портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

І півріччя 2016 року

Аналіз підсумків роботи зі зверненнями громадян в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Донецької області за перше півріччя 2016 року

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», плану Кабінету Міністрів України щодо організації виконання положень Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (надалі - Указу) облдержадміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією протягом першого півріччя 2016 року проводилась певна робота щодо розгляду звернень громадян, вирішення порушених у зверненнях питань.

За перше півріччя 2016 року від мешканців Донецької області до облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації та через органи влади вищого рівня (Адміністрацію Президента України, Кабінет Міністрів України, Верховну Раду України) надійшло 1247 звернень (за аналогічний період минулого року – 851 звернення). Безпосередньо до облдержадміністрації надійшло 803 звернення громадян. З урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами та скаргами звернулось 23470 громадян.

В загальній кількості звернень, що надійшли: пропозицій – 43 (3,4%), заяв – 1136 (91,1%), скарг – 68 (5,5%).

Структура звернень громадян, які надійшли до Донецької облдержадміністрації за перше півріччя 2016 року

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження звернень громадян до облдержадміністрації збільшилось на 31,8%

Надходження звернень громадян через Адміністрацію Президента України збільшилось на 63 звернення і склало 20,3% від загальної кількості звернень, через Кабінет Міністрів України – на 12 звернень (7,9% ). Надходження звернень громадян через Апарат Верховної Ради України залишилось незмінним порівняно з минулорічним показником – 23 звернення (1,8%).

Динаміка надходження звернень громадян до Донецької облдержадміністрації через органи влади вищого рівня за перше півріччя 2016 року


Протягом звітного періоду продовжилась тенденція зниження надходження повторних звернень громадян. Так в облдержадміністрації, обласній військово-цивільній адміністрації зареєстровано 27 повторних звернень (2,2% від загальної кількості звернень), що на 34,1% менше показника минулого року (41 звернення). Кількість колективних звернень за цей період збільшилась на 98 звернень і склала 158 звернень, або 12,7% від їх загальної кількості.

Аналіз надходження до облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації звернень від жителів області у розрахунку на 10 тисяч населення свідчить, що найбільша кількість звернень надійшла від мешканців Бахмутського, Мангуського, Нікольського, Слов’янського районів, міст Краматорськ, Костянтинівка, Покровськ, Слов’янськ при середньому показнику 5,5 звернення.

Дані про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації від мешканців районів Донецької області за перше півріччя 2016 року на 10 тис. населення


Дані про кількість звернень громадян, що надійшли до Донецької облдержадміністрації від мешканців міст Донецької області за перше півріччя 2016 року на 10 тис. населення


Керівництвом облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації з початку поточного року контролювалось 67,8% звернень громадян. Рівень виконавської дисципліни склав 100%. Порушень термінів розгляду звернень не припущено. За втручанням керівництва облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації позитивно вирішені 22,0% (186) від загальної кількості контрольних звернень (845), надані роз’яснення на 62,0% (524), у вирішенні 1,2% (10) звернень – відмовлено. Разом з тим, у стадії розгляду залишається 125 звернень, 309 звернень, або 24,8% від загальної їх кількості направлено на розгляд за належністю до райдержадміністрацій, виконкомів міських рад, структурних підрозділів облдержадміністрації відповідно до повноважень, 70 звернень, або 5,6% повернуто авторам відповідно до статей 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян», а 23 звернення (1,8%) не підлягало розгляду згідно зістаттею 8 Закону України «Про звернення громадян».

З 1674 питань, порушених у зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації за перше півріччя 2016 року 304 питання, або 18,2% від їх загальної кількості входить до сфери житлово-комунального господарства, 273 питання (16,3%) – соціального захисту, 196 питань (11,7%) – діяльність місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, 170 питань (10,2%) – охорони здоров’я, 124 питання (7,4%) – забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, 75 питань (44,8%) – праці і заробітної плати.

Структура основних питань, яких торкалися громадяни у зверненнях до Донецької облдержадміністрації за перше півріччя 2016 року


Прозвітували перед головою облдержадміністрації, керівником обласної військово-цивільної адміністрації про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2015 рік 15 міських голів та 12 голів райдержадміністрацій. Стан додержання законодавства про звернення громадян перевірено у 207 виконавчих органах міських, сільських та селищних рад, підприємствах та організаціях. Результати перевірок розглянуті на 9 засіданнях колегій райдержадміністрацій та виконкомів міських рад, 67 засіданнях комісій з питань звернень громадян, 38 апаратних нарадах. Головами райдержадміністрацій та міськими головами заслухано звіти 214 керівників структурних підрозділів, сільських та селищних голів, виконавчих органів міських рад

З проблемних питань застосування законодавства про звернення громадян проведено 40 семінарів, 77 практикумів і нарад, 108 стажувань відповідальних за роботу із зверненнями громадян в облдержадміністрації, райдержадміністраціях та виконкомах міських рад.

Дані про стан контролю з розгляду звернень громадян у райдержадміністраціях за перше півріччя 2016 року


Дані про стан контролю з розгляду звернень громадян у виконкомах міських рад за перше півріччя 2016 року


Підсумки роботи із зверненнями громадян в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування області за 2015 рік розглянуті на засіданні колегії облдержадміністрації. За підсумками прийняте протокольне рішення від 29 лютого 2016 року щодо забезпечення об'єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, у тому числі електронних, перевірку викладених в них фактів, прийняття рішень відповідно до чинного законодавства та повідомлення громадян про наслідки розгляду, налагодження контролю стану цієї роботи в органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в організаціях і установах, розташованих на відповідній території, підвищення результативності перевірок, розміщення на офіційних веб-сайтах узагальнених матеріалів про організацію роботи із зверненнями громадян, інформацій про телефонну «гарячу лінію», подання та розгляд електронних звернень громадян, графіків особистих прийомів громадян, роз’яснень повноважень місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування та найбільш актуальних питань, що порушуються, обов’язкового надання заявникам роз’яснень порядку оскарження прийнятих рішень у разі визнання звернень необґрунтованими.

