портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

2024 рік

ДОВІДКА про виконання Графіку проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян в райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях на 2024 рік, затвердженого протокольним рішенням обласної комісії з питань звернень громадян від 29 лютого 2024 року ПР-4

Керуючись законами України «Про місцеві державні адміністрації», «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постановами Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» (із змінами), 14 квітня 1997 року № 348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа» та на виконання Графіку проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян в райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях на 2024 рік, затвердженого протокольним рішенням обласної комісії з питань звернень громадян від 29 лютого 2024 року ПР-4, управлінням з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації (далі – управління) проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в Бахмутській,  Волноваській, Краматорській, Маріупольській, Покровській райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях (далі – райдержадміністрації). У липні 2024 року управлінням в дистанційному режимі проведено моніторинг виконання райдержадміністраціями завдань, визначених в Указі Президента України  від 07 лютого 2008 року  № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ) .  За результатами проведеного моніторингу встановлено наступне. Розпорядженнями голів відповідних райдержадміністрацій у січні 2024 року затверджено графіки проведення особистих прийомів громадян та особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, особистого виїзного прийому громадян, телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» на 2024 рік. Забезпечено  прийом письмових звернень (в тому числі в електронному вигляді). Щомісяця в райдержадміністраціях здійснюється аналіз звернень громадян, що надходять, у тому числі через органи державної влади вищого рівня, громадські організації, медіа, повторних та колективних у розрізі населених пунктів за відповідними напрямками. Інформація надається керівним працівникам райдержадміністрацій для оперативного реагування та об’єктивного і вчасного розгляду звернень громадян. Голови райдержадміністрацій особисто розглядають звернення громадян та здійснюють першочерговий особистий прийом осіб з інвалідністю внаслідок війни, жінок, яким присвоєне почесне звання України «Мати-героїня», та Героїв України. Особлива увага приділяється також вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які  потребують соціального захисту та підтримки. Щомісяця в райдержадміністраціях проводиться аналіз стану надходження звернень громадян та стану виконавської дисципліни при розгляді звернень. В райдержадміністраціях забезпечується щомісячне проведення засідань постійно діючих комісій з питань розгляду звернень громадян та «Днів контролю» достовірності наданих виконавцями інформацій щодо виконання порушених у зверненнях громадян питань. Створені та функціонують «Гарячі лінії»,  забезпечена можливість звертатись до райдержадміністрацій за допомогою електронного зв’язку, заповнивши відповідні форми на офіційних вебсайтах райдержадміністрацій або надіславши листа на електронну пошту. Щорічно голові облдержадміністрації надаються особисті доповіді голів райдержадміністрацій про стан роботи зі зверненнями громадян. Звіти про стан роботи із зверненнями громадян оприлюднюються на офіційних вебсайтах райдержадміністрацій. Таким чином, проведений моніторинг підтвердив виконання райдержадміністраціями завдань, визначених в Указі. Разом з тим, у листопаді управлінням в дистанційному режимі проведено оцінювання рівня додержання райдержадміністраціями Закону України «Про звернення громадян», за результатами якого встановлено наступне. В райдержадміністраціях забезпечується дотримання порядків реєстрації звернень громадян на реєстраційно-контрольних картках або в журналах реєстрації (до 600 звернень на рік), розгляду звернень окремих категорій громадян (осіб з інвалідністю внаслідок війни, Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної праці, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня»), вимоги щодо обов’язкового надання заявникам роз’яснень порядку оскарження прийнятих рішень у разі визнання їх заяв чи скарг необґрунтованими. Картки (журнали) обліку особистого прийому громадян ведуться з дотриманням вимог діловодства за зверненнями громадян, справи і картотеки формуються та комплектуються відповідно, строки розгляду звернень громадян та порядок їх пересилання іншим уповноваженим органам в райдержадміністраціях дотримуються. У наявності затверджені графіки і порядки проведення особистих прийомів громадян, належним чином обладнані приміщення для проведення особистих прийомів громадян, контактні телефони та телефонні «Гарячі лінії» або контактні центри для прийому усних звернень громадян. Створені форми для надсилання електронних звернень, ведеться облік усних звернень громадян. В райдержадміністраціях постійно проводиться аналітична робота із зверненнями громадян (аналіз звернень громадян щодо виявлення найбільш актуальних проблем та внесення пропозицій стосовно шляхів їх розв’язання; виявлення причин, що зумовлюють надходження повторних звернень громадян, безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників тощо). Крім того, в райдержадміністраціях періодично проводяться наради, семінари, засідання колегій, комісій з питань розгляду звернень громадян, а також «Дні контролю». Вказана робота відповідним чином планується. Про стан роботи із зверненнями громадян систематично інформуються голови  райдержадміністрацій. Узагальнені матеріали про організацію роботи із зверненнями громадян, інформації про телефонні «Гарячі лінії», графіки особистих прийомів громадян, роз’яснення щодо найбільш актуальних питань громадян розміщуються на офіційних вебсайтах райдержадміністрацій, на яких забезпечується можливість подання електронних звернень громадян шляхом заповнення електронної форми. Отже, результат оцінювання рівня додержання райдержадміністраціями Закону України «Про звернення громадян» визначено як позитивний. Враховуючи вищевикладене Графік проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян в райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях на 2024 рік, затверджений протокольним рішенням обласної комісії з питань звернень громадян від 29 лютого 2024 року ПР-4 виконано.