портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

за 2024 рік

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» проведено системну роботу щодо розгляду звернень громадян, що надійшли на розгляд до обласної державної адміністрації, обласної військової адміністрації (далі – облдержадміністрація) через державну установу «Урядовий контактний центр» (далі – ДУ «Урядовий контактний центр») та Офіс Президента України протягом 2024 року. Відповідно до даних Офісу Президента України щодо стану розгляду звернень громадян протягом 2024 року відбулось зменшення загальної кількості звернень, що надійшли до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування від жителів Донецької області на 20,9% (46,7 тисяч звернень у 2024 році проти 59,0 тисяч звернень у 2023 році), при середньому надходженні по країні 107,0 тисяч звернень. Згідно з порівняльною структурою надходження звернень громадян до Президента України протягом 2024 року, у регіональному розрізі, від мешканців Донецької області надійшло 340 звернень, при середньому надходженні по країні – 1442 звернення. Вказане надходження зменшилось в порівнянні з 2023 роком на 35,1% (524 звернення).

За підсумками 2024 року надходження звернень від мешканців Донецької області до облдержадміністрації через ДУ «Урядовий контактний центр», з використанням урядової «гарячої лінії», гарячих ліній з питань Міністерства оборони України, Міністерства у справах ветеранів України (Мінветеранів), телефонних ліній із соціальних питань, з питань освіти для мешканців ТОТ, з питань вступної кампанії, реабілітації/протезуванню військовослужбовців, єВідновлення, протидії насильству, СТРУМу, Школи офлайн, вебсайту Урядового контактного центру, Єдиного вебпорталу органів виконавчої влади «Урядовий портал», а також вебсайту Офіційного інтернет-представництва Президента України (далі – звернення), склало 8750 звернень, що на 11492 звернення, або на 56,8 %, менше ніж у 2023 році (20242), завдяки надвисокому надходженню звернень у листопаді минулого року (7738).

Найбільше звернень у 2024 році надійшло від громадян, які вказали про себе, що вони є мешканцями міських територіальних громад: 

Покровської (1332 звернення, або 15,2 % від загального надходження звернень), найчастіше мешканці Покровської громади звертались з приводу ненадання та/або неякісного надання послуг електропостачання – 685 звернень, або 51,4 % від усіх звернень мешканців громади, та водопостачання – 98 звернень, або 7,4 % від усіх звернень мешканців громади; 

Краматорської (1254 звернення, або 14,3 %), найбільше з питань надання допомоги внутрішньо переміщеним особам – 155 звернень, або 12,4 %, з питань надання гуманітарної допомоги – 91 звернення, або 7,3 %, та з приводу припинення роботи ліфтів – 61 звернення, або 4,9 %; 

Костянтинівської (1160 звернень, або 13,3 %), у тому числі з питань незгоди з подовженням комендантської години у місті – 338 звернень, або 29,1 %, з приводу ненадання та/або неякісного надання послуги водопостачання – 143 звернення, або 12,3 %, та з питань ненадання та/або неякісного надання послуги централізованого опалення – 98 звернень, або 8,4 %; 

Слов’янської (939 звернень, або 10,7 %), найбільше з питань надання допомоги внутрішньо переміщеним особам – 110 звернень, або 11,7 %, надання гуманітарної допомоги – 108 звернень, або 11,5 %, та з приводу незгоди з нарахованими сумами за комунальні послуги – 62 звернення, або 6,6 %; 

Дружківської (812 звернень, або 9,3%), у тому числі з приводу ненадання та/або неякісного надання послуги водопостачання – 217 звернень, або 26,7 %, з питань надання гуманітарної допомоги – 89 звернень, або 11,0 %, та допомоги внутрішньо переміщеним особам – 79 звернень, або 9,7 %; 

Мирноградської (576 звернень, або 6,6%), найбільше з приводу ненадання та/або неякісного надання послуги електропостачання – 190 звернень, або 33,0 %, та водопостачання – 69 звернень, або 12,0 %, а також з питань роботи комісій, розгляду документів та виплати компенсацій за програмою «єВідновлення» – 64 звернення, або 11,1 %.

Дані про динаміку надходження звернень протягом 2023-2024 років у розрізі територіальних громад (найбільші)

Дані про надходження звернень протягом 2024 року у розрізі територіальних громад області

Найбільш актуальними питаннями, з якими звертались заявники у 2024 році, були питання житлово-комунального господарства – 3410 звернень (39,0 % від загальної кількості), соціального захисту населення – 2844 (32,5 %), надзвичайних ситуацій – 1068 (12,2 %), неотримання відповіді на попередні звернення – 237 (2,7 %), діяльності посадових та службових осіб – 201 (2,3%).

