портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

На Донеччині залишилось лише шість працюючих елеваторів

Опубліковано 16 серпня 2022 року, 12:09

До цієї зими в області було 37 діючих елеваторів, у тому числі три державних і 34 приватних. Після початку широкомасштабного вторгнення рф в Україну на тимчасово окупованій території опинилось 12. Із тих підприємств, що були на неокупованій території наразі працює лише шість, у тому числі два державних елеватора, повідомила на брифінгу заступник директора департаменту - начальник управління земельних відносин та цифрової трансформації Олена Рибакова. 

Складські потужності цих об`єктів дозволяють забезпечити зберігання понад одного мільйона тон врожаю зерна. Враховуючи, що в цьому році на неокупованій території очікується врожай близько 1 млн 100 тисяч тон, а залишки минулорічного  складають близько 40 тисяч тон, існуючих складських потужностей має вистачити на зберігання врожаю, але все буде залежати від безпекової ситуації. 

-   Ми взаємодіємо з елеваторами в сусідніх областях щодо зберігання врожаю наших аграріїв, - розповіла Олена Рибакова. - Також є домовленості щодо зберігання на державних елеваторах області. Аграрії області вимушені нести додаткові витрати на транспортування у сусідні регіони. Приватні елеватори зараз або не здійснюють закупівлю зерна, або закупають його по низькій ціні. І вартість зберігання там досить висока. 

Відповідно, аграрії області, у яких немає власних потужностей для зберігання врожаю або які знаходяться на дуже небезпечних територіях, змушені дешево реалізовувати свою продукцію. Зараз пшеницю третього класу на території Донецької області продають за 2500-2700 гривень за тону, тоді як на території Дніпропетровської області – 3700-3750 гривень за тону. Непродовольча пшениця на території нашої області скупляється за 1900-2000 гривень за тону. Водночас переважна більшість сільгосппідприємств через відсутність закупівельних цін або їх неприйнятний рівень, високі тарифи на перевезення вантажів, наразі не здійснюють продаж зерна та чекають сприятливих умов.