портал в режимі тестування та наповнення
0-800-507-506, 0954633565
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

за 2021 рік

АНАЛІЗ ПІДСУМКІВ ВЗАЄМОДІЇ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ, ОБЛАСНОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ З ДЕРЖАВНОЮ УСТАНОВОЮ «УРЯДОВИЙ КОНТАКТНИЙ ЦЕНТР» ЗА 2021 РІК

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постанови Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 976 «Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень», розпорядження голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 24 грудня 2020 року № 1432/5-20 «Про затвердження порядку розгляду в Донецькій обласній державній адміністрації звернень, що надходять через державну установу «Урядовий контактний центр» (далі - ДУ «Урядовий контактний центр») в обласній державній адміністрації, обласній військово-цивільній адміністрації (далі – облдержадміністрація) проведено роботу щодо розгляду звернень громадян, які були надіслані на розгляд через ДУ «Урядовий контактний центр».

За підсумками 2021 року надходження звернень від мешканців Донецької області до облдержадміністрації через ДУ «Урядовий контактний центр», з використанням урядової «гарячої лінії», вебсайту Урядового контактного центру, Єдиного вебпорталу органів виконавчої влади, а також вебсайту Офіційного інтернет-представництва Президента України, склало 39943 звернення, що на 4682 звернення, або на 13,3 % більше ніж у 2020 році (35261). Найбільше звернень у 2021 році надійшло від мешканців міських територіальних громад: Маріупольської (10860 звернень, або 27,2 % від загального надходження звернень), Краматорської (3885 звернень, або 9,7 %), Слов’янської (3680 звернень, або 9,2 %), Костянтинівської (2516 звернень, або 6,3 %), Покровської (2096 звернень, або 5,2 %) та Дружківської (1850 звернень, або 4,6 %).

Дані про надходження звернень протягом 2021 року у розрізі територіальних громад

* - звернення від мешканців населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження; **   - звернення від мешканців інших областей України.

Аналіз надходження до облдержадміністрації звернень від жителів області у розрахунку на 10 тисяч осіб населення свідчить, що найбільша їх кількість надійшла від мешканців Часовоярської (474,2 звернення на 10 тисяч населення), Костянтинівської (335,0), Слов’янської (315,9), Миколаївської (284,9), Дружківської (272,4) міських громад, при середньообласному показнику 216,0 звернень на 10 тисяч населення.

Дані про надходження звернень у розрізі територіальних громад у розрахунку на 10 тисяч осіб населення в 2021 році

Найбільш актуальними питаннями, з якими звертались заявники у 2021 році, були питання житлово-комунального господарства - 17578 звернень (44,0 % від загальної кількості), соціального захисту населення - 10167 (25,5 %), охорони здоров’я - 4253 (10,6 %), діяльності посадових та службових осіб - 1864 (4,7 %), повідомлення заявників про неотримання відповіді - 1041 (2,6 %).

Структура основних питань, порушених у зверненнях громадян протягом 2021 року

Всього звернень: 39 943

Аналіз свідчить про помірне збільшення надходження звернень з питань житлово - комунального господарства - на 3367 звернень, або на 23,7 % (з 14211 у 2020 році до 17578 у 2021 році), різке зростання надходження звернень з питань охорони здоров'я - на 1398 звернень, або 49,0 % (з 2855 у 2020 році до 4253 у 2021 році) та деяку втрату актуальності питань соціального захисту населення - надходження зменшилось на 1205 звернень, або 10,6 % (з 11372 у 2020 році до 10167 у 2021 році).

З питань житлово-комунального господарства найбільше звернень надійшло з приводу відсутності комунальних послуг - 6940 звернень (39,5 % з загальної кількості питань житлово-комунального господарства), неякісного надання комунальних послуг - 3073 звернення (17,5 %), оплати послуг - 2823 звернення (16,1 %), обслуговування та ремонту прибудинкових територій - 1753 звернення (10,0 %), обслуговування та ремонту будинків - 1301 звернення (7,4 %).


Структура питань житлово - комунального господарства, порушених у зверненнях громадян протягом 2021 року

Всього звернень вказаної тематики: 17 578

Середньообласний показник надходження звернень з житлово-комунальних питань, у розрахунку на 10 тисяч осіб населення, склав 95,2 звернення, що на 49,7 % більше аналогічного показника за 2020 рік (63,6). Найбільш активними з цих питань, у розрахунку на 10 тисяч осіб населення, були мешканці Часовоярської, від яких надійшло 195,4 звернення на 10 тисяч населення вказаної тематики (переважно з питань ненадання або неякісного надання послуги централізованого теплопостачання), Костянтинівської - 184,4 (найбільше з наріканнями на послуги водо- та електропостачання, а також з приводу перерахунку та скасування заборгованості за комунальні послуги), Покровської - 165,6 (майже половина - з питань ненадання або неякісного надання послуги централізованого водопостачання) та Слов’янської - 151,3 (переважно з питань ненадання або неякісного надання послуг водо- та електропостачання) міських територіальних громад.

