портал в режимі тестування та наповнення
  • A-
    A+
або
Слідкуйте за нами в соц.мережах:

Перше півріччя

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008) Донецькою обласною державною адміністрацією, обласною військовою адміністрацією (далі – облдержадміністрація), структурними підрозділами облдержадміністрації, райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями протягом першого півріччя 2025 року проводилась системна робота стосовно розгляду звернень громадян та вирішення порушених у них питань.

За підсумками першого півріччя 2025 року відбулось зменшення надходження звернень громадян до облдержадміністрації на 15,3% (804 звернення за перше півріччя 2025 року проти 949 звернень за аналогічний період 2024 року). З загальної кількості звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом першого півріччя 2025 року – 9 пропозицій або 1,1%, 716 заяв або 89,1%, 79 скарг або 9,8%. З урахуванням колективних та масових (акційних) звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 920 громадян.

СТРУКТУРА звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації за перше півріччя 2025 року 

Безпосередньо до голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації протягом першого півріччя 2025 року надійшло 454 звернення громадян, що на 137 звернень або на 23,2% менше, ніж за перше півріччя 2024 року (591 звернення).

Окремо, у розрізі ІІ кварталу 2025 року до облдержадміністрації надійшло 412 звернень, що на 87 звернень або 17,4% менше, ніж за аналогічний період минулого року (499 звернень). З загальної кількості звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом ІІ кварталу 2025 року – 3 пропозиції або 0,7%, 356 заяв або 86,4%, 53 скарги або 12,9%.

Згідно з динамікою надходження найбільше звернень громадян надійшло від мешканців міст Дружківка (112 звернень), Костянтинівка (84),
Краматорськ (85), Слов’янськ (73) Краматорського району.

Засобами електронного зв’язку за перше півріччя 2025 року до облдержадміністрації надійшло 172 звернення або 21,4% від їх загальної кількості. З них: з офіційного вебсайту облдержадміністрації надійшло 20 звернень або 11,6%, на офіційну електронну пошту облдержадміністрації надійшло 152 звернення або 88,4% від загальної кількості електронних звернень громадян.

За перше півріччя 2025 року, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, відбулось зростання надходження звернень громадян через органи влади вищого рівня на 24,0% (207 звернень за перше півріччя 2025 року проти 167 звернень за перше півріччя 2024 року), за рахунок збільшення надходження звернень громадян через Кабінет Міністрів України на 60,9%.

СТРУКТУРА звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації  через органи влади вищого рівня за перше півріччя 2025 року 

Таким чином, надходження звернень громадян через Кабінет Міністрів України збільшилось на 67 звернень за рахунок Секретаріату Кабінету Міністрів України та Міністерства розвитку громад та територій України. Через Апарат Верховної Ради України надходження зросло на 3 звернення. Через Офіс Президента України, навпаки, спостерігалось значне зменшення надходження звернень на 30 звернень.

Згідно з помісячною динамікою надходження звернень громадян до облдержадміністрації через органи влади вищого рівня протягом першого півріччя 2025 року зафіксовано наднизьке надходження у січні та травні поточного року, з лютого по квітень та в червні спостерігались удвічі більші показники.

ДИНАМІКА надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації  через органи влади вищого рівня за перше півріччя 2025 року

За підсумками першого півріччя 2025 року також зменшилось загальне надходження звернень громадян до структурних підрозділів облдержадміністрації на 8,0% (3993 звернення за перше півріччя 2025 року проти 4338 звернень за аналогічний період 2024 року), до райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій – на 60,7% (308 звернень проти 783 звернень).

За перше півріччя 2025 року надійшло 195 масових (акційних) звернень громадян або 24,3% від загальної кількості звернень громадян, що на 50,0% більше, ніж за перше півріччя 2024 року (130 звернень).

З них, на 134 масових звернення мешканців Донецької області щодо проведення обстеження житла та виплати грошової компенсації заявникам роз’яснено Порядок виконання невідкладних робіт з ліквідації наслідків військових дій держави-агресора, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2022 року № 473 та Порядок надання компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2023 року № 600.

Крім того, в облдержадміністрації проведено аналіз стану розгляду та вирішення масових звернень громадян з питань відновлення зруйнованих та пошкоджених об’єктів нерухомого майна, що надійшли на розгляд облдержадміністрації. Інформацію про проведений аналіз заслухано на засіданні обласної комісії з питань розгляду звернень громадян від 22 квітня 2025 року та за результатами надано протокольне доручення ПР-2 начальникам військових адміністрацій населених пунктів щодо своєчасного розгляду та вирішення звернень громадян з питань надання компенсації на відновлення зруйнованих та пошкоджених об’єктів нерухомого майна, а також роз’ясненні порушених питань на офіційних вебсайтах та у місцевих медіа.

