портал в режимі тестування та наповнення
  • A-
    A+
або
Слідкуйте за нами в соц.мережах:

2025 рік

ДОВІДКА про виконання Графіку проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян в райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях на 2025 рік, затвердженого протокольним рішенням обласної комісії з питань розгляду звернень громадян від 27 лютого 2025 року ПР-2  

Керуючись законами України «Про місцеві державні адміністрації», «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008), постановами Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», 14 квітня 1997 року № 348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа» (далі – Інструкція з діловодства за зверненнями громадян) та на виконання Графіку проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян в райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях на 2025 рік, затвердженого протокольним рішенням обласної комісії з питань розгляду звернень громадян від 27 лютого 2025 року ПР-2, управлінням з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації (далі – управління) проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в Бахмутській,  Волноваській, Краматорській, Маріупольській, Покровській райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях (далі – райдержадміністрації).

У липні 2025 року управлінням в дистанційному режимі проведено моніторинг виконання райдержадміністраціями завдань, визначених в Указі Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування». За результатами проведеного моніторингу встановлено наступне.

Розпорядженнями голів відповідних райдержадміністрацій у грудні 2024 року – січні 2025 року затверджено графіки проведення особистих прийомів громадян та особистих прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правничої допомоги, телефонного зв’язку з населенням «Гаряча лінія» на 2025 рік. Забезпечено  прийом письмових звернень (в тому числі в електронному вигляді).

В райдержадміністраціях здійснюється періодичний (щокварталу, щомісяця) аналіз надходження звернень громадян, у тому числі через органи державної влади, а також повторних та колективних звернень громадян, у розрізі населених пунктів та за відповідними напрямками. Інформація надається керівним працівникам райдержадміністрацій для оперативного реагування та об’єктивного і вчасного розгляду звернень громадян.

Голови райдержадміністрацій особисто розглядають звернення та здійснюють інші законні заходи, передбачені для осіб з інвалідністю внаслідок війни, жінок, яким присвоєне почесне звання України «Мати-героїня», та Героїв України. Особлива увага приділяється також вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, громадяни, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, багатодітні сім’ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.

В райдержадміністраціях проводяться засідання постійно діючих комісій з питань розгляду звернень громадян та «Дні контролю» достовірності наданих виконавцями інформацій щодо виконання порушених у зверненнях громадян питань.

Створені та функціонують «Гарячі лінії»,  забезпечена можливість звертатись до райдержадміністрацій за допомогою електронного зв’язку, заповнивши відповідні форми на офіційних вебсайтах райдержадміністрацій або надіславши листа на електронну пошту.

Щорічно голові облдержадміністрації надаються особисті доповіді голів райдержадміністрацій про стан роботи зі зверненнями громадян.

Таким чином, проведений моніторинг підтвердив виконання райдержадміністраціями завдань, визначених в Указі Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008.

Разом з тим, у жовтні управлінням в дистанційному режимі проведено оцінювання рівня додержання райдержадміністраціями Закону України «Про звернення громадян», за результатами якого встановлено наступне.

В райдержадміністраціях забезпечується дотримання порядків реєстрації звернень громадян на реєстраційно-контрольних картках, придатних для оброблення персональними комп'ютерами або в журналах реєстрації (до
600 звернень на рік), розгляду звернень окремих категорій громадян (осіб з інвалідністю внаслідок війни, Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної праці, жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня»), вимоги щодо обов’язкового надання заявникам роз’яснень порядку оскарження прийнятих рішень у разі визнання їх заяв чи скарг необґрунтованими.

Картки (журнали) обліку особистого прийому громадян ведуться з дотриманням вимог діловодства за зверненнями громадян, справи і картотеки формуються та комплектуються відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, строки розгляду звернень громадян та порядок їх пересилання іншим уповноваженим органам в райдержадміністраціях дотримуються.

У наявності затверджені графіки і порядки проведення особистих прийомів громадян, належним чином обладнані приміщення для проведення особистих прийомів громадян, контактні телефони та телефонні «Гарячі лінії» або контактні центри для прийому усних звернень громадян, ведеться облік усних звернень громадян.

В райдержадміністраціях, за умови надходження більш як 200 звернень на рік, проводиться аналітична робота із зверненнями громадян (аналіз звернень громадян щодо виявлення найбільш актуальних проблем та внесення пропозицій стосовно шляхів їх розв’язання; виявлення причин, що зумовлюють надходження повторних звернень громадян, безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників тощо), періодично проводяться наради, семінари, засідання колегій, комісій з питань розгляду звернень громадян, а також «Дні контролю». Вказана робота відповідним чином планується, про стан роботи із зверненнями громадян систематично інформуються голови  райдержадміністрацій.

Узагальнені матеріали про організацію роботи із зверненнями громадян, інформації про телефонні «Гарячі лінії», графіки особистих прийомів громадян, роз’яснення щодо найбільш актуальних питань громадян розміщуються на офіційних вебсайтах райдержадміністрацій, на яких забезпечується можливість подання електронних звернень громадян шляхом заповнення електронної форми.

Отже, результат оцінювання рівня додержання райдержадміністраціями Закону України «Про звернення громадян» визначено як позитивний.

Враховуючи вищевикладене, Графік проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян в райдержадміністраціях, районних військових адміністраціях на 2025 рік, затверджений протокольним рішенням обласної комісії з питань розгляду звернень громадян від 27 лютого 2025 року ПР-2 виконано.