1. Інформація про замовника
Департамент економіки Донецької обласної державної адміністрації (далі - департамент), вул. Богдана Хмельницького, 6, м. Краматорськ, Донецька область, 84313, код ЄДРПОУ 02741427
2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв'язок з іншими документами державного планування
Регіональна програма розвитку малого і середнього підприємництва в Донецькій області на 2021-2022 роки із запропонованими до неї змінами (далі – Регіональна програма) є документом державного планування регіонального рівня, яким визначаються пріоритетні завдання розвитку сектору малого і середнього підприємництва шляхом надання інформаційно-консультаційної, фінансової підтримки, формування позитивного іміджу підприємців, підвищення їх соціальної відповідальності, стимулювання зайнятості населення та самозайнятості, удосконалення інфраструктури підтримки підприємництва тощо.
Регіональну програму розроблено з урахуванням програмних документів, які діють на державному та регіональному рівнях, а саме:
законів України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні»; «Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні»; «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
Указу Президента України від 30 вересня 2019 року № 722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»;
Державної Стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2020 року № 695;
Стратегії розвитку Донецької області на період до 2027 року та Плану заходів з реалізації у 2021-2023 роках Стратегії розвитку Донецької області на період до 2027 року, затверджених розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 17 лютого 2020 року № 147/5-20.
Метою Регіональної програми визначено створення сприятливих умов для розвитку малого і середнього підприємництва, забезпечення зайнятості населення, підвищення конкурентоспроможності продукції малих і середніх підприємств.
Основні напрямки розвитку малого і середнього підприємництва:
1. Створення сприятливого середовища для розвитку малого і середнього підприємництва;
2. Популяризація підприємницької культури, розвиток підприємницьких навичок.
3. Підсилення конкурентоспроможності та інноваційного потенціалу малого і середнього підприємництва.
Виконання Регіональної програми здійснюватиметься в межах реальних фінансових можливостей бюджетів всіх рівнів та за рахунок позабюджетних коштів.
Враховуючи викладене, з метою посилення позитивного впливу на розвиток малого і середнього підприємництва, забезпечення ефективного використання коштів на реалізацію заходів Регіональної програми виникла необхідність внесення змін до програми.
Зміни, що вносяться до Регіональної програми, передбачають:
- уточнення обсягів та джерел фінансування заходів;
- збільшення максимального розміру фінансової підтримки одному отримувачу на реалізацію проєкту.
3. Інформація про те, якою мірою зміни до документа державного планування визначають умови для реалізації видів діяльності або об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):
Запропоновані зміни до Регіональної програми стосуються обсягів та джерел фінансування окремих заходів і не містять конкретних проєктів здійснення господарської діяльності, не визначають місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів. Передбачено реалізацію заходів інформаційно-консультаційної, фінансової підтримки; формування позитивного іміджу підприємців, підвищення їх соціальної відповідальності тощо.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті.
Даний документ державного планування (зміни до Регіональної програми) не передбачає реалізацію видів діяльності або об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.
Виконання змін передбачатиме реалізацію нової (додаткової) діяльності, не передбаченої у документі державного планування, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля |
ні |
|
Виконання змін передбачатиме зміни у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля: характеристики та розміру (масштабів) здійснення діяльності; місця провадження (розташування); умов здійснення діяльності; виділених природних та/або матеріальних ресурсів. |
ні |
|
Виконання змін передбачатиме зміну у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, яка не підлягала оцінці впливу на довкілля та яка внаслідок таких змін вимагатиме здійснення оцінки впливу на довкілля |
ні |
|
4. Ймовірні наслідки
для довкілля, у тому числи для здоров’я населення
Виконання стратегічної екологічної оцінки передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації заходів, прийнятих у Регіональній програмі, як на окремі компоненти довкілля (ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря, рослинний та тваринний світ), соціально-економічні умови розвитку території, а також на здоров’я населення.
Реалізація запропонованих змін до Регіональної програми не несе ймовірних наслідків для таких складових навколишнього природного середовища як атмосферне повітря, водні ресурси, ґрунт, ландшафт, біорізноманіття та рекреаційні зони.
для територій з природоохоронним статусом
Ймовірні наслідки для об'єктів природно-заповідного фонду, їх охоронних зон, землі природно-заповідного фонду України, території та об'єкти, що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об'єктах комплексної охорони в ході реалізації змін до Регіональної програми відсутні.
транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
Зважаючи на географічне положення територій на яких запланована реалізація заходів і проєктів Регіональної програми, транскордонні наслідки реалізації рішень Регіональної програми для довкілля, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо зміни до документа державного планування не буде затверджено
Зважаючи на комплексність змін до Регіональної програми, що обумовлюються необхідністю виконання її завдань, направлених на створення сприятливих умов для розвитку малого і середнього бізнесу, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планованих рішень.
Загальною альтернативою є гіпотетичний (нульовий) сценарій, при якому дані зміни до Регіональної програми не затверджуються.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Предметом стратегічної екологічної оцінки є зміни до Регіональної програми та їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення.
Запропоновані зміни до Регіональної програми є незначними і не несуть ймовірних наслідків для стану довкілля та здоров’я населення.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Необхідність перегляду або внесення змін до затверджених заходів і проєктів
Не передбачається.
Необхідність перегляду або внесення змін до заходів і проєктів, передбачених для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров'я населення
Не передбачається
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку має враховувати вимоги статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Але, з огляду на незначні зміни до документа державного планування, пропонується не здійснювати стратегічну екологічну оцінку до зазначених змін.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту змін до Регіональної програми розвитку малого і середнього підприємництва в Донецькій області на 2021-2022 роки подаються до департаменту економіки Донецької облдержадміністрації.
Відповідальна особа: Карагодова Світлана Володимирівна
Контактні дані: (06264)22075.
Зауваження та пропозиції подаються на електронну адресу [email protected] з темою листа «До заяви про визначення обсягу СЕО».
Строк подання зауважень і пропозицій: становить 15 діб з дня опублікування Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки змін до Регіональної програми, тобто
до 15 грудня 2021 року (включно).
Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.
Заступник начальника управління –
начальник відділу розвитку підприємництва
управління розвитку підприємництва,
адміністративних послуг та ринкового
середовища департаменту економіки
облдержадміністрації Світлана КАРАГОДОВА