На 20 масових звернень щодо отримання витягу про реєстрацію місця проживання на територіях, де ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих державою-агресором, роз’яснено можливість задекларувати (зареєструвати) місце свого проживання без зняття з реєстрації місця свого попереднього проживання та отримати витяг з реєстру територіальної громади.

У відповідях на 19 масових звернень мешканців міст Дружківка та Костянтинівка щодо відсутності водопостачання роз’яснено, що в результаті активних бойових дій держави-агресора постійно відбувається пошкодження об’єктів водопровідного господарства, у тому числі другого Донецького водоводу, що в свою чергу, призводить до вимушеного зменшення обсягів подачі води до населених пунктів. У випадку проведення ремонтно-відновлювальних робіт на об’єктах водопровідного господарства, можливе відхилення від затверджених графіків подачі води.

Задля можливості отримання перепустки на в’їзд до міста Костянтинівка для ввозу вантажів, питання про що порушено у 8 зверненнях, прийнято Тимчасовий порядок допуску транспортних засобів та осіб, зокрема представників громадських, благодійних, гуманітарних організацій, інших юридичних осіб, фізичних осіб, крім осіб, які мають задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування) на території відповідного населеного пункту, на територію населених пунктів Донецької області, що наближені (до 10 км) до лінії бойового зіткнення, в яких запроваджено комендантську годину та встановлено спеціальний режим світломаскування з 15 години до 11 години наступної доби, затверджений спільним наказом голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації та коменданта Донецької області від 14 травня 2025 року
№ 1/37-25/9604.

На 8 масових звернень громадян, зареєстрованих на території області, які наразі перебувають за кордоном, про надання довідки про соціальну допомогу на дітей, надані роз’яснення Інструкції щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги (зі змінами), затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики від 19 вересня 2006 року № 345 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 06 жовтня 2006 року за № 1098/12972.

За результатами розгляду задоволено 6 масових звернень від 27 мешканців міст Добропілля, Краматорськ, селищ Велика Новосілка, Олександрівка та села Іллінівка стосовно отримання одноразової грошової допомоги протягом опалювального сезону 2024/2025 року на придбання твердого пічного побутового палива відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 року № 993.

З приводу надходження колективних звернень громадян до облдержадміністрації закріпилась минулорічна тенденція на їх зменшення. Так, у першому півріччі 2025 року цей показник склав 8 звернень або 1,0% від загальної кількості звернень громадян, що удвічі менше, ніж у першому півріччі 2024 року (16 звернень).

На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації протягом першого півріччя 2025 року надійшло 14 колективних звернень або 0,4% від загальної кількості звернень громадян (3993), що на 18 звернень або 56,3% менше, ніж за перше півріччя 2024 року (32 звернення). До райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій протягом першого півріччя 2025 року колективних звернень не надходило проти 2 звернень протягом першого півріччя 2024 року. 

ДАНІ про надходження колективних звернень громадян до місцевих органів виконавчої влади Донецької області за перше півріччя 2025 року у порівнянні з першим півріччям 2024 року

За перше півріччя 2025 року до облдержадміністрації надійшло 24 повторних звернення або 3,0% від загальної кількості звернень громадян, що на 5 звернень або на 17,2% менше, ніж за перше півріччя 2024 року (29 звернень). Проведений аналіз обставин надходження до облдержадміністрації повторних звернень громадян засвідчив, що основною причиною їх надходження стала незгода заявників з нормами чинного законодавства, якими регулюється вирішення порушених ними питань та несприйняття змін, обумовлених введенням воєнного стану в Україні, а також зловживання окремим громадянином правом на звернення.

На розгляд структурних підрозділів облдержадміністрації протягом першого півріччя 2025 року надійшло 42 повторних звернення або 1,1% від загальної кількості звернень громадян (3993), що на 23 звернення або 35,4% менше, ніж за перше півріччя 2024 року (65 звернень). До райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій – 11 повторних звернень або 3,6% від загальної кількості звернень громадян (308), що дорівнює показнику за перше півріччя минулого року.

