портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Регіональної програми розвитку малого і середнього підприємництва в Донецькій області на 2021-2022 роки

Опубліковано 23 вересня 2020 року, 09:15 , Департамент економіки облдержадміністрації

1. Замовник стратегічної екологічної оцінки

Департамент eкономіки Донецької обласної державної адміністрації (далі - департамент).

2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв'язок з іншими документами державного планування

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» Регіональна програма розвитку малого і середнього підприємництва в Донецькій області на 2021-2022 роки (далі – Регіональна програма) є документом державного планування місцевого рівня, яким визначаються пріоритетні напрями розвитку сектору малого і середнього підприємництва шляхом інформаційної підтримки, розширення інституцій інфраструктури підтримки підприємництва, ініціатив малого бізнесу та створення позитивного іміджу Донецької області.

Стратегічна екологічна оцінка Регіональної програми дає можливість зосередитися на всебічному аналізі можливого впливу планованої діяльності на довкілля та використовувати результати цього аналізу для запобігання або пом’якшення екологічних наслідків в процесі стратегічного планування.

Регіональну програму розроблено з урахуванням завдань та положень інших документів державного планування, а саме:

- Законів України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні»; «Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні»;

- Стратегії розвитку Донецької області на період до 2027 року, затвердженої розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 17 лютого 2020 року № 147/5-20;

- Плану заходів з реалізації у 2021 – 2023 роках Стратегії розвитку Донецької області на період до 2027 року, затвердженої розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 17 лютого 2020 року № 147/5-20.

Основною метою Програми є створення сприятливих умов для розвитку малого і середнього підприємництва, забезпечення зайнятості населення, підвищення конкурентоспро­можності продукції малих і середніх підприємств.

Реалізація Програми буде сприяти:

1. Розбудові сектору малого і середнього підприємництва (поступовому збільшенню питомої ваги зайнятих у малому та середньому  бізнесі в загальному обсязі працездатного населення області);

2. Людському розвитку  (створенню нових робочих місць, зменшенню рівня безробіття, зниженню соціальної напруженості у регіоні, вирішенню питань внутрішньо переміщених осіб);

3. Підвищенню рівня доходів у секторі малого і середнього підприємництва;

4. Розвиненості Екосистеми Підприємництва - створенню якісного бізнес-середовища (забезпеченню ефективними, підготовленими кадрами сфери малого та середнього підприємництва);

5. Активізації інвестиційно-інноваційної діяльності малих та середніх підприємств.

Виконання Регіональної програми здійснюватиметься в межах реальних фінансових можливостей бюджетів всіх рівнів та за рахунок позабюджетних коштів.

3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля

Регіональна програма визначає концептуальні напрямки і не містить конкретних проєктів здійснення господарської діяльності, не визначає місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів. Передбачено реалізацію заходів інформаційно-консультаційної підтримки; формування позитивного іміджу підприємців, підвищення їх соціальної відповідальності; підготовку ефективних кадрів сфери малого та середнього підприємництва; підтримку та забезпечення ефективної роботи тематичного бізнес-навігатору для підприємців за напрямками: історії успіху, ресурси (земельні ділянки та приміщення, грантові програми, кредитування, пошук персоналу, франшизи тощо).

Даний документ державного планування не передбачає реалізацію видів діяльності або об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

4. Ймовірні наслідки

а) для довкілля, у тому числи для здоров’я населення

Наслідки для таких складових навколишнього природного середовища, як атмосферне повітря, водні ресурси, ґрунт, ландшафт, біорізноманіття та рекреаційні зони в ході реалізації заходів Регіональної програми не очікуються.

б) для територій з природоохоронним статусом

Наслідки для об'єктів природно-заповідного фонду, їх охоронних зон, землі природно-заповідного фонду України, території та об'єкти, що мають особливу екологічну, наукову                     і естетичну цінність та об'єктах комплексної охорони в ході реалізації заходів Регіональної програми не очікуються.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Зважаючи на географічне положення територій на яких заплановано реалізація заходів і проєктів Регіональної програми, транскордонні наслідки реалізації рішень Регіональної програми для довкілля, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо проєкт Регіональної програми не буде затверджено

Враховуючи демографічні тенденції, аналіз соціально-економічної ситуації в області, прогнози макроекономічних впливів можна припустити наступні сценарії розвитку:

інерційний: область рухається по інерції, зовнішні і внутрішні фактори впливу залишаються незмінними;

оптимістичний: Регіональну програму затверджено – область активно використовує можливості в умовах швидкого суспільно-економічного розвитку країни, демонструє позитивну динаміку розвитку МСБ, яка можлива за умови успішної реалізації Регіональної програми, ефективного використання внутрішнього потенціалу і підтримку сильних сторін регіону.