Структура основних питань, порушених у зверненнях у 2024 році

Аналіз змін в структурі найбільш порушуваних питань у зверненнях протягом 2024 року у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року

Проведений аналіз свідчить про збільшення надходження звернень з питань подолання наслідків надзвичайних ситуацій на 350 звернень, або на 48,7 % (з 718 у 2023 році до 1068 у 2024 році), а також про суттєве зменшення надходження звернень з питань соціального захисту населення на 9250 звернень, або на 76,5 % (з 12094 у 2023 році до 2844 у 2024 році), та з питань житлово - комунального господарства на 1936 звернень, або на 36,2% (з 5346 у 2023 році до 3410 у 2024 році).

Через посилення обстрілів цивільних об’єктів області з боку держави-агресора, збільшилось надходження звернень з питань подолання наслідків надзвичайних ситуацій, а саме:

з питань відшкодування збитків постраждалим, ліквідації наслідків обстрілів та бомбардувань, облаштування бомбосховищ (укриттів), комендантської години тощо – надходження зросло на 53,3 % (з 484 звернень у 2023 році до 742 звернень у 2024 році), найчастіше звертались мешканці Костянтинівської (371 звернення), Покровської (98 звернень) та Мирноградської (51 звернення) громад;

з питань роботи комісій, розгляду документів та виплати компенсацій за програмою «єВідновлення» – надходження зросло майже вчетверо (з 76 звернень у 2023 році до 286 звернень у 2024 році), найчастіше звертались мешканці Мирноградської (64 звернення), Покровської (29 звернень) та Краматорської (25 звернень) громад.

З питань соціального захисту у 2024 році населення Донецької області найбільше турбували питання надання матеріальної допомоги – 1712 звернень (60,2 % від загальної кількості питань соціального захисту населення), соціальних виплат – 658 звернень (23,1 %), надання пільг – 251 звернення (8,8 %).

Структура питань соціального захисту, порушених у зверненнях у 2024 році

У порівнянні з 2023 роком найбільше (у 6,1 рази) зменшилось надходження звернень з питань надання матеріальної допомоги – на 8774 звернення (з 10486 звернень у 2023 році до 1712 звернень у 2024 році). Оскільки питання надання матеріальної допомоги включають у себе питання надання допомоги внутрішньо переміщеним особам, гуманітарної допомоги, на лікування та на вирішення соціально-побутових проблем, зменшення їх надходження можна пояснити подальшою обов’язковою евакуацією мешканців за її межі.

Дані про динаміку надходження звернень зі сфери соціального захисту населення за 2024 рік у порівнянні з 2023 роком у розрізі питань                   (найбільші показники)

Найбільше зменшилось надходження звернень з питань матеріальної допомоги від мешканців громад: Слов’янської – на 3768 звернень, або на 93,0 % (з 4051 у 2023 році до 283 у 2024 році), Дружківської – на 1648 звернень, або на 89,3 % (з 1845 у 2023 році до 197 у 2024 році, Костянтинівської – на 1324 звернення, або на 89,2 % (з 1484 у 2023 році до 160 у 2024 році), та Добропільської – на 784 звернення, або на 91,9 % (з 853 у 2023 році до 69 у 2024 році).

 З питань житлово-комунального господарства найбільше звернень надійшло з приводу відсутності комунальних послуг – 2284 звернення (67,0 % від загальної кількості питань житлово-комунального господарства), неякісного надання комунальних послуг – 324 звернення (9,5 %), оплати послуг – 288 звернень (8,4 %).

Структура питань житлово - комунального господарства, порушених у зверненнях у 2024 році


Дані про динаміку надходження звернень зі сфери житлово-комунального господарства за 2024 рік у порівнянні з 2023 роком у розрізі питань (найбільші показники)

Не зважаючи на загальне зменшення надходження звернень з питань житлово-комунального господарства у 2024 році у порівнянні з 2023 роком, надходження звернень з питань відсутності послуг з деяких громад збільшилось, а саме:

  • з Дружківської – зростання на 30,5 % (з 210 звернень у 2023 році до 274 звернень у 2024 році), найбільше з приводу відсутності послуги водопостачання (212 звернень) через аварію на Другому Донецькому водоводі;
  • з Костянтинівської – зростання на 19,1 % (з 236 звернень у 2023 році до 281 у 2024 році), найбільше з питань відсутності послуги водопостачання (134) через аварію та відсутності послуги централізованого опалення (94) через затримку початку опалювального сезону 2024-2025 років;
  •  
  • з Покровської – зростання на 5,6 % (з 733 у 2023 році до 774 у 2024 році), найбільше з питань відсутності послуги електропостачання (645) через обстріли державою-агресором цивільної інфраструктури громади.