ДАНІ про надходження повторних звернень громадян до місцевих органів виконавчої влади Донецької області за перше півріччя 2025 року у порівнянні з першим півріччям 2024 року

Особлива увага облдержадміністрацією традиційно приділялась вирішенню проблем, з якими звертались соціально незахищені верстви населення, у тому числі внутрішньо переміщені особи. За перше півріччя 2025 року від вказаної категорії громадян до облдержадміністрації надійшло  175 звернень (21,8% від загальної кількості звернень), що на 67 звернень або на 62,0% більше, ніж за перше півріччя 2024 року (108 звернень).

Найчастіше у своїх зверненнях внутрішньо переміщені особи порушували питання відновлення втрачених документів, виплати грошової допомоги від держави, незгоди з нарахованими боргами за житлово-комунальні послуги, отримання компенсації за житло, зруйноване або пошкоджене внаслідок бойових дій, спричинених державою-агресором.

З 824 питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації за перше півріччя 2025 року, 157 питань або 19,1% стосувалися публічних (електронних публічних) послуг, зокрема адміністративних послуг, 117 питань або 14,2% соціального захисту населення, 109 питань або 13,2% діяльності органів місцевого самоврядування, 91 питання або 11,0% комунального господарства, 88 питань або 10,7% забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, запобігання дискримінації.

СТРУКТУРА питань, порушених у зверненнях громадян до Донецької облдержадміністрації за перше півріччя 2025 року

 Керівництвом облдержадміністрації контролювалось 770 звернень громадян (95,8% від загальної кількості звернень). З них: позитивно вирішено 250 звернень або 32,5%, надані роз’яснення на 488 звернень або 63,4%, відмовлено у розгляді (з належним обґрунтуванням у задоволенні) двох звернень або 0,3%, у стадії розгляду залишено 30 звернень або 3,9% від контрольних звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100%, порушень термінів розгляду звернень громадян не припущено.

На розгляд за належністю до територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, інших облдержадміністрацій, обласних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів Донецької області протягом першого півріччя 2025 року направлено відповідно до повноважень 34 звернення громадян або 4,2% від загальної кількості звернень.

За результатами розгляду звернень громадян керівництвом структурних підрозділів облдержадміністрації позитивно вирішено 634 звернення або 15,9% від їх загальної кількості (3993), надані роз’яснення на 3004 звернення або 75,2%, відмовлено у задоволенні трьох звернень або 0,1%, на розгляд за належністю відповідно до повноважень направлено 145 звернень або 3,6%, не підлягало розгляду одне звернення, у стадії розгляду залишено 206 звернень або 5,2%.

Керівництвом райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій за результатами розгляду позитивно вирішено 94 звернення або 30,5% від загальної кількості звернень громадян (308), надані роз’яснення на 89 звернень або 28,9%, на розгляд за належністю відповідно до повноважень направлено 121 звернення або 39,3%, у стадії розгляду залишено чотири звернення або 1,3%.

Розвиток доступних форм спілкування з громадянами залишився в області одним із пріоритетних напрямків роботи облдержадміністрації у першому півріччі 2025 року. Як у мирний час, так і у період дії воєнного стану, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 громадянам забезпечена можливість звертатись до керівних працівників облдержадміністрації засобами електронного зв’язку і телекомунікації, а також бути прийнятими на особистих прийомах згідно з Порядком організації проведення особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правничої допомоги, особистих, виїзних прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» з питань, що належать до компетенції Донецької обласної державної адміністрації, обласної військової адміністрації, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 23 квітня 2024 року № 248/5-24, зареєстрованим у Східному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції 24 квітня 2024 року за № 42/681 (із змінами).

Протягом першого півріччя 2025 року облдержадміністрацією, структурними підрозділами облдержадміністрації, райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями забезпечено функціонування гарячих ліній і телефонів довіри, проведення широкої роз’яснювальної роботи з питань реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом.

З метою оперативного реагування на гострі проблеми членів територіальних громад населених пунктів області, невідкладного вжиття заходів щодо припинення неправомірних дій, поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог чинного законодавства, забезпечено функціонування «Гарячої лінії» телефонного зв’язку з населенням з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації за безкоштовним для населення номером 0800 507 506.

Згідно з Графіком особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правничої допомоги, особистих прийомів громадян та телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» з питань, що належать до компетенції облдержадміністрації, обласної військової адміністрації, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 19 липня 2024 року № 473/5-24, протягом першого півріччя 2025 року прийнято та забезпечено оперативний розгляд 273 усних звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації за допомогою засобів телефонного зв’язку, що на 19,5% менше, ніж за перше півріччя 2024 року (339 звернень).

