портал в режимі тестування та наповнення
0 800 507 506
Гаряча лінія
  • A-
    A+
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Відтепер безробітних вперше зустрічає особисто директор: як керівники центрів зайнятості виконують функції реєстраторів

Опубліковано 01 липня 2019 року, 12:57 , Донецький обласний центр зайнятості

У 2018 році Міністерство соціальної політики України затвердило оновлений Порядок реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу. Згідно цього Порядку з 1 січня 2019 року у роботу центрів зайнятості було впроваджено інститут кар’єрного радника.

Ці зміни були зроблені з огляду на посилення клієнтоцентрованого підходу у роботі фахівців служби зайнятості, коли співпраця з клієнтом будується на взаємних зобов’язаннях задля досягнення єдиної мети – працевлаштування людини.

Перед тим, як почати роботу з кар’єрним радником, клієнт потрапляє на прийом до фахівця, який виконує функції реєстратора. Реєстратор знайомиться з відвідувачем і дізнається про його потреби щодо працевлаштування, рівень мотивації до праці, досвід роботи, побажання та сприяє працевлаштуванню клієнтів.

Наразі функції реєстраторів у міських та районних центрах зайнятості Донецької області виконують керівники цих установ. Про власний досвід такої роботи і враження щодо нововведення розповіли в інтерв’ю директор Костянтинівського міського центру зайнятості Світлана Марицька та директор Бахмутського міського центру зайнятості Ірина Лещенко.

- Пані Ірино, поділіться, будь ласка, Вашими враженнями від роботи, що пов’язана з виконанням функцій реєстратора. Що Вам подобається, а що, можливо Ви хотіли б змінити чи додати?

- Виконувати функції реєстратора я почала з квітня поточного року. За цей час до мене звернулось понад 30 осіб.

Реакція відвідувачів центру була різною: від здивування до розгубленості. Деякі вважали, що тепер їх буде супроводжувати тільки один спеціаліст – директор. Це сприяло росту довіри до установи, переводило комунікацію у особистісний простір, налаштовувало людину на позитивний лад і підвищувало її самооцінку.

Особисто для мене – це дуже корисний досвід, який дозволяє з’ясувати потреби людини, розповісти про послуги центру зайнятості, надати актуальну

і повну інформацію про наявні вакансії та працевлаштовувати клієнтів. Опанувавши навички первинного знайомства з клієнтом, я, як керівник, уже під час першої співбесіди зрозуміла, як оптимізувати роботу реєстратора, надавати шукачам послуги за індивідуальним підходом, яких потребує кожен клієнт.

- Пані Світлано, розкажіть, будь ласка, як вплинуло нововведення на Вашу діяльність особисто і роботу центру зайнятості в цілому? Які Ваші враження, побажання, відгуки?

- З травня 2019 року, виконуючи функції реєстратора, надала послуги з працевлаштування понад 50 шукачам роботи. Побачивши, що потрапили на прийом безпосередньо до директора центру зайнятості, відвідувачі були здивовані, відчували власну важливість і цінність.

Серед найбільш поширених питань, з якими звертались до мене, були питання щодо рівня заробітної плати на запропонованих вакансіях, розмір допомоги по безробіттю та складання резюме.

Здійснюючи прийоми, я відчула велику ступінь відповідальності реєстратора, з яким вперше спілкується відвідувач центру зайнятості. Від компетентності цього спеціаліста напряму залежить швидкість вирішення питань. Важливий також коректно налагоджений зв'язок зі спеціалістами інших відділів центру зайнятості.

Робота реєстратора дуже відповідальна, вона вимагає широкого кола професійних вмінь і навичок, всебічної компетенції та досконалих знань законодавства з питань зайнятості. Комунікативні навички реєстратора повинні бути також на високому рівні, який дозволить успішно встановити і підтримувати контакт з клієнтом, долати психологічні бар’єри та уникати конфліктних ситуацій. І все це для вирішення питання працевлаштування шукачів роботи.