Протягом 2024 року надійшло 31 звернення з пріоритетом першочергового та термінового розгляду (звернення щодо ситуацій та обставин, які несуть загрозу життю та здоров’ю громадян та їх майну), що в 2,9 рази менше надходження таких звернень протягом 2023 року (91). Найбільше заявників турбували питання оперативного усунення наслідків обриву електричних дротів – 14 звернень, або 45,2 %, від загальної кількості таких звернень, аварійних ситуацій у комунальному господарстві – 6 звернень, або 19,4 %, та роботи станцій швидкої та невідкладної медичної допомоги – 5 звернень, або 16,1 %.

Надходження повторних та неодноразових звернень у 2024 році (230), у порівнянні з 2023 роком (466), зменшилось на 236 звернень, або на 50,6 %. Найчастіше заявники повторно звертались з питань житлово-комунального господарства – 84 звернення (36,5 % від загальної кількості повторних звернень), соціального захисту населення – 82 звернення (35,7 %), та надзвичайних ситуацій – 28 звернень (12,2 %).

Рівень виконавської дисципліни склав 100 %. Виконано за 2024 рік 9294 звернення заявників. Порушень загальних 45 денних термінів розгляду звернень в облдержадміністрації не припущено.

За результатами проведеного протягом 2024 року ДУ «Урядовий контактний центр» щомісячного моніторингу розгляду органами виконавчої влади звернень встановлено, що робота облдержадміністрації з їх опрацювання відповідає вимогам, визначеним Законом України «Про звернення громадян» та постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 976 «Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень». 

Основні питання, порушені мешканцями громад у зверненнях, що надійшли через ДУ «Урядовий контактний центр» у 2024 році
№ з/п Територіальна одиниця Кількість звернень всього, в тому числі: Житло - комунальне господарство Соціальний захист населення Надзвичайні ситуації Повідомлення заявника про неотримання відповіді Діяльність посадових та службових осіб Охорона здоров'я Інші
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Всього, в тому числі:
8750 3410 2844 1068 237 201 181 809
1 м. Покровськ 1332 884 182 132 21 18 20 75
2 м. Краматорськ 1254 462 497 68 26 25 43 133
3 м. Костянтинівка 1160 394 256 398 19 24 10 59
4 м. Слов'янськ 939 253 449 39 46 33 20 99
5 м. Дружківка 812 370 279 20 23 41 25 54
6 м. Мирноград 576 330 76 116 16 9 8 21
7 м. Добропілля 329 137 122 13 8 4 11 34
8 м. Селидове 263 112 63 54 5 5 6 18
9 м. Курахове 212 62 74 34 11 6 1 24
10 м. Миколаївка 203 55 97 17 4 9 3 18
11 м. Лиман 152 16 55 35 2 4 4 36
12 м. Торецьк 148 22 56 28 11 2 2 27
13 м. Новогродівка 141 93 23 17 1 2
5
14 с. Іллінівка 139 31 65 7
1
35
15 м. Білозерське 123 29 57 1 5 2
29
16 м. Маріуполь 95 4 60 3 4 1 8 15
17 с-ще Черкаське 86 13 57 5 4 1
6
18 с-ще Олександрівка 83 5 59 1 2 1
15
19 с. Комар 81 22 40 5 2 1 1 10
20 с-ще Гродівка 80 40 26 7 3

4
21 м. Святогірськ 67 4 31 18 5 2 2 5
22 с-ще Удачне 60 33 17 3 2 1
4
23 с-ще Новодонецьке 53 10 30 1 2
3 7
24 с-ще Велика Новосілка 46 1 24 4 2 1
14
25 м. Бахмут 42 7 15 7 2 2
9
26 с. Шахове 40 4 28
4 1 1 2










27 с. Андріївка 28 4 20



4
28 м. Мар'їнка 26 4 7 9 1
2 3
29 окуповане до 24.02.22** 26 1 4 1 1
7 12
30 с. Криворіжжя 25 2 17 1 1 1
3
31 м. Вугледар 19 1 9 6


3
32 з інших областей* 17
4 1 2 3 3 4
33 с-ще Очеретине 15 1 6 3


5
34 м. Сіверськ 14 3 5 2


4
35 м. Авдіївка 13 1 3 6
1
2
36 м. Часів Яр 12
5 3 2

2
37 м. Волноваха 12
9


1 2
38 м. Соледар 10
6 2


2
39 с-ще Мангуш 5
4



1
40 с. Старомлинівка 3
3




41 м. Світлодарськ 2





2
42 с. Званівка 2





2
43 с-ще Сартана 2
2




44 с-ще Ольгинка 1
1




45 с. Кальчик 1

1



46 с-ще Мирне 1
1




47 с. Хлібодарівка 0






48 с-ще Нікольське 0
















*- звернення від мешканців населених пунктів інших областей




**- звернення від мешканців населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснювали свої повноваження до 24.02.2022