Аналіз підсумків взаємодії Донецької облдержадміністрації, обласної військово-цивільної адміністрації з державною установою «Урядовий контактний центр» за 2019 рік
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 976 «Деякі питання єдиної системи опрацювання звернень», розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 31 липня 2017 року № 877 «Про порядок розгляду в облдержадміністрації, обласній військово-цивільній адміністрації звернень, що надійшли через державну установу «Урядовий контактний центр» (далі – ДУ «Урядовий контактний центр) в облдержадміністрації, обласній військово-цивільній адміністрації проведено роботу щодо розгляду звернень громадян, які були надіслані на розгляд з ДУ «Урядовий контактний центр».
За підсумками 2019 року відбулось збільшення надходження звернень заявників на 871 звернення, або на 2,4 % (36423 звернення у 2019 році проти 35552 звернень у 2018 році). Найбільше надійшло звернень у 2019 році від мешканців міст Маріуполь (9111 звернень, або 25,0 % від загального надходження звернень за 2019 рік), Краматорськ (4359, або 12,0 %), Костянтинівка (3110, або 8,5 %), Слов’янськ (3018, або 8,3 %), Бахмут (1765, або 4,8 %), Торецьк (1713, або 4,7 %), Дружківка (1403, або 3,9 %) та Мирноград (1195 звернень, або 3,3 %). Загалом від мешканців міст надійшло 80,4 % усіх звернень заявників.
Від мешканців районів надійшло 17,6 % усіх звернень заявників.
Середньообласний показник надходження звернень, у перерахунку на 10 тис. осіб населення, склав 188,3 звернення, що на 2,8 % більше аналогічного показника за 2018 рік (183,1 звернення на 10 тис. осіб). Найбільше звернень, в перерахунку на 10 тис. осіб населення, надійшло від мешканців міст Костянтинівка (447,5 звернень), Слов’янськ (276,4), Торецьк (256,8), Мирноград (242,4), Бахмут (238,5), Краматорськ (236,1) та Костянтинівського району (234,7).
Найбільш актуальними питаннями, з якими звертались заявники у 2019 році, були питання житлово-комунального господарства – 14641 (40,2 % від загальної кількості), соціального захисту населення – 13346 звернень (36,6 %), охорони здоров’я – 1754 (4,8 %), діяльності посадових та службових осіб – 1517 (4,2 %), повідомлення про неотримання відповіді – 907 (2,5 %), освіти та науки – 570 (1,6 %).
Аналіз свідчить про суттєве збільшення надходження звернень з питань житлово - комунального господарства – на 3467 звернень, або на 31,0 % (з 11174 у 2018 році до 14641 у 2019 році) та значну втрату актуальності питань соціального захисту населення – надходження зменшилось на 1472 звернення, або 9,9 % (з 14818 до 13346 відповідно). З питань житлово - комунального господарства найбільше звернень надійшло з приводу відсутності комунальних послуг – 5232 звернення (35,7 % від усіх питань житлово - комунального господарства), щодо оплати послуг – 2793 звернення (19,1 %), неякісного надання комунальних послуг – 2086 звернень (14,3 %), обслуговування та ремонту будинків – 1815 звернень (12,4 %).
Середньообласний показник надходження звернень з житлово-комунальних питань, у перерахунку на 10 тис. осіб населення, склав 68,2 звернень, що на 37,8 % більше аналогічного показника за 2018 рік (49,5). Найбільш активними, у перерахунку на 10 тис. осіб населення, були мешканці міста Костянтинівка, від яких надійшло 248,5 звернень вказаної тематики, Костянтинівського району (121,5), міст Торецьк (109,5), Мирноград (96,2), та Слов’янськ (93,2).
У порівнянні з 2018 роком, загострення ситуації в комунальній сфері було помітне у Костянтинівському районі, від мешканців якого надходження звернень збільшилось на 365,5 % (з 26,1 звернень на 10 тис. населення у 2018 році до 121,5 у 2019 році), що пояснюється відсутністю послуги водопостачання у районі навесні та влітку 2019 року внаслідок знеструмлення насосних станцій КП «Компанія «Вода Донбасу» через заборгованість за електроенергію. Від мешканців Бахмутського району надходження звернень збільшилось на 246,2 % (з 11,7 звернень на 10 тис. населення у 2018 році до 40,5 у 2019 році), що пов’язано з відсутністю або неякісним наданням послуги опалення у місті Часів Яр, а також незгодою мешканців району з розміром комунальних платежів та проханням про їх перерахунок. Мешканці Добропільського району найчастіше звертались з приводу відключення послуги електропостачання з різних підстав, у тому числі з приводу невчасного надходження коштів субсидії для сплати за електроенергію, а також щодо неналежної організації водопостачання селищ міського типу Водянське, Новодонецьке, селищ Красноярське, Новий Донбас, Шевченко, села Кучерів Яр, внаслідок чого надходження звернень збільшилось на 219,8 % (з 9,6 звернень на 10 тис. населення у 2018 році до 30,7 у 2019 році). Найсуттєвішим фактором, що вплинув на приріст надходження звернень від мешканців міста Новогродівка на 181,4 % (з 11,3 звернень на 10 тис. населення у 2018 році до 31,8 у 2019 році) стало збільшення у шість разів кількості скарг на відсутність послуги електропостачання у містян або неякісне її надання через чисельні аварійні ситуації. Від мешканців міст Покровськ та Родинське надходження звернень збільшилось на 125,0 % (з 22,0 звернень на 10 тис. населення у 2018 році до 49,5 у 2019 році), через відсутність або неякісне надання послуг водопостачання, а також прохання про перерахунок розміру плати за послугу. З питань соціального захисту у 2019 році населення найбільше турбувало нарахування та сплата субсидій – 7049 звернень (52,8 % від усіх питань щодо соціального захисту населення), соціальні виплати – 2347 звернень (17,6 %), надання пільг – 1268 звернень (9,5 %), надання матеріальної допомоги – 1091 звернення (8,2 %), отримання одноразової допомоги при народженні дитини «пакунок малюка» – 630 звернень (4,7 %), отримання засобів реабілітації – 328 звернень (2,5 %).