При впровадженні заходів Регіональної програми реалізуються такі заходи, як екологічна просвіта та інформування суб’єктів малого і середнього підприємництва задля сприяння екологізації підприємництва. Очікуваним результатом буде інтеграція ідей екологічної безпеки та сталого розвитку у місцевий розвиток.

Найсприятливішим варіантом буде затвердження запропонованої Регіональної програми.

Альтернатива 1:

«Нульовий сценарій» - тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування;

Оцінка ефективності вказаного альтернативного варіанту буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.

6.  Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Предметом стратегічної екологічної оцінки є заходи Регіональної програми та прогноз потенційного впливу їх на стан довкілля та здоров’я населення.

Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.

Всі методи прогнозування об'єднують у дві групи: логічні і формалізовані.

До логічних методів відносять методи індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогії.

Формалізовані методи поділяють на статистичний, екстраполяції і моделювання.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись вищевказані методи, зокрема буде здійснено:

збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників;

проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей.

Для проведення СЕО проєкту Регіональної програми буде використана наступна інформація:

доповіді про стан довкілля; статистична інформація; інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту документу державного планування; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація.

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Реалізація заходів Регіональної програми не має супроводжуватись появою ймовірних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; для територій з природоохоронним статусом; транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Регіональна програма містить зокрема заходи з екологічної просвіти та інформування суб’єктів малого та середнього підприємництва задля сприяння екологізації підприємництва, а саме:

підготовку і проведення інформаційних заходів (інтерактивні семінари, тренінги, круглі столи) щодо інтеграції екологічної складової у місцевий розвиток (зокрема ОТГ), та у діяльність суб’єктів господарської діяльності з питань застосування оцінки впливу на довкілля та стратегічної екологічної оцінки;

популяризація та пілотне впровадження екологічно дружніх технологій відновлення живої природи та агроландшафтів, рекультивації та ревіталізації порушених земель, збереження цінних видів рослинного та тваринного світу, занесених до регіонального списку та Червоної книги України;

розроблення та поширення методичних рекомендацій щодо впровадження у господарську діяльність моделей невиснажливого господарювання та екологічно дружніх технологій (система очищення комунальних стоків, водопостачання, збереження водних і земельних ресурсів, енергозбереження, використання альтернативних джерел енергії, екологічно невиснажливий спосіб ведення присадибного господарства тощо);

організація та проведення циклу інтерактивних семінарів для популяризації моделей сталого виробництва та споживання.


8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку до Регіональної програми враховуватиме вимоги статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і містить інформацію про характер проектних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.

Пропонується така структура Звіту із СЕО:

1) зміст та основні цілі Регіональної програми, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристика поточного стану довкілля Донецької області, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо Регіональна програма не буде затверджена;

3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за наявності);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються Регіональної програми, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за наявності);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються Регіональної програми, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час її підготовки (за потреби);

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків виконання заходів та проєктів Регіональної програми (за потреби);

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка (за потреби);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання заходів та проєктів Регіональної програми для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за потреби);

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки до Регіональної програми розвитку малого і середнього підприємництва в Донецькій області на 2021-2022 роки, із запропонованими до неї змінами подаються до департаменту економіки Донецької облдержадміністрації.

Відповідальна особа: Карагодова Світлана Володимирівна

Контактні дані: (06264)22075.

Зауваження та пропозиції подаються на електронну адресу [email protected] з темою листа «До заяви про визначення обсягу СЕО».

Строк подання зауважень і пропозицій: становить 15 діб з дня опублікування Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки до Програми, тобто
до 08 жовтня 2020 року (включно).

Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.