Згідно з затвердженими планами та графіками з початку року облдержадміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією проведено 6 засідань комісії з питань розгляду звернень громадян, 5 «Днів контролю» результатів розгляду звернень громадян, які мешкають у Бахмутському, Волноваському, Слов’янському районах та містах Костянтинівка, Селидове. Разом перевірено розгляд 21 звернення громадян.

Аналогічна робота проведена райдержадміністраціями та виконкомами міських рад. Ними здійснено 171 «День контролю», де перевірено 423 звернення громадян. Результати 549 звернень розглянуті на 144 засіданнях відповідних комісій. У 586 перевірених зверненнях громадян порушені питання вирішені.

Дані щодо виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування області за перше півріччя 2016 року

Всього у першому півріччі 2016 року керівництвом облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації проведено 51 особистий та спільний прийоми з представниками правоохоронних органів та керівниками житлово-комунальних підприємств, 9 виїзних прийомів за місцем мешкання, на яких разом прийнято 146 громадян. У всіх 15 виконкомах міських рад та 11 райдержадміністраціях, розташованих на підконтрольних українській владі територіях за цей період проведено 1837 особистих, 853 виїзних прийоми, 439 «Гарячих ліній», на яких прийнято 5093 громадянина, позитивно вирішено 1689 порушених питань (33,2%).

Крім того, фахівцями юридичного управління облдержадміністрації прийнято 15 осіб, які отримали безоплатну первинну правову допомогу, а фахівцями управління з питань звернень громадян та доступу до публічної інформації облдержадміністрації прийнято та оперативно розглянуто 37 повідомлень на «Телефон довіри». В райдержадміністраціях та виконкомах міських рад надано безоплатну первинну правову допомогу відповідно 194 та 377 особам, а також оперативну допомогу 69 та 397 громадянам, які звернулись на «Телефон довіри».

Через розгалужені мережі «Мобільних офісів», «Консультативних пунктів» та «Юридичних консультацій» надано 20439 безоплатних консультацій.

Особисті прийоми громадян проводились у Громадській приймальні облдержадміністрації згідно з графіками, затвердженими розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 29 січня 2016 р. № 57 (із змінами), які оприлюднені на офіційному веб-сайті облдержадміністрації разом з аналізом підсумків роботи із зверненнями громадян за 2015 рік та І квартал 2016 року.

Дані про співпрацю органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької області з засобами масової інформації з питань роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2016 року


Всього по області у відповідності до вимог п.2 р.4 Указу через друковані та електронні засоби масової інформації оприлюднено 1425 матеріалів щодо організації роботи із зверненнями громадян та вирішення порушених в них питань, у т.ч. 99 графіків, 229 об’яв та повідомлень про проведення прийомів, 74 інформації про підсумки їх проведення, 144 аналітичні довідки та відомості, 202 роз’яснення повноважень місцевих органів влади та інших матеріалів стосовно роботи із зверненнями громадян. За поточний період було проведено 35 «прямих ефірів» та 56 «круглих столів», 170 виступів на телебаченні (радіо) з питань роботи із зверненнями громадян за участю керівництва області, голів міст та районів, розміщено 416 матеріалів на веб-сайтах з питань роботи із зверненнями громадян.

Редакціями обласних видань було отримано 310 звернень громадян, які торкались питань соціального захисту, комунальних, транспортних проблем і питань земельних відносин. Ретельний огляд читацьких листів, відгуків щодо діяльності органів виконавчої влади та відповідні роз’яснення фахівців надаються в рубриках «Нам пишут» («Родной город», м.Димитров), «Читательский майдан» («Вперед», м.Бахмут) «Руководители отвечают читателям и редакции «ПР» і рубрика «Письма. Резонанс» («Приазовский рабочий», м.Маріуполь), «Горячая линия» Знаменки» («Знамя индустрии», м.Костянтинівка), «Вопрос – ответ» («Краматорская правда», м.Краматорськ), «Пошта нашої зорі» («Наша зоря», м.Селідове), «Письмо в редакцию», «Диалог с читателями» («Маяк», м.Красноармійськ).

Крім того, матеріали щодо роботи із зверненнями громадян у містах та районах області періодично публікувались в газетах «Вісті Олександрівщини» (30.01.2016), «Родной город» (12.02.2016), «Дружковский рабочий» (13.02.2016), «Вперед» (24.02.2016), «Региональные вести» (25.02.2016), «Вісті Олександрівщини» (16.04.2016), «Вісті» (27.05.2016) тощо.

З метою забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення, надання дієвої допомоги мешканцям регіону, облдержадміністрацією, обласною військово-цивільною адміністрацією передбачається вжити додаткових заходів з удосконалення організації і проведення прийомів осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, особистих, спільних, виїзних прийомів громадян, розгалуження існуючої мережі та впровадження сучасних додаткових заходів оперативного реагування на звернення громадян, отриманих за допомогою засобів телекомунікації та з використанням мережі Інтернет, оперативного вирішення порушених у зверненнях питань, що належать до повноважень місцевих органів влади.