Зменшення надходження звернень з соціальних питань обумовлено, насамперед, зменшенням звернень з питань надання матеріальної допомоги (на 568, або на 34,2 %), соціальних виплат (на 868, або на 27,0 %) та з питань надання субсидій (на 603, або на 7,9 %). Разом з тим, на 491 звернення, або на 353,2 % зросло надходження звернень з питань надання одноразової допомоги при народженні дитини «пакунок малюка».
По області середній показник надходження звернень з питань соціального захисту, у перерахунку на 10 тис. осіб населення, склав 68,9 звернень проти 76,3 за 2018 рік. Найбільш напружена ситуація в соціальній сфері спостерігалась у містах: Слов’янськ (від мешканців якого надійшло 114,2 звернення вказаної тематики на 10 тис. осіб населення), Торецьк (103,5), Бахмут (96,9), Костянтинівка (95,3) та Краматорськ (95,0).
Всупереч загальнообласній тенденції, збільшення надходження звернень з питань соціального захисту, у порівнянні з 2018 роком, спостерігалось від мешканців Добропільського району – на 126,3 %, з 16,7 звернень на 10 тис. осіб населення до 37,8 (насамперед через збільшення надходження звернень з приводу надання матеріальної допомоги, пільг та захисту дітей), Бахмутського району – на 66,0 %, з 29,7 до 49,3 (збільшення надходження звернень з питань соціальних виплат, субсидій, надання «пакунку малюка»), Олександрівського району – на 26,5 %, з 37,3 до 47,2 (через загострення ситуації з нарахуванням та виплатою субсидій). Протягом 2019 року надійшло 96 звернень з пріоритетом першочергового та термінового розгляду (звернення щодо ситуацій та обставин, які несуть загрозу життю та здоров’ю громадян та їх майну), що на 18 звернень, або на 15,8 % менше надходження таких звернень протягом 2018 року (114). Найбільше заявників турбували питання надання медичної допомоги та забезпечення ліками на пільгових умовах – 68 звернень, або 70,8 % від загальної кількості таких звернень, а також ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру – 23 звернення, або 24,0 %. Надходження повторних та неодноразових звернень у 2019 році (2148) на 85 звернень, або на 3,8 % менше надходження таких звернень за 2018 рік (2233). Найчастіше заявники повторно звертались з питань соціального захисту населення – 719 звернень (33,5 % від загальної кількості повторних звернень), житлово - комунального господарства – 699 звернень (32,5 %) та діяльності посадових та службових осіб – 181 звернення (8,4 %). У перерахунку на 10 тис. осіб населення, середньообласний показник надходження повторних та неодноразових звернень склав 11,2 звернень (11,5 – у 2018 році), найбільше від мешканців міст Костянтинівка (24,7 звернень на 10 тис. осіб), Краматорськ (18,8) та Слов’янського району (16,2).
Протягом 2019 року виконавцями були допущені порушення 15 денного терміну розгляду 547 звернень, а саме: департаментом розвитку базових галузей промисловості (37 звернень), департаментом житлово-комунального господарства (6), службою у справах дітей облдержадміністрації (1), Ясинуватською (6), Нікольською (4), Мар’їнською (3), Волноваською (2), Костянтинівською (2), Бахмутською (1), Великоновосілківською (1), Добропільською (1), Слов’янською (1) райдержадміністраціями, військово-цивільними адміністраціями міст Торецьк (20) та Авдіївка (3), виконавчими органами Краматорської (161), Маріупольської (132), Добропільської (31), Бахмутської (21), Лиманської (19), Костянтинівської (8), Слов’янської (7), Дружківської (6), Покровської (6), Миколаївської (4), Мирноградської (4), Вугледарської (3), Сіверської (3), Соледарської (2), Селидівської (1) міських рад, Черкаської селищної (19), Іллінівської (17), Шахівської (2), Андріївської (1), Званівської (1) сільських рад, Головними управліннями Держгеокадастру у Донецькій області (4), Державної міграційної служби України у Донецькій області (3), Службою автомобільних доріг у Донецькій області (2), Головним територіальним управлінням юстиції у Донецькій області (1), Донецьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів України (1).