Дані про надходження звернень з питань житлово-комунального господарства у розрізі територіальних громад у розрахунку на 10 тисяч осіб населення в 2021 році

З питань соціального захисту у 2021 році населення Донецької області найбільше турбували питання соціальних виплат - 3857 звернень (37,9 % з загальної кількості питань соціального захисту населення), нарахування та сплати субсидій - 2849 звернень (28,0 %), надання пільг - 1347 звернень (13,2 %), надання матеріальної допомоги - 1063 звернення (10,5 %).


Зменшення надходження звернень з соціальних питань обумовлено, насамперед, деякою втратою актуальності питань надання матеріальної допомоги (на 555 звернень, або на 34,3 %) та соціальних виплат (на 837, або на 17,8 %).

По області середній показник надходження звернень з питань соціального захисту, у розрахунку на 10 тисяч осіб населення у 2021 році зменшився і склав 55,0 звернень проти 60,2 за 2020 рік.

Дані про надходження звернень з питань соціального захисту населення у розрізі територіальних громад у розрахунку на 10 тис. осіб населення

Найбільш напружена ситуація в соціальній сфері спостерігалась у громадах: Часовоярській міській, від мешканців якої надійшло 170,8 звернень вказаної тематики на 10 тисяч осіб населення (насамперед з питань призначення та виплати субсидій, соціальних виплат), Святогірській міській - 94,8 (найбільше з питань призначення соціальних виплат та надання матеріальної допомоги), Старомлинівській сільській - 88,2, Волноваській міській - 80,9 та Слов’янській міській - 80,3 (переважно з приводу призначення соціальних виплат, призначення та виплати субсидій).

З питань охорони здоров’я у 2021 році найбільш актуальними виявились питання діяльності закладів охорони здоров’я - 1132 звернення, або 26,6 % з загальної кількості питань охорони здоров’я, подолання наслідків епідемії коронавірусної хвороби - 1030 звернень, або 24,2 %, дій медичного персоналу - 1003, або 23,6 %.

Структура питань охорони здоров'я, порушених у зверненнях громадян у 2021 році

Всього звернень вказаної тематики: 4253

Збільшення надходження звернень з питань охорони здоров’я обумовлено, насамперед, збільшенням надходження у 2021 році звернень з питань роботи станцій швидкої та невідкладної медичної допомоги (на 143 звернення, або на 103,5 %), діяльності закладів охорони здоров’я (на 661 звернення, або на 71,3 %), дій медичного персоналу (на 652 звернення, або на 53,8 %), подолання наслідків епідемії COVID-19 (на 774 звернення, або на 33,1 %).

По області середній показник надходження звернень з питань охорони здоров’я, у розрахунку на 10 тисяч осіб населення, в 2021 році збільшився і склав 23,0 звернення проти 15,0 за 2020 рік. Найбільше звернень вказаної тематики надійшло від мешканців Костянтинівської - 37,0 звернень на 10 тисяч осіб населення, Дружківської - 34,7 звернення, Мирноградської - 34,4 звернення (насамперед зі скаргами на дії медичного персоналу та діяльність закладів охорони здоров’я) та Курахівської - 30,5 звернення (найбільше з питань вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу та дій медичного персоналу) міських територіальних громад.

Дані про надходження звернень з питань охорони здоров'я у розрізі територіальних громад області у розрахунку на 10 тисяч осіб населення

Протягом 2021 року надійшло 380 звернень з пріоритетом першочергового та термінового розгляду (звернення щодо ситуацій та обставин, які несуть загрозу життю та здоров’ю громадян та їх майну), що на 41,3 % більше надходження таких звернень протягом 2020 року (269). Найбільше заявників турбували питання ненадання або несвоєчасного надання медичної допомоги Обласним центром екстреної медичної допомоги та медицини катастроф - 94 звернення, або 24,7 % від загальної кількості таких звернень, забезпечення ліками на пільгових умовах та сприяння у госпіталізації – по 77 звернень, або по 20,3 %, ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру – 55 звернень, або 14,5 %.

Надходження повторних та неодноразових звернень у 2021 році (1389), у порівнянні з 2020 роком (1603), зменшилось на 214 звернень, або на 13,3 %. Найчастіше заявники повторно звертались з питань житлово-комунального господарства – 604 звернення (43,5 % від загальної кількості повторних звернень), соціального захисту населення – 280 звернень (20,2 %) та діяльності посадових та службових осіб – 186 звернень (13,4 %).

За результатами проведеного протягом 2021 року ДУ «Урядовий контактний центр» щомісячного моніторингу розгляду органами виконавчої влади звернень встановлено, що робота облдержадміністрації з їх опрацювання відповідає вимогам, визначеним Законом України «Про звернення громадян» та постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 976 «Деякі питання Єдиної системи опрацювання звернень». Порушень 30 денного терміну розгляду звернень у 2021 році не припущено.