На «Гарячі лінії» структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій надійшло 1743 звернення громадян, що на 57,8% менше, ніж за перше півріччя 2024 року минулому році (4132).

Фахівцями юридичного управління облдержадміністрації протягом першого півріччя 2025 року надано безоплатну первинну правничу допомогу
50 особам. Райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями надано безоплатну первинну правничу допомогу 6 особам.

Послугами інтерактивного консультативно-інформаційного сервісу єДовідка, розміщеного на офіційному вебсайті облдержадміністрації, протягом першого півріччя 2025 року скористалось 1114 відвідувачів сайту. З 758 типових роз’яснень норм законодавства, база яких постійно оновлюється, найбільше громадян цікавили питання промислової політики (227 або 20,4% від загальної кількості відвідувачів), соціального захисту населення (183 або 16,4%), охорони здоров’я, комунального господарства – по 76 або по 6,8%.

З метою виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 забезпечено звітування 23 керівників структурних підрозділів облдержадміністрації та п’яти голів райдержадміністрацій, начальників районних військових адміністрацій з питань роботи зі зверненнями громадян перед головою облдержадміністрації, начальником обласної військової адміністрації.

У свою чергу, в структурних підрозділах облдержадміністрації, райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях прозвітували
25 керівників відповідних структурних підрозділів та комунальних підприємств.

Підсумки роботи із зверненнями громадян в Донецькій області за 2024 рік розглянуті на засіданні обласної комісії з питань розгляду звернень громадян. За результатами прийнято протокольне рішення від 23 січня 2025 року ПР-2 щодо спрямування керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації, головами райдержадміністрацій, начальниками районних військових адміністрацій, керівниками військово-цивільних адміністрацій, начальниками військових адміністрацій населених пунктів, міськими, селищними, сільськими головами зусиль на своєчасному розгляді звернень громадян та наданні відповідей на них офіційними засобами зв’язку.

Протягом першого півріччя 2025 року проведено шість засідань обласної комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких проаналізовано розгляд 279 звернень, та шість «Днів контролю» результатів розгляду 11 звернень громадян. Вжиті заходи, спрямовані на створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв та скарг. Здійснено перегляд стану виконання доручень керівництва облдержадміністрації за зверненнями громадян та достовірності наданої інформації, шляхом проведення зворотного зв’язку з заявниками.

Райдержадміністраціями, районними військовими адміністраціями проведено 19 засідань комісій з питань розгляду звернень громадян та 12 «Днів контролю», на яких спільно розглянуто 36 звернень громадян.

З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян облдержадміністрацією 13 березня 2025 року проведено вебінар на тему: «Про особливості розгляду звернень, що надходять через державну установу «Урядовий контактний центр» для 180 представників райдержадміністрацій, районних військових адміністрацій, військово-цивільних адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів, виконавчих органів міських, селищних, сільських рад відповідно. 

 ДАНІ щодо виконання вимог Указу Президенту України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 місцевими органами виконавчої влади Донецької області за перше півріччя 2025 року

З метою зміцнення зв’язку з населенням, його оперативного інформування про соціально-економічну ситуацію та роботу з питань звернень громадян на офіційному вебсайті облдержадміністрації розміщена інформація щодо проведення «Гарячих ліній», а також «Прямих ефірів» голови облдержадміністрації, начальника обласної військової адміністрації у телемарафоні «Єдині новини» (#UAразом), телевізійному проєкті «FREEДОМ», на Радіо Свобода та на інших вітчизняних та іноземних телерадіомовниках.

Враховуючи, що на території області складною залишається безпекова ситуація, обумовлена активними військовими діями держави-агресора, продовжуються обстріли населених пунктів та об’єктів інфраструктури області, фіксується постійне ускладнення гуманітарної ситуації в регіоні. З метою збереження життя і здоров’я  людей голова облдержадміністрації, начальник обласної військової адміністрації, голови райдержадміністрацій, начальники районних військових адміністрацій постійно закликають місцеве населення евакуюватися і не наражатися на небезпеку.

З метою реалізації гарантованих статтями 40, 64 Конституції України прав громадян особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів із зверненнями та отримати відповідь по суті у встановлений Законом України «Про звернення громадян» термін, у подальшому основні зусилля планується спрямувати на постійному роз’ясненні на офіційних вебсайтах та у місцевих медіа питань, порушених у масових та колективних зверненнях громадян, особливо тих, що стосуються безпечних маршрутів евакуації, надання оперативної медичної, гуманітарної та соціальної допомоги.