портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту змін до Плану заходів з реалізації у 2021-2023 роках Стратегії розвитку Донецької області на період до 2027 року

Опубліковано 25 січня 2021 року, 10:40 , Департамент економіки облдержадміністрації

1. Замовник стратегічної екологічної оцінки (далі – СЕО)

Донецька обласна державна адміністрація.

2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок із іншими документами державного планування

План заходів з реалізації у 2021-2023 роках Стратегії розвитку Донецької області на період до 2027 року (далі – План заходів), із запропонованими до нього змінами, є документом державного стратегічного планування місцевого рівня, в якому визначаються цілі, пріоритети розвитку та напрями реалізації державної регіональної політики з конкретизацією основних завдань і заходів, орієнтовних обсягів і джерел їх фінансування, їх виконавців і строків виконання, а також індикаторів результативності їх виконання.

План заходів розроблений відповідно до Законів України «Про засади державної регіональної політики», «Про стимулювання розвитку регіонів», згідно з вимогами Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів (постанова Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 932, із змінами) та Методики розроблення, проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації регіональних стратегій розвитку та планів заходів з їх реалізації (наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 31.03.2016 № 79, із змінами).

План заходів враховує головні державні пріоритети регіонального розвитку на довгостроковий період, які визначені, зокрема:

Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 471;

Указом Президента України від 30 вересня 2019 року № 722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»;

Національною доповіддю «Цілі сталого розвитку: Україна»;

Державною стратегією регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 № 695;

Стратегією розвитку Донецької області на період до 2027 року, затвердженою розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 17 лютого 2020 року № 147/5-20;

галузевими стратегічними документам державного планування, серед яких:

Національна стратегія з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація», схвалена Указом Президента України від 09 лютого 2016 року № 42/2016;

Стратегія розвитку туризму та курортів на період до 2026 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 року № 168‑р;

Енергетична стратегія України на період до 2035 року «Безпека, енергоефективність, конкурентоспроможність», схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2017 року № 605-р;

Національна стратегія управління відходами в Україні до 2030 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2017 р. № 820;

Національна транспортна стратегія України на період до 2030 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 травня 2018 року № 430-р;

Основні засади (стратегія) державної екологічної політики України на період до 2030 року, затверджені Законом України від 28 лютого 2019 року № 2697-VIII;

Стратегія розвитку сфери інноваційної діяльності на період до 2030 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 526-р;

Стратегія розвитку експорту продукції сільського господарства, харчової та переробної промисловості України на період до 2026 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 588-р;

регіональними цільовими програми, які реалізуються на території області, тощо.

Програми Плану заходів повністю співпадають зі стратегічними цілями Стратегії розвитку Донецької області на період до 2027 року (далі – Стратегії), напрями – з операційними цілями:

Програма 1: Оновлена, конкурентоспроможна економіка.

Програма 2: Якість життя та людський розвиток.

Програма 3: Ефективне управління та безпека в умовах зовнішніх і внутрішніх викликів.

Програма 4: Екологічна безпека та збалансоване природокористування.


Стратегічні цілі Стратегії – програми Плану заходів

1. Оновлена конкурентоспроможна економіка

2. Якість життя та людський розвиток

3. Ефективне управління та безпека в умовах зовнішніх і внутрішніх викликів

4. Екологічна безпека та збалансоване природокористування

Операційні цілі Стратегії – напрями Плану заходів

1.1. Кваліфіковані кадри, продуктивна зайнятість та гідна праця

2.1. Всебічний розвиток дівчат і хлопців

3.1. Безпека населення та територій

4.1. Безпечний стан довкілля

1.2. Розумна спеціалізація, заснована на знаннях та інноваціях

2.2. Турбота про здоров’я населення

3.2. Рівний доступ населення до базових соціальних, адміністративних та комунальних послуг

4.2. Стале управління відходами та небезпечними хімічними речовинами

1.3. Транспортна доступність та просторове сполучення

2.3. Гармонійний фізичний та духовний розвиток людини

3.3. Ефективне управління територіальним розвитком

4.3. Енергетична безпека та розвиток альтернативної енергетики джерел інформації



3.4. Інформатизація та цифровізація публічних послуг


План заходів узгоджено з наявними та передбачуваними джерелами фінансування і можливостями для реалізації проєктних ідей, а безпосередньо проєктні ідеї перевірено на предмет відповідності Стратегії.

3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля

Серед заходів, які увійдуть в План заходів, можуть бути заходи (проєкти регіонального розвитку), які, відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Для таких заходів (проєктів) має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.

4. Ймовірні наслідки

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

В ході здійснення стратегічної екологічної оцінки мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Плану заходів. Зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких складових довкілля:

атмосферне повітря;

водні ресурси;

відходи;

земельні ресурси;

біорізноманіття та рекреаційні зони;

а також наслідки для здоров’я населення.

б) для територій з природоохоронним статусом:

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки необхідно оцінити ймовірні наслідки для територій з природоохоронним статусом.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

Транскордонні наслідки від реалізації Плану заходів відсутні.

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо проєкт документу державного планування не буде затверджено

При впровадженні Плану заходів, у порівнянні з існуючим станом, очікується позитивний вплив на навколишнє природне середовище, у тому числі на здоров’я населення. Найсприятливішим варіантом буде затвердження запропонованих змін до Плану заходів.

План заходів не передбачає альтернативних сценаріїв розвитку, тому, якщо це буде доцільно, потрібно розглянути виправдані альтернативи:

«нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження змін до зазначеного документа державного планування.

Оцінка ефективності вказаного альтернативного варіанту буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.

 

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Для проведення стратегічної екологічної оцінки буде використана наступна інформація: доповіді про стан довкілля; статистична інформація; інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту Плану заходів; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація.

Під час проведення СЕО будуть застосовані такі аналітичні методи: аналіз тенденцій та оцінка ймовірних наслідків відповідно до контрольного переліку.

Також будуть використані такі методи участі громадськості як інформування, консультування, коментування та обговорення.

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені чинним законодавством.

Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;

здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на об’єкти тваринного світу під час провадження планованої діяльності
у відповідності до вимог статей 9, 37, 39, 40 Закону України «Про тваринний світ»:

збереження умов існування видового і популяційного різноманіття тваринного світу в стані природної волі;

недопустимість погіршення середовища існування, шляхів міграції та умов розмноження диких тварин;

збереження цілісності природних угруповань диких тварин;

запобігання загибелі тварин під час здійснення виробничих процесів;

охорону середовища існування, умов розмноження і шляхів міграції тварин;

недоторканість ділянок, що становлять особливу цінність для збереження тваринного світу;

розроблення і здійснення заходів, які будуть забезпечувати збереження шляхів міграції тварин.

Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров’я населення при здійсненні планованої діяльності
у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу
на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися:

відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки.

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Звіт про СЕО розробляється відповідно до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, строки їх подання

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту змін до Плану заходів з реалізації у 2021-2023 роках Стратегії розвитку Донецької області на період до 2027 року подаються до департаменту економіки Донецької облдержадміністрації. Адреса: вул. Богдана Хмельницького, буд. 6, м. Краматорськ, 84313;
e-mail: [email protected] з темою листа «До заяви про визначення обсягу СЕО».

Відповідальна особа: заступник начальника управління – начальник відділу стратегічного планування департаменту економіки Донецької облдержадміністрації – Гришина Наталія Вікторівна, тел. (06264) 2-20-75.

Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 днів, тобто до 08 лютого 2021 року (включно). Пропозиції і зауваження, що подані після встановленого терміну, не розглядаються.