту, комунальних, транспортних проблем.

Крім того, матеріали щодо роботи із зверненнями громадян періодично публікувались в газетах «Вперед», м. Бахмут (02.02.2024, 13.05.2024, 26.06.2024, 19.08.2024, 26.08.2024, 09.09.2024, 09.10.2024, 30.10.2024), «Рідне місто», м. Мирноград (01.05.2024, 08.05.2024) тощо.

Облдержадміністрацією, її структурними підрозділами, райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями оприлюднено 50 аналітичних довідок про роботу зі зверненнями громадян, 22 графіка особистих прийомів та «Гарячих ліній» та 15 інформацій про підсумки їх проведення, 27 роз’яснень повноважень органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян.

На офіційному вебсайті облдержадміністрації розміщена інформація щодо проведення «Гарячих ліній», а також «Прямих ефірів» голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації у телемарафоні «Єдині новини» (#UAразом), телевізійному проєкті «FREEДОМ», на Радіо Свобода та на інших вітчизняних та іноземних телерадіомовниках.

Враховуючи, що на території області складною залишається безпекова ситуація, обумовлена війною з країною-агресором, продовжуються обстріли населених пунктів та об’єктів інфраструктури області, фіксується поступове ускладнення гуманітарної ситуації в регіоні. З метою збереження життя і здоров’я  людей голова облдержадміністрації, начальник обласної військової адміністрації, його заступники, начальники військових адміністрацій населених пунктів області постійно закликають місцеве населення евакуюватися.

З метою реалізації гарантованих статтями 40, 64 Конституції України прав громадян особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів із зверненнями та отримати відповідь по суті у встановлений Законом України «Про звернення громадян» термін, у подальшому основні зусилля планується спрямувати на своєчасному розгляді звернень громадян та наданні відповідей на них будьякими офіційними засобами зв’язку, а також постійному роз’ясненні на офіційних вебсайтах та у місцевих медіа порушених у масових та колективних зверненнях громадян питань, особливо тих, що стосуються безпечних маршрутів евакуації, надання оперативної медичної допомоги, забезпечення гуманітарною, соціальною допомогою.